sTebliczek Vloženo 16. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2016 Neni Arduino trosku overkill na tohle? Tohle se prece dela dvema spojenyma relatkama. Jen je mi proti srsti bastlit eletriku a jakkoliv prerusovat a predelavat draty u noveho auta. Vypnout motor na prejezdu vlaku muzu normalne knoflikem startu stejne jako bych zmacknul knoflik start/stopu. Takze za me VAGem vypnute S/S je porad lepsi vaianta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 16. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2016 možností tu je viac, teoreticky ti stačí aj časovač s NE555 či podobne a urobí to isté. Arduino mi príde "inteligentnejšie" preto som mal dotaz, ako to je riešené a zapojené v tom tlačidle. lebo ak bude nutné strihať a pájkovať káble, tak to moc v pohode nebude. to už bude lepšie nechať niekomu fakt vypnúť diagnostikou (čím sa údajne stráca záruka - ale možno len fáma) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 16. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2016 sTebliczek.. riešením by tiež bolo s poriadne zošliapnutou brzdou pri zaradenej jednotke pustiť spojku, motor by zdochol.. a potom stačí opäť jednoducho stlačiť spojku a motor naskočí.. Aspoň niekedy mi to tak funguje, ale niekedy zase pýta ručne stlačiť tlačidlo Štart.. ale ešte som neprišiel na to, prečo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sTebliczek Vloženo 16. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2016 Pochybuju o ztrate zaruky. Jednak se jedna pouze o zvyseni threshold hodnoty napeti a druhak to jde kdykoliv vratit. To prave spise jakekoliv bastleni arduina/rele je zasah na ztratu zaruky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sTebliczek Vloženo 16. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2016 @brrrrm : tohle prave funguje podle me pouze v pripade, ze je zapnuty S/S. Kdyz je vypnuty, mam pocit, ze auto samo nestartuje po chcipnuti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
havrosh Vloženo 16. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2016 55 minutes ago, sTebliczek said: Neni Arduino trosku overkill na tohle? Naprostej souhlas. Dneska ale ma spousta lidi v supliku vice arduin nez relatek nebo NE555, takze naprosto chapu toto reseni (nedavno jsem resil synovi zeleznicni prejezd k vlackum a Arduino bylo nejrychlejsi reseni :-)) ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Regulak Vloženo 17. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2016 Každý bastlí s tím co má. Já jsem použil šuplikové zásoby. Jediné co jsem kupoval je PIC 12F629 (v GM za 33 Kč). Problém bude akorát v naprogramování. Každý totiž nemá v šuplíku programátor PIC procesorů. Optočlen který spíná signál místo tlačítka může být jakýkoli co snese sepnout alespoň 5mA a napětí 15V. Velikost spoje je přesně do krabičky KM-1 (GM). Celé to je připojené paralelně na přívodní kabely k tlačítku start-stop (vodič zeleno fialový - J1-1, hnědý - J1-2) a vypínači světel (černo šedý - J1-4, hnědý - J1-3). Dá se k nim pohodlně dostat po sundání bočního panelu přístrojové desky a odpojení konektorů. Přikládám i HEX soubor pro naprogramování procesoru. Start-stop.pdf Start-stop-spoj.pdf Start-stop.HEX 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 17. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2016 Ako pozerám si pekný šikula Neuvažuješ že by si to vyrábal a predával ? Určite by si našiel odberateľov, aj tu ich bude viac než dosť. Určiť správnu cenu v krabičke a super. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Regulak Vloženo 21. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2016 (editace) Výroba je vcelku jednoduchá. Jen by se mě nechtělo drbat s tišťákama. Pokud nepočítám pl. spoj, tak by cena součástek včetně krabičky neměla překročit 100 Kč. Editováno: 21. Prosinec 2016, autor: Regulak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 1. leden 2017 Sdílet Vloženo 1. leden 2017 Auto stálo celú noc vonku na mraze, ráno vykuklo slniečko, ktoré stihlo rozmraziť okná, čiže som nemusel nič škrabať na rozdiel od ostatných, ktorí parkovali v tieni. O 11:00 som naštartoval, spravil 7km plynulej jazdy po obchvate a zastavil na semaforoch. Ručička chladiacej kvapaliny sa vyšplhala len na druhý dielik, teplota oleja bola stále "---", vonkajšia teplota -1,5°C a S-S vypol motor.. hmm! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Heini Vloženo 1. leden 2017 Sdílet Vloženo 1. leden 2017 No a i proto ho vůbec nepoužívám. Mám naučeno, že po nastartování mačkám tlačítko S/S. V Fl zase rozsvěcím světla, tak mě to ani neobtěžuje. Jiná věc je, jak dlouho budu mačkat to tlačítko, než se rozbije... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 1. leden 2017 Sdílet Vloženo 1. leden 2017 Veď áno, zaujímavé, ži inokedy sa motor nevypne ani pri teplote oleja 60°C a vyššie z dôvodu nedosiahnutia prevádzkovej teploty. Akým zázrakom slnko pomohlo túto prevádzkovú teplotu dosiahnuť, keď ostatné ukazovatele hovorili niečo iné? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondraa Vloženo 3. leden 2017 Sdílet Vloženo 3. leden 2017 Já jsem si všiml, že pokud je venku -5 a míň, tak se motor nevypne vubec. I když jsem ujel 100km, tak ani prd. Studený motor mě to taky snad ještě nevyplo. Jediný kdy mě to občas vadí je při popojíždění v kolonách. Na 500m aby mě 5x vypnul a zase nastartoval motor mě přijde moc. Jsem zvedavej na případný závady po desítkách tisíc km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ralff Vloženo 8. leden 2017 Sdílet Vloženo 8. leden 2017 (editace) V 3. 1. 2017 at 7:12, Ondraa napsal: Já jsem si všiml, že pokud je venku -5 a míň, tak se motor nevypne vubec. I když jsem ujel 100km, tak ani prd. Studený motor mě to taky snad ještě nevyplo. Jediný kdy mě to občas vadí je při popojíždění v kolonách. Na 500m aby mě 5x vypnul a zase nastartoval motor mě přijde moc. Jsem zvedavej na případný závady po desítkách tisíc km. Není pravda, že pokud je venku -5 a méně tak systém S/S nefunguje. Podle mne záleží na stavu baterie a nabíjení. V zimě S/S vypínám dnes cestou na cahlupu bylo -12,5 až -14 st. C. Po ujetých 35 kilometrech motor na křižovatce vypnul a následně vypínal celkem 6x, než jsem vypnul S/S systém. Cestou z chalupy bylo -9 až -10,5 st. C a system S/S začal motor vypínat po 18 kilometrech, než jsem stisknul tlečítko S/S, abych vypínání motoru vyřadil. Teplota oleje byla 90 st. C. Používám clonu do nárazníku, abych snížil přístup solanky do motorového prostoru. Editováno: 8. leden 2017, autor: ralff Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 19. Březen 2017 Sdílet Vloženo 19. Březen 2017 ak Štart/Stop ešte niekoho trápi, ďalšia varianta ako "otočiť" funkciu tlačidla...dokonca keď som dobre pochopil, v prípade návštev servisu či STK stačí dlhšie podržať tlačidlo Štart/Stop a zmení svoju funkciu späť, teda po štarte je Štart/Stop aktívny trvalo a deaktivácia stlačením ako zvyčajne https://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren aj montáž je relatívne jednoduchá. ukážka priamo od autora na Audi Q5 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 28. Květen 2017 Sdílet Vloženo 28. Květen 2017 I tohle se může objevit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 28. Květen 2017 Sdílet Vloženo 28. Květen 2017 Příliš velký sklon? To by mě zajímalo, co to má znamenat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BrozikCZ Vloženo 28. Květen 2017 Sdílet Vloženo 28. Květen 2017 Prilis velky sklon = auto je hodne naklonene Stalo se mi to, kdyz jsem zajizdel do podzemnich garazi a byla tam zacpa. Uvizl jsem v najezdu, ktery byl dost kolmy a tuhle hlasku jsem tam mel take. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 28. Květen 2017 Sdílet Vloženo 28. Květen 2017 Asi je nebezpečný startovat ve velkým sklonu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 28. Květen 2017 Sdílet Vloženo 28. Květen 2017 Alebo ak náhodou uvoľníš brzdový pedál, aby si ho potom vedel opäť stlačiť a netrafil auto stojace pod tebou.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 28. Květen 2017 Sdílet Vloženo 28. Květen 2017 Hej tys to trefil! To je asi nejvíc co mě štve, když si zapomenu vypnout S/S a u závory před prací, kde je to z kopce, potom pípnu kartu povolím brzdu a auto se žene na rantl a já se divím se smrtí v očích že to nebrzdí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 29. Květen 2017 Sdílet Vloženo 29. Květen 2017 Otázne je, aký veľký uhol sklonu musí byť, keďže tebe sa ŠS aj tak aktivuje. Ktovie, či by ti trochu nepomohlo HHC.. ale ani toto nefunguje na 100%. Mám prípady, kedy podľa mňa nie je veľký sklon a auto to drží, na druhú stranu sa niekedy na to spolieham a auto nedrží. Ale podľa manuálu by sa po opakovanom zošliapnutí brzdy mal ŠS deaktivovať.. opäť je otázka, po ktorom opakovaní. Hneď po prvom? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 29. Květen 2017 Sdílet Vloženo 29. Květen 2017 V tomto případě HHC nepomůže (mám ho). Takhle pomůže jen když couváš. Asi je tam hodně proměnných ohledně S/S, já to nemám tak z kopce, on se motor nastartuje ale i ty 2-3 vteřiny kdy auto nekontrolovaně jede a ještě když je volant zrovna do boku.. Já vlastně držím brzdu pak ju povolím, volant bez posilovače nejde takřka otočit a než motor nastartuje aby zafungovaly brzdy a posilovač tak kousek jedu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 29. Květen 2017 Sdílet Vloženo 29. Květen 2017 OT: co brzdit ruckou? ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radius Vloženo 29. Květen 2017 Sdílet Vloženo 29. Květen 2017 Prilis velky sklon = auto je hodne naklonene Stalo se mi to, kdyz jsem zajizdel do podzemnich garazi a byla tam zacpa. Uvizl jsem v najezdu, ktery byl dost kolmy a tuhle hlasku jsem tam mel take. To je kvuli tomu, ze kdyby se auta pred tebou rozjely a hned ridici dupli na brzdu, tak je velka sance ze by se nestacily brzdy natlakovat a neubrzdils bys to a nebo pripadne kdyz stojis z kopce do zatacky, tak nez by volant 'zmeknul', tak bys mohl byt v zavore napriklad. Pro chlapa to asi neni problem, ale představ si nejakou kvetinku, v levy ruce sminky, v pravy ruce pudr a pousti brzdu s vyplym motorem. Nechtel bych stat na miste kam ji tahne gravitace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.