Přejít na obsah

Jakou máte spotřebu?


rowz

Doporučené příspěvky

 

Ahoj vespolek, já jsem klidný "ekorally" typ, žádná divočina ani v autě, ani na motorkách, takže to berte jako statistickou úchylku :-)

 

https://www.spritmonitor.de/en/user/Dovi.html

 

Za aktuální 4 roky vlastnictví Fabie III od novoty (1.0 MPI 44 kW, r.v. 2015) mám s Fábkou spotřebu pod 4.5 l/100 km.

Je to celkový dlouhodobý průměr při celoročních a spíš kratších jízdách po okreskách a po městě (denně 2x 8 km do práce a zpět, a o víkendech hlavně týdenní rodinné nákupy cca 2x 10 km tam a zpět). V létě při zahřátém motoru na delších trasách při malém víkendovém provozu ale není problém s Fábkou jezdit po okreskách za 3.6-3.8 l/100 km.

 

https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2017&power_s=39&power_e=49&gearing=1

 

Pro moje nenáročné potřeby mi to auto svým charakterem vyhovuje včetně motoru - je to sice jen trojhrnek, ale klidný, tichý a bez vibrací. Ten motůrek se jim povedl :-)

 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/952348.html

 

Jinak mám zkušenost, že palubní počítač u Fábky 1.0 moc nekecá - reálná spotřeba (tankované litry na benzince versus ujetá vzdálenost) vychází ve skutečnosti jen asi o 0.2 litru/100 km víc než co průběžně signalizoval boardcomputer.

 

Clipboard.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dovolte mi ještě příspěvek pro potvrzení názoru, že s litrovou tříválcovou Fábkou (F III 1.0 MPI) se v případě potřeby (nebo chuti) dá jezdit po okreskách (a za nízkého provozu) i dost pod 4 litry na sto.
V sobotu odpoledne jsme se s manželkou vydali z Blanenska "do kopců" na Vysočinu do Slavkovic (kousek za Nové Město na Moravě) a po zhruba 100 minutové pauze zase zpět.

 

Vyjeli jsme v 15:15 a přijeli v 16:35 (jízdní doba tam 1:20), průměrná spotřeba v cíli dle BC byla 3.8 l/100 km - bylo to převážně do kopce (viz první obrázek s trasou a s výškovým profilem) a tuto pro mne neznámou cestu jsem jel poprvé.

 

Zpátky jsme vyjeli v 18:15 a dojeli jsme o půl osmé (jízdní doba zpět 1:15) - převážně z kopce (viz druhý obrázek s trasou zpět a s výškovým profilem).

Výsledná spotřeba za celou cestu tam a zpátky činila dle BC 3.4 l/100 km, čili samotná ta druhá, stejně dlouhá identická zpáteční cesta dolů z Vysočiny musela být za 3.0 l/100 km...

 

Přestávka v těch Slavkovicích totiž trvala něco přes hodinu a půl - proto palubní počítač ještě nestihnul vynulovat průměrnou spotřebu a další sledované hodnoty (tuším při vypnutém motoru do dvou hodin považuje Fabia další jízdu jako součást předchozí jízdy a tudíž nenuluje příslušné veličiny).

 

EDIT 29.4.2019 v cca16:07 a 16:27 - nadvakrát oprava překlepu (uff, malý písmenka na tabletu)

Clipboard01.png

Clipboard02.png

Editováno: , autor: Dovi
oprava překlepů
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nechci dlouho zdržovat, přidávám jen malý kamínek do mozaiky nízkých spotřeb paliva Fabie III s litrovým atmosférickým motorem MPI (u mne konkrétně ta slabší softwareově omezená varianta 44 kW).

 

Nedělní slabý provoz po okreskách na Jižní Moravě, dopoledne (okolo 9. hodiny) odjezd na Vysočinu po trase Olomučany - Lipůvka - Drásov - Tišnov - Deblín - Vlkov - Osová Bitýška - Ořechov - Březejc a pak odpoledne okolo 17. hodiny zase zpět. Jízda ve dvou (řidič + spolucestující), minimální provoz (až na podvečerní připojování se na státní silnici v Lipůvce, kde se kolony aut vracely směrem od Svitav do Brna).

Spotřeba cestou tam ("nahoru do kopce" na Vysočinu) dle BC 3,7 l/100 km, identickou cestou zpět (z Vysočiny "z kopce dolu") 2,9 l/100 km - tedy celková průměrná spotřeba dle BC 3,3 l /100 km.
Dle dlouhodobě vypozorované (relativně malé) nepřesnosti BC u Škody Fabia III odhaduju skutečnou spotřebu na cca 3,4 až 3,5 l/100 km.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Malta napsal:

možná by bylo fajn uvést i prům.rychlost udávanou palubákem.

 

Ahoj, zkusím podrobněji odpovědět:
Na průměrnou rychlost dle BC jsem se nedíval. Nemám MAXIDOT (nebo jak se ten velký displej vpravo od volantu jmenuje), mám jen tu nejlevnější sociální Fábku a připlatil jsem si tehdy před 4 roky u akční verze tuším TREND (nebo TRUMF nebo tak nějak?) jenom za pětiletou záruku a za palubní počítač s malým displejem (obdélník na výšku) mezi budíkama.
Ale i na něm ta průměrná rychlost a jízdní doba plus podobné věci jsou v tom mnohapoložkovém proklikávacím cyklu někde obsaženy, akorát že já se tím normálně neproklikávám - nemám tu potřebu, a když mám být někde v určitou dobu, tak vyjedu pro jistotu o chvíli dřív a jedu pak v klidu. Mám tam na tom displeji mezi budíkama víceméně trvale zapnuté zobrazování aktuální (okamžité) spotřeby a jen občas si pro info na chvíli probliknu průměrnou jízdní spotřebu nebo dojezd na nádrž.

 

Nicméně k té průměrné rychlosti se i tak dá zpětně dopracovat - vyjeli jsme minutu před devátou a přijeli asi 3 minuty před desátou, takže doba jízdy byla 58 minut (a potom zase v podvečer nazpět z kopce dolů o pár minut kratší) . Takže dívám se teď na www.mapy.cz a byla to vzdálenost 50 km a podle nich je předpokládaná doba jízdy 55 minut...

Asi je to nějaký statistický průměr bez ohledu na hustotu provozu a bez ohledu na výkonové parametry automobilu a způsob jízdy (brzda-plyn versus klidná pohodová jízda apod.).

 

Viz přiložený obrázek níže>

 

Čili podle mapy.cz jim vychází průměrná rychlost na této kopcovité trase po okresních silnicích (50/55) x 60 = 54,5 km/h.

Moje jízdní doba byla o cca 5% delší a tudíž i moje průměrná rychlost byla o těch cca 5% nižší (konkrétně čas o 3 minuty delší a průměrná rychlost (50/58) x 60 = 51,7 km/h).
Na té 50km trase se jelo přes 11 vesnic plus přes jedno město, ale i tak by se při té malé víkendové hustotě provozu samozřejmě dalo jet rychleji i s tou slabou Fabií. Jenže já holt už jsem zvyklý jezdit tak, abych zbytečně nezvyšoval entropii Vesmíru :-)

 

 

před 14 hodinami, Heini napsal:

Tak o takové spotřebě si můžu nechat jen zdát. Občas se dostanu pod 4litry, ale to musím jet opravdu z kopce. Moje dlouhodobá je 5,2.

 

Tvoje průměrná (dlouhodobá?) spotřeba 5,2 l/100 km je myslím velmi dobrá, pokud o tu nízkou spotřebu nějak cíleně neusiluješ.
Já mám po 4 letech u FIII celkovou dlouhodobou (4 krát jaro-léto-podzim-zima) spotřebu pod 4,5 l/100 km, ale samozřejmě v zimě to vždycky trochu roste a v létě zase klesá. Bohužel největším "přínosem" jsou studené starty a krátké jízdy, proto jsem spokojený s tím malým MPI motůrkem, který se poměrně rychle zahřeje.
Jinak ale ty občasné až o litr menší spotřeby (viz výše), to jsou extrémy dané příznivými okolnostmi - lehká noha a jízda se zahřátým motorem (i ložiskama v kolech a spol.) na delší trase po okreskách při nízké hustotě provozu. Nicméně jsou to výsledky s úspornou Fábkou poměrně snadno dosažitelné, pokud člověk trochu zná své auto (jeho optimální režim) a snaží se předvídat a číst profil trasy (z dopravních značek, z morfologie okolní krajiny, z vegetace v okolí atd.)

 

Clipboard03.png

Editováno: , autor: Dovi
vložení chybějícího slova do věty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za více jak 70tkm mám průměrnou spotřebu na LPG 6,47 - používám to jako služební auto a hodně najezdím ve městě. Jezdím na spotřebu. Obdivuji ty, kdo mají míň. Pokud jedu na dálnici na 3000 ot (dle GPS 87 km za hodinu), dostanu se na 5,5 l. Průměrné náklady na km včetně benzínu 0,959 Kč. Takže zlaté.... Fabii jsem koupil v provedení Style v novotě. Nyní již nelze s tímto motorem objednat ani v Active.... Průměrná rychlost bývá do 58km

Editováno: , autor: Oplocký
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to jsme na tom dost podobně ... mám průměrku 6,71l/100km LPG, s nákladem na kilometr 0,95(LPG) + 0,09 (BA) Kč. Jezdím tak 35-40% dálnice z doposavadního 53t km nájezdu a nejezdím je na spotřebu, vetšinou jedu na nastavený tempomat 135, což v řeči otáček je takřka 4500.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně to jsem říkal kolegovi, kterého vozím a který si koupil loni na podzim nového Mégana, že mu to včíl hlásí málo oleje (najeto pouhých 7t km). Tedy že žádného trhače asfaltu nemám, ale doveze mě lacino z místa A do místa B a že mám najeto přesně o 50 000 km více než on a žádné probémy neřeším, ne tak s olejem, ale to ostatně u žádného auta z mého současného vozového parku, viz jedničková Fábie s 390t km ... v životě jsem do ní nedolil ani deci oleje mezi výměnami

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, Fabii 1.0mpi 44 kw 2017, mam 2 roky,za tu dobu najeto 18 000 km. Nejsem žádný zavodnik, ani brzda provozu.Auto použivám převážně na cesty do práce , denně 2 x 18 km,tady mi spotřebu kazí město,mám tam několik semaforu. O víkendech něco delšího, dálnice nejezdím, v autě převážně sám,nebo ve dvou.Za tu dobu mám dle tankování spotřebu 4,54 L/100km,eviduji na spritmonitor.de. Palubní počitač ukazuje dle mého měření o 0,2-0,3 meně. Na delších trasách po okreskách není problém jezdit kolem 4L/100km,dle pp. Zrovna včera jsem jel trasu 60 km, u nás je nadmořská výška 250 m,konec cesty do výšky 600 m,cesta tedy převážně do kopce,se spotřebou dle pp 4,4 l . Za hodinu, ta samá trasa zpět ,tedy převážně z kopce. Výsledná spotřeba 3,8 l ,dle pp, realná o 0,2 l větší. Cestu zpět jsem tedy dle mého propočtu zvládl za 3,2 l . Bylo to 120 km ,které jsem ujel za rovné 2h , při pruměrné rychlosti 60 km/h , což myslím není uplně málo. Chci tím říct že při klidné plynulé jízdě , se s tímto motorem dá jezdit usporně , a zároveň nejste brzda provozu. S autem jsem maximálně spokojen , doveze mě z místa A , do místa B . A že je to 3 válec , to mě vůbec netrápí. Ten motor se povedl , vibrace jsou cítit jen při startovaní , potom jej téměř neslyším. Za mě palec nahoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj, máme Fabii 1.0mpi 55kW 2018, po ujetí 6638km má průměrnou spotřebu 5,22l/100km. Zajímavé však je, že palubní počítač ukazuje na každé natankování průměrnou spotřebu pravidelně o 0,3l nižší. Jak jsem viděl v předchozích příspěvcích, tak podobnou nepřesnost vykazuje i u jiných. Mám zkušenost z Octavie III 1,2tsi a u ní je ten palubní počítač poměrně přesný, ukazuje tak maximálně o 0,1 víc. Jakou máte zkušenost vy? Mění se ta nepřesnost časem s vyšším nájezdem km nebo nevíte jestli se to dá nějak zpřesnit? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, když vidím pruměr 87 km/h, tak těch 6L, není zas tak moc. Asi před měsícem jsem jel trasu Rožnov pod Radhoštěm-Kopřivnice-Olomouc-Mohelnice-Litomyšl-Chocen-Týniště nad orlicí. Bylo to 239 km , z toho asi 80 km po dálnici . Na dálnici při 110 km/h, je spotřeba 5,2-5,5 zaleží na profilu trasy. Při 130 km/h už jsem na 6,5-6,7 L/100 km. Když se jede plynule , a je štěstí na příznivé jízdní situace , tak se dá dosahovat relativně vysokých průměrných rychlostí , a zaroven mít přijatelnou spotřebu. 

IMG_20191006_164344.jpg

IMG_20191006_164358.jpg

IMG_20191006_164351.jpg

IMG_20191006_164407.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak opravuji, momentálně dlouhodobá 5,0 páč se ochladilo. Jinak celkem standardní výsledek cesty do nebo z práce mám takový (přes léto spíše 4,4-4,5),

20191118_185527.thumb.jpg.a095f4c2bf090a6363782b3dceebadb9.jpg

"kazí" mi to až ježdění o víkendu, nebo výjezdy na hokej, kde se do toho promítne i dálnice (to pak je většinou 5,4-5,6) ovšem i tak to beru s rezervou jen jako "údaj", páč s plynem je to trošku jinde, ale přesto super :punk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, moje momentální  dlouhodobá, za posledních 1790 km 4,3. Celková dle tankovaní 4,54 L/100km. Ted to leze nahoru, přes leto to bylo lepší. V týdnu jízdy do práce, 2 x 18km, asi  třetina trasy přes město(několik semaforu), zbytek plynula jizda přes dvě vesnice a asi 7 km po státovce, profil rovinaty. Jezdím to za 4,2-4,8 , jak vyjdou semafory. O víkendech trasy 40 - 50 km, tady mi spotřeba diky delším trasám klesá 3,9- 4,2. Samozřejmě zaleží na profilu, hustotě provozu, počasí. V autě sám, nebo ve dvou. Před fábkou jsem měl peugeota 106 1,1 benzin 44 kw, spotřeba při stejnem stylu jízdy 4,8. Fábka je o 100 kg těžší , širší pneu , větší čelní plocha, a přesto jezdím za 4,5.

IMG_20191119_155228.jpg

IMG_20191119_155256.jpg

IMG_20191119_155249.jpg

IMG_20191119_155241.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...