Přejít na obsah

Nezávislé topení


homy

Doporučené příspěvky

Když jsem pořizoval auto, tak jsem chtěl vyhřívání čelního skla a Webasto. Bohužel auta, která mají obojí tolik nebylo, např. Superb tehdy (možná jen to teď jinak) měl buď jedno nebo druhé, ale ne obojí. A jelikož jsem příznivcem "originálních vestaveb", tak jsem zvolil Webasto. Tím myslím, že to je i pěkně s tlačítkem na panelu, žádná dodělávka. Dnes, s odstupem času říkám, že bych z těchto dvou raději volil ten výhřev čelního skla. Auto v zimě nastartuješ a než oškrábeš boční okna, tak čelní jen setřeš stěračem a jedeš. Proč nejsem z Webasta tak odvázaný: Na jeho provoz musíš mít baterku b perfektní kondici, jinak se nezapne, popř. běží jen pár minut, než se vypne kvůli nízkému napětí (auto si to hlídá, aby zbyl dostatek pro start). Webasto se netozběhne, pokud máš v nádrži jen rezervnu - takže když jedeš domů a pípne hladové okno, musíš okamžitě k pumpě, žádné, že natankuješ až druhý den (protože ten druhý den ráno Webasto nepustíš). Dále musíš myslet na to, že pro ohřátí a možnost neškrabat poběží alespoň 15 minut, což je docela dlouhá doba a pokud ho zapomeneš zapnout, tak stejně škrabeš. Taky je důležité podotknout, že při teplotě pod 5 ⁰C se zapne po startu vždy, aby se motor ohřál rychleji. Je to fajn, ale pro krátké trasy se tím oddělává a nejde to nijak vypnout. A nakonec - ač je to originál vestavba, tak při problému autorizovaný servis auto stejně pošle do servisu Webasta, protože oni s tím nic dělat neumí. Takže v souhrnu - ano, je to fajn, ale má to i své nevýhody, se kterými se musí počítat. Za sebe bych měl rád v autě obojí (sklo i Webasto), ale v nutnosti výběru bych bral to raději sklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cosmicboy: Mám 10/2016 S3 206 kW L&K... Mám webasto z výroby a mám i vyhřívané čelní sklo z výroby. Dále po startu v zimě se mi určitě webasto samo nezapíná (možná se to dá nastavit). Tak fakt moc netuším, z kama bereš ty informace, ale u mě to evidentně funguje úplně jinak, než u tebe. :-) 
Ohledně webasta, baterky a hladového oka to je správně, je to i v manuálu. Co se té uschlé trávy týče, tak opět je v manuálu napsáno, že webasto nemáš zapínat, když parkuješ na uschlých porostech atd., protože hrozí riziko požáru.

 

Pčeji krásný den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, teď je to možná jinak (že jde čelní sklo i Webasto) takže jsem rád za reakci. Co se zapnutí po startu týče - opět, možná je to teď jinak, ale v mnoha diskuzích se to řešilo: Jakmile je vnější teplota pod 5 ⁰C, tak se Webasto po startu auta automaticky spouští a uživatel to nemůže nijak ovlivnit, dokonce to ani "oficiálně" neví, jelikož nesvítí jeho kontrolka jako při ručním puštění. Max. to značí zvýšené volnoběžné otáčky. Co se uschlé trávy týče - jasně, že jej na ní nepouštím - myslel jsem, že na zeleném trávníku způsobí jeho "vypálení" nebo-li uschnutí.

Editováno: , autor: cosmicboy
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

parkuju na sídlišti, takže mě trávník nijak neomezuje, mit nádrž nad rezervou a servis ve Webastu je podle mě to nejmenší...

 

Na novém superbu můžeš mít jak Webasto, tak Clima Packet (třízónovka, vyhřívané zadní sedačky a vyhřívané čelní sklo), samostatné vyhřívané čelní sklo nejde. Přijde mi zbytečné dávat peníze za Webasto, když ho v podstatě nevyužiješ. Původní myšlenka byla pořídit Webasto, abych pomohl naftovemu motoru na krátké trasy ve meste, to je podle všeho dost nereálné.

 

Chtěl bych motoru dopřát to nejlepší, takže bud se spokojit s tím, že budeš "ničit" naftáka těma krátkýma trasama, nebo se vzdát nafty a pořídit benzín...2.0 TSI 140kw nic neřeší, takže jedině 1.5 TSI...ale vzhledem k tomu, že jezdíme vždy plně naložení, tak bych radši naftu...to je ovšem na uplně jinou diskuzi

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další nastavení Climatronicu

Stiskněte Menu na panelu Climatronicu → nastavení 

■ Automatická recirkulace - zapnutí/vypnutí automatické recirkulace vzduchu

■ Automatické přídavné topení - zapnutí/vypnutí rychlého zahřátí interiéru vozidla

■ Automatické vyhřívání čelního skla - aktivace/deaktivace automatického vyhřívání čelního skla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten paket proste auto neohreje na dalku pred jizdou a bez motoru... Myslim ze to jsou odlisne veci. Tento paket je funkce sice dobra ale az po nastartovani. Kdezto NT je proste nezavisle :)  zavisle je pouze na baterce ale to je resitelne. Treba nechat domontovat druhou baterku jako ma VW nebo nejak predelat kastlik aby se vesla 100Ah baterka ...

Editováno: , autor: JSvoboda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhľadom na tie krátke trasy by som nešiel do nezávislého kúrenia, lebo to jednoducho tá baterka pri pravidelnom a dlhodobom používaní nedá. 4 km jazdy vlastne nestačia ani na normálne dobitie po štarte motora. Za polovicu ceny NK/NT je Pandora alarm aj s diaľkovým štartom a obojsmernou komunikáciou, podľa mňa to má oveľa väčšiu pridanú hodnotu a potom vlastne netreba kupovať ani vyhrievané čelné sklo.

P.s.: Nechcem byť OT a riešiť tu motory, preto navrhujem založiť si vlastné vlákno. Mám pocit, že je o čom sa "porozprávať" ohľadom výberu správnej motorizácie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všem moc děkuji za reakce, NT nakonec do auta pořizovat nebudu, jak píše @e1., baterka bude na těch krátkých trasách dostávat dost na zadek a o inteligentním dobíjení ani nemluvím…na dlouhých trasách se motor zahřeje, takže tam NT není potřeba. Ještě se podívám na Pandora alarm, zní to zajímavě

 

P.S: k motorizaci už pročitávám forum a další stránky, tak asi budu brzy psát do sekci motoru, zatím to vychází 60:40 pro naftu…podobná dizkuze tam už částečně proběhla 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JSvoboda@japok

Díky za odkaz na menu, zjevně už to automatické zapnutí půjde vypnout. Jen ještě dotaz na zkušenost z praxe - pokud je mráz (0 ⁰C a méně) a tato položka je vypnuta - opravdu se NT nespustí? Jestli to i tak není pro nějaké teploty natvrdo zapnuté... Ale pokud ne, tak jen dobře, že to konečně jde!

 

@e1.

Pandora alarm zní skutečně zajímavě, jen bacha na zákony, myslím, že je někde definováno, že by auto nemělo být jen tak nastartované. Ale to už je na jinou diskuzi, jak se definuje onen "bezdůvod" a jak aktivně to kde PČR řeší...

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já mám všechno ať už webasto, čelní sklo i všechny 4 sedačky s výhřevem + volant a jezdím ráno cca 22 km a z toho začínám 9 km jen z kopce a nedokážu si to bez toho všeho představit.Webasto mám denně 20 minut zaplé před jízdou a nikdy jsem problém s baterii neměl...Holt, ale bydlím na horách...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak o tom, že je Webasto velmi příjemná věc není pochyb, jen je otázkou, jak by se baterka (a výdrž Webasta) tvářila v případě autorova plánu jízd, tj. 2x týdně 4 km. Pokud je jízda denně 2x 22 km a navíc bydlíš na horách, tak zde není pochyb o jeho přítomnosti ve voze :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz auto zrovna nabiji tak dobu co slo topeni bys mel jet. Takze kdyz zaones topeni na 30 min tak bys mel 30 min i jezdit, ale pouze za predpokladu ze zajistis aby to dobijelo...  ( pustis vyhrivani ridicovo sedacky aspon na jednu carku, nebo mas vytazenej kablik od - polu baterky )  jinak pofrci inteligentni schema a rekuperace a treba ani za hodinu jizdy se to nemusi nabit vubec. Nekdo to neresi a proste jen jezdi dokud vse funguje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...