Jump to content

Zvuk motoru při zapnuté klimatizaci


statik_08
 Share

Recommended Posts

Zdravím ve spolek,

Chtěl bych se zeptat, zda u Vašich 1,4 TSI také slyšíte rozdílný zvuk motoru při vypnuté a zapnuté klimatizaci (Climatronic) při nízkých rychlostech?

 

Typická situace je při popojíždění v koloně, kdy rychlost je nízká a otáčky se na prvním či druhém převodovém stupni zvyšují. Běžný zvuk motoru je při zapnuté klimatizaci je doprovázen takovým jakoby bzučením.

 

Ptám se radši, zda je to vlastnost nebo vada. Na mém předešlém autě (Peugeot) jsem nic takového nepozoroval.

Link to comment
Share on other sites

Mění se ten zvuk s otáčkama, nebo je pořád stejnej? Pokud je stejnej, tak to bude asi ten ventilátor, ale pokud se zvuk mění tak to půjde asi z kompresoru nebo z expanzního ventilu. Něco podobného se řeší tady, sice jinej motor a auto, ale klimoška bude asi na podobném principu http://forum.skodahome.cz/topic/91471-klimatizace-zv%C3%BD%C5%A1en%C3%A1-hlu%C4%8Dnost/

Edited by mkaba
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Zdravím ve spolek,

tak po zimě jsem si opět vyzkoušel popojíždění v koloně na opravované části D1 před Prahou. Opět mě překvapil zvuk kompresoru zapnuté klimatizace při volnoběžných otáčkách. Hold jsem si asi v zimě odvykl. Když bylo auto v klidu a stálo, tak člověk neslyší motor, ale pouze ten kompresor. Říkám si, jestli je 1.TSI tak tichý motor, nebo je kompresor moc hlučný. S přibývajícími otáčkami se zvuk kompresoru mění až ve vyšších otáčkách motor přehluší ten kompresor. Nejedná se o žádnou tragédii, ale nerad bych, aby se to po záruce vysypalo.

 

Má někdo z majitelů TSI podobnou zkušenost?

Link to comment
Share on other sites

To je problem snad vsech Skodovek s klimou jen u nekterych je to vice vyrazne a u jinych mene. U me stare Fabie 1 to pri zapnute klime a desti venku bzucelo tak, ze jsem mel pocit ze s motorem musi neco byt a co nevidet se rozpadne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Goyow
      Ahoj,
      mám dotaz proč se climatronic  chová takhle zvláštně.
      Pravidelně jezdím s Octavia III ( 1.6 TDI) a mám nastavenou teplotu 22,5 C, avšak občas climatronic nějak přeskočí a začne prudce chladit (spustí klimatizaci) a znatelně ochladí teplotu. Jakmile upravím teplotu na 23C a po chvilce zpět na 22,5C vše se chová normálně jak má. Nemusíte někdo čím může být toho zvláštní chování způsobeno? Tahle chyba se vyskytuje náhle jak na dálnici tak ve městě.
       
      Některé čidlo špatně určuje teplotu? Existuje nějaký způsob jak lze odhalit kde je chyba?
    • By Karel1993
      Ahoj,
      měl bych dotaz na zkušenější.
       
      Vůně mi totálně rozleptala Climatronic na F3, a tak jsem byl nucen koupit nový.
       
      Dotaz tedy zní: je tu někdo, kdo ví, jak demontovat Climatronic a následně namontovat nový? Kam třeba co strčit nebo zmáčknout atd., abych uvolnil původní? Za vše budu vděčný.
       
      PS: měnit budu kus za kus, tudíž mi jde čistě jen o to, jak kus demontovat/namontovat.
    • By elvisaak
      Zdravím, chtěl bych vyměnit panel climatronicu v octavii 2 rv. 2008 za panel z golfu 5 který je na obrázku. Jde mi o ty tlačítka na prostředním ovladači a i se mi líbí ty stříbrný kroužky. Budou s tím nějaké problémy, nebo bude panel stačit nakalibrovat a pojede? Fórum jsem prohledával, ale nenašel jsem nic podobného, tak pokud to tu je, tak se omlouvám. Díky ;-)

    • By Metronom82
      Dobrý den, 
      Prestala mi topit strana u spolujezdce. Prosel jsem zdejsi rady a podle nich provedl prvotni ohledani. 
      Zkontroloval jsem vsechny aktuatory na leve i prave strane a vsechny se pohybuji. 
      Diagnostika uvadi staticky servomotor vpravo, ale pri pouziti VCDS Zakladni nastaveni je videt, jak se skutecna hodnota klapky pohybuje. Ovsem nezmeri to zadne dorazy, viz foto. 
       
      Pri spusteni kalibrace klapek pomoci tlacitek, jsem na prave strane necitil teply vzduch ani na chvili. 
       
      Je jeste uvnitr mechanickych klapek nejaky sensor polohy (dorazy) nebo je pouze potenciometr v aktuatoru? - diagnostika dokaze cist skutecnou hodnotu. 
       
      Nevite kde by mohl byt problem? 
       
      Log diagnostoky ODBeleven:
      08 Elektronika klimatizace/topení

          Popis systému: Climatronic 
          Číslo softwaru: 5E0907044K
          Verze softwaru: 0907
          Číslo hardwaru: 5E0907044K
          Verze hardwaru: H03
          ODX název: EV_ACClimaBHBVW37X
          ODX verze: 003017
          Dlouhé kódování: 02010104000100011005004000101000

          Chybové kódy:
              B108D54 - Servomotor teplotní klapky vpravo bez základního nastavení
                  statický
                      Date: 2020-12-08 17:22:19
                      Mileage: 166925 km
                      Priorita: 2
                      Čítač četnosti závad: 1
                      Čítač zapomenutí: 125
                      Dynamické údaje o okolí: 02866B260918261300F4262600CCC8262700CD

    • By isquash
      Chtel jsem se zeptat, zda nekoho s climatronicem nepotkalo neco obdobneho. Pri nastavene jednotne teplote pro obe strany, napr. 21, mam na leve strane vetsi chlad nez na prave strane. Pri garancni prohlidce mi moji domnenku servis potvrdil, ale reseni se nekona, protoze nevedi. Zadali dotaz do Mlade Boleslavi a stale cekam na vyjadreni. Jelikoz pri garanci delali i flash RJ klimatizace, tak pocitam, ze SW to nebude. Ve vypisu pameti zavad je vse OK. Rozdil byl 5 - 6 stupnu leve a prave strany.
×
×
  • Create New...