Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zajímalo by mě, jaký kompresor používá Climatronic. Se spojkou a nebo stáloběžný?

 

Pokud je kompresor stáloběžný, jakým způsobem Climatronic pracuje s jeho regulací? Nabízí se varianta nechat tlačítko A/C stále zapnuté a mít dostupné všechny výhody automatické klimatizace po celý rok (odmlžení skel v zimě, okamžité schlazení interiéru na okolní teplotu v přechodném období, chlazení v létě, atd...), jenže nechová se potom Climatronic až příliš rozežraně? Je rozdíl ve spotřebě paliva minimální a nebo se třeba vyplatí za deště odmlžit skla raději vyššími otáčkami ventilátoru? O kolik se může zvýšit průměrná spotřeba třeba v jarním období? Myslíte, že to je zanedbatelné a za ten komfort to stojí a nebo už to je několik desetinek nad kterými se vyplatí přemýšlet?

 

Celkově by mě zajímalo jak je práce s kompresorem vyřešená. Umí například při akceleraci snížit výkon kompresoru? Za nějaké zdroje budu moc rád.

 

A ještě jedna věc - bavíme se samozřejmě o Fabii a motoru 1.2 TSI (případně dalších)...

Upraveno od happymaster23

Našel jsem toto:

 

Z knihy Automobily Škoda Fabia-Fabia,Fabia Combi,Fabia Sedan MR 2004-třetí rozšířené vydání: "Kompresor klimatizace DENSO-6SEU 12C NEMÁ ELEKTROMAGNETICKOU SPOJKU-je stále v činnosti.Je to kompresor se šesti axiálními dutými písty s proměnným zdvihem podle naklonění kyvného kotouče,na němž jsou písty upevněny. Mírou na-klonění kyvného kotouče je dána velikost zdvihu.Ovládání kompresoru je zváno externí,čímž se rozumí ovládání pomocí dvoupolohového elmag. regulačního ventilu. Klesá-li řídící napětí přiváděné do regulačního ventilu od řídící jednotky,zvyšuje se sací tlak a velikost výtlačného tlaku klesá.tím se snižuje intenzita chlazení a hnacího výkonu.V poloze VYPNUTO pracuje kompresor i nadále,ale dopravuje jen asi 2% z celkového objemu chladícího média.

 

Vycházím z tohoto, není to fabia III, ale myslím se nic nezměnilo. Ale kouknu do ETKY na přesný typ komresoru co má Fabia III. 

  • Autor

Bylo by hezké, kdyby diagnostika uměla číst "zatížení" kompresoru klimatizace a potom z toho udělat nějaký graf jak se to chová. Jinak všiml sis, že dřív měla auta s automatickou klimatizací tlačítko Econ a nebo EC (všiml jsem si toho nejen u koncernu, ale třeba i u Mercedesu), které v aktivovaném stavu vypínalo kompresor a někdy po roce 2000 se z tohoto tlačítka stalo tlačítko A/C, které dělá pravý opak, čili v zapnutém stavu aktivuje kompresor. Docela by mě zajímalo, jaký tahle změna měla důvod...

Upraveno od happymaster23

Nesouvisí tohle tlačítko s přechodem spojkových klimatizací na bezspojkové? Jen taková domněnka  :kol-32:

Tlacitko Econ nahradilo tkacitko AC s prichodem noveho klimatronicu ve FII FL, jen ma inverzní funkci.

Takže kompresor ve všech benzinových verzích je 5Q0820803F alias Denso 6SES14C. Jedná se o kompresor s elektronicky regulovaným výkonem 2 - 100%. Nemá magnetickou spojku, je neustále poháněn. 

 

 

 

 

post-19561-0-59844400-1426257261_thumb.p

  • Autor

Díky za informaci. Na internetu jsem objevil, že z Climatronicu se dají číst různé údaje (viz. třeba tady a nebo v přiloženém souboru). Některé z těch hodnot vypadají, že by se z nich mohlo dát vyčíst aktuální vytížení kompresoru, tak by se do toho nějaký majitel FIII mohl pustit a říct nám jak se to chová :-).

Climatronic_Self_Diagnostics.pdf

Upraveno od happymaster23

  • 2 měsíce později...

Mám takový dotaz,  reguluje si climatronic v závislosti na aktuálním počasí jakými výdechy pustí vzduch? Jde mi o to, že např. o víkendu byli tropy, měl jsem nastavené auto + A/C, vzduch běžel předními výdechy, ale na nohy se mi zdálo, že ne. Naopak teď když se ochladilo, měl jsem nastaveno řekněme 24 stupnů, tak přední výdechy nefoukali, ale zase to šlo na nohy.Zkušen režim auto bez A/C i bez režimu auto. Ale když jsem si tlačítkem zapnul vzduch přímo na mě tak to foukalo. Snad pochopíte jak jsem to myslel. Jde mi o to jestli to je normální nebo by vzduch měl vždy běžet všemi výdechy.

Ale jak jsem teď pročítal forum, tak to bude asi normální, že si sám nastaví, kudy a v jaké síle vzduch pustí, climatronic mám poprvé a tak jsem trochu znejistěl , když mi to nefoukalo ze předu. Ale budu rád za Vaše poznatky.

Máš to v pořádku. Pokud se climatronic rozhodne topit tak bude foukat na nohy, protože teplo stoupá vzhůru. Navíc tepelnou pohodu vnímáš nejvíce od noh. Naopak je to potom s chlazením, kde vzduch fouká centralnimi výdechy. Pokud klimatronic zjistí vyšší vlhkost vzduchu fouká zase na okna.

Díky, to si mě uklidnil  :kol-47:

Jen doplním, že ve výdechu je servomotorek, který klimatizace automaticky ovládá a tím jej otevírá nebo zavírá jak psal Reeshanek přesně podle potřeby. V autě je umístěno několik čidel a podle těch se klima řídí. Režim AUTO je tedy plně automatický režim, kdy si člověk jen nastavuje teplotu a auto vhodným způsobem teplotu nastaví a udržuje.

Já doplním, že když vypneš auto (třeba snížením/zvýšením otáček ventilátoru, změnou nastavení na foukání nahoru, na skla, na nohy atd.), tak nastavenou teplotu dále udržuje.

Ano, Climatronic mění směr proudění vzduchu, jeho teplotu a množství (resp. otáčky ventilátoru). Všimněte si třeba na jaře/podzimu - ráno při pěti stupních fouká (topí) hlavně na nohy, přes den za slunečného počasí fouká z krajních výdechů. A když je velké vedro, tak fouká i prostředními výdechy.

 

Dodám, že v rámci odstranění poloautomatické regulace (45KT/10) nedošlo k lezení zpátky na stromy - reguluje se tedy výkon 2-100%.

Upraveno od bojler

Kompresor DENSO u jedničkové Fabie (víc se mi nepodařilo najít):

attachicon.gifDenso.JPG

 

 

Včerejší noviny. Ale princip je shodný.

Upraveno od bojler

Bojler, zaujímavá informácia, že pri nábehu manual klímy ostal zachovaný kompresor. Ale podľa čoho reguluje potom výkon kompresoru, ak si to neriadi teplotu tak ako to vedel climatic?

Už nevim s kým jsem se o tom bavil, ale bylo mně řečeno, že právě proto je přestavba manuál > Climatronic "vcelku" snadná záležitost - nedošlo k tomu, že by se vrátilo do doby spojek. Zkusím najít podrobnosti.

Podle ETKY je ten kompresor skutečně stejný pro mechanickou klimu i Climatronic.

 

post-32075-0-90692300-1434127427_thumb.j

  • 4 týdny později...

Zajímalo by mě zda u F2 funguje climatronic stejně jako u F3.. Taky hlídá vlhkost a podle toho mění v AUTO režimu výdechy? Já si při používání všiml že přepíná jen na nohy a nebo všechny výdechy.. na okna mě snad ještě nikdy nepřepl pokud si dobře pamatuju. To jsem udělal já tlačítkem..

Pravda, alen aby to tady nezustalo otevrene - FII senzor vlhkosti nemá.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.