Přejít na obsah

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu


xaker

Doporučené příspěvky

Tak auto jsem nechal v servise a začínájí kontrola hadiček,palivový filtr a vzduchový,můj problém byl zatuhlé naklápěcí lopatky princip je takový,že lopatky drží tlak a při 3tis.otáčkách ventil propustí tlak a auto dostává patřičný výkon.Mě se lopatky nenaklopý a tím pádem mě zachraňuje mag.ventil a auto háže do nouzového režimu jak někdo píše že se dá odpojit to je pravda ale nedoporučuju to nikomu zničí celé turbo.V servise vám lopatky měnit nebudou,ale rovnou vám vymění celé turbo a mají z toho prachy já to mám po znamosti a tak mi je spravý a do toho muže být váha vzduchu pokď spravně naklapěcí lopatky nefungují ničí se váha vzduchu!Bez dobrého turba se nedá zjistit jestli je špatná váha vzduch.Turbo jsistíte hned jestli je špatné po nastartování vyjde černý oblak z výfuku.Zítra mi spravý lopatky a možná vahu pokud bude špatná.A problém by měl být vyřešen.Cená váhy je 3000-3500kč jak kde ventilN75 1500-1700kč a turbo je v servise nové za 50000kč repas 25000-30000kč a dají vám na něj zaruku 2 roky stejně jako na vahui ventil ale seženete ho i na internetu za 7000 z bouraného auta a repas dělá i firma v Brně za nějakých 7000+dph podele závady a nabýzeli mi nové za 16000kč +dph tak zatím čaute

Ahoj Zajimalo by me jaka firma v Brne prodava ty repasy? Jsem s Brna a mam stejny problem s Turbem. Jsem uplne na zacatku, tak ze me cekaji hadicky a ten ventil N75. Zacalo mi to delat az letos tak cca pred 3 tydny. Znate nekdo nekoho, kdo to v Brne opravuje za rozumny peniz ?? Ted je venku kosa jak z nosa, taky nepredpokladam, ze si to budu delat sam na chodniku.... Myslim ze hadicky se daj vymenit jen zespodu a nebo hodne blbe z vrchu, tak ze to chce asi na jamu... :( a to ten ventil se da po domacku taky vymenit ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super panove, dekuju za tip (toho Humla). Jeste pridavam dnesni diagnostiku z VAGu. Mam kamose mechose a ten mi rekl ze je to na 90% INTERCOLEREM, ze by se ta hadica, co z nej de, mela pri otackach nad 2 - 2,5 tis podstatne silneji nafukovat. Mackal ji a druhej pridaval plyn a hadice se napinala jaksi zdechle, az shruba na 3,5 - 4 tis otacek byla teprve napnuta. Rikal, ze by zacal tam a pak sel pres N75 a dalsi tlakove ventily dal. Ze ten intercoler bude nejspis deravej. Okty na to prej taky trpi, byl zasolenej jako prase. Rikal ze je dle nej deravej. Hadicky jsme kontrolovali, nektery i profoukaval a ty meziclanky byly taky venku a nic viditelnyho. Diagnostika sice ukazovala, ze je nejspis vadny tlakovy cislo, ale on si nemysli, ze by to tim v prvy rade bylo... Je mozny ze dojde i na to cidlo, ale jak rikal, zacal by tim intercolerem.

Chybu 17958 to vygenerovalo sporadicky. Tak ze neni to definitivni trvaly stav. Vahu vzduchu jsme taky kontrolovali. Napred byla trosku vyssi nez je norma, ale po malem seslapnuti plynu spadla do normalu, kde se pak uz drzela

slibena diagnostika:

chyba 17958

plnici tlak - regulacni odchylka

pricina:

zkrat na kostru, prerus vedeni mezi magnetickym ventilem N75 a RJ motoru

mozne projevy:

blika kontrol zhaveni, nizky plnici tlak, vysoky plnic tlak

doporucny postup:

kontrola nebo vymena magnetickeho ventilu N75 nebo vymena, regulace plniciho tlaku kontrola

Ttj presne vyhozeni VAG diagnostiky, cestina je tu opravdu velice obrazna, nekdo se s tim prekladem moc nezaobiral, kazopadne ja sem uvadime presne slovni spojeni pro dobrou ilustraci.

Pokud nekdo odhaduje jinou diagnostiku zavady, budu rad za kazdy Vas nazor. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHoj, mam podobny problem jako luckies. :( Mam octu 1.9 TDI (ASV-81KW), r.v.2002 (162 000 km). Nekdy pri zrychleni, nebo vytoceni na 3tis. otacek mi padne motor do nouzaku. Dnes mi v Skoda servisu sdelili, že je neco s turbem a ze je nutne je poslat na opravu a stalo by to cca 20tis. Kc. Muzete mi doporucit nekoho opravdu seriozniho a spolehliveho, kdo se dělá (profi) opravy nebo repasi turba v Praze resp okoli Prahy? :help:

Predem vsem moc dekuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, rozhodne za to nedavej 20tis !! To pripadne cisteni turba je daleko levnejsi. V brne cca 3000,- pripadna vymena ventilu N75 (cca 1100 - 1300) bez prace. Reknu vic az to budu mit take za sebou. Myslim si, ze kupovat nove nebo repasovane Turbo se zatim nevyplati, dokud presne nevis cim to je. Nechat opravovat Turbo ve skodovce je nehorazne predrazena zalezitost. V Praze bohuzel nikoho neznam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja si taky myslim, ze to drahy a taky pochybuji jestli je to turbem. K autu jsem se vzdycky choval slusne. Za studena pomalu a po namhave jizde (dalnice, kopec) VZDYCKY dochalzuji 3-4 min az pak vypinam motor.

Tak pak napis jak si dopad, zatim dekuji za nazor. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak Okta je opravena. Nakonec se cistilo turbo, vymenoval pletenec, kterej byl fest zanesenej a udajne i zhnilej a jeste jedna rura, ktera je k tymu napojena, smerem ke katalizatoru, byla taktez zhnila. Diagnostika ukazovala po zakroku cisla v norme, tak ze huraaaaaa. Uz zase jezdim a nebudou me v kopcich predjizdet 120tky :aggressive::palec2:lol .

I pocitove me pripada, ze je auto snad i zivejsi, a zvukove tissi.

Zitra jedu projet do oblibeneho kopce, kde mi turbo pravidelne padalo. dam vedet ... 'Humlovi´ zdar !! Je to borec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim chlapi.

mam jeste jeden dotazecek? je mozny ze kdyz je zatuhla ta regulace na turbu tak uz mi to vubec netahne uz to neni jako pred tim ze jednou to tahlo a pak ne a po znovu nastartovani treba chvili jo? Pristi tyden jdu na to cisteni tak snad to bude jen tim.

Ahoj, vsiml jsem si ze ti to hlasilo stejnou chybu jako mne ( chyba 17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena) tak jsem se chtel zeptat jak si dopad, bylo to jenom zatuhla regulace. Ja jdu k mechanikovi az pristi ctvrtek.

zatim dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, vsiml jsem si ze ti to hlasilo stejnou chybu jako mne ( chyba 17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena) tak jsem se chtel zeptat jak si dopad, bylo to jenom zatuhla regulace. Ja jdu k mechanikovi az pristi ctvrtek.

zatim dik

Cau, no u me se to vyresilo kompletni ocistou turba. Ventil, ani hadicky jsem nemenil. Jen turbo + nejaky uhnily roury, viz vyse. Ono to sice psalo chybu - jako ze je spatnej ventil N75, ale ten muj mechanik rikal, ze to ukazovalo jasne na to turbo, i kdyz jsme to jeli projet, turbo tlacilo vic nez by melo, byla jen otazka casu, kdy zase padne do nouzaku. Vicistene turbo nemusi tolik tlacit, aby dokazalo hejbat s tema klapkama, proto neni duvod padani do nouzaku.

BTW, dnes jsem to byl projet a dal jsem tomu co to slo do kopca pekne od spodu az tesne nad 4tis az po 5tku a zadnej problem. Tak ze jak jsem uz vcera vecer psal, problem s padanim do nouzaku vyresen v mem pripade (pouze) cistenim turba (N75 puvodni, nemenil se)

Editováno: , autor: jiroch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau, no u me se to vyresilo kompletni ocistou turba. Ventil, ani hadicky jsem nemenil. Jen turbo + nejaky uhnily roury, viz vyse. Ono to sice psalo chybu - jako ze je spatnej ventil N75, ale ten muj mechanik rikal, ze to ukazovalo jasne na to turbo, i kdyz jsme to jeli projet, turbo tlacilo vic nez by melo, byla jen otazka casu, kdy zase padne do nouzaku. Vicistene turbo nemusi tolik tlacit, aby dokazalo hejbat s tema klapkama, proto neni duvod padani do nouzaku.

BTW, dnes jsem to byl projet a dal jsem tomu co to slo do kopca pekne od spodu az tesne nad 4tis az po 5tku a zadnej problem. Tak ze jak jsem uz vcera vecer psal, problem s padanim do nouzaku vyresen v mem pripade (pouze) cistenim turba (N75 puvodni, nemenil se)

Tak dnes jsem si vzal auto od mechanika. Překontroloval turbo, řek že pracuje v celém rozsahu, tak mi vyměnil ventil N75 a že bylo vse OK. Pak to jel se mnou projet a co se staloo?! Padlo to do nouzaku. Tak mi tam namontoval puvodni ventil zpatky aj ja jel domu.Ted musim cekat 14 dni az bude mit cas. :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

nechci zakladat nove tema...mam takovej problem mam 81 kw asv 2001 a stalo se me tak 2 krat ze mi prestalo auto tahnou,tak jsem to chcipnul a znova nastartoval ale ono nic ani po znovu nastartovani to nejak netahlo..myslite ze je to turbo nebo ten ventil??ale asik nejlepší to bude nechat nekde napichnout,že??t

tak u mě to byla Váha....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to uz me nic nenapada :( ,ale pokud to pocitove jezdi pomaleji od doby vymeny ventilu(N75),tak to asi neco snim bude mit spolecneho.

No a jen se zeptam kolik ta sranda (N75) stoji.Mozna me to bude taky cekat az vymenim hadicky a nepomuzeto.

me to delalo to sami . Vymenil jsem co se dalo a nakonec to stejnak bylo turbo !

Byly to pridreny klapky , to tdi 81kv delaj . Aje to tim ze se to jenom solicha , proto mu tet obcas nalozi .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem si nechal od kamaráda vyčistit turbo a jede to parádně a hlavně ani jednou to nespadlo do nouzáku a to jsem tomu dal pořádnej kouř . Trvalo mu to asi 5 hodin a když jsem vyděl ten humus,tak se nedivím ,že se ty lopatky nechtěli pohybovat.Vždy když jsem zkoušel pohybovat tou tyčkou co jde od banky,tak se zdálo ,že se hejbe ( byla připojená k regulaci ),ale až potom co jsem jí odpojil,tak jsem zjistil,že se ta regulace pohne jen do půlky a pak to zavrzalo a seklo se to. Doufám ,že to vydrží hodně dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Kdokoliv bude řešit tento problém by si měl uvědomit, že to není věc kterou si udělá sám. Pokud možno do servisu kde se tímto problémem zabývají běžně a ne, že si vymontuju turbo za 2 dny ho vyčistím a pak si myslím, že ho nasadím zpátky a bude to ok. A náhle po 1000 km jsem tam kde jsem byl... Skoro všichni kdo to neumí nebo to nikdy nedělali tak si při neodborném zacházení s turbem poškodí regulaci aniž by o tom věděli a pak když jim to padá tak i přes to, že regulace jde zlehka si neví rady a pak zjistí, že je to stejně regulace a tak jako tak za to zaplatí v servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Potřeboval bych radu.OI motor 1,9TDi 81kw. r.v.2000.Při jízdě asi tak po 10 km když je motor částečně zahřáty dojde ke strátě výkonu.Víc jak 130km/h to auto nejede.Když zastavím vypnu motor a znovu nastartuji jede normálně a pak po nějaké době se to projeví znova.Auto bylo napíchlé na VAG, ale ten nic neukázal.Dnes dokonce auto nechtělo nastartovat asi až na 3 pokus.Můžete mi poradit o jakou závadu se může jednat.Auto je přítelkyně.Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...