Jump to content

Snimac plniciho tlaku (G31) - signal prilis velky - AUTO V NOUZAKU


Golfino

Recommended Posts

Ahojte tak dneska se mi stalo že motor skončil do nouzaku.

Po vymazání závady je to chvíli ok ale pak zase naskočí.

Nevíte čím by to mohlo být?

Děkuji za rady. 

 

 

 

5169 - snimac plniciho tlaku (G31) 
P0238 00 [168] - signal prilis velky
Kontrolka závad ZAP - Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 3
                    Kilometry: 212790 km
                    Datum: 2056.14.14
                    Čas: 17:48:15

Edited by Golfino
Link to comment
Share on other sites

Odpojil jsem váhu vzduchu na airboxu a psalo to chybu G70 nebo tak nějak tak že váha vzduchu (ta nahoře) to nebude.

Měli jsme to napíchlé na VAG za jízdy a v kolonce plnící tlak skutečná hodnota vyskakovalo nepravidelně samo 3000hPA.

Tak že se to normálně měnilo kolem hodnoty 1000hPA a pak to samo skočilo na pár sekund na 3000hPA.

Posílám fotku z vagu. Přitom čidlo tlaku je vyměněné. Jedná se o nějaké čidlo tlaku co je z espodu na motoru když se sundá kryt motoru.

 

Díky za rady to je zase jednou porucha co nevím jak vyřešit.

 

 

post-4472-0-18887400-1462694921_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Možná, že to hlásí to čidlo co je na hadici od cooleru. Pokud je vyměněné, tak třeba nefunguje (nebo se zadrhává) regulace tlaku turba. Dřív na toto hodně trpěly motory 1.9 TDi (zatuhlé lopatky regulace v turbu).

Plnicí tlak překročen = nouzák...

Ale to věštím z koule...

Tak možná ještě nalogovat za jízdy, váhu a turbo až do nouzáku. LOG pak dát na dieselpower forum, třeba poradí.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Zdravicko, pred casom mi hadzalo chybu elektriky (kontrolka zhavica), motor stracal vykon (obmedzenie) a potom mi zacala svietit aj kontrolka motora s hlaskou PORUCHA! DO SERVISU.

 

Superb 3T5 2.0 CR 125kW, DSG

 

Napichol som to na VAG a motor mi hodil tuto chybu:

5168 - signal cidla vysky / plniciho tlaku - neverohodny pomer 
          P1592 00 [032] - -
          Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání pamiti
             info o závadi:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 156757 km
                    Datum: 2000.00.00
                    Eas: 00:00:00

 

Na forach som sa docital (aj v prirucke) ze to je senzor (cidlo) na sacom potrubi za chladicom plniaceho vzduchu.

Mal by vyzerat nejak takto: 

 

Podla servisneho navodu som nasiel miesto kde ho hladat, no za toho boha ho nemozem najst! Zhodil som vzduchovod pred filtrom, sahal som tam rukou ale nenahmatal som tam nic podobne, ani kabelaz k nemu.

 

Nemenil to uz nahodou niekto? Ako sa k nemu dostat? Nebude lepsie ist na to odspodu? A kde presne ho najdem?

Dik

a1007045f2369c1ab8fc782d856e9def_v1.jpeg

Senzor.png

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Tak ti povim že na 99,9999999% + 0,1111111% je čidlo PŘED IC , na vedení ztlačenýho vzduchu naopak mezi výstupem z Turba a vstupem do zmíněnýho IC  ;)

takže si pořádně prohlídni obrázek a tentokrát si to zopákni na druhý straně a schválně co za TURBEM najdeš :ph34r:

Edited by HANZTD
Link to comment
Share on other sites

přesně jak je na tom obrázku , demontáž trochu pakárna tu trubku povol nahoře pak zespoda na dvou místech drží do bloku motoru ,samozřejmě ji povolíš i na intercoleru a pak jde povytáhnout dolu dostaneš se na čidlo odpojís konektor a povolíš dva torxi a je venku

Link to comment
Share on other sites

Ano ano, bolo to tak. Z dola bol pristup vlastne ihned. 

Len som nepovolil potrubie na dvoch miestach, ale len na jednej strane, plus uchyt na bloku motora a potom ho trochu vychylil a senzor siel pekne von.

Senzor som objednal novy, zalozil ale obavam sa ze tym sa problem nevyriesil.

Po zmazani chyb nabehol problem s tlakom znova. tentokrat jeho hodnota je prilis vysoka.

Pustil som logovanie a v podstate elektronika zasahuje v momente kedy tlak dosiahne tri atmosfery - ako v logu - a potom to bezi uz len na obmedzenie. V obrazku som to vyfarbil.

Akoby ten tlak ostaval v potrubi a vzdych nestihal "prchat" do intercoolera.

Napada niekoho nejake riesenie co skontrolovat? Nejaka klapka co by to "brzdila" ? 

 

Senzor tlaku vzduchu 1.png

Senzor tlaku vzduchu 2.png

Senzor tlaku vzduchu 3.png

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

U mna to skoncilo (?) zatial u regulatora turba. Senzor som vymenil za novy a chyba ta ista - VAG loguje ze su tam az 3 atmosfery namiesto 1,3-1,5.

Turbo je podla mechanika priechodze, lopatky v poriadku. Obmedzili sme to na regulator (200 e), uvidime ci pomoze vymena. Btw motor CFGB.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

@relicius , @Golfino .... tak co kluci, jak jste s tím problémem nakonec dopadli?
Mě také padá motor do nouzového režimu, VCDS píše  
P0238 00 snímač plnícího tlaku (G31) - signal příliš velký


Někdy se chyba objeví po několika km, jindy jen zacouvám na parkovišti (bez plynu na R) nebo to lechtám po rovince... a už je tam.

Nemá vliv jestli na to šlapu nebo se sotva dotýkám plynu. Turbo tedy ani nestačí pořádně zatlačit.


Snímač jsem dal nový (origo Bosch koupený ve Škodovce), chybu smazal, ale projev je stále stejný, stejná chyba.

Konektor pohledově jako nový.

Motor CFFB (2011)

 

EDIT:
ještě přemýšlím, že bych zkusil proměřit - když ono to někdy udělá, někdy ne - (nebo  možná lépe vyměnit) kabelový svazek

 

náhradní kabel 1KD 971 658 (pro Passat, Golf.... pasuje i do S2 ??? ...mohl by, čidla jsou stejná)

1 hnedý pin ECU 76 kostra
2 žlutá pin ECU  38 signál teploty G42
3 šedo-černý  pin ECU 62 +5V
4 fialová  pin ECU  78 signál MAP G31

 

po 5/11
by měly být piny ecu
1 - 66

2 - 30

3 - 17

4 - 83

 

 

20170820_191018.thumb.jpg.395c7fdfb6dbbd01ef79a7fb396049f1.jpg

 

20140630_161506ndsia.thumb.jpg.928c839eec08a410b671044b1555197c.jpg

 

VW vydala i TPI asi k tomuto problému, nemá někdo lepší  info? (viz. příloha)

 

EDIT2: opraveno výměnou kabelu.

Edited by prassat
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ahoj kluci,

na svém SII 4x4 elegance 2.0 TID CR 125kW, motor CFGB  jsem řešil tu samou závadu.

 

Diag hlásila toto:

5169 - snimac plniciho tlaku (G31): signal prilis velky  
          P0238 00 [172] - horni mezni hodnota prekrocena
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 24
                    Čas: 21:36:31

5282 - cidlo teploty nasavaneho vzduchu (G42): signal prilis velky
          P0113 00 [172] - dolni hranice prekrocena
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 71
                    Čas: 21:35:56

 

Kontrola čidla dle diag OK

Kabely propípány a OK

 

Závada ale stále stejná. Při rozjezdu, couvání se vždy rozsvítila.

Vyměnil jsem kabeláž dle @prassat a závada je fuč. Takže Díky moc.

 

Jen pro info. Superba mám 7/2010 a zapojení v ECU už bylo jako po 5/2011

 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Mám stejný problém, kabely jsem propípal a jsou cajk. Myslíte že to je ta kabeláž? Napadá mě že jsem ještě mohl změřit odpor těch kabelů :-(

 

Když se rozjedu tak teplota nasávaného vzduchu sem tam přeskočí na -38 stupňů

Edited by Nasupeny
Link to comment
Share on other sites

Čus tak pomohla výměna kabelů ;-)

 

Kdyby to ještě někdo řešil začněte s diagnostikou, sledujte hodnotu nasávaného vzduchu (air intake) a tlaku saní. U mě se stalo že po nastartování to bylo bez chyby ale když jsem se rozjel např. začal jsem couvat, tak pravděpodobně od zvýšených vibrací motoru došlo k "něčemu" v kabeláži a diagnostika vyhodila teplotu sání v mínuové hodnotě - 38 C°. Takže to potvrdilo tu terorii o kabeláži.

 

Proměření kabelů bylo v pořádku.

 

Kabel jsem nakonec nekupoval, vzal jsem pájku a použil starý konektor připájel nový kabel protáhl motorovým prostorem a připájel ke svazku těsně před ŘJ - necítil jsem se na to hrát si tam s těmi piny v konektoru ECU.

20190605_194110.jpg

Edited by Nasupeny
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Zdravím páni, mám rovnaký problém ako vy s jedným rozdielom. Chyba ktorú opisujete mi nabehne  na palubovke iba občas v podobe kontrolky zhavenia a zriedka spoločne s kontrolkou motora  a aj to len pri zopnutí kontroliek-teda kľuč v prvej polohe zapaľovania. Nikdy pri naštartovanom motore a už vôbec nie za jazdy. Viete mi povedať čo to môže byt? Ked mi tá chyba nabehne po prejdení pár km motor za jazdy vypnem a znovu naštartujem, chyba zmizne a auto ide ako má.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...