Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

No, jenže celé to vlákno je o turbu na TDI 81kW.

Baňka zde ovládá lopatky regulace turba. Zde se žádný baypass nekoná.

Nicméně tohle vše Travnikar ví, já mu chtěl říct, že ikdyž vše vyměnil tak pokud je ten ventil, mimochodem ten ze dvou pod oknem je to ten v popředí, vadný tak regulace nebude fungovat nadále.

Ok tak se omlouvám za mystifikaci k turbu na Diesel :kol-32:

Takže pokud turbo tlačí nad mez,tak se naklopí lopatky a tím se tlak zreguluje tedy?

Jak to je řešené u 66 kW co naklápění lopatek nemá?

Právě ten bypas, ale jen u AGR, u ALH jsou už taky lopatky.

Ok díky :kol-47:

18062 - čidlo teploty a stavu oleje vadné, vedení k čidlu vadné

Jeden z těch ventilů je N75 a ovládá baňku na turbu.

Díky, myslel sem si to, už je objednanej

18062 - čidlo teploty a stavu oleje vadné, vedení k čidlu vadné

Jo kouknu na konektor a kabel, jestli to čidlo je vadný, tak ho měnit budu až při příštím oleji.Stejně měním olej v pravidelném intervalu

Tak sem dneska vyměnil N75 a celkově se to zlepšilo, už je cejtit tah i na čtyřku, ale stále je to líný.

Jen tak sem změřil zrychlení 0 na 100 přibližně za 25 sekund, což je docela peklo.

Ve stodeseti na pětku do mírného kopce to prakticky nezrychovalo,dal sem čtyřku a pomalu to zrychlovalo.

O vejkendu jestli se k tomu dostanu, tak zkusim udělat diagnostiku na vagcom co háže váha(to už bude snad to poslední, co budu asi muset měnit), zkusim odpojit EGR jestli náhodou není vadnej i N18,že by to otvíralo EGR a pouštělo spaliny i do vysokých otáček a tím pádem dusilo výkon.

Tak pak dám zas vědět jak sem dopad.

  • 4 měsíce později...

Takže Vážení,

po třech měsících s klasickým problémem že moje octavia 1,9TDi 81KW při zařazeném 3.-5.tém rychlostním stupni a otáčkách nad 2000 klasicky padala jako by do nouzáku. Prostě poklesl výkon a auto se jen "dusilo" a nešlo do otáček.

Vyzkoušel jsem snad všechno, vyčištěnej EGR ventil, kontrola všech podtlakových hadic, zapůjčené nové podtlakové ventily a i váha vzduchu a všechno na prd. Pořád stejná závada.

Už jsem byl fakt bezradnej a tak jsem ještě vyměnil naftovej filtr po půl roce a ejhle.... když jsem ho chtěl z palivové hadice naplnit abych nemusel tak dlouho točit motor tak se mi v přívodní hadici z nádrže ukázal podtlak.

"Ano modří už vědí" prostě povolte víko od nádrže pod zadníma sedačkama a sundejte kryt, drží na třech šroubech. Pak povolte otočné víko a sundejte konektor a odpojte dvě hadičky. Pak vyndáte samotný "filtr s plovákem"..... celé to rozeberete opatrně na části.

Dole je hrubé sítko, to vyčistěte zevnitř i zvenku pak se rozebere vnitřek, je to všechno jenom nacvaknutý na třech packách. Všechno vyčistit důkladně i pod těma gumama. Ale nejdůležitější je tohle: VYČISTIT TY DVĚ DLOUHÉ TRUBIČKY v obouch jsou ventily a musí to na stopro fungovat!!!! Já je měl zasraný bordelem a to tak že celkem dost.Pořádně to vyčistěte nějakou dlouhou jehlou a nebo zahnutým drátem!!!!! Chce to pečlivost, tak vydržte. Já když jsem to dělal tak jsem si rovnou i vypustil nádrž a vyčistli jsem si jí. Tu naftu co jsem tam měl, tak jsem radi přefiltroval abych měl už klid.

Takže už je to každýmu jasný proč to auto nejede když je v tahu a předjíždíte třeba do kopce a tak? Je to prosté, motor v tu chvíly potřebuje větší přítok paliva z nádrže. Nádržka naftového filtru v tu danou chvíly funguje jako "vyrovnávací nádržka" no a když tam prostě nestíhá při vyšším výkonu dotékat palivo, tak to prostě nejede a dusí se to. Takže když zajistíte dostatečný přítok paliva z nádrže tak jako já :-) tak se palivovej filtr nebude "vyprázdnovat" a auto pojede tak jako dřív.

Jinak pro všechny inženýry v servisech: to že to diagnostikujete jako zaseknutou a nebo přidřenou lopatku na turbu u motoru 81KW je akorát způsob jak si můžete dobře vydělávat prachy a šidit tak zákazníka. Přidřenou lopatku poznáte jednoduše že když nastartujete a nebo když vypnete motor tak vám "palec" co jde od táhla turba sjede o cca 1,5cm a musí chodit volně. ( myslím tím táhlo od podtlakové regulace dole na turbu).

Sorry nejsem ani automechanik, tak mě prosím s přesnýma termínama nekamenujte....

Díky za vaše komentáře

David

Napsals to tak jak kdybys objevil Ameriku.

Ale, že Tobě tohle pomohlo vůbec neznamená, že takhle to je vždycky.

Takže s titulkem vlákna tak jaks ho napsal bych byl VELMI opatrný a taky bych to nepsal do všech možných vláken a neprezentoval to jako definitívní a jediné řešení.

OK, omlouvám se, jen jsem měl radost z toho že se mi to povedlo odstranit. Nic víc :-(

Chtěl jsem pomoct ostatním.

Upraveno od Wojnar
Necituj poslední příspěvky!!

  • 4 týdny později...

Zdravím, mám ten samý problém jako v prvním příspěvku, jak začnu zrychlovat tak auto přestane táhnout, prostě jede jen když plynový pedál je v určité poloze, jak sešlápnu více tak je bez tahu. Pomáhá vypnutí a zapnutí motoru, ale po chvilce to většinou udělá zase.

Našel bych tu někoho poblíž Kroměříže, nebo Přerova, kdo by mě byl ochotný udělat diagnostiku?

Díky, no jak to tak čtu tak jsem si to zavinil já, jsem začal blbec jezdit na spotřebu a vůbec ten motor nehonil, ach jo.

  • 2 týdny později...

Ahoj mám dotaz ohledně regulátoru tlaku turba. Dnes jsem zkoušel natáčet rukou a jde to velmi ztuha. Asi by to mělo jít lehce né?

Ano, v celém rozsahu.

Nicméně, měj na mysli, že když to zkoušíš překonáváš ještě pružinu v baňce. Ta není nijak silná, ale určitý odpor klade.

JJ to je mi jasné, jen jsem měl co dělat abych pohnul dvěma prsty.

O1 81kW měl jsem ten samý problém po ujetí cca 100km s přívěsem vše v pohodě

wojnar ten vie vzdy nejako podporit :)

Zdravím pánové, jsem v klubu turbařů. O1 2001 1.9tdi 81kw. Turbo vypínalo, takže jsme vyhrabali chybu překročen plnící tlak či tak něco. Turbo vyčištěno přes výfuk, pomohlo na chvíli, poté čištění ultrazvukem, turbo bylo jak ze škatulky, úplně nádherné. Dva týdny jezdilo v pohodě a dnes už se zase seká ve stejné poloze jako předtím. Přitom by přece nemělo být zanesené, když od čištění ultrazvukem je to dva týdny. Nějaké rady a nápady?

Nevím jestli jsem to zde ve fóru někde nepřehlídl, ale zajímalo by mě, jaký má zhruba zdvih tyčka regulace, přijde mi, že auto netahá tolik jako tahalo, ale do nouzáku mi to nespadlo ani jednou. Tyčkou jde hýbat, ale že by to bylo nějako moc lehce, to se mi taky nezdá a hlavně zdvih mi přijde celkem malý. Turbo bude mít brzo kolem 300tkm, cca před 30tkm km bylo vyčištěný v turbosportu

Upraveno od Mira.k

Někdy je lepší se nejdřív zamyslet nad servisem, kde ti to čistili, než nad strojem. Mně takhle pořád ochcával jeden automechanik. Vždy se mi po 3tis turbo zaneslo. Když už to bylo po 3x chtěl mi prodat nový za 20tis. Vykašlal sem se na něj a nechal sem to vyčistit ve firmě turbosport. Je to už dva roky zpět a na tacháči mam o 70tis km víc a ani jeden nouzák..... Neni čištění, jako čištění !

ked to zasere to turbo dvakrat po sebe tak to treba vypodlozit o 0,10mm :kol-47:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.