Březen 18, 20196 r Uz jste nekdo doleval EFB baterii? Schvalne jsem se dival a po trech letech desky vycuhuji asi pul centimetru nad hladinu...
Březen 22, 20196 r Ještě něco k té rádoby "bezúdržbové" EFB baterii.... Když jsem odlepil nahoře samolepky, tak tam jsou klasické šroubovací zátky, po jejichž odšroubování jsem zjistil, že tam je málo elektrolytu. Doplněno destilkou. Ono vůbec pojem bezúdržbová baterie je mnohdy jenom marketingový fígl - čas od času není od věci na baterku mrknout. Viz. údržba bezúdržbové baterie:-) http://www.mjauto.cz/pece-o-bezudrzbovou-autobaterii A přesně jak píší v tom článku, hladinu elektrolytu jsem měl pod těmi zobáčky - tak jsem to doplnil tak, aby ten zobáček byl zároveň s hladinou.
Březen 22, 20196 r To už máme všichni a já dokonce po roce v rámci záruky 1x vyměněnou :-((. Aktuálně jezdím s odpojeným mínus.konektorem a sleduji/měřím. Uvidíme.
Březen 22, 20196 r před 10 minutami, LukášCBR napsal: Aktuálně jezdím s odpojeným mínus.konektorem a sleduji/měřím. Uvidíme. Kvůli vyřazení funkce S/S?
Březen 22, 20196 r To vytažení vyřadí StartStop i rekuperaci, ale zapíše to chybový kód. Na druhou stranu nikdo ještě neřekl, co přesně ten obvod má dělat, a zda tato "akce" má nějaké negativní dopady či nikoli.
Březen 22, 20196 r jj, tak jsem to myslel. Já mám S/S vyřazen softem a doposud s baterkou žádný problém, nic nedobíjím (ani nehodlám dobíjet), motor startuje tak, jak má, prostě nic ve stylu FIII.
Březen 22, 20196 r Nene, S/S mám skrz napětí přes Caristu. Konektor jsem odpojil kvůli oné slavné rekuperaci. Zatím sleduju dobíjení a stále dává 14,5V.
Březen 22, 20196 r před 17 minutami, Pawouk napsal: jj, tak jsem to myslel. Já mám S/S vyřazen softem a doposud s baterkou žádný problém, nic nedobíjím (ani nehodlám dobíjet), motor startuje tak, jak má, prostě nic ve stylu FIII. Já to také zatím neřeším, firemní OIII má 3 roky a skoro 90tis a nic, moje FIII taky nic, ani jedno auto nebylo nikdy dobíjeno (nehodlám na tom nic měnit), jezdí v podstatě denně, tak uvidíme.
Březen 22, 20196 r No pokud to má jen SS a ne rekuperaci, tak není problém. Problém nastal až nasazením rekuperace, která vychází z techniky využívané SS a dále ji rozvíjí ... 7L0 = Bez volnoběžné automatiky/přerušení přívodu paliva 7L1 = S volnoběžnou automatikou 7L2 = Přerušení přívodu paliva při jízdě v deceleračním režimu 7L3 = Bez Start/Stop systému, bez rekuperace 7L4 = Motor -Start/Stop- zařízení 7L5 = Start/Stop systém (s bateriovým sensorem) 7L6 = Start/Stop zařízení s rekuperací 7L7 = Rekuperace s 12,5 V 7L8 = Start/Stop zařízení s rekuperací 7L9 = Bez start/stop zařízení bez rekuperace (Blue Motion) Upraveno Březen 22, 20196 r od rayx
Březen 22, 20196 r Tak pak je jasné, že nemusíš řešit externí dobíjení edit: jé, už vidím, že to reku má mít stále aktivní ... Sice starší, ale jistě stále platný info méně detailně pak zde https://forum.skodahome.cz/topic/133719-dobíjení-autobaterie-nabíječka-startovací-zdroje-apod/?do=findComment&comment=2380429 Upraveno Březen 22, 20196 r od rayx
Březen 22, 20196 r Ale ta rekuperace je na obou autech aktivní, jen StartStop se nepoužívá (je deaktivovaný). Nevím jestli v tomto tématu, nebo jinde, jsem i měřil baterii v zimě po odstavení auta , bylo -4°C, auto stálo venku půl dne, po odemknutí (baterie musela napájet 30/25s svícení Coming/LeavingHome) jsem na baterii naměřil 12.64V (pokud si pamatuji správně). Znovu opakuji, u auta, kde je rekuperace aktivní, jen je deaktovován StartStop.
Březen 22, 20196 r Já špatně pochopil, jaks to prve napsal, vzal jsem to tak, že je reku také deaktivovaná ... No, s aktivní reku by to byly asi zajmavý hodnoty co píšeš, těžko říci, jestli díky dennímu ježdění a nebo ve skutečnosti je bez reku ...
Březen 22, 20196 r Ano, možná na to má vliv denní ježdění, možná "vhodná trasa", každopádně uvidíme co ta baterka vydrží, rozhodně nemám v úmyslu ji pravidelně dobíjet, auto má sloužit a né já jemu. Sám jsem zvědav za jak dlouho se odporoučí ? (kór při dnešní obecně klesající kvalitě baterií...)
Březen 22, 20196 r Nekdo by konecne mohl udelat ostatnim sluzbu a jet na TK proste s vypojenym -konektorem. Jo a nemit tam znamyho. V pripade problemu tvrdit, ze nechape jak to mohlo vypadnout
Březen 22, 20196 r Při výměně AKU v autorizovaném servise zrějmě zapoměli tento konektor zpátky připojit. Běžně se do motor. prostoru nedívám a nejsem odborník. Tečka. Tohle mě trápí nejméně. Jelikož to mám k Ferdovi cca skoro 500km, tak se mi tam zatím moc nechce a rozhodl jsem se zariskovat a na vlastní odpovědnost tento konektor odpojit.
Březen 23, 20196 r Niektori okolo toho robili a robia vedu ako keby isli odpojit hlavny pocitac sojuzu.
Březen 23, 20196 r Pro znalé problému bych rád upřesnil, že fórum je o diskuzi, radách a předávání případných know-how. To, že jste tady někteří od fochu neznamená, že ostatním budete vytýkat, jakou Ameriku náhodou neobjevili. Je jen dobře, že jste tady, ale trochu pokory a pochopení k nám neznalým by neuškodilo. Já stále doufám, že toto odpojení nepáchá žádné vedlejší škody. Díky všem, ktěří už takto jezdí několik měsíců, za poznatky [emoji106].
Březen 23, 20196 r Jedine co mozmo napacha je vyssia spotreba. O kolko? Individualne...Niektori z nas jazdia plyn brzda a vobec nevyuzivaju rekuperaciu. Niektori zas saleju za kazdym deci a brzdia motorom uz sedem svetelnych rokov pred dedinou.Ja by som tiez rad upozornil na jeden fakt, ked uz sme pri "spravnackych" vyhlaseniach.Viaceri z vas ste skoro nadavali uzivatelovi@osobne a inym co tuto upravu propagovali. Viaceri z vas (absolutne bez osobnej skusenosti, bez overenia) vyhlasujete ze ferda to vie vypnut inak. Konecne sa oteplilo a uzivatel s ktorym som komunikoval a ktory unho bol, logoval parametre po sw zmene, a ako som predpokladal, nedoslo k uplnemu vypnutiu tejto eko srandy. Ak to cita a chce, nech sa tu prizna, ja ho bonzovat nebudem, taka bola dohoda.Ja sa kludne aj predzasobim pokorou ked uvidim profesionalnejsi pristup k technickym temam, a ked sa prestanu viest diskusie stylom JPP.
Březen 23, 20196 r Jo jo, par jedincu, co si kvuli tomu zaplatili u ferdy slozitou upravu softwaru a pak se nemohli srovnat se skutecnosti, ze to jde udelat i jednoduse a zdarma (hardwarove), meli urazlive reakce a nesetrili minusovym hodnocenim mych prispevku. Ferda tajemny jako hrad v karpatech, jedine co napise, ze podrobnosti vysvetli jen pres SZ. Me to tak nejak pripada, ze se nam tu vytratila ochota nezistne pomoci ostatnim, ze to nekdo bere uz jen jako kseft. Na druhou stranu si z toho clovek logicky odvodi, ze odpojenim konektoru se nic nepokazi, kdyz i ferda, ktery tomu asi rozumi nejvic, mlci a mlci a mlci. I mlceni je odpoved. Ja mam konektor vypojen od 20.9.2018, zapojil jsem ho zpet jen na servisni prohlidku. Je to opravdu jednoduche, zvladne si to udelat kazdy sam a uplne zdarma. https://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/139996-START-STOP&do=findComment&comment=2345825
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.