Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

U těch přípravků na stlačení pístků píší, že otáčet s pístkem se musí u brzd s integrovanou ruční brzdou. Co znamená integrovaná ruční brzda? Je to elektronická (kterou Fabie nemá)?

shrek_85: Tím přípravkem jsi ty pístky jen zatlačoval, nebo i šrouboval?

Vloženo

Podle mě integrovaná ruční brzda znamená, že jedny kotouče/destičky/třmeny se kromě provozní brzdy používají i pro tu parkovací.  Uvnitř třmenu je nějaký samostav, díky kterému se nemusí dotahovat lanko ruční brzdy podle toho, jak se sjíždí destičky.  I když jsem to měl rozebrané na třmenech, co jsem vyhazoval, nepochopil jsem, jak přesně ten mechanismus funguje.  Když jsem dával nové destičky, tím přípravkem jsem pístky točil a zatlačoval zároveň.  Točil jsem vždycky doprava a na obou stranách (LZ i PZ kolo) se to chovalo stejně.

Vloženo
před 16 hodinami, 15degren napsal:

Není třeba nic, stačí zatlačit. Šroubování platí jen pro elektronickou brzdu.

Zajímavé, dělal jsem brzdy už na několika škodovkách a vw a zadní pístky jsem musel šroubovat. I na manželčině Fabii III jsem musel šroubovat :-)

Vloženo (editace)

Asi jo. Nemám na to žádný spešl přípravek, ale používám francouzský klíč (na stlačení pístku) a blitzky na otáčení pístku :-) Samozřejmě vše s opatrností.

 

160004735.jpg213174666.jpg

Editováno: , autor: Martinak34
  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Pánové prosím, víte o odkazu na youtube, nebo článek, kde by bylo v kostce ukázáno, či vysvětleno, jak vyměnit zadní kotouče a destičky na F3, 2015,81kw? Nemůžu nic kloudneho najít. Prošel jsrm i web Wirera. Bude to asi podobné na nějakých VW, nebo Seat. Nejsem začátečník, minulá auta jsem si podvozkově servisoval sám. Ale nikdy neuškodí mrknout na nějaký postup. Vlákno jsem poctivě prošel celé, jediný fígl, co jsem objevil, je při stlačovani pístu zároveň i lehce šroubovat. Ale zajímaly by mě šrouby, co povolit apod. Myslím, že bych vše zvládl sám, ale jak říkám, není špatné něco shlédnout, nebo přečíst. Díky moc. 

Vloženo

Ano, v dílenské příručce to je popsané dobře.  Je tam mimo jiné napsané, že při každé demontáži se mají dávat nové šrouby pro přichycení třmenu k vodícím čepům.  Při výměně destiček se mají dávat i nové meziplechy, po kterých ty destičky chodí.  Ještě bych doporučil namazat vodící čepy (tím, co tam patří, aby to nežralo manžetu).  Na tom spodním vodícím čepu je menší vůle a, když se přidře, tak brzdy pískají při couvání.  Musel jsem to mazat mimo výměnu destiček a zbytečně jsem vyhodil peníze za další sadu šroubů.  Taky bych doporučil očistit a nastříkat krycí plechy.  Drží je ty stejné šrouby, co drží čep nápravy.  Když ty krycí plechy zreznou a musí se měnit, tak se pak zbytečně vyhodí další peníze za nové šrouby a dvanáctihranné matice.

220326-auto--P1220670.JPG

220326-auto--P1220669.JPG

220326-auto--P1220634.JPG

220326-auto--P1220631.JPG

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Zdravím, jsem tu novej. Mám od novoty čtyři roky FIII MPI 44 kW 23tkm, prakticky od začátku, když bylo vlhko, tak pískaly přední brzdy, po ujetí pár km to přestalo. Tuto zimu ale začaly dost silně pískat a nepřestalo to nikdy. Tak jsem je rozebral, vyčistil, namazal uložení destiček tukem na brzdy, srazil hrany destiček, očistil pilníkem plochu. Zlepšilo se to hodně, o dost lépe to brzdí, ale pořád to trochu píská. Dá se s tím ještě něco dělat?

 

 

Vloženo

Ahoj, omlouvám se za případně blbý dotaz, ale - koupil jsem ženě roční fabii a překvapilo mě, že přední destičky jsou při parkování přitisknuté ke kotouči (např. u mého Superba mi přijde, že je mezera). Je to tak OK, nebo to máte jinak? Děkuji

IMG_5006.JPG

Vloženo

Na té fotce mi nepřijde nic divného.  Není u toho Superba jen zkosený náběh na okraji destičky?  Velké mezery mezi kotouči a destičkami nejsou žádoucí, protože to prodlužuje mrtvý chod brzdového pedálu.

Vloženo (editace)

Neřešil někdo už zkroucené brzdy na FIII (288x25mm)? Na STK naměřili házivost těsně pod hranou, bohužel se to asi zhoršuje, momentálně jde cítit při lehkém přibržďování změny v brzdném účinku (chvíli to brzdí více, chvíli méně). Přikládám fotky, materiálu je zdá se stále dost
image.thumb.png.c955ea6f3bb3187cca98bc895c1a3085.png image.thumb.png.2cb5d16f80ab1593f558a1dd13e41c9a.png

 

Když se to párkrát "probrzdí" (silné brždění), na chvíli se to zlepší (nezmizí uplně), ale po nějaké době odstavení je problém opět zpět.

Brzdy asi bude třeba nechat vyměnit, jen se obávám, aby k tomu nedošlo opět, nějak nevím, čím by se toto mohlo stát (nájezd cca 120tis km, 6let).

Editováno: , autor: Martab
Vloženo

@Martab ja som pred rokom menil predne brzdy z tohto dovodu. Na STK namerali ovalitost na jednom kotuci. Pri brzdeni to ani nebolo citit, iba pristroj nameral. Kotuce a dosticky na predku mali este rezervu na dalsich 40-50tkm, ale vymenil som ich, aby bol pokoj na STK. 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...