Publikováno Únor 13, 20169 r Zdravím priatelia, mám Fabiu 1.2 TSI kombi 66 kW. Hladina oleja v novom aute je pri studenom motore nad max. cca 7-8 mm . V Škodovke mi povedali že je to ok. Oni nič nerobia z náplňmi tak ako je to naliate od výroby tak je to do servisného intervalu. Má s tým dakto skúsenosť ? Opravil som pôvodný text, kde som písal že pri studenom motore je na max. Asi ešte nebol riadne stečený olej. ďakujem Upraveno Únor 13, 20169 r od mixso fab
Únor 13, 20169 r To by mělo být obráceně při ohřátém motoru bude hladina pod než u studeného motoru,protože se ten olej všude rostříká, tak klesne hladina.Jinak bohužel nevím. Ale když v servisu říkají že je to OK tak asi bude.
Únor 13, 20169 r Olej se zřejmě teplem roztahuje. Po zastavení stačí pár minut počkat a všechen steče do vany. Těch pár kapek co někde zůstane, už pak velký rozdíl neudělá. Sice nemám F3 ale u svého Rooma mám teplý olej (80 stupňů) na měrce o 5mm vejš, to samé na služebním HTP. Problém spíš vidím v tom, že máš olej po zahřátí nad max. jelikož podle návodu je rozhodující hladina oleje právě při ohřátém motoru. Z výroby zřejmě spoléhají, že si to při záběhu něco vezme, ale nechal bych to trochu odsát. Co jsem tady četl, tak by mohl jít časem do háje katalyzátor.
Únor 13, 20169 r V návodu na F3 se píše " Hladina oleje nesmí být v žádném případě nad nebo pod oblastí A, hrozí nebezpečí poškození motoru a výfukového systému", měření se provádí u zahřátého motoru na provozní teplotu. Upraveno Únor 14, 20169 r od mkaba
Únor 15, 20169 r Taky mám u studeného něco málo přes rysku. Jedu z poloviny dálnice, většina dlouhé cesty.
Únor 20, 20169 r Autor Bol som v Škodovke ale v inom meste a tam mi odsali tých cca 6 mm oleja. Vraj to už párkrát riešili ,že v novom aute bolo viac oleja tak to proste odsajú. Teraz pri teplom motore je na max a pri studenom tak 2 mm pod max.Tak dúfam že to bude ok. Zatial najazdené 1420 km.
Únor 21, 20169 r Autor Nič som neplatil. Upraveno Únor 21, 20169 r od Pawouk Necituj bezprostředně předcházející příspěvek!
Březen 4, 20169 r Kdyby mi v ofiko servisu rekli, ze olej nad rysku je OK, tak uz by je vezla zachranka. Nesnasim tyhle lajdaky, to ve me hned vsechno vre. Uz vod ty doby co vymysleli merku je dany, mezi Min a Max. Nic jinyho neni pripustny a nici motor.
Květen 2, 20169 r Pri studenom motore mám asi 7mm nad max. Neriešim, sledujem....Motor má 1700 km:) (1.2tsi/81kW)
Květen 2, 20169 r myslím, že skoro centimetr nad max. by jsi řešit už měl, v návodu to máš přímo napsáno! ...nechci bejt škodolibej, ale nesmrdí ti měrka od benzínu?
Květen 2, 20169 r To měření oleje při zahřátém motoru mě teda sejří. Taky tam bylo po koupi cca 7mm nad maximem, ale při studeném. Tak sem pro jistotu něco přes půl litru odsál aby se hladina dostala alespoň na maximum (při studeném). Měření po krátké jízdě ukázalo hladinu na polovině šrafovanýho pole. A po čtvrt hodině už tam bylo třičtvtě. Přesně se to dá změřit jedině na studeném, to je hladina ustálená. Jenže návod říká na zahřátém.
Květen 2, 20169 r měření na zahřátém motoru ideálně 10 minut vypnutý v době kdy mělo auto provozní teplotu (90°C reálná teplota vody), je standardem pro auta s výměníkem olej voda nebo pro systémy se suchou nebo polosuchou skříní.
Květen 3, 20169 r Takže jinými slovy, pokud mám na studeném něco málo přes, tak jsem vlastně v normě. Jinak i na auto.cz píšou o měření na zahřátých motorech.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.