Prosinec 20, 20204 r Před hodinou, rudasn napsal: @dafro Ale to jsi na omylu, já "trvale nenabíjím baterii nabíječkou". V tomto případě jde o docela inteligentní jednu z nejlepších nabíječek, která (dle výrobce) vyhodnocuje stav AKU a podle potřeby dobíjí, jak sám jistě víš. A na otázku "A co čekáš za odpověď" odpovím poslední větou mého příspěvku, která je zcela jasná...... "Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor. " Ten jsem se, bohužel, nedozvěděl. Pokusím se ti odpovědět: Podle tvého popisu pracuje nabíječka správně, je to celkem známý výrobce, takže budu předpokládat, že dělá pro akumulátor to nejlepší možné. Rekuperaci vypnutou nemáš a to podle mě akumulátoru nesvědčí.
Prosinec 20, 20204 r před 1 hodinou, rudasn napsal: @dafro Ale to jsi na omylu, já "trvale nenabíjím baterii nabíječkou". V tomto případě jde o docela inteligentní jednu z nejlepších nabíječek, která (dle výrobce) vyhodnocuje stav AKU a podle potřeby dobíjí, jak sám jistě víš. A na otázku "A co čekáš za odpověď" odpovím poslední větou mého příspěvku, která je zcela jasná...... "Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor. " Ten jsem se, bohužel, nedozvěděl. Jestli se pletu, tak se omlouvám, ale nemohu s tebou souhlasit. Sám tu nabíječku vlastním. Není to ale o nabíječce. Pokud zalistuješ alespoň pár stránek zpět v tomto tématu, tak zjistíš, že pokud nemáš potlačeno inteligentní dobíjení (a co jsem pochopil tak nemáš), tak po každé jízdě se vracíš do garáže s vybitou baterií. A co udělá nabíječka? Logicky nabíjí do plné kapacity. Tzn., že ji neustále udržuješ v nabitém stavu, což je samozřejmě dobře! Pokud ti to za to stojí, a na to asi narážel @Petran, tak prosím. Je to věcí názoru. Nic to ale nevypovídá o stavu baterie. Jak jsem řekl, jediný objektivní způsob jak zjistit, jestli je baterie v pořádku, je zátěžový test. Upraveno Prosinec 20, 20204 r od dafro
Prosinec 20, 20204 r @dafro V tomto s tebou naprosto souhlasím. Jistě máš zcela pravdu. Jen by mě zajímalo, zda když jezdím málo, je lepší používat "můj způsob", anebo způsob "vytažení konektoru u AKU" a tím k vyřazení inteligentního nabíjejí. Rekuperace se tímto ale nezruší, že? Ta je dále v provozu a jak jsem četl, nejde ani zrušení nakódovat. Tak by mne tedy zajímalo (z odborného hlediska vůči AKU), zda je dostačující mé "inteligentní" dobíjení či "udržování" AKU, anebo je lepší zmíněné vytažení konektoru, i když mám S-S za jízdy elektronicky vyřazen modulem deaktivace. K tvé poznámce o tom, že se "vracím po každé jízdě do garáže s vybitou baterií" dodám jen to, že jsem sice neměřil napětí po dojezdu, nedělal zátěžový test, jen jsem mockrát vsunul do konektoru zásuvky adaptér na měření stavu AKU od zmíněné firmy nabíječky CTEK a vždy mi svítila zelená dioda, která ukazovala nabitý stav. Než jsem začal zmíněné dobíjení (udržování) AKU, po týdnu či 10 dnech se mi již rozsvítila dioda oranžová - potřeba dobít. Jistě je to vlivem samovybíjení ale spíše neustálým odběrem. Proto můj dotaz a celá úvaha. Nehodnoťte v ní četnost mých jízd, jezdím, kdy potřebuji, ale dennodenní jízdy to zdaleka nejsou a není to z úspornosti.
Prosinec 20, 20204 r Dobíjení baterie po každé jízdě je to nejlepší, co můžeš udělat. Já osobně to ale odmítám ... nejsem otrokem auta. Jezdím podobně jako ty. Pokud by jsi chtěl pro baterii udělat maximum, tak už zbývá jedině potlačit to inteligentní dobíjení. Jsou dvě možnosti, buď vytáhnout konektor nebo nechat nakódovat. Já jsem vytáhl konektor. Před jeho vytažením se klidové napětí pohybovalo mezi 11,9 - 12,V. A to mám nové auto. Nyní je stabilně 12,7V. Co jsem se dočetl tady na fóru, tak kódováním se to inteligentní dobíjení také zcela nevypne, ale napětí se udržuje v takových hodnotách, že to baterii tolik neškodí. Tím se eliminují neustále se střídající stavy vybití a přebíjení. Druhá věc, která jí škodí je dlouhodobé vybití, což ty eliminuješ pravidelným dobíjením. Takže asi tak. Ještě doplním, že inteligentní dobíjení a rekuperace jsou dva rozdílné pojmy. Jestli je rekuperace vypnutá po vytažení konektoru si tvrdit nedovolím, to fakt nevím. Ale myslím si že ano, protože baterie je dobíjena konstantně. Třeba mě někdo doplní, Upraveno Prosinec 20, 20204 r od dafro
Prosinec 20, 20204 r Mam VW 2018 což by mělo být stejné jako O III, když odpojím konektor u baterie, tak auto pod 5 stupňů dobijí 14,3 a nad 5 stupňů 13,3 a auto mi hlásí chyba systému start stop
Prosinec 20, 20204 r @dafro Tak dík za podrobnější popis. Domníval jsem se, že postačilo elektronické vypnutí S-S, ale mýlil jsem se a zřejmě nejjednodušší a nejméně nákladná metoda je vytažení konektoru. Inteligentní nabíjení během jízdy mi modul deaktivace S-S nezruší a AKU mi to za jízdy nechrání.. P.S. Zapnutí udržovacího nabíjení mi nevadí, protože autem vždy zajíždím do garáže a je to otázka 20 vteřin při použití přes konektor ....
Leden 6, 20214 r 1,5 roku stará O3, 1.6TDI Řeším to stejně. Mám garáž, čili dojedu, zasunu zástrčku do zapalovače a nabíječka přes spínací hodiny přes noc lehce nabíjí 400mA v létě na cílové napětí 13,1V, v zimě na 13,4V. A těch 15 sekund tomu obětuji :-) Podle monitoringu Ctek Baterry Sense a bluetooth monitoru v mobilu mi tak nikdy nejde napětí pod 12,6 V. Všechno v autě zapojeno, vše funkční, pohoda.
Leden 6, 20214 r Nevím, zda je tohle zrovna postup, který by nadšeně aplikovala ve 21.století většina majitelů.
Leden 6, 20214 r V 19. 12. 2020 na 22:46, beuticek napsal: Já tam mám už 7 let původní obyčejný a furt drží. Nemám ale SS ani rekuperaci. Sláva 🥳 Tak dnes odešla do věcných lovišť. Po 7,5 letech. R.I.P. 😁
Leden 12, 20214 r Zdravím všechny, Mám 2.0tdi 135kw rok 2015. Originál baterie agm Varta 68A /680Ah, cena ve Škoda 8.500,- Fakt každý 4-5 rok nedám. Přímo na stránkách originálního výrobce Varta dle mé specifikace vozu dodává POUZE tuto baterii, agm Varta 70A/760Ah. Na přiložené fotce vidíte, že výrobce udává kompatibilitu se systémy BMS i IBS. Škoda servis tvrdí že baterie bez loga Škoda nejdou kódovat. Máte někdo povědomí o oprávněném přístupu servisu, případně nutnosti samotného kódování? Do vozu jsem ji koupil, namontoval a auto se tváří a jezdí naprosto normálně. Dokonce funkce auta, zjišťování stavu nabití baterie, si myslím funguje, ukazovala hned po montáži 90%, což stará baterie neměla. Cena včetně výměny v neautorizovaném servisu 4.800,- ovšem žádné kódování neproběhlo.
Leden 12, 20214 r Kódování je nutné jen při použití jiné baterie než je OEM výrobce (např. ne AGM, 90Ah ..). V tvém případě bych použil např. tuto bez nutnosti kódovat: Autobaterie EXIDE START-STOP AGM 70Ah, 12V, EK700 - Battery Import (battery-import.cz) Cena 3 290,- Kč Alternativa k OEM číslům (originálním číslům automobilky): AUDI, VW (000915105CC); (5GM915105AA); (7P0915105);
Leden 12, 20214 r však takú istú kúpil len Vartu , všetko sú to 70Ah , posledne som mal benzínový SIII a nedalo sa tam ani kodovať nič ... bez tak to tam pýta aj nejaké čísla batérie ktoré si môžeš akurát tak vymyslieť ...
Leden 12, 20214 r Chlapi díky moc za pomoc. Takže jestli nemusím kódovat tak je to super. Mě jde o to aby ta řídící jednotka energie správně nabíjela, samozřejmě v režimu agm, vím že správně díky ekoteroristům praktický nenabíjí :-(
Leden 12, 20214 r Každopádně mě překvapuje, jak málo info k tomuto na webu je. O nutnosti kódování není na webu nic 😟
Leden 16, 20214 r Není třeba hledat na webu, stačí mrknout do návodu k obsluze. Kdyby byl nutný zásah servisu, tak by to tam bylo napsáno. Je pouze uvedeno, že nová autobaterie musí mít shodné parametry jako původní. Zbytečně v tom hledáš vědu.
Únor 1, 20214 r Ahojte. Poprosil by som o radu. Mám O3 Cuna 135kw s webastom. Dlhšiu dobu pozorujem problém s batériou Varta AGM, ťažšie štarty. Odpojil som ten káblik na batérií a takto jazdím už asi mesiac. Par krát som hneď po jazde (cca 120km) meral napetie a viac ako 12,2V som na baterii nenameral. Po víkende keď auto stalo a v mraze - 17 som už nenastaroval. Idem objednať novú batériu rovnakú ako mam teraz. Otazka: ako som sa dočítal tak nie je potrebné nič kódovať ak mením za uplne rovnakú. Správne? Druhá otázka : ak nabíjam batériu s odpojený káblikom dávam mínus pol na svorku alebo na - pol batérie?
Únor 1, 20214 r 1. ne nemusíš 2. správně je na svorku, ale když máš odpojený konektor, tak je to asi úplně jedno.
Únor 17, 20214 r Ahojte menil som teraz autobateriu vo svojom MV mal som tam original VW Vartu 75AH AGM teraz som dal Exide 80Ah AGM je potrebne ju kodovat ? Lebo nikde som nenasiel na autobaterii BEM kod dakujem za radu.
Únor 23, 20214 r Ahojte, rozmýšlím nad koupí nové baterky - Exide, Varta, Bosch (vše 70Ah, 760A) Nějaké zkušenosti především s Exide? Je o něco levnější, tak nad ní uvažuji. Díky, L. OIII 2.0TDI
Únor 23, 20214 r Určitě chybu neuděláš. Škodovka ji dává i jako origo z výroby. Jen když ji koupíš u nich, tak bude jednou tak dražší. Upraveno Únor 23, 20214 r od dafro
Únor 23, 20214 r No já tam teď mám Vartu a nemám teď v ní uplnou důvěru, tak jsem se díval na konkurenci - Bosch se cena cca stejná jak Varta a ta Exide je o něco málo levnější, ale zkušenosti s ní nemám no
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.