Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Uz jste nekdo doleval EFB baterii? Schvalne jsem se dival a po trech letech desky vycuhuji asi pul centimetru nad hladinu...

Ještě něco k té rádoby "bezúdržbové" EFB baterii.... Když jsem odlepil nahoře samolepky, tak tam jsou klasické šroubovací zátky, po jejichž odšroubování jsem zjistil, že tam je málo elektrolytu. Doplněno destilkou.


Ono vůbec pojem bezúdržbová baterie je mnohdy jenom marketingový fígl - čas od času není od věci na baterku mrknout.

Viz. údržba bezúdržbové baterie:-)  http://www.mjauto.cz/pece-o-bezudrzbovou-autobaterii

A přesně jak píší v tom článku, hladinu elektrolytu jsem měl pod těmi zobáčky - tak jsem to doplnil tak, aby ten zobáček byl zároveň s hladinou.

To už máme všichni a já dokonce po roce v rámci záruky 1x vyměněnou :-((.

Aktuálně jezdím s odpojeným mínus.konektorem a sleduji/měřím. Uvidíme.

EFB je už všude, ve všech modelech. Ta AGM se utrápí taky.

před 10 minutami, LukášCBR napsal:

Aktuálně jezdím s odpojeným mínus.konektorem a sleduji/měřím. Uvidíme.

Kvůli vyřazení funkce S/S?

To vytažení vyřadí StartStop i rekuperaci, ale zapíše to chybový kód. Na druhou stranu nikdo ještě neřekl, co přesně ten obvod má dělat, a zda tato "akce" má nějaké negativní dopady či nikoli.

jj, tak jsem to myslel. Já mám S/S vyřazen softem a doposud s baterkou žádný problém, nic nedobíjím (ani nehodlám dobíjet), motor startuje tak, jak má, prostě nic ve stylu FIII.

Nene, S/S mám skrz napětí přes Caristu. Konektor jsem odpojil kvůli oné slavné rekuperaci. Zatím sleduju dobíjení a stále dává 14,5V.

před 17 minutami, Pawouk napsal:

jj, tak jsem to myslel. Já mám S/S vyřazen softem a doposud s baterkou žádný problém, nic nedobíjím (ani nehodlám dobíjet), motor startuje tak, jak má, prostě nic ve stylu FIII.

Já to také zatím neřeším, firemní OIII má 3 roky a skoro 90tis a nic, moje FIII taky nic, ani jedno auto nebylo nikdy dobíjeno (nehodlám na tom nic měnit), jezdí v podstatě denně, tak uvidíme.

No pokud to má jen SS a ne rekuperaci, tak není problém. Problém nastal až nasazením rekuperace, která vychází z techniky využívané SS a dále ji rozvíjí ...

 

7L0 = Bez volnoběžné automatiky/přerušení přívodu paliva
7L1 = S volnoběžnou automatikou
7L2 = Přerušení přívodu paliva při jízdě v deceleračním režimu
7L3 = Bez Start/Stop systému, bez rekuperace
7L4 = Motor -Start/Stop- zařízení
7L5 = Start/Stop systém (s bateriovým sensorem)
7L6 = Start/Stop zařízení s rekuperací
7L7 = Rekuperace s 12,5 V
7L8 = Start/Stop zařízení s rekuperací
7L9 = Bez start/stop zařízení bez rekuperace (Blue Motion)

 

Upraveno od rayx

Obě auta mají StarStop (deaktivovaný) i rekuperaci.

Ale ta rekuperace je na obou autech aktivní, jen StartStop se nepoužívá (je deaktivovaný). Nevím jestli v tomto tématu, nebo jinde, jsem i měřil baterii v zimě po odstavení auta , bylo -4°C, auto stálo venku půl dne, po odemknutí (baterie musela napájet 30/25s svícení Coming/LeavingHome) jsem na baterii naměřil 12.64V (pokud si pamatuji správně). Znovu opakuji, u auta, kde je rekuperace aktivní, jen je deaktovován StartStop.

Já špatně pochopil, jaks to prve napsal, vzal jsem to tak, že je reku také deaktivovaná ...

 

No, s aktivní reku by to byly asi zajmavý hodnoty co píšeš, těžko říci, jestli díky dennímu ježdění a nebo ve skutečnosti je bez reku ... B)

Ano, možná na to má vliv denní ježdění, možná "vhodná trasa", každopádně uvidíme co ta baterka vydrží, rozhodně nemám v úmyslu ji pravidelně dobíjet, auto má sloužit a né já jemu. Sám jsem zvědav za jak dlouho se odporoučí ? (kór při dnešní obecně klesající kvalitě baterií...)

Nekdo by konecne mohl udelat ostatnim sluzbu a jet na TK proste s vypojenym -konektorem;). Jo a nemit tam znamyho. V pripade problemu tvrdit, ze nechape jak to mohlo vypadnout:rolleyes:

Při výměně AKU v autorizovaném servise zrějmě zapoměli tento konektor zpátky připojit. Běžně se do motor. prostoru nedívám a nejsem odborník. Tečka.

 

Tohle mě trápí nejméně. Jelikož to mám k Ferdovi cca skoro 500km, tak se mi tam zatím moc nechce a rozhodl jsem se zariskovat a na vlastní odpovědnost tento konektor odpojit.

 

Udelal jsem minuly vikend to same...

To musi byt pocit drzet ho uz v ruce a pak vytahnout:D...mystický konektor:worthy

Niektori okolo toho robili a robia vedu ako keby isli odpojit hlavny pocitac sojuzu.

Ja ho mám odpojený už rok a pol a všetko je ok. 


Pro znalé problému bych rád upřesnil, že fórum je o diskuzi, radách a předávání případných know-how. To, že jste tady někteří od fochu neznamená, že ostatním budete vytýkat, jakou Ameriku náhodou neobjevili.

Je jen dobře, že jste tady, ale trochu pokory a pochopení k nám neznalým by neuškodilo.

Já stále doufám, že toto odpojení nepáchá žádné vedlejší škody. Díky všem, ktěří už takto jezdí několik měsíců, za poznatky [emoji106].

Jedine co mozmo napacha je vyssia spotreba. O kolko? Individualne...

Niektori z nas jazdia plyn brzda a vobec nevyuzivaju rekuperaciu. Niektori zas saleju za kazdym deci a brzdia motorom uz sedem svetelnych rokov pred dedinou.

Ja by som tiez rad upozornil na jeden fakt, ked uz sme pri "spravnackych" vyhlaseniach.

Viaceri z vas ste skoro nadavali uzivatelovi@osobne a inym co tuto upravu propagovali. Viaceri z vas (absolutne bez osobnej skusenosti, bez overenia) vyhlasujete ze ferda to vie vypnut inak. Konecne sa oteplilo a uzivatel s ktorym som komunikoval a ktory unho bol, logoval parametre po sw zmene, a ako som predpokladal, nedoslo k uplnemu vypnutiu tejto eko srandy. Ak to cita a chce, nech sa tu prizna, ja ho bonzovat nebudem, taka bola dohoda.

Ja sa kludne aj predzasobim pokorou ked uvidim profesionalnejsi pristup k technickym temam, a ked sa prestanu viest diskusie stylom JPP.

Jo jo, par jedincu, co si kvuli tomu zaplatili u ferdy slozitou upravu softwaru a pak se nemohli srovnat se skutecnosti, ze to jde udelat i jednoduse a zdarma (hardwarove), meli urazlive reakce a nesetrili minusovym hodnocenim mych prispevku.

 

Ferda tajemny jako hrad v karpatech, jedine co napise, ze podrobnosti vysvetli jen pres SZ. Me to tak nejak pripada, ze se nam tu vytratila ochota nezistne pomoci ostatnim, ze to nekdo bere uz jen jako kseft.

 

Na druhou stranu si z toho clovek logicky odvodi, ze odpojenim konektoru se nic nepokazi, kdyz i ferda, ktery tomu asi rozumi nejvic, mlci a mlci a mlci. I mlceni je odpoved.

 

Ja mam konektor vypojen od 20.9.2018, zapojil jsem ho zpet jen na servisni prohlidku. Je to opravdu jednoduche, zvladne si to udelat kazdy sam a uplne zdarma.

https://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/139996-START-STOP&do=findComment&comment=2345825

 

 

 

 

 

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.