ryzen Vloženo 23. Června Sdílet Vloženo 23. Června (editace) Tak stále vybírám O3 - zde mi někdo radil koupit raději 1,4 TSI než 1,5 TSI. Pak se mi líbí i 2.0 TSI. Ceny u pěkných kousků jsou docela vysoko, pořád nevím co vybrat -))) 2 ks 1,5 TSI mi utekli, nyní jeden 1,5 měsíce starý inzerát - auto pěkné, ale 7 let staré za 390 je dost. Za to už je skoro superb - najeto 150 apod. https://auto.bazos.cz/inzerat/185499170/skoda-octavia-combi-style-14tsi-110kw.php Další automat mokré DSG - co byste mi poradili ? https://auto.bazos.cz/inzerat/186974026/skoda-octavia-3-20-tsi-dsg-kombi.php Ještě jsem mohl koupit 1,5 TSI 2019 - za 375 000 - najeto 71 000 km - od Škoda plus Nebo vzít něco najeto 150 000 Km za menší částku - dle světa motorů 1,4 TSI vydrží motor v pohodě 300 - 400 000 km. 1,5 nevím ty jsou asi horší. U DSG se trošku bojím toho automatu. Editováno: 23. Června, autor: ryzen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 23. Června Sdílet Vloženo 23. Června Ta prva strieborna ma v popise uvadzany Amundsen, no v skutocnosti to je Bolero. Teda bez vstavanej navi. Vlastne i ta druha ma podla fotiek "iba" Bolero, ale zmienka v texte nie je Ja som kupoval svoju 1.4TSI 217 pri 178065 km. Aktualne ma za nieco cez 2 roky uz takmer 236000 km. Ale mam manual (kde som preventivne nechal tiez menit olej v prevodovke), k DSG sa vyjadrit neviem. Mna v 2022 stala 12 400 €, co je asi 310 000 Kc. Ale mal som dost obmedzeny rozpocet U mna bola okrem full-led podmienka (poziadavka) uz aj velka kamera za celnym sklom (znacky, automaticke dialkove a drzanie v pruhoch). Samozrejme benzin a kombi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ryzen Vloženo 23. Června Sdílet Vloženo 23. Června (editace) Díky - právě tvoje vlákno jsem celé přečetl. Máš pěkné auto. Vyhýbám se bílé barvě, ale když bych dal černé folie jako jsem měl u Leona, tak to asi přejižu. Já bych chtěl Style po FL, ty přední LEDKY denní a blinkry. Kessy - startování tlačítkem. Přední a zadní senzory. Nic dalšího nepotřebuji, ale vím, že ve Style něco navíc ještě je. Navigaci nechci tu v životě nepoužiji, jezdím zásadně podle Waze. DSG bych chtěl, ale jedině 2.0 TSI a docela se té převodovky bojím, tak asi bude manuál. Šel bys do 1,4 TSI - 2017 - 2018 - ještě vím o jedné lepší a nebo 1,5 TSI - 2019 atd. Rozpočet mám 350 000 Kč, kdyžtak si půjčím - ta jedna výplata navíc už mě nezabije. Po koupi hned prodám svého Golfa 6. Přemýšlím o té 1,4 i když už jsou to ale starší ročníky. Nebo se dával a občas je inzerát i na Superb 1,4 TSI Editováno: 23. Června, autor: ryzen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 23. Června Sdílet Vloženo 23. Června (editace) 1.4 Bude asi nepatrně levnější na údržbu, na druhou stranu 1.5 jsou taky spolehlivé a půjdou sehnat výrazně mladší. Octavie s 1.5 TSi mají také širší zadní nápravu - o něco lépe sedí a vlečka byla z továrny obecně lépe naladěná/odladěná. Netrpí zatím tolik na úniky oleje jako 1.2/1.4. u starších EA211 často prosakují gufera a tak též separátor oleje nad olejovým filtrem často teče. Ne že by to bylo fatální a mizel olej, nicméně motor od oleje zašvihaný bývá často. TSIčka jsou sice poměrně spolehlivá, ale já osobně bych si starší jak 4 roky nekupoval. U těch motorů je dost znát jak se k tomu kdo choval. Editováno: 23. Června, autor: informator 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ryzen Vloženo 23. Června Sdílet Vloženo 23. Června (editace) Díky za názor. Pokud je i 1,5 v pohodě tak půjdu do novějšího auta. S tím, že bych si asi nechal vypnout dva válce a i ten výkon od spodu je pak lepší tady někdo psal. No minulý týden jsem jednu modrou race metalízu 2019 - 1,5 TSI Style od leasingovky přes Škoda auto - najeto 71000 km odmítl. Zdálo se mi 375 000 kč moc. FL Octavia 3 - i ta 1,4 - 2017 - 2018 už má přeci zadní nápravu o 3 cm širší - tam dle mě nezáleží na motoru. Sleduji toto forum už pár let a píše se to tady. A myslím, že ten olej co píšeš měli až starší ročníky před FL - 2016 a starší ne ? Loni jsem prodal Leon 1,4 92 kw - 2017 FL - najeto 81 000 a pak když jsem sednul do 03 - 1,4 TSI - fakt to byl velký rozdíl ve zrychlení, proto chci už nyní pouze 110 kw. 92 kw apod. už nechci. Rád jezdím občas rychle. Kolem 400 už jsou i občas pár bílých Octavia 4, ale jak jste zde psali - O3 je lepší než O4 - problémy infoteiment apod. Jinak 1,4 TSI bílá vypadá dobře tato https://auto.bazos.cz/inzerat/185787397/octavia-14-tsi110-kw91000kmcrnaviledtazne.php Editováno: 23. Června, autor: ryzen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června (editace) Tak tak, sirsia zadna naprava uz bola od zaciatku FL, bez ohladu na motor. Uz som to spominal, ze som mal urcity rozpocet a preto to vyslo ako vyslo. Novsi rocnik by som tiez rad mal, mozno by som prekusol aj tu 1.5 s vypinanim valcov. Na farbu to nejazdi, preto som volil 1.4TSI pred 1.0TSI. Ale to si uz cital u mna v teme. Aj ked ta biela ked sa umyje a dopasuju doplnky, moze tiez vyzerat zaujimavo. Len napriklad ta polietava hrdza je viditelnejsia ako na predoslej cervenej (F3) Ubytky oleja nepozorujem, muselo sa ale menit tesnenie polosi na pravej strane, lebo presakovalo. Inac bezny servis, teraz ma cakaju zadne brzdy, rozvody su este povodne, predne brzdy asi na jar. A klasika ako revizia prednej napravy (tycky, lozka, silentbloky). No planujes mensi najazd pri kupe, tak to vydrzi na neskor Editováno: 24. Června, autor: wirer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června (editace) Ano, širší náprava byla k dispozici i s motorem 1.4 TSI. Pokud však koupíte 1.5 TSI, nemusíte ověřovat, zda je tam opravdu zahrnuta. Leon s výkonem 92 kW jede hůř především proto, že má slabší převodovku (MQ200) a motor má nižší krouticí moment, což je způsobeno právě tou převodovkou. Pocitově jede hůř, ale ve skutečnosti ten rozdíl není tak markantní. Paradoxně má převodovka MQ200 6q oproti MQ250 také o něco těžší převody, což ještě zhoršuje pocit z akcelerace. Jinak vypínání válců lze najít i u motoru 1.4 TSI s výkonem 110 kW, takže abyste se při hledání motoru bez technologie ACT nespálili, nelze se spoléhat jen na to, že koupíte 1.4 TSI. Všechny TSI deriváty s nižším výkonem, od 1.0 přes 1.2 až po 1.4 TSI motory, jedou poměrně dobře (1.0 TSI jede minimálně stejně dobře jako 92kW verze 1.4TSI). Nicméně ani 1.4 bez chipu není nic, co by zarazilo řidiče do sedačky. Můj osobní názor je, že pokud kupuji jeden z těchto motorů, jsem smířený s přetíženými silnicemi v ČR a dávám přednost investování peněz do výbavy před sportovním zážitkem, popřípadě vyšší cena vozu je kompenzována technickým stavem a staří vozu. Pokud bych opravdu chtěl dynamický a hravý motor, volil bych jedině 2.0 TSI, který je spojen s výrazně kvalitnějším podvozkem. Jinak se divím že přecházíš z Leona, podstupuješ změnu vozu aniž bys tím cokoli zásadního získal, jsou to víceméně stejná auta. Editováno: 24. Června, autor: informator Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června V Octavii byla 1.4 TSI vždy ve verzi bez ACT. 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června Větší význam podle mě má řešit klikovou x víceprvkovou zadní nápravu. Klikovou má cokoli ≤ 110kW, tzn. s výjimkou RS, RS TDI, 1,8-2,0 TSI a G-tec. ACT nejeví problémy, lze nějak potlačit. Mokré DSG > suché, ale ono je to skoro jedno, pokud se nejezdí pila, či s přívěsem. "Investovat do výbavy" - ale jak, když právě výbavový stupeň značně omezí výběr motoru... čili nelze tak snadno mít TOP výbavu a k tomu 1,0-1,4 TSI. Konfigurátor je špatný, nejdřív má být motor a pohon, pak zbytek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června Z toho důvodu je možná lepší jít do Golfa, tam si i u nejslabší verze můžeš dopřát velmi kvalitní výbavu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Paolo75 Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června Pak i výše uvedená víceprvková zadní náprava. G7 by jí měl mít i u slabší 96 kW verze. U G8 je od 110 kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ryzen Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června (editace) Prodal jsem v srpnu Leona za 330 - koupě pozemku u domu a koupil Golf 6 1,4 MPI 59 kw za 120. Syn už pár měsíců 18 let jezdí se mnou v pomalém GOlfu, i když Jihlava - Brno se dá jet na pětku skoro pořád 160 -))). Došli mi už nervy, něco jsem našetřil a chci zase TSI motor. Dnes opět nový inzerát, ty ceny jsou ale strašný, dle stk km souhlasí, majitel má dle čísla firmu s kamiony https://auto.bazos.cz/inzerat/187428754/octavia-14-tsi-110kw.php Tak nevím jestli koupit něco takového nebo 2019 - 1,5 TSI za podobnou cenu Jinak o víkendu se prodalo toto 1,4 - 2017 - za 385 tisíc - najeto 81 000 km. Chtěl jsem se na něj jet podívat do Mladé Boleslavi, ale už ho někdo koupil. Tato červená se mi hodně líbila - tu bych asi koupil. Dynamic plus paket, externí topení, oddělávací tažné atd. Editováno: 24. Června, autor: ryzen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června ja osobně bych teda auto v této cenové kategii přes inzerát nekupoval. Aby se ti pak nestalo, že ti na dveře zaťuká exekutor a že původní majitel byl v exekuci a neměl právo prodávat svůj majetek, tudíž ti auto vezmou. Pár takových případů už bylo, viz např. Černé ovce. Ohledně 1.4TSI vs 1.5TSI, tak v případě 1.4TSI počítej s už docela "starým" autem. Vypínání válců jde u 1.5TSI vypnout a pak už to o moc víc nevýhod oproti 1.4tsi nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ryzen Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června (editace) Bikes - děkuji. Právě to stáří 1,4 TSI mě děsí (i když ta červená byla moc pěkná). Nechci 7 let staré auto, kde za 3 roky už budu řešit rez. Před týdnem jsem mohl koupit 1,5 TSI Style Race modrá metalíza 2019 - najeto 75 000 za 375000 - blbec jsem nekoupil no - přes Škoda plus. Jinak zatím všechny tři auta jsem kupoval sám, nic jsem nenapíchával, nemám na to aparaturu. Jen jsem najel 400 000 km ve třech firemních trojkových oktávkách. Pak 250 000 km ve dvojkové plus auta předtím, Roomster, Fiat Stylo, Citroen Berlinko, Fabia Combi atd. jako obchodní zástupce. Auto vždy prohlédnu, dopředu Cebia, VIN u prodejce a pak jedu k prodejci a zatím jsem měl štěstí. Jinak 2 týdny zpět byl na bazos pěkný bílý Leon za 290 000 Kč, super cena Excelence. Ale Octavka se mi zdá prostě měkčí pohodlnější. Jinak z touto Oktavkou 1,6 TDI - 77 kw jsem od roku 2014 - 2019 za pět let najel 320 000k km, bez jediného problému. Jen ve 270 se to už dost houpalo tak se měnili tlumiče a vše okolo, plus poprvé doplněná klimatizace. Za mě 1,6 nejsou špatné motory, ale musí se vytáčet motor při předjíždění. Potencionálním zájemcům 1,6 mohu doporučit. I když dnes se dělají již tuším 85 kw verze. Dnes na stará kolena (47 let) už jezdím jen 6 km do práce. Plus hodně výlety. Editováno: 24. Června, autor: ryzen 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června jinak k té 1.5TSI si ohlídej jednu věc, kdy v roce 2019 (tuším nějak červenec?) začínala modernizovaná verze DPCA, do té doby byla DADA (mám já). Ta DPCA je lepší. Byly tam úpravy na motoru - hlava, turbo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ryzen Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června (editace) aha - jdu si o tom něco přečíst, ale konec 2019 už jsou ceny docela vysoko. Je nutné kupovat novější verzi motoru ? Nečetl jsem nikde, že nebrat DADA. Jinak 2.0 TSI se mi líbí asi nejvíc. Měl jsem firemní 2.0 TDI DSG 1,5 roku a hrozně jsem si DSG oblíbil. Docela se bojím ale auto s DSG koupit, zvlášť suché spojky, aby mě pak opravy nesežrali. Syn 18 let by také DSG uvítal, v podstatě tato generace už bude celý život DSG jezdit a řadit už moc nebudou. Editováno: 24. Června, autor: ryzen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června (editace) ta DPCA je míň "klokaní", dále DADA občas bere olej. Někomu i příšlo, že DPCA i trochu líp jela. Suchou DSG má 1.4 a 1.5. Kdy bys vzal ten 2.0TSI, tak tam už je mokrá. Editováno: 24. Června, autor: Bikes 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června neviem tie OIII nereznou podla veku ani km ako po tom ako boli burane ... poznam auta cez 300tkm a nic nikde a poznam take co maju lemy derave ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ryzen Vloženo 24. Června Sdílet Vloženo 24. Června (editace) Jo jo také jsem za pět let a 320 000 km neměl jedinou rez. Reznou spíš tak po 10 letech stáří Editováno: 24. Června, autor: ryzen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 25. Června Sdílet Vloženo 25. Června nemyslim si to , typicky reznou tie ktore boli burane , pred rokom co som zhanal OIII co uz bol vtedy nadludsky ukol som pozeral asi 50aut historiu , 99% boli burane zboku , zadne blatniky tahane , gitovane - to je po zime istota a neda sa to opravit , jedna mala menenych za 5 rokov celkovo 11 diskov , take veci ze lakovane lave predne dvere trikrat , potom vymenene za nove a aj tie uz lakovane , celkovo 27 poistnych udalosti bola klasika ... detto su naburane narazniky kde sa zmensi medzera medzi voditkom a rezne to na hrane - toho som sa bal aj na tej co som nakoniec kupil lebo naraznik mala lakovany ale nastastie som to doladil a oblepil foliou po hrane a inak je to teda vsetko zdrave ... doprial som tomu vosku a to je max co mozem urobit ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 25. Června Sdílet Vloženo 25. Června (editace) Co sa tyka veku auta. 1.4 vs 1.5, kolo je rozdiel, rok? Ano, ked to zoberiem z toho pohladu, ze 1.4TSI bola v 2017 a to je uz 7 rocne auto verzus 2019-2020, kde je to "len" 4-5 rokov, tak to rozdiel bude. Ale uz aj cenovy. O3 v 1.4 ACT nemala, az S3 s 1.4TSI. To som pozeral ked som zvazoval jednu S3 namiesto svojej aktualnej O3. Najazd mala vyssi a vybavu horsiu, dokonca neviem ci nebola este starsia A co sa tyka vybavy, preco by 1.0 alebo 1.4TSI nemohli mat fajn vybavu? Pri mojom vybere mala 1.0TSI canton, ambient, Dynamic sedacky, tazne, Columbus, 12x senzory, automaticke parkovanie, kessy. Co nie su male polozky. Ja mam na 1.4TSI z roku 2017 v Style plus vybave (SK trh) Amundsen+Smartlink, velku celnu kameru + LA, BSD, predne+zadne senzory, full LED, ACC+FA, alarm, kessy, sportovy perforovany volant. Takze je to skor o tom, co si kto priplatil pri kupe auta Editováno: 25. Června, autor: wirer 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 25. Června Sdílet Vloženo 25. Června (editace) @wirerJe to politika skupiny VW. U Octavie třetí generace prostě slabší verze nemají tak bohatou výbavu. 2.0 TSI je samozřejmě velmi příjemné svezení, ale když se zamyslím nad výkonem, který často nevyužiji, byl bych téměř ochoten vzdát se i 1.4/1.5 TSI, protože jsou v rámci koncernu předražené ve všech modifikacích, ať už jde o Golf, Leon nebo Octavii. Na druhou stranu, u Golfu je možné koupit verzi 1.0 TSI s masážními sedačkami a skvělou výbavou za relativně dostupné peníze. Podle mého názoru nemá smysl připlácet tak velké částky za verzi 1.4/1.5 TSI, když tam není zásadní rozdíl ve výkonu ani jízdních vlastnostech. Ten rozdíl přichází až s 2.0 TSI a lepší nápravou. Golf sedmé generace s 1.4 TSI 92 kW, který se nechá také sehnat pořád za lepší peníze než O3 1.4 TSI 110 kW, má určitě mnohem lepší jízdní vlastnosti než Octavia s 1.4/1.5 TSI. Navíc je Golf mnohem lépe odhlučněný. Samozřejmě to už závisí na osobních preferencích a potřebách. Nicméně menší čtyřválce jsou v bazarech předražené a cenový rozdíl rozhodně neodpovídá tomu, co od motoru dostanu. Z mého pohledu je to jasné, buď mám na 2.0 TSi v solidní výbavě a nebo si pořídím Golfa ve slabší verzi. Nicméně pokud po výbavě vozu neprahnu tak může dávat smysl i něco jiného. Bohužel 1.4 TSI se stala legendou stejně jako ve své době OII s 1.9 TDi a ceny v bazarech jsou naprosto nesmysl. Editováno: 25. Června, autor: informator Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 25. Června Sdílet Vloženo 25. Června za mňa je 1,4 aj 1,0 lepšia motorizácia ako 1,5 som tým 1,5 neprišiel na chuť a asi nikto kto mal predtým 1,4 , spotreba vyššia , prejav horší , výkon rovnaký ... a nepáči sa mi keď to už má dačo odjazdené tak je to také usekané a uskákané , niekomu to nevadí mne áno ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ryzen Vloženo 25. Června Sdílet Vloženo 25. Června (editace) Děkuji za dlouhé čtení. 1,4 92 kw jsem už měl 2 roky Leona a chci 110 kw. 1.0 s ještě slabším motorem určitě nechci. 1,4 má výkonu pro mě akorát. Nevím zda si z 1,4 někdy jel - já pouze 5000 km, když jsem měl firemní auto nabourané tak mi půjčili v CB Auta O3 - 1,4 TSI 110 kw a jelo to super. 5 - 6 tka na předjíždění nic moc, ale podřadíš za 4 a během chvíle na dlouhé rovince tam bylo 160 a předjel jsem 5 kamionů -))) Pak jsem nasadil svou pohodovou rychlost tempomat 105 - 114 a dalších 20 km nemusel nikoho předjíždět. To se s mým firemním 1,6 TDI nedalo - tam to jistila trojka a předjíždět kamiony po dvou. Samozřejmě 2.0 TSI je asi lepší - nikdy jsem neřídil. Měl jsem jen 30 000 km 2.0 TDI - 110 kw. Díval jsem se na pár recenzí nového Leonu 96 kw a právě motor moc nechválili, že je líný a zlatá 1,5 TSI u O4. Za mě 110 kw je takové minimum na předjíždění, i když teď mám 59 kw -((( na naučení syna už pár měsíců docela stačilo. Polovina lidí píše, že lepší je 1,4 TSI, druhá polovina píše, že i přidušený novýma emisema tak 1,5 je také super. Tady zase, že do konce roku 2019 je tam špatný - horší motor DADA - tak teď jste mě včera už uplně rozebrali, že nevím co koupit -)))) Závěr ? ve světě motorů zde jsou články - rozebrali 1,4 po 200 000 km a je prý motor v půlce životnosti. 1,4 najeto 80 -90 000 km lidi chtějí 380-390. Tak snad koupit koupit 1,4 najeto do 150 - za 350 a bude. Ta 1,5 právě na facebooku ve škoda forech moc oblíbená není. Editováno: 25. Června, autor: ryzen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 25. Června Sdílet Vloženo 25. Června (editace) Troufnul bych si říct že původní 1.0 TSI bez GPF jede výrazně lépe než 1.4 92kw. Já osobně znám 1.0 jen u mladých aut takže nevím jak se chová víc ojetá, ale za mě bych nepoznal že je to tříválec. Trošku letargický v nízkých otáčkách. Editováno: 25. Června, autor: informator Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.