Přejít na obsah

Yeti - dieselgate.


Fajerak

Doporučené příspěvky

On 13. 12. 2016 at 4:32 PM, foxdivemaster said:

jestli najedes na nadrz 700km tak ten litr navic te nemuze uz tak stvat :)

 

Spotřeba mám kolem 6,5/100, nádrží nazývám "od kontrolky do kontrolky", to je něco málo přes 45l. Na to, že poskakuju po městě a okolí a prokládám to dálnicí, to není tak špatné. Ten litr navíc by mě štval, ale pořád bych na tom byl líp než benziňáky.

Nicméně si myslím, že zvýšená spotřeba po svolávačce není důsledkem častějších regenerací, ale naopak, častější regenerace jsou důsledkem zvýšené spotřeby. Co je její příčinou, se můžeme dohadovat.

Editováno: , autor: Pepa304
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybyste s sebou tahal Haldex, byl byste minimálně o půl litru výš. A jak vidím, kdybych se trochu krotil s rozjezdy na křižovatkách a dodržoval limity, i s novým SW bych na tom byl srovnatelně jako Vy bez Haldexu. Ale poměřovat pindíky si tu opravdu nechci, do nafty jsem šel víceméně z nutnosti a nerad.

Zajímalo by mě, jestli už někdo, redaktoři SM nebo tak někdo, udělal a publikoval srovnání "před" a "po" svolávačce, pokud možno na brzdě a v reálném provozu.

Editováno: , autor: Pepa304
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, haldex je víc o půl litru určitě, možná o víc, já jsem jen chtěl říct že dneska už se nafta vyplatí jen na hodné vysoký nájezd a při nějakých 20tis / rok nemá smysl.

Oni ty benzíny zas o tolik víc neberou...

Čistě ze zvědavosti by mě také zajímalo co přesně se s novým softem změní. Asi nic k lepšímu a jsem rád že OIII 1,6tdi je už minulostí, popravdě se mi po ní vůbec nestýská.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Pepa304 napsal:

 

Spotřeba mám kolem 6,5/100, nádrží nazývám "od kontrolky do kontrolky", to je něco málo přes 45l. Na to, že poskakuju po městě a okolí a prokládám to dálnicí, to není tak špatné. Ten litr navíc by mě štval, ale pořád bych na tom byl líp než benziňáky.

Nicméně si myslím, že zvýšená spotřeba po svolávačce není důsledkem častějších regenerací, ale naopak, častější regenerace jsou důsledkem zvýšené spotřeby. Co je její příčinou, se můžeme dohadovat.

ja sem to prave myslel tak ze ti to dost zere,ale jsetli to beres po rezervu tak asi ok no :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Od března 37000 spotřeba 6,5 2.0 81 kw 4x4 Hodně mimo město 80-90% Spotřeba je skutečná dle tankování a ujetých km. Tragédie je dálnice a protivítr. Nejsem duchna, abych jezdil 80 ale taky nejezdím 150 jako s Oktávkou. Snažím se nebrzdit provoz, ale raději jezdím 110-130 dle provozu a meteorologických podmínek. Za protivětru nemá cenu jet více jak 110 :-( spotřeba neskutečně stoupá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Tak bez vlastniho pricineni uz mam ten novy sw taky. Nahrali ho tam pri poslednim servise (120tkm), kdyz to byl jeste muj sluzebak, aniz by mi o tom rekli. Ted uz ho vlastnim a tak jsem patral, zda se meho 2012 2.0TDI 81kW 4x4 dieselgate tyka a diky linku ze zacatku tohoto threadu jsem se dozvedel (cca 8tkm od upravy) tuto nemilou informaci.

Od upravy se auto chova divne, studene nestartuje nadrc, smrdi jak stare diesely, pri ustalene jizde a lehke noze pocukava, vypaluje tak 2x za nadrz a to jezdi z 80ti % po dalnici ~130, spotreba tezko rict, v zimnim provozu se narusty odhaluji tezko, ale od dlouhodobe 7l/100km (mereno tankovanim, ne podle maxidotu ten keca > 6,6l) se to moc nepohlo.

Resume - chci tam zpatky stary sw.

Vite prosim o nekom na jizni morave kdo to umi flashnout zpatky? Samozrejme tak, aby to pri dalsi STK proslo emisema.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎8‎. ‎2‎. ‎2017 na 11:27, majkl.s napsal:

Tak dnes dorazil dopis z Centra služeb pro silniční dopravu..už mě taky zvou do servisu na přehrání SW :-)
Mám Yetiho 2009, motor 2.0TDI 103kW CBDB a 4x4. Už to někdo podstoupil se čtyřkolkou?

 

mam to prehrany uz cca mesic a nevidim rozdil, na zapad od Ase se tomu ale zatím brani i prodejci, konkretne Svycarsko a zatím to  ani nedoporucuji, jelikož je to tam vazany na danovy ulevy, tedy nevedi co  s tim, na stejnej motor jako ja v Yeti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajerák: Pokud otázka míří na mě, tak proto, abych věděl, co si případně nechat napsat do zakázkového listu, že si výslovně nepřeju na vozidle udělat. Je samozřejmě otázka, jestli to bude servis respektovat, ale dá se na tom případně točit.

Ještě doplním předchozí otázku: zapisuje se tenhle úkon do servisky nebo do TP nebo vůbec někam, kam tedy vidím i já?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teda : já jak přijedu do servisu a řeknu jim že to i tohle na autě nechci dělat, tak hlav.mechanik do zakazkového listu vše napíše (např.i  "vlastní olej") a vše si ještě napíše do počítače. To že jsem nechtěl nový SW zapsal  pouze do počítače. Tak-že zatím mi jdou na ruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono to není jen o tom že se odstranila část SW která podváděla...kdyby tomu bylo tak, tak nikdo nic nepozná pokud by to auto nešlo znova na homologaci. Změnilo se toho dost co se týká ovládání motoru, vstřiků, EGR ventilu, regeneraci DPF atd... Sice spousta lidí píše že nepoznalo rozdíl, ale pár lidí píše že se zvedla spotřeba, zvýšil hluk motoru, motor se divně klepe a to zrovna se mi riskovat nechce. A navíc to že mraky lidí napíše že nepoznalo rozdíl neberu, spousta lidí nepozná ani že jim třeba za jízdy upadlo kolo(myšleno s nadsázkou). Další věc je životnost motoru, o tom nikdo nic neví a nemůže říct. Už jen to že regenerace filtru DPF probíhá 2x častěji může zadělat na problém...kdyby DPF a EGR stál dva tři tisíce tak to neřešim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem tak posbíral info po netu tak údajně teď vývojáři dokážou lépe ovládat vstřiky a tak líp dávkovat palivo...proto to teď tak nějak jde...určitě je to stejně se zavřenýma očima nebo s další ojebávkou. Každopádně chápu proč zpětně neupravovali již vydané SW verze...zbytečné peníze na vývoj které by se jim nevrátily. No, asi měli investovat čas a peníze a napravit to dřív než to prasklo...tak snad pro příště :)
Jen jedinou věc nechápu a to je chování VW v Evropě. Když se nad tím zamyslím, tak podle mě ty auta(motory) získaly homologaci podvodem(i v Evropě) a teď by jim měla být homologace odebrána. VW by měl opětovně absolvovat homologaci s původní verzí SW, ale jen s odstraněnou "podváděcí" částí SW. Pokud by prošel i bez tak OK - v EU nepodváděl, pokud neprojde tak podváděl i v Evropě. Tudíž by se měl přiznat a zachovat se vůči nám "podvedeným" nějak jinak než jen kecama že nepodváděl...když pořád tvrdí že nepodváděl a homologací v EU by prošel tak jako tak, tak nechápu celou akci s upraveným SW, když ten soft podváděl jen během homologace a na silnici se nikdy "cheat" neaktivoval...

Každopádně já se teď cítím podvedený tím že VW(Škoda) mi prodala auto které na silnici nemělo nikdy být :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 8. února 2017 na 21:43, BMav napsal:

Tak bez vlastniho pricineni uz mam ten novy sw taky. Nahrali ho tam pri poslednim servise (120tkm), kdyz to byl jeste muj sluzebak, aniz by mi o tom rekli. Ted uz ho vlastnim a tak jsem patral, zda se meho 2012 2.0TDI 81kW 4x4 dieselgate tyka a diky linku ze zacatku tohoto threadu jsem se dozvedel (cca 8tkm od upravy) tuto nemilou informaci.

Od upravy se auto chova divne, studene nestartuje nadrc, smrdi jak stare diesely, pri ustalene jizde a lehke noze pocukava, vypaluje tak 2x za nadrz a to jezdi z 80ti % po dalnici ~130, spotreba tezko rict, v zimnim provozu se narusty odhaluji tezko, ale od dlouhodobe 7l/100km (mereno tankovanim, ne podle maxidotu ten keca > 6,6l) se to moc nepohlo.

Resume - chci tam zpatky stary sw.

Vite prosim o nekom na jizni morave kdo to umi flashnout zpatky? Samozrejme tak, aby to pri dalsi STK proslo emisema.

 Taky jsem mezi "postiženými", mám Y s 2.0 TDI-CR a jako technik s jistou znalostí motorů si nedělám iluze o pozitivním přínosu přehrání nového SW pro motor, na jeho parametry a životnost motoru i agregátů. Zejména zvýšený počet regenerací DPF vedle zvýšené spotřeby paliva , více tepelně zatěžuje motor a další komponenty (regenerace-dovstřik paliva již do odcházejících výfukových plynů) , co tomu asi říkají výfukové ventily, EGR ventil atd, nemluvě o ředění (při regeneraci) motorového, již tak řídkého, oleje naftou - známý jev "přibývání" oleje v motoru během výměnného intervalu u CR dieselových motorů s DPF, to nepřibývá olej - je doplněn, tj. zředěn naftou! 

Na doplnění v příloze článek , co naměřili ve na upravených motorech ve Švédsku...

Švédové změřili 10 vozů z Dieselgate.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...