Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nechal bych motor klidně chvíli běžet pokud je to možné, nic se tím nepokazí a motoru to prospěje.

Start-stop je v autě jen kvůli tomu, aby při měření emisí auto splnilo euro 6, tedy při simulování městského provozu auto zastaví a vypne motor, tudíž žádné emise, takže pro obyčejné smrtelníky je to naprosto zbytečná věc. Start-stop v mém autě našel jiné využití a to v případě železničních přejezdů nebo kyvadlové dopravy se semaforem. Kde bych normálně vypnul motor, tam zapnu start-stop a mám z toho radost, že si můžu zmáčknout v autě i nějaké to tlačítko.

Ja sa snažím pred koncom jazdy zvolniť tempo, v podstate sa to v meste deje samo a ak ide napr. o zastavenie na pumpe na dialnici, tak nechám motor minútu bežať. 

jde o to, že turbo je schopný se v extrémních případech rozžhavit tak, že až svítí. Pokud se nezchladí na přijatelnou teplotu a předčasně se zastaví, může dojít vlivem statickýho chladnutí k deformaci lopatek turbíny. Pokud někde poskakuješ normálním tempem, není tam zase tak moc co chladit. Turbo má běžnou provozní teplotu. Na druhou stranu jsme někteří naučeni to prostě nechat na volnoběh alespoň chvíli ještě běžet. Nic se s tím nezkazí. Co kdyby náhodou ......

taky dojde k dotáčení turba tzv. nasucho... a postupnému přidírání a obrušování třecích ploch... dále problém s usazováním karbonu :-/ já každému doporučuju buď před cílem opravdu zvolnit tempo, zejména na dálnici a v případě že to nejde tak alespoň chvíli bublat na volnoběh... Ale je to každého věc... Já to dělám a nezabije mě to.... BTW od té doby co to striktně dodržuju jsem za posledních asi 280 000km neměl problém s turbem... (netvrdím že je to jenom tím) proto jsem rád že v Octávce nemám Start/Stop až bude v nějakém autě... zpožďovací  relé je super věc díky za TIP...

lepší vypnout diagnostikou....

Nevím jak to nakonec dopadlo... Ale prej to vypnout nelze... :kol-32:

Já ho mám normálně kódováním deaktivovaný, takže to lze. 

Taky start-stop vypnut včera přes diag :kol-47: a je klid, nemusím myslet na tlačítko, ne vždy sem si vzpomněl.

Taky ho mám kodováním vypnutý.

Přesněji řečeno je zapnutý a je oblafnutý tak, že se mu nikdy nesplní podmínka pro vypnutí motoru. Takže po zastavení se na maxidotu objeví přeškrtnutý symbol a v infu na radiu je jako důvod uvedena vysoká spotřeba energie. Samotný start stop je plně funkční i s tou jeho rekuperací a s čím vůbec o čem netušíme. Lze ho tlačítkem vypnout a zase zapnout.

Ale dotaz k funkci, tedy jestli to je s ním spojené. Už se mi stalo, že při poskakování v koloně sem motor chcipl na spojce s málo plynu. A auti samo nastartovalo. Dělá vám to taky?

Ano, kdyz chcipne, tak se vydupnutim spojkoveho pedalu nastartuje.

Ok, super... tak jde deaktivovat... i to je fajn... :-)

prostě S - S je největší kokotina, co spatřila světlo světa od Kuwaitu napadení  :kol-48:

Upraveno od jirkaK

Souhlas...

Na vypnutí SS jsem se byl ptát včera ve škodovce. Technik mi řekl, že vypnutí přes řídící jednotku je možné (je to na principu přepsání dat o nabití aku), nicméně při tomto NEoprávněném zásahu do ŘJ přicházím o záruku!!! Zásah do ŘJ je oznámen online do databáze škody. Otázkou zůstává vystopování zásahu garážistou. I tak se do toho pouštět nebudu, za ztrátu záruky u motoru TSI mi to nestojí, i když mě SS hodně štve.

Jedinou cestou se tak zdá to relé, jak tady bylo posáno.

Někde jsem nedávno četl, že když se baterie vybije a pak nabije obyč.autobaterií, tak se nedobije správně a startstop nebude fungovat. Prý si servisy na to museli povinně koupit nabíječky za 30tKč. Nevím, co je na tom pravdy, ale osobně mi SS nevadí, zkoušet to nebudu.

Díval jsem se do Záručních podmínek. Záruka neplatí pokud reklamujete vadu něčeho co jste si udělali sami. Tedy rejpu se např. v ŘJ a ta odejde, Nebo provedu čip a díky tomu odejde motor. Pokud vše funguje, neuplatňuji žádnou škodu tak mi jen max škodolibě přehrají SW. Autorizáky mají asi jasný zákaz to dělat pro zákazníky .Spíš mě napadá, že právě díky Start/Stop dostalo auto homologaci a vy tu veledůležitost nepoužíváte. Pokud ale je tam to tlačítko tak můžu systém vypnout. A jestli je mi umožněno ho vypnout  tak jsem jen změnil prostředek.

Servisi škoda vám to fakt nevypnou, těch se ani nemusíte ptát. To samé říkají zákazníkům BMW, audi a ostatním, který tenhle systém tam mají již dávno.

  • 3 týdny později...

Ahoj,

možná hloupá otázka. Když vypnu SS tlačítkem, což dělám po každém startu, zůstává v činnosti rekuperace?

Můj postřeh:

baterku mě vybilo zařízení v zapalovači do mrtva, odemykal jsem klíčem, po nabití baterie nabíječkou ctek mxs 5.0 SS funguje bohužel normálně☺

Jedu po dálnici v DE cca 180km/h dojedu na pumpu SS aktivní a ihned po zastavení se motor vypl (zkoušel jsem jak moc je toto kurv.tko nebezpečné)

Venku +4 u jedu 800m motor je chladný, zastavím na přechdě, SS motor vypne...

(v mém připadě tdi, což dostává při tomto provozu slušně na prdel)

Takže za mě je SS skvělý způsob jak si zlikvidovat motor a podpořit VW při nákupu nového motoru☺

Upraveno od xtrack

Jo, taky už mi SS vypnul i při nezahřátém motoru. 

SS spolu s recirkulací spalin bych neváhal OKAMŽITĚ vyřadit, pokud by to šlo a nepotentoval bych si záruku...

  • 2 týdny později...

Start/Stop se nevypíná změnou parametrů pro baterii. To je nesmysl. Je měněn parametr, který rozhodně nemůže mít vliv na záruku.

  • 4 týdny později...

Pokud garanční technik bude chtít a najde, že někdo přepsal parametry, tak to pro něj znamená možnost, že nemusí uznat záruku. Třeba na to, že něco nefunguje na motoru tak, jak má z el. funkcí...Pro Boleslav se ke všemu posílají protokoly z diagnostiky, najde se tam štoura a následek je takový, že garanční opravu platí servis. Který garanční technik si k vůli tomu nechá  šahat na své peníze...Tak se věc má a tak se nemůžeme divit, že jsou k takovým věcem opatrní. Já doporučuji, pokud je auto v záruce, tak do toho nešahat....Aby SS fungoval, je nutno dodržet několik podmínek. Pokud nějakou nedodržíte, tak je mimo. Jsou teda možnosti...

já bych se přidal s tím názorem, že je to dost o konkrétním servisu/ přístupu. zažil jsem jeden nejmenovaný, kde se technik všiml že je SS deaktivovaný a že je "dopsaná" corner fce, a automaticky "odepsal" záruku na "elektroinstalaci" a "řj". napsal to do protokolu a dál se s majitelem nebavil nikdo... druhý servis na to "nějak přišel" taky, ale nijak to neřešili a díl měnili na záruku... (ovšem jak je to pak polazené v té "online" servisce netuším)... 

my španělsky hovořící říkáme : los kokotos 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.