Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahoj, 

u své O3FL jsem chtěl vyměnit OE Varta 59A EFB za Exide 60A AGM. Když jsem přišel za místním mechanikem, tak mi odvětil, že AGM nemůžu dát to auta s EFB.

Předtím než jsem koupil AGM, tak jsem nikde nenašel, že to nejde, spíše jenom, že AGM se musí vyměnit za AGM, a EFB za EFB nebo AGM. 

 

Udělal jsem teda blbost  tím že jsem koupil AGM, nebo mechanik neví o záměně EFB za AGM ? 

V tomto vláknu jsem viděl, že někde už měnil EFB za AGM. Takže asi úplná blbost to nebude ? 

 

Baterie je přes 5 let stará, cca. 250 000km na krku, funguje ještě v pořádku ale všiml jsem si na + pólů naprasknutého plastového obalu baterii, tak ji chci preventivně vyměnit.

tiez som menil EFB na AGM, navyse z 59 na 72 Ah. nakodoval som a fungujem bez problemov. navyse urcite nie som jediny. treba to len spravne nakodovat a/alebo vymenit mechanika

19 minutes ago, hellak said:

Když jsem přišel za místním mechanikem, tak mi odvětil, že AGM nemůžu dát to auta s EFB.

Je na čase vymeniť mechanika. Tak ako písal vyššie wirer, dá sa to normálne vymeniť, len to chce človeka, ktorý to vie aj správne nakódovať. Mimochodom, treba to kódovať aj vtedy, keď meníš za indentickú batériu.

  • 7 měsíců později...

Zkusim to tady trochu ozivit.

 

V me Octavii 3 1.0 TSI mam jeste puvodni autobaterii, ktera brzy oslavi 9. narozeniny. Start-stop predchozi majitel auta dusledne vypinal a mne se vypina automaticky nejakym modulem z ciny. "Chytre" nabijeni je aktivni po celou dobu existence auta/autobaterie. Radeji bych mel "hloupe" nabijeni, ale do Strakonic to mam ze Zlina celkem z ruky a odpojeni konektoru pro me, pokud je mi znamo, nepripada v uvahu (nezavisle topeni).

 

Vybava auta je myslim celkem slusna, takze se asi neda tvrdit, ze autobaterie funguje tak dlouho jen protoze je to holobyt. Nezavisle topeni, vyhrivani prednich sedadel, Kessy, Climatronic, Columbus, xenony, 230V zasuvka...

 

Predchozi majitel moc auta neresi. Jsem si celkem jisty, ze baterka nabijecku nevidela (jedine, ze by ji na ni pripojili z vlastni iniciativy pri pravidelnem rocnim servisu, ale to si nemyslim). Ja ji na nabijecku prumerne tak jednou za rok pripojim.

 

Nezavisle topeni predchozi majitel (podle jeho slov) skoro nepouzival. Ja ho pouzivam velmi intenzivne a to jak v zime, tak v lete. Nebal bych se rict, ze ho zapinam prakticky pred kazdou jizdou.

 

Pokud jde o styl pouzivani auta, tak jednou tydne jedu dlouhou cestu (rano 100 km Zlin -> Brno, vecer 100 km Brno -> Zlin) a jinak v podstate kazdy den jedu nejakou kratkou jizdu po meste (rekneme prumerne 3 km tam a 3 km zpet). V zime to vypada tak, ze na 15-20 min zapnu nezavisle topeni, nastartuju motor, jedu 5 min, vypnu motor, nastartuju motor, jedu 5 minut, vypnu motor. To asi pro baterku neni idealni, ale na to prece nezavisle topeni mam. Predchozi majitel mel auto hlavne na "popojizdky", rozhodne bezne nejezdil stovky km po dalnici.

 

Takze moje zkusenost je takova, ze "chytre" dobijeni asi zadny zasadni problem nepredstavuje. Driv jsem nemel ani "chytre" dobijeni, ani nezavisle topeni a tak dlouho mi baterka nikdy nevydrzela.

 

Tady prikladam nejake relevantni udaje:

  • Kod baterie: 7P0 915 105
  • Parametry baterie: AGM, 68 Ah, 380 A DIN
  • Datum vyroby baterie: 2016 tyden 38 (19. - 25. 9. 2016)
  • Datum vyroby auta: 13. 10. 2016
  • Datum predprodejni prohlidky auta: 20. 10. 2016
  • Datum prodeje auta: 25. 10. 2016
  • Datum predani auta mne: 24. 6. 2023, 126 237 km
  • Nyni najeto (1. 7. 2025): 154 650 km
  • Napeti po 100km jizde a 14hodinovem ustaleni (27. 6. 2025): 12,49 V

Muzete tipovat, kdy mi baterka umre. 😁

To napětí není bůh ví jaké na to, že je to AGM. To je, jako by klasická baterka měla 12,29V.

Podle prvni tabulky kterou jsem nasel to vypada, ze to spis odpovida cca 12,40 V a ze je to nabiti na 80 %, coz je myslim presne cil "chytreho" dobijeni.

 

Jinak teda je to podle meho nazoru bida a radeji bych nameril vic. Na druhou stranu, s "chytrym" dobijenim to funguje bez par mesicu uz 9 let, takze to z meho pohledu vypada, ze asi vi co delaji.

AGM vs wet battery voltages.JPG

Mám také nezávislé topení a inteligentní dobíjení mám odpojené (odpojený konektor). Vše funguje k mé spokojenosti.

Aha, zajimave. Nekde jsem cetl, ze s odpojenym konektorem se nezavisle topeni nezapne. A prislo mi to logicke. Ale nezkousel jsem to. Topeni by nemelo jit zapnout, kdyz uz v baterii neni dost "stavy". Ale asi to teda informace nebere ze systemu chytreho dobijeni, ale proste si to zmeri napeti samo.

 

No to je asi jedno. Vzhledem k moji zkusenosti s vydrzi baterie nemam duvod to odpojovat.

konektor inteligentniho nabijeni  mam vypojeny na letni obdobi. v zimnim (zvlast pod 4 stupne) naopak do baterky pere, co to da. Pouze v teplych mesicich ji nechava stale na 12.1V. 

 

nezavisle topeni v lete neni potreba, ne? 🙂 

Nezavisle topeni v lete potreba je, protoze v lete netopi, ale vetra. A je to neskutecny rozdil. Doporucuju. A urcite nejak kontroluje nabiti baterie i pro vetrani. (Bohuzel kontroluje dokonce i mnozstvi paliva v nadrzi. Ano, pro vetrani, ktere zadne palivo nespotrebovava. Toto, podle me, trochu nedoresili. Ale to sem nepatri.)

Vydržela, protože je to AGM. Nejvíc odchází EFB, které to chytré dobíjení prostě nedávají. 
Mně vydržela originál AGM v O3 8 let a tátovi dokonce 10. 

@Vápno A muzu se zeptat, jakym zpusobem ve vasich pripadech baterky odesly? Napr. zhorsovalo se postupne startovani nebo ukazoval neco infotainment? Nebo baterky odesly ze dne na den? Tim myslim predevsim to, ze jeden den auto nastarovalo bez problemu a druhy den uz ne.

V obou případech postupně ztrácely kapacitu. Obě se měnily spíš pro jistotu, protože při startu už neměly moc sílu otočit motorem. Obě byly v naftě. Mít TSi tak možná ještě fungujou. 

Tak to s 1.0 TSI snad muzu mit klidne spani. Diky.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.