Přejít na obsah

Rady pri predani


deathskull

Doporučené příspěvky

Jelikoz se mi pomalu blizi predani auta a bude to me prvni nove auto, tak bych se chtel zeptat Vas zkusenejsich, na co si vse dat pozor a jak to zhruba probiha vc kolik to cca zabere casu.

 

EDIT: 

Zde jsem sepsal par rad na co si dat pozor. Vetsina cerpana od dalších uzivatelu v tomhle vlakne a část doplnena o me poznatky.

Co se tyka casu, tak většina lidi říká kolem jedne hodiny, pokud budete kontrolovat i něco navíc, tak pocitejte klidne i vice (ja osobne jsem tam pobyl cca 1,5h a stejne jsem si nezkontroloval vse).

Na co se připravte předem, rozhodne si napiste nejake otázky, které budete mit na prodejce a které jste si nezjistili předem. Doporucuji precist palubni literaturu (jednak to zkrati cas na cekani a hlavne Vam to zkrati cas při samotnem predani.

Samotne predani: Tedka spise sepisu moji zkušenost. Ja to mel tak, ze nejdříve jsem si sel prohlednou auto (auto jsem nedaval protiúčtem, nebral jsem si leasing). Auto bylo pripravene v pradavaci komore (pomerne pekne osvetlena a na vse bylo videt), umyte, nalestene, proste na první pohled krasa. Ja osobne jsem si prohlídku auta rozdelil na tri casti (exterier, interier a doplnkova vybava). Auto jsem si prohledl zvenku, prosel jsem lak, kola, zrcátka, atd… Proste veskery exterier. Zkontroloval jsem zda to obsahuje co ma (tazne, placacky, atd…). Dále jsem si sel zkontrolovat kufr, zda je vse jak ma a podival se i na vybavu (kupoval jsem od projdejce lékárnu, atd…). Dále jsem si zkontroloval, zda je v aute rezerva a veskere prislusenstvi (klic, zvedak, atd…). Dále jsem si prohledl zadni sedacky, zda nejsou podkozene, uspinene a zda odpovidaji vyberu, který jsem si nakonfiguroval. Dále uz na mne cekala pradni část kabiny. Usedl jsem tedy za volant a zacal jsem kontrolovat. Zkontroloval jsem všechny ovladaci prvky, zda není nekde něco poskozeno, ci  poskraban, stav tachometru – mel by se pohybovat kolem 6-10km. Doporucuji také vyzkoušet schránku spolujezdce a i odkladaci schránku na bryle (tu jsem mel třeba lehce poskrabanou, bohužel jsem si toho vsiml az doma – nastesti to není nejak tragicky). Dále jsem si zkontroloval motorovy prostor, zda jsou všechny kapaliny doplneny. Pak jsem se zacal prodejce ptat na par otázek. Rozhodne se doporucuji zeptat, zda bylo vozidlo nejak poskozeno při preprave a zda delali nejake opravy (jsou povinni Vam to rict, muj prodejce mi nabizel, ze mne vyjede všechny ukony, které se na mem aute delali, ale vzhledem k tomu, ze s prodejkini jsem si docela rozumnel a v tomhle jsem ji veril, nemel jsem potrebu si to overovat). Dále jsem se zeptat, jak je to nahradnim vozidlem při garance, jak dlouho trva atd… Dále jsem ji pozadal, aby mi prinesla VT a zkontroloval jsem VIN na karoserii a VT.

Dále uz se slo pouze na papirovani. Samotne papirovani trvalo cca 10-15 minut. Pak nam pani predala darek a sla otevřít dveře od predavaci komory. Zamavala nam a to bylo vse.

Když to sepisu v bodech na co se zamerit:

1)      exterier: lak, kola, vnejsi vybava, poskozeni, zavirani dveri

2)      interier: kufr, sedacky, povinna vybava, doplnkova vybava (tazne, konstruct, atd.. proste vse co jste si dal dali), kontrola kapalyn

3)      Otazky: kontrola VIN (VT vs auto), korecni tužka v barve laku, nahradni vozidlo, garancky (doba, objednani, atd…), vse co Vas napadne – toto si doporucuji pripravit předem. Tam Vas totiž nenapadne vůbec nicJ

Pak uz můžete vyjet ze salonu (pozor aby Vam to nechciploJ).

Pokud budete sem chtit ještě něco doplnit, dejte mi vedet. Doufam, ze se rady budou hodit. Preji prijemny zážitek při predani.

Editováno: , autor: deathskull
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jak moc budeš chtít ukázat vymoženosti auta. Při předávce si v klidu obejdi celé auto, zkontroluj lak případné zjevné poškození. Potom jestli má auto avizovanou výbavu. Stejně při té euforii na vše zapomeneš  :kol-28: Pak by měla následovat zkušební jízda a potom podpis papírů. Přítule dostala od autosalonu kytku a jeli jsme domů. Počítej tak hodinku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořádně si všechno prohlídni, protože poškození logicky nevyreklamuješ. Jinak se není čeho bát. Podle toho, jestli se budou funkce auta předvádět nebo ne předání trvalo cca půl hodiny až hodinu. No a hned na začátek doporučuju registrační značku připevnit oboustrannou lepící páskou. Za 150Kč to narozdíl od plastových podložek drží a je to hezké. Já jsem to udělal až loni a teď toho docela lituju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já Kupuji už třetí nové auto, Fábii lll budu přebírat asi počátek června. Nikdy mi zkušební jízdu nenabídli, odmítl bych. Podívej se na tachometr mělo by tam být asi tak 9 až 11 kilometrů. pokud je tam více, třeba 30 a víc tak bych se zajímal proč a kdo je najezdil. Pořádně  si prohlédni karoserii a zeptej se jestli se něco při přepravě nepoškodilo a oni to neopravovali třeba nástřikem. Slíbili mi povinnou výbavu tu si zkontroluji, pokud tam nebudou náhradní žárovky tak si je dokoupím. Pokud máš tažné tak si dokup redukci na el. zásuvku 13/7 pin. abys mohl táhnout starší i novější přívěsy. Já si taky koupím hned lakovou tužku v barvě auta pro případné drobné opravy, taky si koupím 1 litr oleje na dolévání v případě F-lll. je to 5W 30. To proto že většinou auto brzy po koupi většinou protáhnu někde na dovču 2000 - 2500 Km, kdyby ubylo trochu oleje tak ať nekupuji někde na benzině, ale to je málo pravděpodobné, jsem asi moc puntičkář. Také si vem peníze nebo kartu na benzin, bývá tam tak na 50 Km. Já si jěště na auto dávám přední a zadní lapače nečistot a gumové koberce. Vem si kontakt na servis /vizitku/ a nech si udělat zákonnou pojistku než vyjedeš, ale to Ti řeknou. Hodně štěstí a kilometrů bez nehod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, pojistku resim s nekym jinym, tak ze tu budu mit drive. Co se tyka zbytku rad, jsem rad, ze si to tak sesumarizoval. Az tim projdu ja poprve tak urcite sem dam take svoje poznatky a nejak to vsechno napisu hnedka nahoru, at dalsi vedi na co si dat pozor.

 

Jeste jednou dekuji a pokud ma nekdo dalsi rady, hodte je sem:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přebíral jsem před 14dnima. Nevím jestli to máš na uvěr nebo jen hotově ale u mě bylo nejdřív papírování Škofinu, pojistky kde vytiskl zelenou kartu, následně předaná servisní knížka kde vyplnil datum předání + případně prodloužená záruka (roky / km) a tu jsem musel podepsat. Ukázal mi velký TP a dal mi kopii (originál mají ve Škofinu). Předal mi veškeré faktůry a to včetně zaslaných záloh a následně jsme se šli podívat na auto, zkontrolovala se výbava a VIN. Řekl mi že ať se podívám a nacokoliv se zeptám. Následně mi předal klíčky, upozornil že v autě je cca 3l benzínu, pomohl mi vyjet ze salónu a zamával. Jinak auto už mělo SPZ protože týden předtím jsem jim dal plnou moc na přihlášení. Celá tato operace byla tak na hodinku.

Editováno: , autor: flacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám úvěr, ve velkém TP jsem jako vlastník ale Škofin si nechvává do splacení TP u sebe.

 

Do 400.000,- zajišťovací převod práva

400.000,- až 1.000.000,- zajišťovací převod práva + vinkulace havarijního pojištění

Nad 1.000.000,- zajišťovací převod práva se zápisem + vinkulace havarijního pojištění nebo ručitel + vinkulace havarijního pojištění nebo zástavní právo + vinkulace havarijního pojištění

Zdroj informací zde - Podmínky financování

Editováno: , autor: flacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

budu platit hotove. tak ze velky TP dostanu hned (pojistku si zaridim predtim nez si pujdu auto vyzednout - daji mi 3 dny dopredu VIN na ktere napisu pojistku). SPZtky mit nebudu - pouze prevozky, prihlasit si to jiz pujdu sam.

Jeste jedna vec, kontroluje se lak pod nejakym osvetlenim nebo to daji ven a zkontroluj si to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám úvěr, ve velkém TP jsem jako vlastník ale Škofin si nechvává do splacení TP u sebe.

 

Do 400.000,- zajišťovací převod práva

400.000,- až 1.000.000,- zajišťovací převod práva + vinkulace havarijního pojištění

Nad 1.000.000,- zajišťovací převod práva se zápisem + vinkulace havarijního pojištění nebo ručitel + vinkulace havarijního pojištění nebo zástavní právo + vinkulace havarijního pojištění

Zdroj informací zde - Podmínky financování

 

Díky moc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží hlavně na prodejci, mě třeba ještě do auta přinesl a dával gumové koberce, povinnou výbavu, držák na SPZ, různé návody... takže jsem jen 10 minut přihlížel jak mi doplňuje auto :D potom samozřejmě proběhlo rychlé školení ohledně zařízení co které tlačítko dělá, ale pokud člověk není blbý a už v nějakém autě seděl, tak se to dá proletět rychle. Jinač dobrá rada jsou ty kilometry, já se hned díval a měl jsem 6 km na tachometru, jinač prodejce v podstatě zkoušel vše předemnou - všechna el okna, klimu, světla atd. Zkušební jízdu jsem absolvoval k benzínce a zpět...cca 500 metrů.

 

Člověk je stejně natěšený jak dítě o Vánocích takže jsem chtěl honem už sedět a jet :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som mal tiez najprv papierovacku potom sme isli popozerat auto tiez ako spominate obhliadka kratke poucenie o tom ako co pouzivat nasledovala platba, vytiahnutie auta zo salonu a moj odchod. Skusobnu jazdu som neabsolvoval ale ani som ju neziadal. Myslim ze ta euforia je ozaj privelka teda pokial nekupujete nove auto kazdy rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

F2C, ale tiez nove...bolo...Prisiel som na salom, auto cakalo nachystane na zimnych, letne boli v kufri. Letmo som stihol na nejo pozriet a uz ma volal predajca. Presli sme spolu papiere, popodpisovali co bolo treba, pockal som na znameho kvoli poistke. Dostal som kluce a zmluvu, navody, lekarnicka, trojuholnik, rezerva, a gumove koberceky na svojom mieste. Strucne som dostal instruktaz, co kde sa nachadza, kde ako ovlada. Vybrali mi auto vonku a presunuli na parkovisko k starej F1. Prelozil som si par veci z kufra, odovzdal kluce, nasadol, ponastavoval spatne a sedacku, a isiel prec. Prvych par km trosku neistych, predsa len nove auto, vyssi posed sa mi zdal...ale to nadsenie z noveho auta :o na nezaplatenie :*

--

Z mobilu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně. FII jsme kupovali naslepo, černá nikde vidět nebyla, na silnicích jsem žádnou nepotkal, takže jsem byl docela nervózní, jak bude v černé vypadat. Pak když stála naleštěná v předávacím místě v salónu, byl to nádherný pohled.  :kol-59:

 

O to víc se těším na předání FIIIC, ta navíc bude přesně podle představ, takže radost bude o to větší. :kol-18:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělal jsem po papírování letmou prohlídku a odjel jsem na převozku po cca 20 minutách, pojistku jsem měl vlastní, registraci mě do týdne udělali gratis a přidali lékarnu, trojúhelník, žárovky, gumové koberce, radio včetně jeho montáže bylo za litr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto bolo uz pripravene na prevzatie ( gumove rohoze atd.)

 

1. Bola tym, ze je to na leasing, tak papierovacky

2. presli sme si konfiguraciu, co by malo auto obsahovat.

3. kym sa urobili 1a2 bod nahodili, tam zimne pneu.

4. Odovzdanie vsetkych papierov ( doklady, servisla a navody)

5. Potom sa islo na dielnu, kde si si mal pozriet auto vizualne ( 5 minut som kontroloval karoseriu a licovanie - to tam asi este nemali )

6. sadnutie do auta, kde sa skontrolovala objednana vybava vs. vybava auto ci vsetko sedi.

7. instruktaz ovladania automobilu + vyskusanie vsetkeho ci funguje ( cca 30minut )

8. Odjazd -  zo salonu domov.

 

p.s.: kilometre si je dobre pozriet uz si nepamatam presne, ale to bola prva vec co som pozeral a bolo 4km.

 

Cela tato procedura trvala cca 1,5 hodiny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já se při předvádění auta soustředil na škrábance na laku a kolech. Na víc jsem neměl kapacitu.  Na jednom kole jsem něco našel, tak to říkám technikovi. Hned přiskočil a utřel to. Bylo to jen nějaký vlákno asi z hadru. :)) A pak jsem se soustředil aby mi to venku při prvním rozjezdu nechcíplo :))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...