Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

@ovi Ano, je třeba strhnout nálepku a jsou tam normální šrouby. Elektrolyt ubývá i u těchto "moderních" baterek, jen výrobci se shodli, že to vydrží dostatečně dlouho tak nebudeme otravovat zákazníka, ať si raději koupí od nás novou...

Vloženo
před 1 hodinou, ski1961 napsal:

@lemra79 zajímavé zjištění a mimochodem, když dobíjíš baterii se S/S tak víš o tom, že pro nabíjení v autě je tam na mínus pol kostřící šroub, že takto přímo na mínus pol se nabíječka nedává ?

honim milivolty, je pro me naprosto nepripustne se pripojovat jinam, nez na baterku. Nabijecka byla na motoru. Rozhodne nikoho nenavadim aby to delal stejne spatne jako ja. Mimochodem jsem dokumentoval spunty. 

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

@epo tady je vysvětlení myslím zcela jasné..najeté km za tu dobu svědčí o tom, že baterie je stále používána to ji rozhodně svědčí..nejhorší je pro tyhle baterie, když se jezdí málo.

Vloženo

Jaky kablik? Ted jsem nejak uplne mimo... 

Kolem baterky jsem nikdy nic nedelal. Pokud myslis SS, tak ten je taky v puvodnim stavu. Vypinam rucne po nastartovani. 

Jediny kablik, ktery jsem tam pridal, je napajeni kamery od pojistek, aby se zapinala/vypinala s ostatni elektrikou... 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Omlouvám se za začátečnický dotaz - chci si dobít baterku mimo auto, protože nemám garáž a auto stojí před domem. Lze to provést tak, aby auto bylo zamčené? Nechci ho nechat úplně dostupné pro eventuální darebáky, Děkuji.

Vloženo

Vyzkoušet funkčnost mechanického zámku dveří řidiče. Otevřít kapotu, zamknout auto centrálem ,odpojit baterku , zaklapnout kapotu. 

Po nabití odemknout dveře klíčem, otevřít kapotu, namontovat baterku.

Vloženo

Dobrý den po dlouhé době. I když jsem tuto debatu kdysi založil, chtěl bych se znovu na něco zeptat. Na mnohé vaše rady jsem také jeden z těch co jsem odpojil ze záporného polu baterky ten pověstný káblík a vyřadil z funkce SS a rekuperaci. Sice mě to moc nepomohlo, protože při mém málo ježdění se baterka stejně při stání v garáži vybíjí a musím tak každé 3 týdny dobíjet. Ale chci se zeptat na váš názor.

Při zapojeném SS a rekuperaci se záporný kabel nabíječky při nabíjení připojuje na kotvící šroub na karoserii. Ale když jsem toto odpojil zůstává systém připojení nabíječky stejný a nebo by se měl záporný kabel nabíječky připojit na mínus pol baterky????????????,

 To je moje otázka a prosba o názor. Totiž mě od té doby, jelikož prozatím zůstávám o připojení na kotvící šroub sice na nabíječce asi po 8 hod se rosvítí zelená kontrolka což značí plně nabitá baterie, ale po změření má pouze 12,44 - 12,48 V. Před odpojení kablíku klidně i 12,7V.  Přitom návod nabíječky říká zelená t.j. 12,6  V a více. Baterie AGM stará 2 roky. Nabíječka CTEK.

Díky za názor a případnou radu.

Pavel

Vloženo

Auto automaticky zamykám, jelikož se jedná o společnou garáž pod barákem s asi 30 bytovkami a s garážovýn stáním. Ale mě šlo o to jak připojovat nabíječku jestliže mám odpojený kabel  na SS a rekuperaci. Na kapotu nebo na mínus pol baterky??

Pavel.

Vloženo

Při odpojeném kablíku je to už jedno kam se nabíječka připojí. Ta jednotka potřebuje k funkci protékající proud ale když výsledek nemá jak kam poslat tak je tam jen na okrasu.

Vloženo (editace)
před 19 hodinami, prknapav napsal:

Dobrý den po dlouhé době. I když jsem tuto debatu kdysi založil, chtěl bych se znovu na něco zeptat. Na mnohé vaše rady jsem také jeden z těch co jsem odpojil ze záporného polu baterky ten pověstný káblík a vyřadil z funkce SS a rekuperaci. Sice mě to moc nepomohlo, protože při mém málo ježdění se baterka stejně při stání v garáži vybíjí a musím tak každé 3 týdny dobíjet. Ale chci se zeptat na váš názor.

Při zapojeném SS a rekuperaci se záporný kabel nabíječky při nabíjení připojuje na kotvící šroub na karoserii. Ale když jsem toto odpojil zůstává systém připojení nabíječky stejný a nebo by se měl záporný kabel nabíječky připojit na mínus pol baterky????????????,

 To je moje otázka a prosba o názor. Totiž mě od té doby, jelikož prozatím zůstávám o připojení na kotvící šroub sice na nabíječce asi po 8 hod se rosvítí zelená kontrolka což značí plně nabitá baterie, ale po změření má pouze 12,44 - 12,48 V. Před odpojení kablíku klidně i 12,7V.  Přitom návod nabíječky říká zelená t.j. 12,6  V a více. Baterie AGM stará 2 roky. Nabíječka CTEK.

Díky za názor a případnou radu.

Pavel

 Pokud nabiješ baterii a odpojíš nabíječku a chceš správně změřit  kolik, že to ta baterie vlastně má  a taky jaké udrží napětí,  tak vyčkej nějakou tu hodinku a pak teprve měř. Já mám taky odpojený ten káblík od mínus pólu a ačkoliv v zimě s Fabií moc nejezdím (půjčuji si Aygo od manželky), tak mi moje EFB baterie vůbec s napětím neklesá a  tak si ji jen 2 x do roka preventivně nabiji. A po nabití si ji měřím až druhý den a to tím způsobem, že přijdu do garáže, otevřu dveře, otevřu kapotu  a dále zavřu dveře a zamknu auto. Pak cca 1/2 hodiny počkám a až pak měřím napětí baterie. Pokud měříš baterii hned po otevření kapoty, tak s otevřením dveří (aby jsi otevřel tu kapotu), naběhne např. čerpadlo aj. systémy se aktivují a okamžitě ti padne napětí v baterii. Divil by ses, jaké rozdílné hodnoty napětí  naskakují na baterii dnešních moderních aut s aktivací všech těch systémů jen po tom otevření dveří.  Např. já změřil napětí hned po tom pouhém otevření dveří a kapoty  jen 12.45 V a pak když jsem té 1/2 hod. počkal tak baterie má v pohodě 12.6 V. Suma-sumárum baterii nijak zásadně neřeším, na to si počkám až někdy nenastartuji a to doufám, že ještě nějakých pár let nenastane.  

PS: Pokud Ti ta tvá baterie ukazuje těch 12.44-48,V tak to sice není velká sláva, ale pořád bych se z toho nestresoval, klidně může i tak vydržet dalších třeba 5 let. Neřešil bych to v tomto stavu.

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo

Všem moc děkuji za reakce. Pro ben06 samozřejmě jsem myslel kostřící bod (na Fabii je přímo označen), omlouvám se za neodbornost. Velké díky DušanV za plné vysvětlení, při příštím nabíjení zkusím postupovat jak píšete a uvidím. Jelikož nabíjím samozřejmě s baterií přímo v autě budu i nadále mínus kabel dávat na kostřící bod (šroub).

Ještě jednou moc děkuji.

Pavel

Vloženo

Pokuď baterii dobíjíš s ohledem na to, že aktuálně méně jezdíš a máš nabíječku CTEK,

můžeš využít možnost, kterou též používám, vyměň kabel se svorkami, které u toho máš

za kabel do cigaretové zásuvky.

https://www.alza.cz/auto/ctek-konektor-cig-plug-d4525443.htm

Už několik let to takhle řeším, nabíječku hodíš do auta, připojíš do zásuvky, nemusíš řešit

SS nebo rekuperaci, bod připojení atd. Samozřejmě pokuď by si dobíjel mrtvou baterii,

použiješ standardní kabel se svorkami. Je to taková šikovná fičura CTEK nabíječek.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...