Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, přidám se se svou zkušenosti se stejným problémém. Klepání v motoru. Combi 55kw, AUA, koupeno při 143 tis z Německa před 3 roky. Při 180 tis. výměna rozvodů. Při startech převážně za studena silné klepání jako na přiloženém videu. Při první servisu dle mechanika uvažováno nad hydroštely s doporučením přídavku LIqui Molly pro hydraulická zdvihátka. Z vlastního úsudku jsem i zkrátil výměnný interval oleje z 15 na 10 tis. Zároveň jsem přešel asi po 3. výměně oleje z 10w-40 na 5w-40 (vše odpovídající doporučené specifikaci daného motoru). Od počáku do benzínu zároveň přidávám VIF, což by mělo v malé míře podporovat minimalizaci tření  přestupem do oleje. 


Aktuálně situace je následující: 220 tis, ústup klepání, které už je méně frekventní, objeví se z předchozích 8 startu z 10 nyní u 1-2 startu z 10. Když už je, mizí do 1-2 minut, max po 2 km. Po přechodu na řidší olej minimální vzestup spotřeby oleje do 0,5 l/10 tis. Nárust spotřeby či jakoukoliv změnu po celou dobu nepozoruji, dlouhodobě za 3 roky 5,3 l/100km. 

Ať už jsou to válce či hydroštely, mírné zlepšení po uvedených intervencích nastalo. Osobně je v mém případě klepání to nejmenší s přihlédnutím k dalším problému jako nefungující zámek řidiče při otevírání centrálem, zatékání do kufru zřejmě okolo hagusky a signalizace EPC+motor s chybou dle VAGu v zapalování. Zase kdyby ty auta byly úplně bezporuchové, byla by to nuda ;) 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 týdny později...

Takže po dlhej dobe mám nové poznatky, kupil som druhy motor stal ma 350€ prehodil som to nastartoval a klepe tak isto :/ a naviac žerie vodu. povodny motor som rozobral vybral piesty a prisiel som na to ze bol pravdepodobne skoceny rozvod na piestoch bol otlaceny karbon od ventilov, a taktiez som si vsimol ze na vložke 2 valca je pri vrchu mala prasklina asi 0,5cm dlha .dal som spravit hlavu, týpek vravel ze ventily v čudu nakoniec sa hlava nedala ani opravit. a teraz otazka, dal mi hlavu s 55kw nebude to problem? ta hlava nema vyvod na egr ale jedna sa mi o vykon bude to stale 74kw? kupil som nove piesty piestne kružky piestne čapy, olej, vodu, filtre stalo to uz cez 1000€.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Čau mám tady problém a po přečtení tohoto témata jsem nenašel kloudný odpovědi.. 

Na videu můžete slyšet můj motor 1.4 16V 55kw AUA.

Se.. mě ten zvuk dieselu a potřebuju poradit čím by to mohlo být.. 

 

 

Editováno: , autor: vossi12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už se to tu řešilo - vydře se ta teflonová vrstva u pístu a klepe. Můj Golfík 4 se stejným motorem klepe taky, prostě 1.4 jsou šicí stroje, mám najeto 325000 a jede to pořád stejně, spotřeba kolem 7l/100km. Ptal jsem se víc mechaniků a ti jen mávli rukou - prostě je tento motor tímto zvukem známý, pokud nežere olej, neřešit - já už po malé generálce mám a dolévám minimálně. Liju tam VW 5W40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím chcem sa opýtať, či je tento zvuk motora ok, je tam také klepanie/cvakanie/, ktoré občas prestane 
motor má 53000 km ďakujem za odpoveď 

Záznam zvuku počas státia auta: 
https://drive.google.com/file/d/1YPEeGGrk_lS7ujxepROoUILNY03aDKfC/view?usp=drivesdk 

Ešte zvuk počas jazdy, je tam počuť taký zvonivý klepot, žeby hydroštely?  Alebo piesty? 

Záznam zvuku počas jazdy: 
https://drive.google.com/file/d/1-2OfRB2ZfnqAMBWc-qMAWd0a35IGXrL5/view?usp=drivesdk

Editováno: , autor: Crossbiker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky neslyším nic neobvyklého, jak už je tady zmíněno výše, tyhle auta prostě po nějaký době zní jako šicí stroje a doopravdy to je způsobeno vydřenou teflonovou vrstvou. 

Ten můj zní stejně, jestli ti to nežere nějak moc oleje, tak to vůbec neřeš.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, vossi12 napsal:

Taky neslyším nic neobvyklého, jak už je tady zmíněno výše, tyhle auta prostě po nějaký době zní jako šicí stroje a doopravdy to je způsobeno vydřenou teflonovou vrstvou. 

Ten můj zní stejně, jestli ti to nežere nějak moc oleje, tak to vůbec neřeš.

 

No díky vám za odpoveď, len mi príde ten chod motora dosť nekultivovaný, pred tým som mal Felíciu 50kw a tam bol chod motora krajší pritom to bola stará hajtra. Ešte som natočil video aby bolo vidieť na ktorej strane je ten klepot silnejší

 

 

Editováno: , autor: Crossbiker
Doplnenie videa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
V 2. 11. 2019 na 19:37, Crossbiker napsal:

No díky vám za odpoveď, len mi príde ten chod motora dosť nekultivovaný, pred tým som mal Felíciu 50kw a tam bol chod motora krajší pritom to bola stará hajtra. Ešte som natočil video aby bolo vidieť na ktorej strane je ten klepot silnejší

 

 

 

Mám presne ten istý problém, práve som vymenil zdvihatka ale problém sa nevyriešil :/ . Ako vravia ostatný ževraj je to zodretá stena ale neviem no. najlepšie by to bolo rozobrať ale to stojí peniaze, teda ak si to nespravíš sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se nějak podle zvuku odhadnout, která z těch variant to je? Tohle mi dělá moje 1.4 55 kW:

https://www.youtube.com/watch?v=qv1vuCNuUrY

 

Mechanik to tipuje na písty (zřejmě myslí tu teflonovou vrstvu, jak se tady řešilo výše), ale krčil rameny, že to dělá spousta fabií a že příčin může být více. A stejně tak to může nebo naopak nemusí znamenat problém. Mně jde v podstatě jen o to, jestli to je nebo není vážné - a jestli se to dá třeba nějakým aditivem aspoň zvukově vylepšit. Zkusil jsem mechanikem doporučený Motor Doctor, ale efekt nevidím. Motor má najeto velmi málo, ale nedá se vyloučit, že předchozí majitel flákal intervaly výměny oleje nebo ho podtáčel (žena řidička), netuším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z mojí osobní zkušenosti, to je opravdu vydřená teflonová vrstva, což vyřešíš jen výměnou pístů za ty, který tu vrstvu ještě mají, tyhle motory na to trpěly, takže nejsi sám, je nás víc. Pokud ti to nežere nějak výrazně olej, nebo necítíš nějaký výrazný pokles výkonu, tak to nemá cenu řešit, protože za to dáš nesmyslný peníze oproti hodnotě samotnýho auta..
Mám ten samej problém a najel jsem s tím 30t km a auto pořád jezdí tak jak má bez problému, co se týče toho traktorovýho zvuku, na ten si prostě budeš muset zvyknout. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej to nežere a výkon nedokážu zhodnotit, protože auto není moje a já při nákupu vlastního vozidla nejdu pod 250 kW výkonu :D Je to manželky prakticky vůbec nepoužívané auto, které půjde do světa, má na poměry jedničkové fabie dobrou výbavu (výhřev, parkovací senzory, klima, el. okna apod.) a extrémně nízké pravé kilometry, tak projedu průměr tipcars k dané výbavě a něco zlevním za traktorový zvuk. Mechanik mi víceméně taky říkal, že nemá cenu to řešit, že oprava je drahá. Mně šlo jen o to, aby to nebyl nějakej problém, který by měl brzy vyeskalovat. Ale jak se ukázalo v diskusích, tak tohle má půlka fabií s tímhle motorem... Chápu to tak, že případná eskalace problému by se projevila právě třeba tím zvýšeným žraním oleje? Co konkrétně se může stát vážného, resp. jak pravděpodobné to je? Spousta lidí s tím jezdí víceméně furt a ničemu to extra nevadí. I tahle naše ten zvuk dělá už třeba 20 tisíc km. Jaké je riziko?

 

edit: mýlil jsem se, natočil jsem pro srovnání video před a po výměně oleje (+ to aditivum) a změna je o 50% k lepšímu. Teď už to zní jako normální starej motor čtyřválcový fabie...

Editováno: , autor: Mr.Scully
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím, mám fabiu 1 a motor 1.4 16v 59 kW (kód motora BUD), najazdené 166.000 km. Pri studenom štarte motor klepe až kým sa trochu nezohreje, potom klepanie prestane. Podľa videí na youtube s rovnakým zvukom klepania som zistil, že ide najpravdepodobnejšie o  zodranú klznú vrstvu na piestoch ("piston slap"). Na YT som našiel video s podobným motorom 1.4 16v 63kW, kde sa klepanie podarilo zmierniť výmenou oleja za Mobil 0w-40. Ja momentálne dávam Shell Helix Hx8 5w-40, mením ho každý rok (cca 6000km). Myslíte, že zmena oleja z 5w-40 na 0w-40 by mohla aspoň čiastočne pomôcť? Je 0w-40 vhodná do našich klimatických podmienok?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj. Nepomoze uz nic, len vymena piestov. Ja som robil teraz na mojej fabii GO. Menil som piesty, GO hlavy, tym padom ventily aj zdvihatka. Motor ide tichucko ako novy. Dokedy to je otazne. Ale zatial ide. Idealne je samozrejme urobit vybrus a dat nove piesty. Vyrabaju sa aj o nieco vecsie ako STD. Ja som az tak daleko nesiel. Takze piesty isli v rozmere STD do povodnych valcov. Samozrejme je dobre valce pred GO zmerat. Mozu byt uz vydrate od tych klepajucich piestov do tej mieri, ze uz maju ovalny tvar a nemuselo by to vobec pomoct. Celkovo je to nakladna oprava, o to viac ak si to nevies urobit sam. Odporucam skor prestat to riesit. Skor to auto predas ako sa ten motor vysype. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj prepáč, nevidel som, že na mňa niekto reaguje. Ojničné skrutky som dával FEBI. Sú úplne rovnaké ako OEM len oveľa lacnejšie. Tam je to ale trošku zložitejšie, lebo je tuším niekoľko rozmerov ojničných skrutiek. Ja som mal tie, ktoré má aj 1.6 ka mpi z felicie. Ani partslink podľa vin neukázal, čo tam ide. Musel som to najprv rozobrať a pomerať skrutky. 

 

EDIT://

 

Rozhodol som sa sem postnúť zopár fotiek z mojej GO možno to niekomu pomôže pri predstave, čo to obnáša. 

 

20200803_131902.thumb.jpg.293bb89049037e511b6237debb1a517f.jpg20200806_100942.thumb.jpg.eab62bd06bbb2630adfb721ffa32f459.jpg20200806_101246.thumb.jpg.4d9704b4d167177db8dd792c21edf51a.jpg

 

Po demontáži ventilového veka ma čakalo toto. Jednoznačne predch. majiteľ pravidelne menil olej :) (irony off).

 

Po demontáži hlavy na mňa konečne pozerali tie nešťastné piesty. 

 

20200803_153315.thumb.jpg.301c65bc7b10f209eef376b2dfd79ceb.jpg

 

Všetko som sa snažil, čo najlepšie očistiť od karbónových usadenín. Používal som čistič na motory, ktorý nereaguje zle na hliník, ultrazvuk, čistič na EGR a klapky. Ten sa mi fakt osvedčil pri čistení olejových kanálikov v otvoroch pre hydroštely. 

 

20200806_122119.thumb.jpg.b339968b649e72a9235d89660bed4362.jpg20200804_193628.thumb.jpg.a1278b528e7fbdbc7c9465ee6ca6b42d.jpg20200804_193643.thumb.jpg.f242496249febe3c3e419646c0c01fcc.jpg20200805_132205.thumb.jpg.ae7ff72103a71b39e2f874e2ee5d2030.jpg

 

Poskladané veko hlavy:

 

20200806_151421.thumb.jpg.9d533a01a6704b4c8e8ce45cd6d89032.jpg20200806_155426.thumb.jpg.9afd196b3d098c4253f244d5b3afce8d.jpg

 

Ukážka, čo dokáže ultrazvuk:

 

20200807_121426.thumb.jpg.7f0f06aa1568dd69b5517fdacff566c2.jpg20200807_151945.thumb.jpg.489dd4878a90f5e50e2bb78409fc1d51.jpg20200807_151834.thumb.jpg.e3b0db37ceefc26e72ec4ec486b664d5.jpg20200807_151838.thumb.jpg.17c857755f0d380550289eb7d87acc27.jpg

 

V ultrazvuku som očistil aj ojnice:

 

20200808_195227.thumb.jpg.fb85b81a757a776a29fe18d0299cef72.jpg

 

Organizácia dielov je dôležitá:

 

20200809_011207.thumb.jpg.af2562e9e97f25803699eea6250fbcbe.jpg

 

Hlavu som dal samozrejme zrovnať, nemá zmysel to pri takejto oprave riskovať:

 

20200830_160847.thumb.jpg.5555f4deca9d7464fe508bd2bd0793c4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabrúsenie ventilov:

Sacie ventily som dával nové bola na nich neskutočná vrstva neviem čoho nešlo to nijak očistiť a tlačil ma čas. 

 

20200830_131612.thumb.jpg.6e7f99fe5677b23950534fd401008d75.jpg20200829_192129.thumb.jpg.32d8616bea9260b669e0e0e907c26c83.jpg20200829_192150.thumb.jpg.79249fbf074821ee540aa431a4886e94.jpg20200829_192146.thumb.jpg.155cb11fa566cd04c6b71cd6d734f22e.jpg

 

Test tesnosti:

 

20200904_115803.thumb.jpg.e7e81611df08c5b6902382912442ff21.jpg

 

Pretesnil som saj sanie. Ja som mal hliníkové (74 KW):

 

20200904_180331.thumb.jpg.fcec3d023d64970604145b740bf4592c.jpg20200904_180326.thumb.jpg.b5ed077ed27716658d264b7dda8a01d7.jpg

 

Snímač nasávaného tlaku a teploty vzduchu vyzeral takto :) :

 

20200904_122106.thumb.jpg.53d9d8cd3b8310090dae39f00b0c4a21.jpg

 

 

Skladanie:

 

20200905_160146.thumb.jpg.8fe559d5cc550e88979c913f49f11076.jpg20200906_152648.thumb.jpg.6ded10973e5cc2ab4eb8f933f44b9413.jpg20200830_132058.thumb.jpg.7b3aed173d6cd99563b8712c27213aed.jpg20200913_181503.thumb.jpg.081bfb4089dfa1a18e03828650302afd.jpg

 

 

Niektoré fotky majú zlú orientáciu. Všetky som pred uploadom otočil, ale toto fórum má svoju hlavu ? 

 

Zhrnutie:

 

Fotky sú fakt amatérske a narýchlo. Nefotil som to s úmyslom to niekomu prezentovať, len tak kamarátom do chatu počas práce :) 

 

 

Celkovo som menil:

 

Ojničné ložiská (Kolbenschmidt)

Piesty s krúžkami (Kolbenschmidt)

Zdvihátka s vahadielkami (Inna)

Tesnenie pod hlavou (inak to asi nejde ? :D) elring

Všetky tesnenia na potrubí EGR (origo)

Sacie ventily (nepamätám si značku, tuším EngineTeam)

Ojničné skrutky (Febi)

Skrutky hlavy (Elring)

Snímač tlaku a teploty nasávaného vzduchu

Zapaľovacia cievka (pri demontáži som zistil, že je otvorená ako žena pred pôrodom :D)

 

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: Romiiken
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím všechny, kadla-kadla-kadla, vykadlaný písty.....

Mám teď na dílně vykuchanou 1.4 16V 55 kW. Jsem ve fázi očisty, rozebráno z důvodu setkání výfukových ventilů s písty. Vana s lehkou korozí, takže šla dolu a když už tak už, tak jsem vytáhnul jeden píst s ojnicí a hle, píst přidřený pod kroužky, ta více namáhaná strana (blíž k přepážce kabiny). Takže všechny ven a všechny přidřený.

Motor tak nějak kadlal už co pamatuju a od té doby mi stačí jen poslechem rozeznat od sebe HTP, 1.4 OHV (ikdyž nemá vytahaný rozvoďák) a 1.4 16V. Když se auto v roce 2009 pořídilo, bylo po devadesátiletém veteránovi a mělo 40 tisíc najeto. Je to BBY z konce roku 2003, současný nájezd cca 170 tis. Od první výměny oleje jsem nahradil Mogul za Mobil 0W-40. Po rozebrání motoru vnitřek nádherně čistý, pouze zlatavé zbarvení tam, co se o sebe nic netře. Ty písty, to mě naprosto šokovalo. Jsem si říkal, že jsem tam měl prostě lít 5W a ne 0W a taky jsem zavzpomínal, jak jsem tam jednou nalil Militec (asi před deseti lety) a nešlo mi do hlavy, proč se to přidřelo. A taky nevím jak to může být dlouho co k tomu došlo. Pravdou je, že ten motor olej bere, kolik přesně nevím, ale 2 litry na 15 tisíc to asi budou určitě.

Stírací kroužky plný mazlavýho karbonu (hlavně ta pružina), drážka čistá. První drážka pro pístní kroužek plná tvrdýho karbonu, ale jinak se kroužky pohybují volně.

No ale k věci:

Už jsem pár motorů viděl - myslím zevnitř, i motorkovejch. Co jsem ale tady viděl uplně poprvé je to, že je ojnice z velkýho oka provrtaná do malýho oka a pístní čep je mazaný tlakovým olejem. Tedy všechna čest německé genialitě !!!

Co už ovšem na tomto motoru nevidím je mazání válců a pístů. To mi jako chcete říct, že už Škoda 1000 ne-li ještě modely před tím, měli v ojnici dírku, kterou stříkal olej spodem na píst i válec nebo třeba jsou na jiných motorech na hlavním olejovém kanálu trysky, které permanentně stříkají olej vzhůru na písty a válce a tady u tohoto výkřiku německé techniky s dutejma ojnicema se jako mažou válce tím, co tlakem vyteče mezi pístním čepem a jeho uložením a rozstřikem od rotující klikovky. WTF ?????

Nedivím se, že tu někomu s třema motorama v autě u tříletýho auta, začal poslední nový motor zase po dalších 8 tis. km kadlat.

A ještě bych rád věděl, co ostatní, co vyměnili písty, jak dlouho jim to vydrželo nekadlat. Jako keci ze Škodovky, že tam při montáži napadaj špony, to je zpráva do aprílovýho magazínu. To jako v motorárně na montážní lince, kde se osazujou písty do bloku, tak nad tím pracovištěm v patře řeže nějakej turek ručně s vratidlem závity do brzdovejch bubnů a špony mu padaj na hlavu a pod ruce eritrejce, co tam páruje písty ? Hovno leda.

Jak jsem hledal horem, spodem, zrcátkem, trysky tam nejsou. Já tomu doteď prostě nemůžu uvěřit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem tady zase. Motor je složený a má za sebou zkušební jízdu.

Nevím, jak mi sem půjdou nahrát fotky, tak uvidíme.

 

IMG_20220830_115343.thumb.jpg.841d3fccd99b0a4276b908cf099dbd05.jpg

Takže tady je píst po vyčištění ve stavu v jakém byl po demontáži z motoru - přidřený s poškozeným povrchem ( viditelné podélné stopy po zadírání, příčné vroubkování pro zadržení olejového filmu je zničeno)

Domnívám se, že je to z důvodu nedostatečného mazání válců rozstřikem.

 

 

 

 

IMG_20220901_124108.thumb.jpg.722a58928ee4b3c67227cf4049960131.jpgTady je ten samý píst po nouzové opravě. Jelikož by se na tom poškozeném povrchu špatně držel olej, VELMI JEMNĚ za minimálního tlaku jsem pouze ta sedřená místa zahladil pod vodou smirkovým papírem zrnitosti 400. Pohyby pouze příčně oproti pohybu pístu ve válci, abych vytvořil matný povrch, kde se udrží olejový film. Použil jsem zrnitost 400, protože jemnější by udělal porvch příliš hladký a hrubší by naopak mohl ubrat moc materiálu.

Nicméně i po zrnitosti 400 byl povrch moc hladký, tak jsem píst opatrně "poškrábal" brusným kamenem.

 

IMG_20220901_123229.thumb.jpg.7661b4caac55b92c2a80165f985711ac.jpg

 

Bližší detail. Píst vypadá hrubě poškrábaný, ale pokud se přejede nehtem, je stále hladsí než originál rýhování a rozhodně je to lepší než nechat písty ve stavu přidřených a natavených.

 

 

 

 

 

IMG_20220901_123211.thumb.jpg.228b59cd60275ffc0b0f61d0c9c310f6.jpgPísty po nouzové opravě. Rozměry pístů jsem neměřil a ani jsem neuvažoval, že bych je vyměnil. A už vůbec si nemyslím, že písty klepou kvůli tomu, že je pryč ten teflon. Mám doma nové písty do jiného motoru a o tu vrstvu ani nechytnu nehtem a co jsem se pídil, tak ta vrstva má 0,04 mm (čtyři setiny milimetru) a má chránit písty před chodem na sucho, než se namažou olejem. Klepe to proto, že v tomto motoru se jejich mazání děje rozstřikem, tudíž nahovno a proto jdou dlouho na sucho a nejprv sleze teflon a pak se to přidře a zvětší se vůle a začne klepat.

Jsem si jistý, že nové písty by dopadly naprosto stejně jako tyto původní a to velmi brzy.

 

IMG_20220901_123633.thumb.jpg.d1bed6c67b171ecdd1cf238a5bf76030.jpgIMG_20220901_123650.thumb.jpg.89841fbbf02d531429a95089f8885807.jpg

Ojnice.

Vůle pístních čepů v ojnicích O.K. - namazaný pístní čep sotva samotíží projede skrz.

 

 

 

 

 

IMG_20220907_105732.thumb.jpg.1f95749b384590879e88f8dba69c898e.jpg

První válec.

Nejvyšší opotřebení - největší vůle původních pístních kroužků v zámcích a piko hmatatelný schůdek, centimetr od horního okraje válce

Největší poškození - při přejíždění nehtem po podélných stopách (nejsou to rýhy) se zavřenýma očima lze s trochou představivosti cítit to poškození.

Supitem jsem rozměr válce něměřil (ani průměr, ani ovalitu)

 

 

 

 

IMG_20220907_105834.thumb.jpg.47b1f1bcdeeba48b4a343c9b7bd1d7db.jpg

 

Třetí válec.

Nejnižší opotřebení a rovněž nejmenší poškození.

Za povšimnutí stojí to, že tento píst, jako jediný, nemá u vybrání pro talířky ventilů odfrézovaný materiál.

Proč to ostatní písty mají a tento ne, to nevím. Možná se tím dohání hmotnost v pístní skupině, opravdu nevím. Už jsem to zde na foru v tomto vlákně ale viděl.

 

 

 

 

IMG_20220907_105646.thumb.jpg.e0589be1613a46fa55707bcc53365b84.jpgHlava motoru.

Výměna všech výfukových ventilů (ohnuté z důvodu potkání). Všechny ventily zabroušeny na pastu a odzkoušena těsnost. Vodítka na výfukových ventilech vykazovala hraniční opotřebení, neřešil jsem, pouze výměna simeringů dříků ventilů.

Hlava rovná, ale nechal jsem ji slíznout 0,2 mm, protože je to LPG a tudíž oktanů je dost a ješte mi dle dílenské příručky zbyla rezerva do minimální výšky hlavy 0,15 mm. Ale ta minimální výška hlavy bude stejně jen kvůli kompresnímu poměru při provozu na N95 a ne z důvodu dostatečné vůle mezi ventilem a pístem v max. otáčkách.

 

 

IMG_20220909_115157.thumb.jpg.56b1e5021b729ef135377324d2f1942e.jpg

Hlava motoru po montáži na blok.

Výměna všech hydroštelů.

Vahadla bez známek opotřebení.

 

 

 

 

 

IMG_20220909_122236.thumb.jpg.6f9a567d0de81230b41eb2a942b0a7eb.jpgVačkový segment.

Vačky bez opotřebení. Axiání vůle hřídelů max. 0,15 dle DP. Zde naměřeno 0,30.

Původně jsem chtěl řešit, nakonec jsem to nechal být, to by bylo na dlouhý povídání.

Nové simeringy samozřejmostí.

 

 

 

 

Takže na motoru se dělalo a měnilo:

-nové pístní kroužky STD rozměr (Kolbenschmidt)

-nová ojniční ložiska - šály (Kolbenschmidt)

-nové šrouby ojnic (Elring)

-nové výfukové ventily (Freccia)

-nové šrouby hlavy (Elring)

-nové hydroštely (Ina)

-těsnění : hlavy, dříků ventilů, vačkových hřídelů, výfukových svodů, výfuku, sání, AGR ventilu, olejového koše a speciální lepidlo na vačkový segment (vše Elring a Victor Reinz)

Olejová vana elektroliticky odrezena, po té mechanicky dočištěna a následně nalakována. Motor při sestavování postupně zaplavován olejem točením startéru bez zapnutí zapalování - po namontování namazaných pístů do namazaných válců a montáži ojnic na kliku - rovněž vše vymácháno v oleji, šla na motor vana a druhý den po zaschutí tmelu jsem nalil vrchem olej do vany a bez olejového filtru jsem točil startérem, dokud nešel z bloku motoru. Po té jsem namontoval olejový filtr a točil startérem dokud nešel olej blokem nahoru tam, kde se na olejový kanál napojuje hlava.

Po montáži hlavy, hydroštelů a vačkového segmentu (vše opět prolito olejem) a rozvodů, jsem bez svíček a s vymontovaným čidlem tlaku točil do doby, než šel olej otvorem pro to čidlo. Po montáži čidla jsem ještě motorem chvíli točil a koukal se nalévacím otvorem, jak valí olej přepady z hydroštelů.

Toto vše jsem dělal z toho důvodu, protože jsem nechtěl nechat motor běžet bez tlakového mazání, protože to bylo celý prázdný a nový těsnější komponenty a prostě představa, že na zvýšený volnoběh cca 1200 otáček to pobězí třeba 5 sekund bez tlaku mi prostě nedělala dobře. Ten startér jsem spouštěl přerušovaně a myslím, že s tím točí tak polovinou otáček co ten volnoběh a hlavně jsem viděl osobně, že to maže. Zajisté, mohl jsem použít nějakou speciální montážní pastu, ale ikdybych jí použil, postup by byl stejný.

Po té již start žádný hydroštel ani nepípnul.

Dal jsem tam olej 5w-40. Ten tam nechám na první propláchnutí ješte jednu zkušební jízdu a pak ho vypustím a naliju opět Mobil 0W-40.

Zvuk motoru bych přirovnal k tomu, že mít zavázaný oči a mít hlavu pod kapotou, tak si nejsem jist, zda slyším hodně tichý diesel a nebo dost hlučný benzín.

Od této nutné opravy (potkání) s přidruženou péčí (překroužkování a snížení hlavy) očekávám mírně vyšší pružnost a nižší spotřebu oleje.

Až si to posedá a něco se najezdí a naměří, tak zas něco napíšu třeba.

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...