Přejít na obsah

Zvuky od podvozku


rogerer

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím. Pří přejetí i menšího hrbolu se z podvozku ozve kovový zvuk a po přejetí hrbolu to přestane. Zvuk je to jakoby čelisti škrábly o tu kovovou krytku za kotoučem ale to je asi blbost.. Ještě mě napadá výfuk, ale nemám možnost se podívat zespoda na auto. Pohledově z boku nic co by ten zvuk mohlo dělat nevidím.. Nestalo se to někomu? Jak se projevují špatné silentbloky?

 

Díky moc.

----------

EDIT:

 

Tak dle servisu nakonec prasklá pružina.

Editováno: , autor: jackmccool
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě auto "vrže" při přejetí nerovnosti pravým předním kolem v jaké koliv rychlosti. Takové kovové vrznutí jak u staré pružinové matrace. Chystám se do servisu začátkem září, tak jsem zvědaví od čeho to bude, nemyslím si že to je někde od pružiny nebo tlumiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Mne sa tiez zacali prejavovat kovove tuknutia od prednej napravy. Hrozne zvuky, zaujimave ze az teraz ked sa ochladilo. V teple s letnymi pneu vobec nic nepocut. Cim to moze byt? Bol som na reklamacii v servise a s veducim servisu sme isli na skusku a nastastie to pocul aj on. Aj tak vsak mam obavy ci na to budu vediet prist co to vobec sposobuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

První Rapid MR2014 měl při odchodu 105 000 km a náprava vše originál včetně brzd. Jen každou zimu na záruku měněno uložení příčného stabilizátoru (příšerné vrzání při přejezdu retardérů). No a hádejte co druhý Rapid facelift MR2018 při své první zimě ... zase vrzání na retardérech. Ne že by mě to vyloženě překvapilo, ale tak nějak jsem stejně doufal, že už to mají vyřešeno po těch letech.

 

edit: nevím, jestli se počítá i silentblok převodovky, který byl klasický problém

Editováno: , autor: slapnahrabe
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapid MR 2013 ....110 tis km stab. tyc ,silenbloky  na rameni  ,cep  na rameni  ....120 tis km brzdy ATE  ...zadni brzdy bubnové od té doby žádná výměna ...ale jak píše slapnahrabe  vrzani  se mi teď projevilo  v zimě a nevěděl jsem co to je zda je to silenblok stab. Tyčí nebo něco jiného ale děkuji za nápovědu  ,do toho teď musím vyřešit auto proto že od prosince mi vyskakuje  ESP a motor -nouzovi režim  Ovladač plniciho tlaku elektrická závada,  je to ovladac turba ,zítra to dávám do servisu mimo autorizak  tak se modlim  aby to nebyla palka

Editováno: , autor: Lukysekmh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K této otázce, mě přivedla první STK mého Rapida MR 2015 z minulého týdne, kdy na tach. mám 33tis.km, což je relativně málo, poslední rok a půl jedu na dvě auta a tak ty km tolik neskáčou. Auto na STK ok, jen mě zarazila připomínka technika, že jsou volnější zadní silentbloky dolních ramen, což mě dost překvapilo a nechal si to předvést. Že se ramena v tom puku pohybovala cca 0,5cm, ale to mi přijde logický, kdy zabržděné auto rve na deskách do tlaku a v tom puku je právě ten prostor pro korekci a pobrání rázů. Do závad nic nepsal, ale nějak jsme si asi hned nepadli do oka a třeba mě chtěl jen nasrat. Pohledově jsou ty puky taky ok, nijak utržený a na otázku, že by to bylo trochu brzo, mi sdělil, že dnes to tak prostě s kvalitou dílů je. Co se týká jízdních projevů, tak nic nepozoruji a zdá se vše ok, pneu se nesjíždí.

 

Jediné co chci řešit, ale to jsem již psal loni a stále  ještě nevyřešil :-) , je takové tiché vrnění/rachtání z levého předního kola.

Vypozoroval jsem, že se to projevuje na hrubém asfaltu nebo když třeba najedu levým kolem na středovou čáru /takovou tu stříkanou hrubou/, na pravé straně nic nepozoruji. Mám podezření na "kost", měnil jste už někdo?

Jo a mám 17" kola což tomu všemu asi taky moc nepomůže, ale je to vše daň za to, že se dá na to auto koukat.

 

Tak pište postřehy. -_-

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

po novom sa už nemenia silenbloky stabilizátora ale celý za nový s navulkanizovanými silentblokmi , uvidíme koľko to vydrží , hlavne som čakal aspoň vzhľadovo že sa to bude podobať na Octaviový stabilizátor ktorý to tak má odjakživa neboli problémy ale je to také polovičné riešenie ... uvidíme 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi vržou obě nápravy, když na jaře a na podzim mněním kola, tak všechny gumové části náprav prostříknu silikon. olejem pak je na chvíli klid ale po čase se to znovu ozve, nějak zvlášt' to neřeším, alespon' chodci slyší že něco jede. protože jinak jsou ta novější auta tichá. Postavte se někde na křižovatku, Myslím tím jako chodec a poslouchejta auta co jezdí, nejsou moc slyšet. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎3‎.‎2‎.‎2019 na 22:17, SkodaRapid napsal:

Nevrze vam nekomu nahodou i zadni naprava? Podobne jak predni, kdyz je venku zima. Kdyz prejizdim pres retarter, tak to vrzne ve predu a pak kdyz prejizdim zadnima kolama, tak mam pocit, ze to vrzne zas, ale od zadu.

 

 Tak jsi mě uklidnil , začalo mě to dělat vzadu tuhle zimu na retardérech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam pocit, ze nezalezi ani kolik ma auto najeto, ale spis jak je stare. To auto muze stat klidne na parkovisti, ale ty materialy starnou uplne stejne jak u auta, ktere jezdi jednou tolik km... Kdyz se podivam do motoroveho prostoru, tak je to videt na tech pryzovych, plastovych a gumovych castech. Mam najeto neco pres 70 tisic, ale mam pocit jako bych mel najeto 150 tisic. Mozna lepe na tom bude garazovane auto, ktere neni vystavovane v lete extremnimu horku na parkovisti a v zime zas zimy...

 

Jinak na jinem foru jsem cetl, ze to nekomu v zime vzadu vrzalo, kdyz mel vzadu bubny a parkoval s ruckou. Coz mam a delam. Ale ten zvuk je hodne podobny jak zepredu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

od doby, co byly tužší mrazy (kolem -10 °C) mi při potočení volantu doprava cca čtvrt otočky a zpět v řízení (i volantu) divně lupne, jako by tam něco přeskočilo. Je jedno, kolik doprava otočím, ozve se to vždy při vracení volantu zpět v cca čtvrt otočení. Dělá vám to taky někomu?
Chystám se v blízké době do servisu, mám najeto necelých 58 tkm, MR2016 a bude mi končit záruka, tak to zkusím ještě nějak uhrát. Mohlo by to být už opotřebení podvozku?

 

Díky za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Caute tak mam po vymene celeho stabilizatora s navulkanizovanymi silentblokmi. Prekvapivo (zatial) pri prejazde retarderom nic nevrzga, ale co ma netesi ze este stale pocut mierne kovove klepnutie pri prejazde nerovnostiach. Co to moze byt, zeby tycky stabilizatora ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Mám problém u Rapidu MR2015 (1,2 TSI 77 kW, 42 tis. km). Před řazením po puštění plynu (z 1 na 2 a z 2 na 3, dá se to nasimulovat i jízdou na 2 – prudším zrychlováním a pak pouštěním plynu bez řazení) se někde z podvozku ozve takové klepnutí nebo bouchnutí nebo křupnutí. Nevím to přesně lokalizovat. Nejdřív jsem si myslel, že je to někde zepředu z motorového prostoru, teď už jsem na vážkách, zda to nejde zezadu. Projevuje se to hlavně při nízkých teplotách, jak se přes den trochu oteplí, není to téměř slyšet. Zahřátí motoru na provozní teplotu na to vliv nemá, na neutrál po vytočení motoru to nedělá, pouze za jízdy. Obdobný zvuk se někdy ozve i při přerušovaném brždění při nižší rychlosti, nebo při rozjedu a současném prudkém zatáčení. Byl jsem s tím v servise už 2x. Předvedl jsem to i mechanikovi, který to slyšel. Na nic ale nedošli, prý je všechno ok a všechno je pevné, a na heveru to nasimulovat nejde. Zkoušel jsem i další 2 servisy, kde jsem zjišťoval, zda se s něčím takovým setkali. U jednoho se v tom projel i servisák, ale nějak to neslyšel. Do druhého jsem už pak pouze volal, ale nic takového zatím neměli. Holt tohle diagnostika neumí ☹️... Před cca měsícem mi měnili spojovací tyč a silentbloky předního stabilizátoru. Dělalo to už ale před tím. Zadní silentbloky mi mazali ještě v rámci záruky na podzim, ale slyšet jsou, na retardérech se projeví dorazy tlumičů. Na ty jsem se díval, špatně nevypadají.

To, že se to zatím (??) projevuje pouze při nízkých teplotách mně vede k tomu, že by to mohlo být někde, kde je nějaká pryž. Nejhorší na tom je, že se to projevilo až po skončení záruky. Nepotkal se někdo s takovýmto problémem?

Díky za případné rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu máte foto tej novinky čo sa mení na záruku - už nie len uloženia ale celý stabilizátor ... Ako som už spomínal tvrdia že tieto silenbloky sú navulkanizované a tým pádom nerozoberateľné , od riešenia čo má Octavia to má hodne ďaleko a vyzerá to ako vyrobené na kolene ... Či to bude definitívne riešiť vrzganie ukáže čas . V záruke by vám vždy už mali namontovať tento stabilizátor . Otázka len či tá výdrž skutočne bude , lebo na pôvodnom riešení je oprava vrzgania v podobe dvoch uložení za 5,27€ /ks čo už na tomto novom stabilizátore možné nebude ... Ale nepredbiehajme ... Pár foto .

 

Inak tie uloženia sú rovnaké cca 20rokov od čias Fabie1 a podobne kde tieto vrzgania neboli skoro vôbec , asi kvalitná pryž ...

IMG_20190308_063331.jpg

IMG_20190308_063339.jpg

IMG_20190308_063341.jpg

IMG_20190308_063355.jpg

IMG_20190308_063406.jpg

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za fotky. Předpokládám, že navulkanizovaná je jen ta spona? Protože stabilizátor se musí v silentbloku točit?

 

Při montáži musí dolu nápravnice?

 

Jinak měl jsem F1 i F2 a nejvíc opravdu vrže Rapid a konkrétně mně hned první zimu (po nějakých 13 tkm). Asi za to můžou i měkčí tlumiče.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevypadá na navulkanizované, vždyť to má dělící rovinu. Leda, že by to nějak přilepili.... Jo a všiml jsem se, že stabilizátor nemá opěrnou podložku vedle silentbloku. Že by to vrzání způsobovalo, že se bok silentbloku tře o tu podložku?

Foto mého stabilizátoru s podložkou. IMG_20181117_130158.jpeg.c8990dd64549924812ea34ca1da88958.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...