Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

 

Tady ta sériová jede skoro stejně...

Tak už zajíždím svoje tsi 66 kw a dynamika je ok :) zajímalo by mě v jakých otáčkách jezdíte, kdy přeřazujete atd. Já se snažím netočit pod 2 tisíce nebo 1800 otáček a zatím netočit přes 3500 i když už jsem to zkusil párkrát vytočit trochu víc ( až když jsem měl na tachometru přes 400 km najeto ) . 

dynamika ujde, 190 km/h tachometrovych to jede po rovině, z kopce i přes 200km/h

 

pod 2000 otáček nejezdím. 

Upraveno od kokta7

Turbo tahá od cca 1500 otáček, takže po městě na tempomat 60 km/h na čtyřku necelé 2000 ot. jsou v poho a auto zrychluje bez problémů. Já jezdím nejčastěji kolem 1800 - 2000 ot. z důvodu spotřeby. Řadím podle potřeby, nejčastěji kolem 3000-3500, protože 5ti kvalt má dlouhé převody.

Točit jsem začal když jsem měl najeto 2000 km, pak jsem mu párkrát naložil, několikrát až jízdou na omezovač, aby auto vědělo, že jsou i jiné otáčky :D jednou za čas ho protáhnu, ale 98% jízdy jsou otáčky 1800 - 2000.

los pakos : a pozoruješ nějaký změny po ujetí pár tisíc km ? 

a jaký bys chtěl pozorovat změny? jako po zajetí budeš mít 100kw nebo že to najednou bude jezdit za 3 litry spotřeby :)

To samozřejmě ne :) Ale jestli se třeba trochu snížila průměrná spotřeba o pár deci nebo jestli ten motor třeba nejde o něco málo tišejc nebo lehčejc nebo tak něco.

  • Autor

Pokud nemáš třeba výkon změřen, tak to budou vždy jen subjektivní dojmy. To samé platí o hluku, nebo zrychlení atd.

Jak píše Pawouk, mohu hodnotit jen spotřebu a ta se mi snížila o 0,5 litrů, aktuálně jezdím za 5,0 - 5,2 litrů průměrně. Když jsem auto kupoval, spotřeba se blížila 6ti litrům. Jinač pocity po ujetí nějaké vzdálenosti jsou různé, pokud natankuju u Benziny, tak mi auto jede líp, než když natankuju třeba u Shell. Ještě musím dodat, že při každém tankování už od novoty používám VIF.

 

Jen pro zajímavost, známý má Octavii II TDI 77kW a při takové té přátelské přetahovačce jsem sním bez problémů držel krok.

Pokud nemáš třeba výkon změřen, tak to budou vždy jen subjektivní dojmy. To samé platí o hluku, nebo zrychlení atd.

Něco subjektivní je, něco ne - třeba to, že u auta se postupně zlehčuje chod jak se zajíždí není jen subjektivní dojem - uživatel postupně zjišťuje, že do stejnýho kopce třeba po roce ježdění řadí o kvalt dolů NĚKDE JINDE, než řadil s funglovkou - protože auto se zajelo, odpory klesly a (pokud to není vylágrovaná fleetovka) tím i maličko naroste užitečnej výkon - do určitý hranice najetejch km je zajetí skutečně zjistitelný i "uchometrickou a očně kalibrovanou metodou". Samozřejmě se na tom podílí i zkušenost řidiče - mezitím se s autem naučil zacházet, líp využívat výkon a moment motoru atd, ale třeba při předjíždění je rozdíl mezi syrovým a zajetým agregátem víc než patrnej ...

od minulého pátku sem najel s fábkou 1600km a jede to furt stejně, furt to stejně žere a auto má stejnej hluk.

 

@los pakos: fábka s 1.2 TSI je dynamická, bez problému drží na dálnici 190km/h tachometrových. ta silnější pojede ještě o kuličku víc. Na běžný přesuny  dostačující a TDI nikdy víc(6 válcové TDI už bych vzal ale)

 

k té spotřebě, spíš ses s autem trošku sžil. Ono každé auto má trošku jinou spojku a jiné chování atd....

 

edit pro ekara: měl sem i novou O3 tdi s kterou sem za 2 roky najel 100 000km. jezdila furt stejně....

Upraveno od kokta7

od minulého pátku sem najel s fábkou 1600km a jede to furt stejně, furt to stejně žere a auto má stejnej hluk.

 

....

Abys poznal rozdíl, musel bys najet asi tak 10x tolik.

Našel jsem článek na stránkách svět motorů kde píšou o zajíždění ( těm se snad dá věřit) a píšou tam : 

 

Naše zkušenost říká, že znatelně se auto probere po 1000 km, druhá změna nastává kolem pěti tisíc a výrazné zklidnění běhu, ustálení spotřeby a maximum výkonu většinou pozorujeme až kolem 15 000 nebo 20 000 km.

Takže něco na tom opravdu bude, tady je odkaz 

 

http://www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vozu-poradime-80385

Přesně tak, u služebáků to pozoruju okolo 10tisíc. Spotřeba určitě o půl litru dolů a jezdí to prostě líp :-)

  • Autor

Tak to (snížení spotřeby po ujetí určitého počtu km od novoty) se mi naposled stalo u Felicie 1.3 MPI, pak už nikdy.  :kol-32:  Ani u předchozí generace 1.2 TSI. A co vím od kolegů se stejným motorem, tak na tom byli stejně.

Snížení spotřeby ne, ale určitej pozvolnej nárůst využitelnýho výkonu jsem pozoroval až do cca 30-33 tkm, pak se dá říct že se to stabilizovalo ... Nechci tvrdit, že se auto "NĚJAK samo načipovalo" - ale je fyzikálně reálnej předpoklad, že ještě do takovýho nájezdu se postupně snižujou třecí odpory motoru = klesají mechanický ztráty, zatímco tepelnej energetickej příkon vycházející z paliva je danej programem v ŘJ a ten je bez přehrátí SW neměnnej - a motor zároveň ještě není natolik opotřebovanej, aby trpěl ztrátama energie třeba přes úniky netěsnostma nebo zhoršenou účinností spalování, tudíž může zbejvat větší % podíl energie pro přenos na kola = prakticky se na kola dostane větší % energie z paliva, než u funglovky. Bohužel jsem neměl možnost srovnat svoje BXW po najetí 30 000km se stejným motorem těsně po vyjetí z linky - takže NĚKDO může celou tuhle úvahu označit za čistě subjektivní dojmy (pokud ne rovnou za OT, že jo...???).

Spotřeba paliva velmi dobrá. Léto mezi 4,6-4,8 a teď v "zimě" mezi 4,9-5,1. Najeto 14 000 km (tsi 66kw).

přesunuto

Upraveno od LubošC

Pardon, nechci prudit :) Ale spotřeba paliva je vedlejší téma a na poslední příspěvek se spotřebou mi tam nikdo neodpověděl :D 

  • 1 měsíc později...

nikde jinde jsem to nenašel a tak to píši sem. v jakých otáčkách vám pracuje zahřátý motor 81kw. mě točí nějakých 950, zdá se mi to moc. mám najeto necelých 9000km.

  • Autor

Jak pracuje? Myslíš volnoběžné otáčky? A kdy - za jízdy, nebo když stojíš? Dále na to může mít vliv i počet zapnutých spotřebičů - klimatizace, výhřevy oken a sedadel, atd.

jj, volnoběžné otáčky mám na mysli. všechno vyplé. čekal jsem na čerpačce tak jsem měl klid sledovat motor a po chvilce se mi zdálo jako by auto "pocukávalo" bez zařezené rychlosti se sešláplou nožní brzdou a všiml si těch otáček. 

Upraveno od qcze

  • Autor

Teplota chladící kapaliny byla na 90°C? Ručička otáčkoměru nekolísala?

rafika stála na místě a olej i voda zahřátá, ujel jsem deset kilometrů. jeden po městě a zbytek napůl do stoupání. nijak jsem auto nehnal. 

Mám 66kW, ale v podstatě je to stejný motor. Otáčky mám jak kdy v rozmezí 750 - 1200, podle venkovní teploty, teploty motoru, klimy...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.