Březen 27, 201411 r Ne nemá. Jeto popsané nahoře. Senzory se po připojení vozejku vypnou. Pokud to teda má zapojené spravně, jak výrobce nařizuje.
Březen 28, 20169 r Ahoj, jak je na tom originální odnímatelné tažné s nosností ve svislém směru? Nedaří se mi to najít. Mám TZ z výroby a plánuji pořídit na něj nosič 4 kol, tak abych to nepřepísknul hmotnostně... 4 kola budou mít dohromady cca 60kg, plus ten nosič...
Březen 28, 20169 r Jestli máš origo tak se zeptej v servise ale pochybuju že bude přes 50kg, neorigo pevné jsou i na 70kg. Určitě to unese ale v případě škodní události může být problém, hlavně na nosiči použij origo RZ a ne lidovou tvorbu jak blbě radí cyklorádci při prodeji nosiče, hrozí tučná pokuta + zákaz činnosti.
Březen 28, 20169 r RZ ale nesmíš odmontovat z auta a namontovat na nosič. Letos už si můžeš požádat o třetí RZ. Není to drahé, ani administrativně náročné.
Březen 28, 20169 r origo tažné má svislé zatížení koule 50 kg, ano - na příslušenství musí být podle novely zákona o pnpk umístěna tzv. doplňková RZ. (je vydávána odborem ev. mot. vozidel příslušného MÚ po zaplacení poplatku) , není lisovaná,jen "kreslená" a na místě pro známky - nově pro jednu známku stk jsou hvězdičky. Upraveno Březen 28, 20169 r od macc33
Březen 30, 20169 r Díky.Nechám si to posvětit v servisu. Celková hmotnost vychází 73kg, no s rezervou 75kg. RZ bych určitě nechal udělat třetí na úřadě, dnes je to legál. Letos nás čeká převážení kol docela často, tak by to bylo fajn, ale musí to být celé "košer".
Březen 30, 20169 r Na Felicii mám svislé zatížení vyznačené přimo na štítku na tažném zařízení. Je to taky origoš. Na Roomsteru tažné nemám, tak nevím jestli to tam ještě značí.
Březen 31, 20169 r Řešit, co má kde napsáno jaké tažné, je zbytečné. Těch max. 50 kg je v techničáku auta v jeho parametrech, tudíž přes to nejede vlak. Ony ty hmotnosti nezávisí ani tolik na konstrukci tažného zařízení (to snese mnohem víc, což ví každý, kdo si kdy na kouli zaskákal ), jako na velikosti a hmotnosti auta, konstrukci náprav atd. Zkrátka Roomster je malé, lehké auto a nosič se 4 koly na něm nemá co dělat, stejně jako třeba 600kg nebrzděný přívěs. Nejde o to, že by to třeba auto neuvezlo/neutáhlo, ale bude to s ním cvičit nad únosnou mez. Samozřejmě kde není žalobce, není soudce. Je to jako s pneumatikami - dej si na auto, co chceš, ale pokud se něco přihodí, nediv se, když budeš muset nést následky. V lepším případě půjde jenom o pokutu od PČR, v horším zaplacení minimálně části případné škody ze svého, protože pojišťovna, pokud nebude likvidátor úplný hlupák, se na tom snadno otočí a pokud se nevyvlékne z plnění úplně, bude ho aspoň citelně krátit. Upraveno Březen 31, 20169 r od JayBee1
Březen 31, 20169 r Z toho plyne, nedávat si tažné z výroby, ale koupi neorigo pevné na 70kg, a pak je všechno cajk?
Březen 31, 20169 r Aha, nenapsal jsem to úplně jasně, jedná se o techničák auta a jeho přípustné provozní parametry (upraveno). Tzn. je úplně jedno, jaké máš tažné. I kdyby ti někdo zapsal tažné, co snese tunu, Roomstera smíš stejně zatížit max. 50 kg. Upraveno Březen 31, 20169 r od JayBee1
Květen 25, 20169 r Řešit, co má kde napsáno jaké tažné, je zbytečné. Těch max. 50 kg je v techničáku auta v jeho parametrech, tudíž přes to nejede vlak. Ony ty hmotnosti nezávisí ani tolik na konstrukci tažného zařízení (to snese mnohem víc, což ví každý, kdo si kdy na kouli zaskákal ), jako na velikosti a hmotnosti auta, konstrukci náprav atd. Zkrátka Roomster je malé, lehké auto a nosič se 4 koly na něm nemá co dělat, stejně jako třeba 600kg nebrzděný přívěs. Nejde o to, že by to třeba auto neuvezlo/neutáhlo, ale bude to s ním cvičit nad únosnou mez. Samozřejmě kde není žalobce, není soudce. Je to jako s pneumatikami - dej si na auto, co chceš, ale pokud se něco přihodí, nediv se, když budeš muset nést následky. V lepším případě půjde jenom o pokutu od PČR, v horším zaplacení minimálně části případné škody ze svého, protože pojišťovna, pokud nebude likvidátor úplný hlupák, se na tom snadno otočí a pokud se nevyvlékne z plnění úplně, bude ho aspoň citelně krátit. Máš Pravdu :-)
Září 13, 20168 r Ahoj, dočetl jsem se tu hodně o TZ na roomstera, přesto se chci zeptat. Sháním TZ na scouta, který má v nárazníku připravené okénko na TZ. Můžete mi někdo nějaké TZ doporučit? Preferuji pevné, ale ne za každou cenu. Na roomstera je vyráběna spousta TZ od ještě větší spousty výrobců. Většina z nich píše, že mají TZ na Roomster scout, ale nikoli pro scout s tovární přípravou na TZ. Díky Luboš
Září 13, 20168 r Pozor na míchání hrušek s jablky. Víčko v imitaci krytu podvozku mají všechny Scouty. Příprava na tažné byla příplatková výbava a pokud je jí auto vybaveno, měl by být na štítku v kufru uveden patřičný kód (dekodér zde). Co se týká samotného tažného, extra model pro Scouty neexistuje. Myslím, že Škodovka na Scouty dávala pravděpodobně kvůli estetice výhradně originální tažné s odnímatelným závěsem, což ale neznamená, že bys tam nemohl namontovat jakékoliv pevné. Prostě pro něj vyřežeš díru skrz nárazník i s víčkem, jakoby nešlo o Scout.
Březen 30, 20178 r ahoj, poradí někdo z praxe jestli koupit tažné na pevno nebo vyndavací ? Primárně ho chci používat na převoz jizdních kol ( 3 kola ). Díky za každou odpověď třeba i návrh jakého výrobce používáte. Upraveno Březen 30, 20178 r od Rumík
Březen 30, 20178 r Osobně nesnáším, když s kulou při souběžném parkování promačkáváš SPZ a nárazníky sousedících aut. Tzv. "na drc".
Březen 30, 20178 r Dík , ale na to jsem se neptal , jde mě o praktičnost a realné postřehy z provozu . To jest mám vyndavací tažné a po třech letech to už nejde pořádně vyndat, nandat a nebo mám vyndavaci a po třech letech je to stále jako po namontování bez problému.Je realné aby to zvládla nasadit a vyndat ženská?Taky mě zajímá jak to rezne nebo ne a proto hledám jaké tažné a od jakého výrobce. Rady směrem nesnáším promačkávání SPZ je odpověď která mě ani trochu nezajímá.Takže pokud tažné zařízení nemáš , tak nepiš a nereaguj , zbytečně tak plevelíme vlákno o tažném zařízení.
Duben 2, 20178 r Připlať si tažné vyndávací. Pokud ho alespoň dvakrát do roka použiješ není poblém se zalehnutím a vyndáváním. Před zimou to stříkneš olejíčkem pro jistotu. Pokud s ním budeš jezdit v zimě, tak ti sůl na na tom háku sežere tu povrchovou úpravu, ale je to jen pohledová záležitost, nevypadá to už tak pěkně. Je potřeba se zamyslet jestli u toho vyndávacího bajonetu budeš mít aretaci kličkou nebo šroubem. Preferuji kličku, jak uvádíš je to i pro ženu jednoduché. Jedinné co si budeš muset opravdu hlídat, a to by tě asi čekalo u většiny pevných tažných, mazat odklápěcí zásuvku, ta skutečně ráda zalehne, pokud s ní nehýbeš při každé manipulaci s hákem, nechce se pak hnout. Poslední věc, pokud se tímto budeš řídit a bude to tvá volba, nebudeš poslouchat keci o masakrech hákem, což je tedy pravda a nebudeš dráždit policajty k přezkumu, jak to s ním máš, hlavně za kopečkama :-) Výrobců je hafo, nemám přehled. Jedinné čeho jsem si všiml, že jsou dva způsoby, jeden hnus dírou v nárazníku. A pak kultivovanější způsob, hák z pod nárazníku, to si dá každej normální estét.
Srpen 31, 20178 r V 24. 4. 2009 na 1:53, foromen napsal: Tak jak jsem slíbil, tady je foto origo závěsu na Rooma. Ten nárazník neřešte, není tam ještě difuzor. Jo a taky jsme se tu někde bavili o zadních mlhovkách. Po namontování závěsu mi už taky svítí obě strany zadních mlhovek. Před tím svítila jen levá. Zdravím, budu potřebovat namontovat tažné. Je mnoho typů od pevné verze - origo škoda za 2.300 Kč až po odnímatelné za 9 tis. jen za železo. I to origo odnímatelné od Škody není tak drahé asi za 4.5 tis. Překvapila mě teda i cena typové elektroinstalace. Schválně jsem se zeptal prvně v autorizáku, kolik že vyjde tažné a prej odnímatelné min. 15 tis. a u pevného ani neví, zda mi nebude vadit v kombinaci s parkovacími senzory. Práce na celej den a prej se musí vyndat půl auta. Takže tudy cesta asi nevede. Jak je to s pevným tažným, berou ty čidla tu kouli, nebo už je blízko a je to mimo záběr. Jestli tedy vůbec mám z tohoto důvodu o pevném přemýšlet. Pro jednoduchost bych asi volil pevné jako má foromen, i ta krabička je vcelku schovaná, není to až tak nápadné, jen se bojím toho výřezu. Navíc u origo sundavacího je potřeba lakovat krytku k nárazníku. A další otázka, co je potřeba kromě tažného a elektroinstalace. Je potřeba následně nakódovat? Přede díky za informace.
Září 1, 20178 r Doporučuji hák pod nárazníkem bez vyřezání nárazníku s vyklápěcí zásuvkou a dále nějakou firmičku, živnostníka, který se tímto specializovaně zabývá, tzn. žádný všeuměl co dělá vše a tažné občas. Zde se přímo dohodneš co chceš a udělá slušnou práci za dobrý peníz narozdíl od ŠA. Inspiraci hledej v odkaze: https://www.google.cz/search?q=tažné+zařízení+roomster&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjP-LSstYPWAhVjOJoKHenZAMMQsAQIiAI&biw=1920&bih=950#imgrc=9HMTnd_flJKtoM:
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.