Červen 24, 201213 r No, jenže celé to vlákno je o turbu na TDI 81kW. Baňka zde ovládá lopatky regulace turba. Zde se žádný baypass nekoná. Nicméně tohle vše Travnikar ví, já mu chtěl říct, že ikdyž vše vyměnil tak pokud je ten ventil, mimochodem ten ze dvou pod oknem je to ten v popředí, vadný tak regulace nebude fungovat nadále.
Červen 24, 201213 r Ok tak se omlouvám za mystifikaci k turbu na Diesel Takže pokud turbo tlačí nad mez,tak se naklopí lopatky a tím se tlak zreguluje tedy? Jak to je řešené u 66 kW co naklápění lopatek nemá?
Červen 26, 201213 r Jeden z těch ventilů je N75 a ovládá baňku na turbu. Díky, myslel sem si to, už je objednanej
Červen 26, 201213 r 18062 - čidlo teploty a stavu oleje vadné, vedení k čidlu vadné Jo kouknu na konektor a kabel, jestli to čidlo je vadný, tak ho měnit budu až při příštím oleji.Stejně měním olej v pravidelném intervalu
Červen 27, 201213 r Tak sem dneska vyměnil N75 a celkově se to zlepšilo, už je cejtit tah i na čtyřku, ale stále je to líný. Jen tak sem změřil zrychlení 0 na 100 přibližně za 25 sekund, což je docela peklo. Ve stodeseti na pětku do mírného kopce to prakticky nezrychovalo,dal sem čtyřku a pomalu to zrychlovalo. O vejkendu jestli se k tomu dostanu, tak zkusim udělat diagnostiku na vagcom co háže váha(to už bude snad to poslední, co budu asi muset měnit), zkusim odpojit EGR jestli náhodou není vadnej i N18,že by to otvíralo EGR a pouštělo spaliny i do vysokých otáček a tím pádem dusilo výkon. Tak pak dám zas vědět jak sem dopad.
Listopad 24, 201212 r Takže Vážení, po třech měsících s klasickým problémem že moje octavia 1,9TDi 81KW při zařazeném 3.-5.tém rychlostním stupni a otáčkách nad 2000 klasicky padala jako by do nouzáku. Prostě poklesl výkon a auto se jen "dusilo" a nešlo do otáček. Vyzkoušel jsem snad všechno, vyčištěnej EGR ventil, kontrola všech podtlakových hadic, zapůjčené nové podtlakové ventily a i váha vzduchu a všechno na prd. Pořád stejná závada. Už jsem byl fakt bezradnej a tak jsem ještě vyměnil naftovej filtr po půl roce a ejhle.... když jsem ho chtěl z palivové hadice naplnit abych nemusel tak dlouho točit motor tak se mi v přívodní hadici z nádrže ukázal podtlak. "Ano modří už vědí" prostě povolte víko od nádrže pod zadníma sedačkama a sundejte kryt, drží na třech šroubech. Pak povolte otočné víko a sundejte konektor a odpojte dvě hadičky. Pak vyndáte samotný "filtr s plovákem"..... celé to rozeberete opatrně na části. Dole je hrubé sítko, to vyčistěte zevnitř i zvenku pak se rozebere vnitřek, je to všechno jenom nacvaknutý na třech packách. Všechno vyčistit důkladně i pod těma gumama. Ale nejdůležitější je tohle: VYČISTIT TY DVĚ DLOUHÉ TRUBIČKY v obouch jsou ventily a musí to na stopro fungovat!!!! Já je měl zasraný bordelem a to tak že celkem dost.Pořádně to vyčistěte nějakou dlouhou jehlou a nebo zahnutým drátem!!!!! Chce to pečlivost, tak vydržte. Já když jsem to dělal tak jsem si rovnou i vypustil nádrž a vyčistli jsem si jí. Tu naftu co jsem tam měl, tak jsem radi přefiltroval abych měl už klid. Takže už je to každýmu jasný proč to auto nejede když je v tahu a předjíždíte třeba do kopce a tak? Je to prosté, motor v tu chvíly potřebuje větší přítok paliva z nádrže. Nádržka naftového filtru v tu danou chvíly funguje jako "vyrovnávací nádržka" no a když tam prostě nestíhá při vyšším výkonu dotékat palivo, tak to prostě nejede a dusí se to. Takže když zajistíte dostatečný přítok paliva z nádrže tak jako já :-) tak se palivovej filtr nebude "vyprázdnovat" a auto pojede tak jako dřív. Jinak pro všechny inženýry v servisech: to že to diagnostikujete jako zaseknutou a nebo přidřenou lopatku na turbu u motoru 81KW je akorát způsob jak si můžete dobře vydělávat prachy a šidit tak zákazníka. Přidřenou lopatku poznáte jednoduše že když nastartujete a nebo když vypnete motor tak vám "palec" co jde od táhla turba sjede o cca 1,5cm a musí chodit volně. ( myslím tím táhlo od podtlakové regulace dole na turbu). Sorry nejsem ani automechanik, tak mě prosím s přesnýma termínama nekamenujte.... Díky za vaše komentáře David
Listopad 24, 201212 r Kluci je to něčím jiným, nezáleží na rychlosti, ale na tahu motoru.... tady jsem to popsal celkem jasně. ]http://forum.skodaho...__fromsearch__1 Upraveno Listopad 24, 201212 r od snoopyxxl2
Listopad 26, 201212 r Napsals to tak jak kdybys objevil Ameriku. Ale, že Tobě tohle pomohlo vůbec neznamená, že takhle to je vždycky. Takže s titulkem vlákna tak jaks ho napsal bych byl VELMI opatrný a taky bych to nepsal do všech možných vláken a neprezentoval to jako definitívní a jediné řešení.
Listopad 27, 201212 r OK, omlouvám se, jen jsem měl radost z toho že se mi to povedlo odstranit. Nic víc :-( Chtěl jsem pomoct ostatním. Upraveno Listopad 28, 201212 r od Wojnar Necituj poslední příspěvky!!
Prosinec 23, 201212 r Zdravím, mám ten samý problém jako v prvním příspěvku, jak začnu zrychlovat tak auto přestane táhnout, prostě jede jen když plynový pedál je v určité poloze, jak sešlápnu více tak je bez tahu. Pomáhá vypnutí a zapnutí motoru, ale po chvilce to většinou udělá zase. Našel bych tu někoho poblíž Kroměříže, nebo Přerova, kdo by mě byl ochotný udělat diagnostiku?
Prosinec 24, 201212 r Díky, no jak to tak čtu tak jsem si to zavinil já, jsem začal blbec jezdit na spotřebu a vůbec ten motor nehonil, ach jo.
Leden 6, 201312 r Ahoj mám dotaz ohledně regulátoru tlaku turba. Dnes jsem zkoušel natáčet rukou a jde to velmi ztuha. Asi by to mělo jít lehce né?
Leden 7, 201312 r Ano, v celém rozsahu. Nicméně, měj na mysli, že když to zkoušíš překonáváš ještě pružinu v baňce. Ta není nijak silná, ale určitý odpor klade.
Leden 13, 201312 r prikladam navod na rozobratie a poskladanie turba VNT15/17, cistenie uz zvladne Mr. Propper http://pics.tdiclub....edure_small.pdf http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/body_vnt15-turbo.html Upraveno Leden 13, 201312 r od yoseph
Leden 18, 201312 r Zdravím pánové, jsem v klubu turbařů. O1 2001 1.9tdi 81kw. Turbo vypínalo, takže jsme vyhrabali chybu překročen plnící tlak či tak něco. Turbo vyčištěno přes výfuk, pomohlo na chvíli, poté čištění ultrazvukem, turbo bylo jak ze škatulky, úplně nádherné. Dva týdny jezdilo v pohodě a dnes už se zase seká ve stejné poloze jako předtím. Přitom by přece nemělo být zanesené, když od čištění ultrazvukem je to dva týdny. Nějaké rady a nápady?
Leden 21, 201312 r Nevím jestli jsem to zde ve fóru někde nepřehlídl, ale zajímalo by mě, jaký má zhruba zdvih tyčka regulace, přijde mi, že auto netahá tolik jako tahalo, ale do nouzáku mi to nespadlo ani jednou. Tyčkou jde hýbat, ale že by to bylo nějako moc lehce, to se mi taky nezdá a hlavně zdvih mi přijde celkem malý. Turbo bude mít brzo kolem 300tkm, cca před 30tkm km bylo vyčištěný v turbosportu Upraveno Leden 21, 201312 r od Mira.k
Leden 22, 201312 r Někdy je lepší se nejdřív zamyslet nad servisem, kde ti to čistili, než nad strojem. Mně takhle pořád ochcával jeden automechanik. Vždy se mi po 3tis turbo zaneslo. Když už to bylo po 3x chtěl mi prodat nový za 20tis. Vykašlal sem se na něj a nechal sem to vyčistit ve firmě turbosport. Je to už dva roky zpět a na tacháči mam o 70tis km víc a ani jeden nouzák..... Neni čištění, jako čištění !
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.