Publikováno Listopad 10, 201410 r Protože jsem na fóru nikde toto téma nenašel, tak jsem ho založil na základě toho, že po 15500 km jsem zjistil pohledem na přepadovou nádobku chladící kapaliny, že mi asi někde uniká tato kapalina. Při koupi auta byla hladina kapaliny ve vyznačené zóně a teď jí mám asi 1 cm pod minimem. Je zvláštní, že se mi zatím nerozsvítila žádná kontrolka signalizující nedostatek chladící kapaliny. Už jste se s tím někdo setkal? Došlo u někoho k poklesu hladiny kapaliny?
Listopad 10, 201410 r Mrkni na do sekce: Motor 2.0 TSI - Chladící kapalina - 2.0 TSI, řeší se to tam pro dvoulitr, což bude asi velmi podobný případ..... Doporučuju dolít (při studeném motoru) a pozorovat....... Upraveno Listopad 10, 201410 r od Napalm
Listopad 11, 201410 r Autor Tak jsem dolil chladící kapalinu, tak aby hladina byla v polovině vyznačené části. Tak uvidím, zda dojde opět k poklesu. Pokud ano, tak udělám visit - návštěvu v servisu.
Listopad 14, 201410 r Zdravím ve spolek, u své 1.4 TSI jsem v 7500 km jsem také doléval. Spadlo mi to z toho středu na min. hodnotu. Od té doby mám klid.
Listopad 14, 201410 r Mam 2.0 TDI a po 15 tisících jsem musel také dolívat. Ale kontrolka svítila. Cvrnknul jsem tam trochu destilky a bylo. Až pojedu kolem servisu, nechám si změřit mrazuvzdornost.
Listopad 17, 201410 r Jaký je celkový objem chladící kapaliny? Když jsem já dolíval ze stejného důvodu, tak jsem tam nalil půl litru destilky. Nic jiného po ruce nebylo. A teď mám taky maličko obavy z toho, aby byla kapalina stále dost mrazuvzdorná.
Listopad 17, 201410 r si to daj zmerať pre kľud v duši refraktometrom,ten už má každá dielňa ..veď je to otázka pol minútky
Listopad 17, 201410 r Jaký je celkový objem chladící kapaliny?... Stačí se podívat do manuálu: pro 1.4 TSI je to 10,2 l.
Březen 3, 201510 r Autor Najeto 30 tis. km. Od posledního dolití kapaliny ( při 15 tis. km) mám klid. Při servisní prohlídce jsem se na toto ptal v servisu, kde mi odpověděli, že už s tímto zákazníci přišli a po dolití už k dalšímu úniku nedošlo. Tak asi jako u mě. PS. v současné době najeto 75 tis. km, bez dalšího dolití chladící kapaliny. Tak měli v servise pravdu. Uf, to jsem rád. Upraveno Duben 19, 20169 r od Petoru
Říjen 4, 20177 r Nabehane 90 tis.km. V posledej dobe som dolieval 2x. Pri vymene oleja pozorovane znecistenie - kvapka. Po podlozeni nadobky pod motor som zistil, ze sa jedna o chladiacu kvapalinu. Po navsteve servisu navrnute vymenit vodne cerpadlo cca 200€ + praca! Neviem si vysvetlit unik. Predpokladam okolo hriadele poskodene gufero, a potom cez nejaky prepadovy kanal? Nevie niekto, ako to je?
Říjen 5, 20177 r Mě odešlo vodní čerpadlo v 99000 km. S čerpadlem vyměnili i nějaký řemen. Celkem to vyšlo asi na 8700,- Kč.
Říjen 5, 20177 r Ono neodešlo doslova, jen z něj začala kapat chladící kapalina. Nejlepší na tom je to, že závada se projevila po ujetí asi 500km od návštěvy servisu, kde jsem byl na pravidelné prohlídce. Přečti si vlákno o 1.6 a 2.0 TDi. Tam čerpadla odcházejí celkem často. Takže výměna čerpadla okolo 100000 km je asi normální jev. Holt kvalita dnešních aut jde čím dál víc do p....
Duben 18, 20205 r Zdravím všechny, trošku obnovím toto téma dotazem. Mám Octavii III r.v.2013 1.4TSI 103kW s motorem CHPA najeto 94 tisíc a všiml jsem si, že mi mizí chladící kapalina, po zkoumání jsme došli k tomu, že na pravé straně motoru je mokro a propouští vodní pumpa. Teď k otázce, když budu měnit, je lepší kouknout na originál koncernovou pumpu, nebo je víceméně jedno jaká značka? Co jsem koukal, tak ceny se pohybují různě a pak taky dle toho pokud se koupí komplet pumpa s plastovým krytem a termostatem, či bez. Do čeho by jste šli vy a případně na co dalšího se zaměřit? Díky za rady. EDIT: Tak nakonec to vyhrála kompletní vodní pumpa INA s termostaty, teď ještě namontovat do auta a snad to problém s únikem vyřeší. EDIT2: Problém vyřešen výměnou kompletní vodní pumpy INA spolu s řemenem Bosch. Od té doby najeto skoro 5tis.km a vše v pořádku a voda drží. Upraveno Listopad 17, 20204 r od NJcz Doplnění
Březen 8, 20214 r Zdravím, také jsem zjistil, že mi uniká kapalina někde u vodního čerpadla. Myslíte, zda lze vyměnit svépomocí, event. v neautorizovaném servisu Škoda? V dílenské příručce se totiž píše, že při zpětné montáži čerpadla se musí nastavit 1.válec do horní úvratě a zde si již nejsem jistý, zda k tomu nepotřebuji nějaký speciální přípravek... Díky za příp. info
Říjen 6, 2024Říj 6 On 4/18/2020 at 6:53 PM, NJcz said: Zdravím všechny, trošku obnovím toto téma dotazem. Mám Octavii III r.v.2013 1.4TSI 103kW s motorem CHPA najeto 94 tisíc a všiml jsem si, že mi mizí chladící kapalina, po zkoumání jsme došli k tomu, že na pravé straně motoru je mokro a propouští vodní pumpa. Teď k otázce, když budu měnit, je lepší kouknout na originál koncernovou pumpu, nebo je víceméně jedno jaká značka? Co jsem koukal, tak ceny se pohybují různě a pak taky dle toho pokud se koupí komplet pumpa s plastovým krytem a termostatem, či bez. Do čeho by jste šli vy a případně na co dalšího se zaměřit? Díky za rady. EDIT: Tak nakonec to vyhrála kompletní vodní pumpa INA s termostaty, teď ještě namontovat do auta a snad to problém s únikem vyřeší. EDIT2: Problém vyřešen výměnou kompletní vodní pumpy INA spolu s řemenem Bosch. Od té doby najeto skoro 5tis.km a vše v pořádku a voda drží. Dělal jsi to sám doma? Jakym stylem jsi plnil zpět chladící kapalinu?
Říjen 6, 2024Říj 6 Dělal to servis. Já dodal díly. Jak bylo plněno nevím, ale do dnes vše drží a aktuálně najeto 139tisíc.
Říjen 7, 2024Říj 7 Autorizák nebo nějaký neofiko? Taky me trápí pumpa a premyslim jestli mi ušetřené peníze za autorizak stojí za případné problémy pak...
Červenec 17Čvc 17 OIII, CZDA, 2016, 85 000km: Včera se mi po 60km na dálnici rozsvítila hladina chladicí kapaliny. Tak jsem zastavil a hned pátral kolem termostatu/vodní pumpy, ale překvapivě sucho. Dolil jsem asi 0,4L na max. Co mě překvapilo, že po otevření nádobky nebyl vůbec žádný odfuk přetlaku, ale je pravda, že jsem cca. 10minut čekal. Následně jsem ujel dalších 250km, zaparkoval a zkontroloval hladinu, ta klesla cca. o 1cm a opět nebyl žádný odfuk při povolení víčka. Předpokládám, že se jedná o termostat/pumpu a jen to nevidím, ale i tak otázka... Je normální, že tam přetlak není a při otevření víčka se neufoukne? Napadá mě, jestli náhodou víčko netěsní a pod zátěží jsem mohl kapalinu odpařit.
Červenec 17Čvc 17 Chladící kapalina se moc neodpařuje, nevěřím, že to je způsobené tím těsněním pod víčkem.
Červenec 17Čvc 17 To, že tam není tlak, normální není. Máš tím snížený bod varu. Takže se to může ne odpařovat, ale nárazově to vyvře. Zkusil bych začít víčkem. Relativně levný a rychlý pokus.
Červenec 17Čvc 17 Taktak. Po prvním otevření ohřáté chladící kapaliny tam tlak musí být. Ale pokud od prvního otevření nezchládla, tlak už tam být nemusí. Leda by se dostala teplota na bod varu a systém se opět natlakoval. Ale při nějaké couračce tam nemá tlak jak vzniknout.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.