Přejít na obsah

Zimní pneu


Bladik

Doporučené příspěvky

jo, sorry, Gemini (7,5J x 18" ET51) jsou pro O3 tedy 225/40 R18, tedy pro S3 ne. 

S3 má v TP 235/45 R18, ale pro disk 8,0J x 18" ET44.

Takže opět kouknout do vlastního TP na schválenou kombinaci jak disky, tak pneu.

Editováno: , autor: Kuchar7
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

22 hours ago, Jozef999 said:

 

V TP nemam 18" vôbec. To snad neznamena ze tam 18" nemozem dat nie? Bezne sa davaju zimne mensie.

 

 

na aute nemas pouzivat ine kolesa ako mas zapisane v TP - technicky vzato pri autonehode alebo na STK to bude problem ak tam budes mat cokolvek ine ako mas zapisane v TP.

a je jedno ci sa bavis o letnych alebo zimnych - pre oboje plati ze mozes mat len to co je v TP.


do TP by sa mali dat alternativne rozmery dodatocne dopisat (niekde na Odbore dopravy Okresneho uradu vybavit na zaklade potvrdenia od Skodovky a nasledne odniest na Evidenciu vozidiel a zapisat do TP)

 

mam sportline 2018 a v TP mam vsetky tieto rozmery:

215/60R16 95V 6,5Jx16 ET41

215/55R17 94W 7Jx17 ET40

215/55R17 94W 6.5Jx17 ET41

235/45R18 94W 8Jx18 ET44

235/40R19 96W 8Jx19 ET44

 

na zaver:

1. na GEMINI rovno zabudni.

2. pre istotu sa este raz pozri do velkeho TP co mas uvedene v casti Dalsie uradne zaznamy - tam byvaju uvedene alternativne rozmery kolies a pneumatik

3. ak tam ziadne alternativne rozmery nemas, tak sa bud zmier s tym, ze aj zimne budes mat 19" alebo zacni vybavovat dopisanie alternativnych rozmerov do TP (a potom si zozen kolesa, ktore budu mat vhodne parametre)

 

Editováno: , autor: PistaTT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak nakoniec som sa rozhodol ist do kolies VEGA 18 v ciernej, co je to co podla TP mozem. https://eshop.skoda-auto.sk/sk_SK/-koleso-z-lahkej-zliatiny-vega-18-pre-superb-iii/p/3V0071498P+FL8

Letne su VEGA 19 v antracit.

Tie disky sa mi pacia, myslim ze sa na auto hodia. Aftermarket proste posbi prilis aftermarketovo. :)

Pneu Wintercontact TS850 235/45/18 uz su doma.

 

Ak by niekto vedel o predaji diskov VEGA 18 5x112 dajte vediet.

Dakujem, aj za komenty predtym.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Je to logicke Jozef,pretoze si prezul teraz,ked su teploty pre zimne pneu velmi vysoke.Su prirodzene makke,takze v terajsom pocasi mozu robit dojem,ze to je komfortnejsie.Pockaj ked bude mrznut,to rozdiel medzi 18 a 19 pri DCC nespoznas.

Mimochodom...kde mas krytky skrutiek na kolesach?V zime sa ti tam bude drzat bordel a ani to pekne nevypada.

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To som este nikdy nepocul ze pri mrazoch sa auto stava menej komfortnym. Nemyslim si ze to tak bude. Ten vzduch tam je stale ci ma 12 st alebo 0 st. Proste viac vzduchu a hmoty na pneu ti to auto robi makksim. Prirodzena vec podla mna, ale uvidime. Krytky som objednal, budu buduci tyzden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vies o pneu velmi malo,ked ani nevies,ze zimna zmes je extremne makka,preto ak by si ju jazdil v lete,bude extremne miznut a hvizdat.Preto ti tato makka,priam blatova zmes teraz v tomto pocasi robi dojem vacsieho komfortu.Ale nieje to tak,ver mi.

Mimochodom...krytky si nemal?Ved museli byt k povodnym kolesam,ci chces ine,trebars cierne?

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezaoberam sa profesionalne pneumatikami, to si trafil. Ale tvoju prvu vetu ovladaju deti na zakladnej skole. To, ze je zimna zmes v pneu makksia vie asi kazdy kto ma vodicak. No ja si myslim, ze ten komfort o ktorom sa tu bavime robi vyska (a z casti aj sirka) pneu ovela ovela viac ako pouzita zmes (makka/tvrda)..

Ano, chcem cierne...povodne disky mam antracit Vega 19.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono staci rani mirne namrzla silnice  od mlhy a na letnich ses jak na sanich a to nevis kdy prijde takze cekat na snih do prosince je asi trochu mimo :)  ..  a Patrik1971 nechtelo  sem mi  vyhazovat zimni gumy tak se s nema pres leto jezdil  no :) a nic nehvizdalo a ani nijak moc neubyly .. teda  pokud nezavodis :-D pri normalni jizde vphd ...

Editováno: , autor: SU2020
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem ted posledni zimaky dojel pres leto, ale kdyz bylo vedro pres 30stupnu a  na dalnici byla kolona pred kterou se muselo prudceji brzdit, tak jsem velmi dobre citil, jak jedu na zvejkackach. Priste az budu dojizdet zimaky, tak asi jen pres jaro a na leto uz dam letni. Pokud nekdo jezdi jen ve meste tak asi neni problem jezdit cely rok na zimnich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve meste, kde je prakticky vzdy bez snehu nebo namrazy dava mnohem vetsi smysl mit jen letni. Zimni je v 90% pripadu horsi i v zime, uz se o tom zacalo konecne nahlas mluvit. Povinnost zimnich docilila prave toho, ze pulka lidi jezdi na zimnich i v lete. Jeste by bylo super porovnani novych a starych pneu. 

 

Ja menim i tak, druhe auto slouzi jako pojistka pro zenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno bojler........ to  co pises je uplny nesmysl .. to  chces jako tvrdit ze ve mestech u nas v ceske republice neni  snih a namraza????? s tim  snehem je to tezky ale namraza je pravidelne ... ne mozna v centru tak casto ale od centra dal uplne normalni  vec ...vyjedes do prace rano ... kolony brzdeni atd a na letnich  nemas sanci  s autem neco  delat .. pokud teda nni 10 stupnu :) .. pokud neveris reknu  segre at ti nafoti zimni Brno   i  se snehem a namrazou  a chtel bych  te videt na letnich :-D :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jde o to, co kdo povazuje za mesto. Brno je "mesto" i v oblastech, kde lisky davaji dobrou noc.

 

Vychazim z toho, ze denni agendu resim pesky a pokud jedu autem, tak z centra mesta vyhradne po hlavnich tazich (dalnice, silnice I. tridy, mestsky okruh). Kdyz me nic nenuti jet za kazdeho pocasi, tak pak v tomhle pripade zimni nemaji vubec smysl. Pokud chce nekdo zdolavat prikre ulice co ja vim treba v Zidenicich, tak je to asi o necem jinem. Tam sypac dojede po pul dni.
 

Pracovne jezdim po cele zemi a zimni samozrejme mam. Byt mne nevyhovuje termin a mam vzdy prvni mozny na jare a posledni na podzim. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto je potreba met nachystany na jakoukoli prilezitost  a ne rict  kdyz je namraza pujdu pesky... a nebydlim v  Brne .. jezdim kazdy a nespoleham ze nahodou  nebude snih .. staci jet dolu Reckovicema  tam  bydli prave segra a namraza  spis ten bily ranni povlak  dost  klouze kor na letnich a nemam auto jen na jezdeni po centru mesta .. to  snad nema nikdo  haha  .. proste argument nepotreby zimaku  je dost scestnej :)

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 3 hodinami, SU2020 napsal:

nemam auto jen na jezdeni po centru mesta .. to  snad nema nikdo  haha  .. proste argument nepotreby zimaku  je dost scestnej :)

 

Mozna te to prekvapi, ale je docela dost lidi, kteri v zime bud vubec nejezdi a nebo jen pri hezkem pocasi. A take tech, kteri maji vic aut. A nemusi to byt extrem v rovine myho souseda, ktery ma na dva lidi elekticke Citigo, SIII, Caddynu a Transportera

 

Klasicky scenar - jedno auto, se kterym se jezdi primarne. K tomu pro manzelku na materske/se skolnima detma druhe auto. To rocne najede par tisic po nakupech, koupani a navstevach babicek. Moje manzelka to neni, ale vim o zenskych, ktere proste na snehu, nedejboze naledi nevyjedou. To same rada duchodcu atd. atd. Pak fakt zimni nejsou k nicemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kazdemu podla seba - ak je schopny sa zariadit tak, ze v momente ked je namraza alebo sneh, vie sa zaobist bez auta... 

 

vcelku by ma zaujimalo ako sa takyto clovek zachova, ked rano pride normalne do prace na letnych, lebo rano boli cesty suche, cez den zaprsi a poobede okolo stvrtej to primrzne...

ak vtedy necha auto v praci a ide domov elektrickou, tak je vsetko v poriadku samozrejme...

 

a druhej strane sa podmienky na cestach v ramci mesta mozu vyrazne odlisovat a ked zoberiem priklad Bratislavy - v Ruzinove pohoda, na mostoch uz namraza a v Karlovke poladovica... potom je vidno tych frajerov na letnych gumach... a najhorsie na tom je, ze si to casto odnesu nevinni nahodni okoloiduci, ked frajer s letnymi gumami proste neubrzdi svoje auto pred semaformi alebo podobne... ved ked odchadzal z roboty boli cesty v okoli bezproblemove... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepřezouvat i při jen městském využití auta je imho pitomost. Sám jsem si před cca deseti lety tuhle kravinu vyzkoušel. Ke konci února jsem koupil skladovku a byla logicky na letních a mě se opět logicky něchtělo přezouvat, když už zima přece končí a budu jezdit jen po Praze. No a asi za týden pohodového ježdění po suchých cestách jsem uvíznul na parkovišti, protože jsme se zdrželi u známých na návštěvě a ono k večeru namrzlo. Auto (zadokolka) se nám s pomocí známých povedlo do kopečku vytlačit a tu cestu domů (cca 4 km) bych nikomu nepřál zažít. A to nebyla žádná zásadní námraza, jen prostě teplota klesla k nule a bylo před tím mokro. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 6. 2020 na 12:15, Jozef999 napsal:

 

V TP nemam 18" vôbec. To snad neznamena ze tam 18" nemozem dat nie? Bezne sa davaju zimne mensie.

 

Prosim otazka ale znela ci mozem na 7,5 obut 235 sirku, nie co ma skoda na stranke..

dakujem

Pokud v TP zapsane 18” nemas, protoze ti auto vyjelo z vyroby na 17” a mas motorizaci 110kw, silnejsi je maji v TP uvedeny automaticky az do velikosti 19”, tak 18” dat na auto spravne nemuzes, kdyz je tam das, tak se nic “nestane” pokud se nic nestane, pak mas problem! Velikost respektive moznost pouziti ruznych romeru je dano vyrobcem (bohuzel emisni problem EU, spojena s vetsi siri pneu a tim i vyssim valivym odporem a primo umerne vyssi spotrebou = emisemi, jo kazda desetina gramu se pocita) a vozidlo neni v takovem pripade homologovano pro provoz na pozemnich komunikacich s vetsimi nez 17” koly. 
Zapis vetsich kol, ale to nechci kecat, jiz dale neni mozny, to by ti musel povolit vyrobce, coz vidim jako nemozne, pripadne jako extrémně drahou a zbyzecnou zalezitost. 
Napriklad stejne postizene jsou i trojkove oktavy, kde jsem vysledoval, mezi vozidlem s moznosti pouzit 17” kola a nemoznosti pouzit 17”, ze slozeni predni napravy tedy pera a tlumice jsou v obou pripadech stejne, ale zadni náprava ma take stejne tlumice, ale je jiz opatrovana jinymi pery, pri stejne motorizaci a stejnem provedeni karoserie. Coz by naznacovalo, ze podvozek jiz z vyroby neni nastaven na vetsi kola, tedy jejich vyssi vahu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...