Golfino Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 (edited) Ahojte tak dneska se mi stalo že motor skončil do nouzaku. Po vymazání závady je to chvíli ok ale pak zase naskočí. Nevíte čím by to mohlo být? Děkuji za rady. 5169 - snimac plniciho tlaku (G31) P0238 00 [168] - signal prilis velkyKontrolka závad ZAP - Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti info o závadě: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 3 Kilometry: 212790 km Datum: 2056.14.14 Čas: 17:48:15 Edited May 6, 2016 by Golfino Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prassat Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 (edited) Ahoj, asi to vypadá na váhu vzduchu - G31/MAP (odporoučela se), popř. kabeláž / zlomený drát http://www.skodaforum.co.uk/showthread.php/1067-Help-with-error-codes!! Edited May 6, 2016 by prassat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golfino Posted May 8, 2016 Author Share Posted May 8, 2016 Odpojil jsem váhu vzduchu na airboxu a psalo to chybu G70 nebo tak nějak tak že váha vzduchu (ta nahoře) to nebude. Měli jsme to napíchlé na VAG za jízdy a v kolonce plnící tlak skutečná hodnota vyskakovalo nepravidelně samo 3000hPA. Tak že se to normálně měnilo kolem hodnoty 1000hPA a pak to samo skočilo na pár sekund na 3000hPA. Posílám fotku z vagu. Přitom čidlo tlaku je vyměněné. Jedná se o nějaké čidlo tlaku co je z espodu na motoru když se sundá kryt motoru. Díky za rady to je zase jednou porucha co nevím jak vyřešit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prassat Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Možná, že to hlásí to čidlo co je na hadici od cooleru. Pokud je vyměněné, tak třeba nefunguje (nebo se zadrhává) regulace tlaku turba. Dřív na toto hodně trpěly motory 1.9 TDi (zatuhlé lopatky regulace v turbu). Plnicí tlak překročen = nouzák... Ale to věštím z koule... Tak možná ještě nalogovat za jízdy, váhu a turbo až do nouzáku. LOG pak dát na dieselpower forum, třeba poradí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golfino Posted May 8, 2016 Author Share Posted May 8, 2016 Třeba ve VISU je napsané jak zme váhu vzduchu. Ale je třeba načíst motor. A 08 bloky měření. Ale to mám šedé tak jak to mám změřit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
relicius Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Zdravicko, pred casom mi hadzalo chybu elektriky (kontrolka zhavica), motor stracal vykon (obmedzenie) a potom mi zacala svietit aj kontrolka motora s hlaskou PORUCHA! DO SERVISU. Superb 3T5 2.0 CR 125kW, DSG Napichol som to na VAG a motor mi hodil tuto chybu: 5168 - signal cidla vysky / plniciho tlaku - neverohodny pomer P1592 00 [032] - - Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání pamiti info o závadi: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 1 Kilometry: 156757 km Datum: 2000.00.00 Eas: 00:00:00 Na forach som sa docital (aj v prirucke) ze to je senzor (cidlo) na sacom potrubi za chladicom plniaceho vzduchu. Mal by vyzerat nejak takto: Podla servisneho navodu som nasiel miesto kde ho hladat, no za toho boha ho nemozem najst! Zhodil som vzduchovod pred filtrom, sahal som tam rukou ale nenahmatal som tam nic podobne, ani kabelaz k nemu. Nemenil to uz nahodou niekto? Ako sa k nemu dostat? Nebude lepsie ist na to odspodu? A kde presne ho najdem? Dik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HANZTD Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 (edited) Tak ti povim že na 99,9999999% + 0,1111111% je čidlo PŘED IC , na vedení ztlačenýho vzduchu naopak mezi výstupem z Turba a vstupem do zmíněnýho IC takže si pořádně prohlídni obrázek a tentokrát si to zopákni na druhý straně a schválně co za TURBEM najdeš Edited March 2, 2017 by HANZTD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jirka toledo Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 přesně jak je na tom obrázku , demontáž trochu pakárna tu trubku povol nahoře pak zespoda na dvou místech drží do bloku motoru ,samozřejmě ji povolíš i na intercoleru a pak jde povytáhnout dolu dostaneš se na čidlo odpojís konektor a povolíš dva torxi a je venku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
relicius Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Ano ano, bolo to tak. Z dola bol pristup vlastne ihned. Len som nepovolil potrubie na dvoch miestach, ale len na jednej strane, plus uchyt na bloku motora a potom ho trochu vychylil a senzor siel pekne von. Senzor som objednal novy, zalozil ale obavam sa ze tym sa problem nevyriesil. Po zmazani chyb nabehol problem s tlakom znova. tentokrat jeho hodnota je prilis vysoka. Pustil som logovanie a v podstate elektronika zasahuje v momente kedy tlak dosiahne tri atmosfery - ako v logu - a potom to bezi uz len na obmedzenie. V obrazku som to vyfarbil. Akoby ten tlak ostaval v potrubi a vzdych nestihal "prchat" do intercoolera. Napada niekoho nejake riesenie co skontrolovat? Nejaka klapka co by to "brzdila" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
relicius Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Mam presne ten isty problem na Superb II 125kW CR. Tiez nouzak, tiez menene cidlo. Golfino, prisiel si na nieco? Moj log zo senzoru plniaceho tlaku vyzera takto: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Témata sloučena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polamil Posted April 26, 2017 Share Posted April 26, 2017 Buď je to čidlo tlaku za turbem, nebo turbo dava velky tlak neregulujou naklopne klapky v turbu, stači jen rozhybat. Většinou to byvaji pravě ty naklopne packy, zanesou se karbonem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
relicius Posted May 2, 2017 Share Posted May 2, 2017 U mna to skoncilo (?) zatial u regulatora turba. Senzor som vymenil za novy a chyba ta ista - VAG loguje ze su tam az 3 atmosfery namiesto 1,3-1,5. Turbo je podla mechanika priechodze, lopatky v poriadku. Obmedzili sme to na regulator (200 e), uvidime ci pomoze vymena. Btw motor CFGB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prassat Posted August 23, 2017 Share Posted August 23, 2017 (edited) @relicius , @Golfino .... tak co kluci, jak jste s tím problémem nakonec dopadli? Mě také padá motor do nouzového režimu, VCDS píše P0238 00 snímač plnícího tlaku (G31) - signal příliš velký Někdy se chyba objeví po několika km, jindy jen zacouvám na parkovišti (bez plynu na R) nebo to lechtám po rovince... a už je tam. Nemá vliv jestli na to šlapu nebo se sotva dotýkám plynu. Turbo tedy ani nestačí pořádně zatlačit. Snímač jsem dal nový (origo Bosch koupený ve Škodovce), chybu smazal, ale projev je stále stejný, stejná chyba. Konektor pohledově jako nový. Motor CFFB (2011) EDIT: ještě přemýšlím, že bych zkusil proměřit - když ono to někdy udělá, někdy ne - (nebo možná lépe vyměnit) kabelový svazek náhradní kabel 1KD 971 658 (pro Passat, Golf.... pasuje i do S2 ??? ...mohl by, čidla jsou stejná) 1 hnedý pin ECU 76 kostra 2 žlutá pin ECU 38 signál teploty G42 3 šedo-černý pin ECU 62 +5V 4 fialová pin ECU 78 signál MAP G31 po 5/11 by měly být piny ecu 1 - 66 2 - 30 3 - 17 4 - 83 VW vydala i TPI asi k tomuto problému, nemá někdo lepší info? (viz. příloha) EDIT2: opraveno výměnou kabelu. Edited August 30, 2017 by prassat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prassat Posted August 23, 2017 Share Posted August 23, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.i.k.i. Posted March 1, 2018 Share Posted March 1, 2018 Ahoj kluci, na svém SII 4x4 elegance 2.0 TID CR 125kW, motor CFGB jsem řešil tu samou závadu. Diag hlásila toto: 5169 - snimac plniciho tlaku (G31): signal prilis velky P0238 00 [172] - horni mezni hodnota prekrocena info o závadě: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 24 Čas: 21:36:31 5282 - cidlo teploty nasavaneho vzduchu (G42): signal prilis velky P0113 00 [172] - dolni hranice prekrocena info o závadě: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 71 Čas: 21:35:56 Kontrola čidla dle diag OK Kabely propípány a OK Závada ale stále stejná. Při rozjezdu, couvání se vždy rozsvítila. Vyměnil jsem kabeláž dle @prassat a závada je fuč. Takže Díky moc. Jen pro info. Superba mám 7/2010 a zapojení v ECU už bylo jako po 5/2011 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Medvecký Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 (edited) ahojte.ja mam taky isty problem chyba P0238 signal prisilis velky.snimac novy a nepomohlo.prepipol som dva kable a dva mi neslo prepipat,pomozte mi s navodom ako menit kabelaz dakujem Edited April 25, 2019 by Pawouk Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasupeny Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 (edited) Mám stejný problém, kabely jsem propípal a jsou cajk. Myslíte že to je ta kabeláž? Napadá mě že jsem ještě mohl změřit odpor těch kabelů :-( Když se rozjedu tak teplota nasávaného vzduchu sem tam přeskočí na -38 stupňů Edited June 4, 2019 by Nasupeny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prassat Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Začal jsem výměnou čidla, ale mě pomohla až výměna kabeláže. Viz. můj příspěvek výše. Můj mechanik to měl za dopoledne hotové. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasupeny Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Díky zítra to půjdu zkusit, snad to bude cajk ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prassat Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Kabel 1KD 971 658 jsem koupil normálně u místního prodejce Škoda (objednal jsem jej, a druhý den hned ráno tam byl). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasupeny Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 (edited) Čus tak pomohla výměna kabelů ;-) Kdyby to ještě někdo řešil začněte s diagnostikou, sledujte hodnotu nasávaného vzduchu (air intake) a tlaku saní. U mě se stalo že po nastartování to bylo bez chyby ale když jsem se rozjel např. začal jsem couvat, tak pravděpodobně od zvýšených vibrací motoru došlo k "něčemu" v kabeláži a diagnostika vyhodila teplotu sání v mínuové hodnotě - 38 C°. Takže to potvrdilo tu terorii o kabeláži. Proměření kabelů bylo v pořádku. Kabel jsem nakonec nekupoval, vzal jsem pájku a použil starý konektor připájel nový kabel protáhl motorovým prostorem a připájel ke svazku těsně před ŘJ - necítil jsem se na to hrát si tam s těmi piny v konektoru ECU. Edited June 6, 2019 by Nasupeny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prassat Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Super, tak snad už budeš mít pokoj a spokojeně jezdit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasupeny Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Přesně, snad my všichni :-) Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pally911 Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Zdravím páni, mám rovnaký problém ako vy s jedným rozdielom. Chyba ktorú opisujete mi nabehne na palubovke iba občas v podobe kontrolky zhavenia a zriedka spoločne s kontrolkou motora a aj to len pri zopnutí kontroliek-teda kľuč v prvej polohe zapaľovania. Nikdy pri naštartovanom motore a už vôbec nie za jazdy. Viete mi povedať čo to môže byt? Ked mi tá chyba nabehne po prejdení pár km motor za jazdy vypnem a znovu naštartujem, chyba zmizne a auto ide ako má. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.