Clerfayt Vloženo 14. Září 2021 Sdílet Vloženo 14. Září 2021 před 6 hodinami, ben06 napsal: A proč se obávat STK? To víš, STK je součást náboženství, je to jako jít do kostela. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 14. Září 2021 Sdílet Vloženo 14. Září 2021 @ovi Ano, je třeba strhnout nálepku a jsou tam normální šrouby. Elektrolyt ubývá i u těchto "moderních" baterek, jen výrobci se shodli, že to vydrží dostatečně dlouho tak nebudeme otravovat zákazníka, ať si raději koupí od nás novou... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ovi Vloženo 14. Září 2021 Sdílet Vloženo 14. Září 2021 @MartabToho bych se ve snu nenadál. Myslíš, že případný nedostatek elektrolytu můžu vyřešit dolitím destilované vody? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lemra79 Vloženo 14. Září 2021 Sdílet Vloženo 14. Září 2021 před 1 hodinou, ski1961 napsal: @lemra79 zajímavé zjištění a mimochodem, když dobíjíš baterii se S/S tak víš o tom, že pro nabíjení v autě je tam na mínus pol kostřící šroub, že takto přímo na mínus pol se nabíječka nedává ? honim milivolty, je pro me naprosto nepripustne se pripojovat jinam, nez na baterku. Nabijecka byla na motoru. Rozhodne nikoho nenavadim aby to delal stejne spatne jako ja. Mimochodem jsem dokumentoval spunty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 14. Září 2021 Sdílet Vloženo 14. Září 2021 @ovi Ano, aspoň u EFB baterky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ovi Vloženo 14. Září 2021 Sdílet Vloženo 14. Září 2021 Mám stejnou baterií jako na Tvé fotce, takže EFB. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
corve Vloženo 14. Září 2021 Sdílet Vloženo 14. Září 2021 A jak to mají akumulátory EFB Moll zde již dříve odtajnil wirer.. https://forum.skodahome.cz/topic/136988-fabia-iii-combi-ambition-plus-wirer/?do=findComment&comment=2515184 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlick Vloženo 16. Září 2021 Sdílet Vloženo 16. Září 2021 Baterie Exide, také EFB, 12/2016, má bohužel vršek bez šroubů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 9. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2021 Stav origo baterie z vyroby po 6.5 letech provozu a 235tis km 👌 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 9. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2021 @epo tady je vysvětlení myslím zcela jasné..najeté km za tu dobu svědčí o tom, že baterie je stále používána to ji rozhodně svědčí..nejhorší je pro tyhle baterie, když se jezdí málo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 9. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2021 jo jo, a navic dlouhe trasy a minimum poskakovani... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 9. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2021 A zo zvedavosti.. legendárny káblik máš pripojený alebo odpojený? :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 10. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2021 Jaky kablik? Ted jsem nejak uplne mimo... Kolem baterky jsem nikdy nic nedelal. Pokud myslis SS, tak ten je taky v puvodnim stavu. Vypinam rucne po nastartovani. Jediny kablik, ktery jsem tam pridal, je napajeni kamery od pojistek, aby se zapinala/vypinala s ostatni elektrikou... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 10. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2021 @epo @brrrrm měl určitě na mysli ten káblík (konektor) který máš na mínus polu baterie, kde vypnutím trvale odstavíš start/stop a vypneš i rekuperaci. V poslední době čím dál častější praktika mnoha uživatelů :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kamca8 Vloženo 11. leden 2022 Sdílet Vloženo 11. leden 2022 Omlouvám se za začátečnický dotaz - chci si dobít baterku mimo auto, protože nemám garáž a auto stojí před domem. Lze to provést tak, aby auto bylo zamčené? Nechci ho nechat úplně dostupné pro eventuální darebáky, Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 11. leden 2022 Sdílet Vloženo 11. leden 2022 Vyzkoušet funkčnost mechanického zámku dveří řidiče. Otevřít kapotu, zamknout auto centrálem ,odpojit baterku , zaklapnout kapotu. Po nabití odemknout dveře klíčem, otevřít kapotu, namontovat baterku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajerak Vloženo 11. leden 2022 Sdílet Vloženo 11. leden 2022 Jednoduché a logické. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prknapav Vloženo 11. leden 2022 Sdílet Vloženo 11. leden 2022 Dobrý den po dlouhé době. I když jsem tuto debatu kdysi založil, chtěl bych se znovu na něco zeptat. Na mnohé vaše rady jsem také jeden z těch co jsem odpojil ze záporného polu baterky ten pověstný káblík a vyřadil z funkce SS a rekuperaci. Sice mě to moc nepomohlo, protože při mém málo ježdění se baterka stejně při stání v garáži vybíjí a musím tak každé 3 týdny dobíjet. Ale chci se zeptat na váš názor. Při zapojeném SS a rekuperaci se záporný kabel nabíječky při nabíjení připojuje na kotvící šroub na karoserii. Ale když jsem toto odpojil zůstává systém připojení nabíječky stejný a nebo by se měl záporný kabel nabíječky připojit na mínus pol baterky????????????, To je moje otázka a prosba o názor. Totiž mě od té doby, jelikož prozatím zůstávám o připojení na kotvící šroub sice na nabíječce asi po 8 hod se rosvítí zelená kontrolka což značí plně nabitá baterie, ale po změření má pouze 12,44 - 12,48 V. Před odpojení kablíku klidně i 12,7V. Přitom návod nabíječky říká zelená t.j. 12,6 V a více. Baterie AGM stará 2 roky. Nabíječka CTEK. Díky za názor a případnou radu. Pavel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 12. leden 2022 Sdílet Vloženo 12. leden 2022 Doporučuji auto i v garáži zamknout. Zamknutí uspí všemožné řídící jednotky a auto nebere klidový proud. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prknapav Vloženo 12. leden 2022 Sdílet Vloženo 12. leden 2022 Auto automaticky zamykám, jelikož se jedná o společnou garáž pod barákem s asi 30 bytovkami a s garážovýn stáním. Ale mě šlo o to jak připojovat nabíječku jestliže mám odpojený kabel na SS a rekuperaci. Na kapotu nebo na mínus pol baterky?? Pavel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 12. leden 2022 Sdílet Vloženo 12. leden 2022 Při odpojeném kablíku je to už jedno kam se nabíječka připojí. Ta jednotka potřebuje k funkci protékající proud ale když výsledek nemá jak kam poslat tak je tam jen na okrasu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 12. leden 2022 Sdílet Vloženo 12. leden 2022 Když máš baterku v autě tak na kostřící bod ne na kapotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 12. leden 2022 Sdílet Vloženo 12. leden 2022 (editace) před 19 hodinami, prknapav napsal: Dobrý den po dlouhé době. I když jsem tuto debatu kdysi založil, chtěl bych se znovu na něco zeptat. Na mnohé vaše rady jsem také jeden z těch co jsem odpojil ze záporného polu baterky ten pověstný káblík a vyřadil z funkce SS a rekuperaci. Sice mě to moc nepomohlo, protože při mém málo ježdění se baterka stejně při stání v garáži vybíjí a musím tak každé 3 týdny dobíjet. Ale chci se zeptat na váš názor. Při zapojeném SS a rekuperaci se záporný kabel nabíječky při nabíjení připojuje na kotvící šroub na karoserii. Ale když jsem toto odpojil zůstává systém připojení nabíječky stejný a nebo by se měl záporný kabel nabíječky připojit na mínus pol baterky????????????, To je moje otázka a prosba o názor. Totiž mě od té doby, jelikož prozatím zůstávám o připojení na kotvící šroub sice na nabíječce asi po 8 hod se rosvítí zelená kontrolka což značí plně nabitá baterie, ale po změření má pouze 12,44 - 12,48 V. Před odpojení kablíku klidně i 12,7V. Přitom návod nabíječky říká zelená t.j. 12,6 V a více. Baterie AGM stará 2 roky. Nabíječka CTEK. Díky za názor a případnou radu. Pavel Pokud nabiješ baterii a odpojíš nabíječku a chceš správně změřit kolik, že to ta baterie vlastně má a taky jaké udrží napětí, tak vyčkej nějakou tu hodinku a pak teprve měř. Já mám taky odpojený ten káblík od mínus pólu a ačkoliv v zimě s Fabií moc nejezdím (půjčuji si Aygo od manželky), tak mi moje EFB baterie vůbec s napětím neklesá a tak si ji jen 2 x do roka preventivně nabiji. A po nabití si ji měřím až druhý den a to tím způsobem, že přijdu do garáže, otevřu dveře, otevřu kapotu a dále zavřu dveře a zamknu auto. Pak cca 1/2 hodiny počkám a až pak měřím napětí baterie. Pokud měříš baterii hned po otevření kapoty, tak s otevřením dveří (aby jsi otevřel tu kapotu), naběhne např. čerpadlo aj. systémy se aktivují a okamžitě ti padne napětí v baterii. Divil by ses, jaké rozdílné hodnoty napětí naskakují na baterii dnešních moderních aut s aktivací všech těch systémů jen po tom otevření dveří. Např. já změřil napětí hned po tom pouhém otevření dveří a kapoty jen 12.45 V a pak když jsem té 1/2 hod. počkal tak baterie má v pohodě 12.6 V. Suma-sumárum baterii nijak zásadně neřeším, na to si počkám až někdy nenastartuji a to doufám, že ještě nějakých pár let nenastane. PS: Pokud Ti ta tvá baterie ukazuje těch 12.44-48,V tak to sice není velká sláva, ale pořád bych se z toho nestresoval, klidně může i tak vydržet dalších třeba 5 let. Neřešil bych to v tomto stavu. Editováno: 12. leden 2022, autor: DušanV 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prknapav Vloženo 12. leden 2022 Sdílet Vloženo 12. leden 2022 Všem moc děkuji za reakce. Pro ben06 samozřejmě jsem myslel kostřící bod (na Fabii je přímo označen), omlouvám se za neodbornost. Velké díky DušanV za plné vysvětlení, při příštím nabíjení zkusím postupovat jak píšete a uvidím. Jelikož nabíjím samozřejmě s baterií přímo v autě budu i nadále mínus kabel dávat na kostřící bod (šroub). Ještě jednou moc děkuji. Pavel 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 12. leden 2022 Sdílet Vloženo 12. leden 2022 Pokuď baterii dobíjíš s ohledem na to, že aktuálně méně jezdíš a máš nabíječku CTEK, můžeš využít možnost, kterou též používám, vyměň kabel se svorkami, které u toho máš za kabel do cigaretové zásuvky. https://www.alza.cz/auto/ctek-konektor-cig-plug-d4525443.htm Už několik let to takhle řeším, nabíječku hodíš do auta, připojíš do zásuvky, nemusíš řešit SS nebo rekuperaci, bod připojení atd. Samozřejmě pokuď by si dobíjel mrtvou baterii, použiješ standardní kabel se svorkami. Je to taková šikovná fičura CTEK nabíječek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.