Přejít na obsah

Kontrola tlaku v pneumatikach - TPM


Wrabcak

Doporučené příspěvky

Čo sa týka tej kontrolky tak raz sa mi ozvala asi týždeň po tom ako som menil sezónne gumy. Mám oboje rovnaké 15tky a na plecháčoch, tak systému asi týždeň trvalo kým si všimol tú malú zmenu (aj fúkam rovnako cca). Odvtedy to ale stále upozorňovalo až pokiaľ som to nezkalibroval (neresetol). Gumy som nedofukoval, nič im nebolo. A napríklad teraz mám už 2 týždne letné a nič...

A čo sa týka ušetrených nákladov za ventilky, tak zasa si vraj treba dávať pozor na tie snímače otáčok. Vraj zadné v pohode, ľahká výmena  ale keď odídu predné tak asi len servis, trochu horšia robota, asi kotúče dolu, a zadarmo to nebude. Ceny si už nepamätám.

Keď dealer na salóne Mitsubishi zadrel že sada obyčajných zimných gúm s diskami 700Eur (práve kvôli ventilkom) tak som bol rád za to Škoda riešenie... Za 300 všetky 4 aj s plecháčmi...

Editováno: , autor: TTRapid
Doplnenie.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

1. Mám Rapida 2016. Chtěl bych se zeptat od kolik zhruba začne svítit kontrolka kola jestli mám třeba 2,2 na kolik klesne aby říkalo mi, až dofoukám.

2. Dal jsem kola na až na 1,7 a nic nehlásilo dal dokonce až pomalu na 1,3 ujel tak kilometr a nic nemůže mi nějak vliv kodování ikdyž měl vic verzi Caristy?  Nebo musím jet kilometry a víc brzdit aby ukazalo?

Prosím o pomoc docela trapí a nevím co stím :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemalo by sa po uložení správnych tlakov (tlačidlo SET) spraviť niekoľko km, aby sa systém naučil správne tlaky? Pre istotu by som spravil aspoň 20-30km. Až potom by som experimentoval so zníženým tlakom... napr. jedno koleso na 1.8 a opäť spraviť aspoň 10-20km... pri 1.3 by sa to malo ozvať aj skôr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud zahlási že je nízký tlak v pneumatikách proč po vypnutí motoru a zapnutí klíčku zahlasí, že je nízký anichž by se uato rozjelo.

Když už hlásí nízký tlak a nedofoukám a ani nedám SET a měl bych na jiném pokles řekne mi to nebo ne nebo když mám jedno kolo tak už nehlídá další kola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento system neumí urcit konkrétní kolo, jen upozornit na problém a po odstranění a znovu setnuti je pripraven na detekovani budoucího dalšiho problému, popr.se hlasi po urcite době k opětovnemu setnuti. Také se pripomene v případe přezutí letni/zimní a naopak. Snad to je srozumitelný. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu potvrdit, že dokáže dát vědět o jaké kolo se jedná, hlavně pokud tlak výrazněji klesne za jízdy. Ale ne vždy. Třeba když jsem dal rezervu (16" vs 15"), tak sice hlásilo úbytek tlaku (v tomto případě sice blbost, ale logická reakce systému), ale ne jaké kolo. Když jsem.prorazil pneu z boku, hlásilo i o jaké jde. Jednou mělo jedno kolo menší tlak a hlásilo to taky. Takže to funguje a řekl bych, že docela spolehlivě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto hlásí konkrétní kolo jak na display rádia, tak i na MaxiDotu:

Na firemní OIII nedávno pomalu utíkal vzduch ze zadního pravého kola, než se na to "přišli", systém 2x zahlásil ztrátu tlaku na daném kole (všechna kola 2.4, dané kolo mělo vždy při kontrole kolem 1.8 - 2 baru).

Kdy se hláška objeví záleží na mnoha faktorech, na mém autě (FIII) to jednou bylo cca 300m (příklad výše kdy jsem měl 1x zimní R15 a 3x letní R16), nedávno po tom co mi v servise všechny kola "podhustili" na 2 bary tak auto zahlásilo že mám zkontrolovat všechna kola po cca 150km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože ekoteroristi v EU stále tlačí na nesmyslné snižování emisí, vůbec neřeší, že na jejich výši mají také velký vliv správně nahuštěná pneu. Z neznámých důvodů však většina automobilek přestala používat čidla tlaku (TMPS) v každém kole, která přenáší údaje o tlaku a teplotě do řídící jednotky auta a umožňují tak přesně zobrazit konkrétní hodnoty tlaku v každém kole Většinou nelze tento systém ani objednat za příplatek. Výsledkem je, že i řidič nadupaného Mercedesu či BMW za několik milionů Kč musí vzít měřák pneu a pěkně po staru změřit tlak v každé pneu, pokud chce vědět, jak na tom je. Systém založený na "měření tlaku" pomocí rozdílných obvodových rychlostí pneu nemůže z principu detekovat menší poškozené pneu s únikem vzduchu, dokud nedojde k velkému poklesu tlaku v pneu. Řidič tak nemá šanci menší poškození pneu včas zjistit a zajistit opravu.

 

Editováno: , autor: Caster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Caster Ono to má vždy dvě strany jako každá mince, upřímně mám raději tento nepřímý systém, protože nemusím řešit další senzory k zimní sadě (kdyby stál jeden senzor pár stovek, neřeknu, ale). A jak jsem psal výše, ani pro nepřímý systém není problém detekovat pokles tlaku o cca 10% (to je stále hodnota co člověk okem nepozná při pohledu na pneu).

Kdo chce, nechť si připlatí (bohužel, výrobci to moc nenabízejí, ikdyž to třeba i taková OIII umí a stačí doplnit a nakódovat https://www.youtube.com/watch?v=QnvdWVF-PdE  a myslím že od příštího roku mají některé modely dostat tento přesnější systém standardně (mění se pravidla kdy systém musí reagovat na nižší pokles tlaku než doposud).

 

Každopádně toto není případ Rapidu, tak není potřeba zde rozjíždět sáhodlouhou diskuzi na toto téma.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...