Publikováno Srpen 24, 20169 r Zdravím přátelé. Řeším právě na O3 zajímavý problém, na který nedovede odpovědět zatím žádný autorizák (obvoláno a objeto 5 autorizáků) Po natankování 2/3 - 3/4 nádrže naftou mi po jízdě začne vytékat nafta z prostoru plnění a někdy teče i po kastli. Když odklopím víko, je to vždy mastné kolem hadičky vlevo dole, o které jsem se domníval, že je pouze přepad náhodně vytečeného paliva při tankování, nebo vody při mytí vozu, co se tam může dostat. Kolem hrdla s uzávěrem to mastné není. Když jsem kontaktoval servisy, každý měl jinou odpověď. Řekli mi: 1/ jedná se o odvzdušnění nádrže, asi jsem vzal plnou a nějak se to tam dostalo 2/ jedná se o kombinaci odtoku a odvzdušnění, vody může ven, ale nejde do nádrže, stará se o to jakýsi ventil 3/ je to jen odvod vody z prostoru plnění, když se tam dostane při mytí auta. Odvzdušnění je asi do hrdla. Každopádně všichni tvrdí, že to přesně vědí Co mohu říct, při tankování mi nafta neukápne z pistole vůbec, auto jsem nemyl, ale i kdyby, tohle je mastný flek od nafty. Někdo nějaký nápad? Upraveno Srpen 24, 20169 r od Clint
Srpen 24, 20169 r Jak je to přesně u O3 nevím, ale minimálně Fabia má odvětrání do hrdla a tato "dírka" zajišťuje jen přepad. Má to z druhé strany kam odtékat, respektive není ta hadička plná čehosi? Z fotky je patrném, že se to děje jen (hlavně) za jízdy. Mě se ale z té první fotky zdá, že to teče přes víčko.
Srpen 29, 20169 r Autor Začíná se to znovu rozjíždět. Dnes po dalším tankování znovu únik paliva. Natankovano zhruba dvě třetiny třetiny nádrže. Potvrzeno, že to teče z té hadičky vlevo dole, kolem hrdla sucho. Potvrdili mi to i následně na Jarově v autorizáku. Skutečně to bude odvzdusneni nádrže, kombinované s odtokem vody. Voda odteka normálně ven, výpary z nádrže naopak do prostoru pod víko. Řídí to asi ventil, který u mě zůstal otevřený a nafta stříká při plnější nádrži ven a voda naopak teče do nádrže. To potvrzuje, že když jsem tam lil vodu, nikde pod autem netekla. Auto jde do servisu příští týden. Tohle tvrzení je shodné ve dvou autorizákach, kde se v obou případech vyjádřili přímo mechanici. Teď potřebuji Pawouka, aby to potvrdil.
Srpen 29, 20169 r Vsadim se, že odtoková hadice bude na konci ucpaná a plná nafty ... dotáhni si do cvaknutí uzávěr a naper vodu do odtokového otvoru. Pokud to neprovalíš, budeš to muset nechat zespodu vyčistit. Ty jelimany v servisech, co Ti tvrdí že je to kombinovaný odtok s odvětráním a ještě vymejšlej zázračnej ventil, co řídí co kam pustí bych chtěl vidět naživo a již nikdy bych se jich na nic neptal ... Co by mohlo být teoreticky problém, je pozice 4 na slidu od Pawouka, odvětrávací koncovka, číslo 895201890. Odvětrání z nádrže je odvedeno do hrdla, ale tato odvětrávací koncovka na hrdle má asi být ten "ventil" co u dieslů při přetlaku pustí z nádrže přebytky pryč ... Ale furt je až za modulem víčka, tak by to nemělo protéct kolem odtoku do víčka, kolem je volný prostor. Leda by do toho nějakej koumes zavedl tu odtokovou hadičku ... Upraveno Srpen 29, 20169 r od rayx
Srpen 29, 20169 r Stačí když vezmeš slabej drátek a pomalu ho budeš strkat dovnitř. Uvidíš jestli někam narazíš, podle mě je to kravina aby bylo byť jen teoreticky možné aby voda tekla do nádrže, to je hy nesmysl... Spíš by mě zajímalo, jak se to mohlo ucpat
Srpen 29, 20169 r Autor Mám asi nějakej zázrak, tedy z hadice, odkud by teoreticky nemělo nic vytékat mi chčije ven nafta
Srpen 29, 20169 r vetsi blbost jsem neslysel,jestli je to tak jak ti rikaji tak to musel vymyslet magor ale neverim tomu,ta hadicka jde vytahnot ven normalne ju necim chytni a vytahni ven a vycisti,nebo kompresorem ju profoukni-bude zasrana
Srpen 29, 20169 r Ještě jsem rozvinul teorii, viz upravený příspěvek výše, ale je to čistá spekulace ...
Srpen 29, 20169 r Clint: tak zase kdyby ti z toho pres noc nachcalo kanistr nafty navic, tak bych tuto funkci chválil :-) Btw. párkrát se mi stalo, ze jsem prijel na pumpu (ale jde o benzin), odsrouboval vicko a byl slyset zvuk vzduchu. Nepoznal jsem jestli unikal ven, nebo dovnitř. Každopádně to bylo slyset tak 3 sekundy. Takze tam byl bud slusnej podtlak, nebo přetlak. To je normalni?
Srpen 29, 20169 r No to syčení máme normální u manželky benzíňáka, já to u diesela vůbec nepozoruji ani v hicech...
Srpen 30, 20169 r @Martin Bednář No, nafta je ve srovnání s benzínem objemově stálejší, tedy míň ovlivnitelná teplotou, i míň těkavá. Takže pokud "nefunguje" odvětrání nádrže a nafta se spotřebovává, vznikal by v nádrži podtlak, takže to by mohlo být to syčení. Zvuky při otevření nádrže u diesla nemám odpozorováno, ve srovnání s benzínem to u něj taky neznám. @Clint pár fotek, buď málo dotahuješ uzávěr nebo máš opravdu odtokovou hadičku zasunutou do odvětrávací koncovky ... jen kecám Upraveno Srpen 30, 20169 r od rayx
Srpen 30, 20169 r Autor No tady z těch obrázků je to jasné a je zřejmé, že v autorizákách vědí jen to, že auto má 4 kola Ale stále to neřeší ten můj problém, kde se tam bere ta nafta. Víčko dotahuji uplně a vždy stejně, kolem víčka to na víc mastné není. Kdyby hadička byla zacpaná, voda, kterou tam naleju by neodtekla....ale ona pokaždé odtekla. Ale nezdá se, že by dole někde tekla....
Srpen 30, 20169 r Teče to někam mezi podběh a práh, jak říkám, vezmi drátek a nastrkej ho do toho odtoku a uvidíš kde vyleze
Srpen 30, 20169 r Autor OK, sehnal jsem drát a vrazill ho do hadice, vyběhla dole v podběhu, ucpané to nebylo. Takže to vylučuje tvrzení dvou autorizáků, jejich techniků a specializovaných mechaniků na Jarově v Praze a v Amondu na Kladně, jejich pohádku o odvzdušnění a ventilu. Tedy potvrzuje to myšlenku technika mého oblíbeného autorizáku v Rakovníku, který tvrdil, že je to jen odtok. Vidím, že alespoň někde vědí, o co jde. problém ale zůstává, kde se tam bere furt ta nafta, když kolem hrdla je to suché (zdá se mi) a pistole mi neukápne. Upraveno Srpen 30, 20169 r od Clint
Srpen 30, 20169 r otázkou je, jestli je to kolem hrdla opravdu suché. Nafta je primárně vidět na zaprášených místech, pokud je povrch čistý, tak se na něm čůrek snadno ztratí. Bylo by zajímavé to celé vyndat a podívat se zezadu.
Srpen 30, 20169 r Tak to může být samotný uzávěr - dotahuješ ho až aspoň 1x přeskočí? Pokud ano, může být ještě problém v konci hrdla, kde je dle ETKY vložka plechová 4H0201112A a tu zajištuje aretační kroužek 4H0201115A. (Ale teď koukám, že to asi není standardně montováno, tyhle dva bazmeky maj asi zamezovat tankování jinou pistolí) Pokud je správně nasazena i ta odvětrávací koncovka, kudy to taky při zpěnění nafty může vystoupat ale nemělo by se nijak dostat do modulu víčka, máš možnosti vyčerpané, nikudy jinudy to týct nemůže. Nech si v servisu sundat modul víčka a uvidíte víc. Upraveno Srpen 30, 20169 r od rayx
Srpen 30, 20169 r Autor Víčko už po dotažení u O3 nepřeskakuje jako na OII na konci utažení, ale jde na doraz, na konci pak už jednou tiše poskočí a vrátí se zpět, tím je uzamčené. V hrdle je bezpečnostní klapka a mechanismus, který zabraňuje vložení užší pistole s benzínem. Širší pistole musí něco po obvodu odtlačit, aby šla vůbec zasunout do hrdla.
Srpen 30, 20169 r Dík za info, OIII zatím neznám a vypadá to, že ani nepoznám Snad to tedy aspoň s tím rakovnickým servisem dohledáš. By mě zajímalo, co by ti ostatní experti nakonec měnili, dnes fakt aby člověk některýmu servisu říkal, co maj udělat. Upraveno Srpen 30, 20169 r od rayx
Srpen 30, 20169 r Jakožto zaměstnanec defektoskopické firmy bych tam (pod víčko - zátku) nastříkal bílou kapilárku, aby bylo vidět kudy odkud to teče. Mohlo by stačit to pod víčkem natřít bílou školní křídou. Napřed postivě vytřít nejlépe nějakým čističem, vysušit a pak nakřídovat. Ale podle mého to jinudy než z pod víčka téct nemůže.
Srpen 30, 20169 r Autor Nejhorší je to zjištění a ten fakt, že v autorizákách, kde mají být školení technici a mechanici, nemají ani šajn o tom, jak to auto vypadá uvnitř. Tahle když to řeknu hloupost a oni nejsou schopni o tom nic znát. Co potom složitější věci a závady? Vždyť je to jejich práce, měli by mít znalosti a chuť se učit....To je uplnej konec, tohle to. Mám uplně chuť o tom napsat do MB....Příště si asi ten rozhovor natočím . Upraveno Srpen 30, 20169 r od Clint
Srpen 30, 20169 r je to tak,k nam vozi do laku jeden salon co prodava korejce auta a ty mechanici ani nevi jak se ma co kde rozdelat atd,spoustu veci si musim sam protoze oni vubec nevi a to jsou skoleni a jeden tam dela pres 10let ja se dnes uz nicemu nedivim,zas na druhou stranku asi ani nemaj extra penize a ty kapacity proste odchazi za vlastnim byznysem Upraveno Srpen 30, 20169 r od foxdivemaster
Září 23, 20168 r Hezký, takže uzávěr a nebo hrdlo nádrže samotný ... Pak se pochlubte, co to bylo. Clint to asi vyřešil, to bychom jinak věděli, že se mu octa ponaftovává dál
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.