Přejít na obsah

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu


xaker

Doporučené příspěvky

No, jenže celé to vlákno je o turbu na TDI 81kW.

Baňka zde ovládá lopatky regulace turba. Zde se žádný baypass nekoná.

Nicméně tohle vše Travnikar ví, já mu chtěl říct, že ikdyž vše vyměnil tak pokud je ten ventil, mimochodem ten ze dvou pod oknem je to ten v popředí, vadný tak regulace nebude fungovat nadále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem dneska vyměnil N75 a celkově se to zlepšilo, už je cejtit tah i na čtyřku, ale stále je to líný.

Jen tak sem změřil zrychlení 0 na 100 přibližně za 25 sekund, což je docela peklo.

Ve stodeseti na pětku do mírného kopce to prakticky nezrychovalo,dal sem čtyřku a pomalu to zrychlovalo.

O vejkendu jestli se k tomu dostanu, tak zkusim udělat diagnostiku na vagcom co háže váha(to už bude snad to poslední, co budu asi muset měnit), zkusim odpojit EGR jestli náhodou není vadnej i N18,že by to otvíralo EGR a pouštělo spaliny i do vysokých otáček a tím pádem dusilo výkon.

Tak pak dám zas vědět jak sem dopad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Takže Vážení,

po třech měsících s klasickým problémem že moje octavia 1,9TDi 81KW při zařazeném 3.-5.tém rychlostním stupni a otáčkách nad 2000 klasicky padala jako by do nouzáku. Prostě poklesl výkon a auto se jen "dusilo" a nešlo do otáček.

Vyzkoušel jsem snad všechno, vyčištěnej EGR ventil, kontrola všech podtlakových hadic, zapůjčené nové podtlakové ventily a i váha vzduchu a všechno na prd. Pořád stejná závada.

Už jsem byl fakt bezradnej a tak jsem ještě vyměnil naftovej filtr po půl roce a ejhle.... když jsem ho chtěl z palivové hadice naplnit abych nemusel tak dlouho točit motor tak se mi v přívodní hadici z nádrže ukázal podtlak.

"Ano modří už vědí" prostě povolte víko od nádrže pod zadníma sedačkama a sundejte kryt, drží na třech šroubech. Pak povolte otočné víko a sundejte konektor a odpojte dvě hadičky. Pak vyndáte samotný "filtr s plovákem"..... celé to rozeberete opatrně na části.

Dole je hrubé sítko, to vyčistěte zevnitř i zvenku pak se rozebere vnitřek, je to všechno jenom nacvaknutý na třech packách. Všechno vyčistit důkladně i pod těma gumama. Ale nejdůležitější je tohle: VYČISTIT TY DVĚ DLOUHÉ TRUBIČKY v obouch jsou ventily a musí to na stopro fungovat!!!! Já je měl zasraný bordelem a to tak že celkem dost.Pořádně to vyčistěte nějakou dlouhou jehlou a nebo zahnutým drátem!!!!! Chce to pečlivost, tak vydržte. Já když jsem to dělal tak jsem si rovnou i vypustil nádrž a vyčistli jsem si jí. Tu naftu co jsem tam měl, tak jsem radi přefiltroval abych měl už klid.

Takže už je to každýmu jasný proč to auto nejede když je v tahu a předjíždíte třeba do kopce a tak? Je to prosté, motor v tu chvíly potřebuje větší přítok paliva z nádrže. Nádržka naftového filtru v tu danou chvíly funguje jako "vyrovnávací nádržka" no a když tam prostě nestíhá při vyšším výkonu dotékat palivo, tak to prostě nejede a dusí se to. Takže když zajistíte dostatečný přítok paliva z nádrže tak jako já :-) tak se palivovej filtr nebude "vyprázdnovat" a auto pojede tak jako dřív.

Jinak pro všechny inženýry v servisech: to že to diagnostikujete jako zaseknutou a nebo přidřenou lopatku na turbu u motoru 81KW je akorát způsob jak si můžete dobře vydělávat prachy a šidit tak zákazníka. Přidřenou lopatku poznáte jednoduše že když nastartujete a nebo když vypnete motor tak vám "palec" co jde od táhla turba sjede o cca 1,5cm a musí chodit volně. ( myslím tím táhlo od podtlakové regulace dole na turbu).

Sorry nejsem ani automechanik, tak mě prosím s přesnýma termínama nekamenujte....

Díky za vaše komentáře

David

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsals to tak jak kdybys objevil Ameriku.

Ale, že Tobě tohle pomohlo vůbec neznamená, že takhle to je vždycky.

Takže s titulkem vlákna tak jaks ho napsal bych byl VELMI opatrný a taky bych to nepsal do všech možných vláken a neprezentoval to jako definitívní a jediné řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, mám ten samý problém jako v prvním příspěvku, jak začnu zrychlovat tak auto přestane táhnout, prostě jede jen když plynový pedál je v určité poloze, jak sešlápnu více tak je bez tahu. Pomáhá vypnutí a zapnutí motoru, ale po chvilce to většinou udělá zase.

Našel bych tu někoho poblíž Kroměříže, nebo Přerova, kdo by mě byl ochotný udělat diagnostiku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové, jsem v klubu turbařů. O1 2001 1.9tdi 81kw. Turbo vypínalo, takže jsme vyhrabali chybu překročen plnící tlak či tak něco. Turbo vyčištěno přes výfuk, pomohlo na chvíli, poté čištění ultrazvukem, turbo bylo jak ze škatulky, úplně nádherné. Dva týdny jezdilo v pohodě a dnes už se zase seká ve stejné poloze jako předtím. Přitom by přece nemělo být zanesené, když od čištění ultrazvukem je to dva týdny. Nějaké rady a nápady?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli jsem to zde ve fóru někde nepřehlídl, ale zajímalo by mě, jaký má zhruba zdvih tyčka regulace, přijde mi, že auto netahá tolik jako tahalo, ale do nouzáku mi to nespadlo ani jednou. Tyčkou jde hýbat, ale že by to bylo nějako moc lehce, to se mi taky nezdá a hlavně zdvih mi přijde celkem malý. Turbo bude mít brzo kolem 300tkm, cca před 30tkm km bylo vyčištěný v turbosportu

Editováno: , autor: Mira.k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy je lepší se nejdřív zamyslet nad servisem, kde ti to čistili, než nad strojem. Mně takhle pořád ochcával jeden automechanik. Vždy se mi po 3tis turbo zaneslo. Když už to bylo po 3x chtěl mi prodat nový za 20tis. Vykašlal sem se na něj a nechal sem to vyčistit ve firmě turbosport. Je to už dva roky zpět a na tacháči mam o 70tis km víc a ani jeden nouzák..... Neni čištění, jako čištění !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...