Přejít na obsah

Koupe ojete OIII


Sabiza

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím a prosím zkušenější o názor - mám octavii 3, r.v. 2018, 1,6tdi, manuál, slušná výbava, v podstatě ve všem vyhovuje, není s ní žádný problém, ale má najeto 270tis. Prvních 210tis bylo najetých hodně rychle - 70tis ročně, pak cca 20-25tis ročně. Spojka je původní, stejně tak vstřiky, egr, podvozek.. DPF je zaplněn na 66g z 80g.

Zvažuju, co dál - jestli prodat (musel bych přidat min. 200tis) a koupit něco novějšího (resp. s menším nájezdem), nebo si ještě pár let nechat a jezdit.. 

Můžu požádat o zkušenosti, s čím se dá počítat při těchto nájezdech - dpf, vstřiky jsou asi jistota, jen otázka času?

 

Případná náhrada by se mi líbila 1,4tsi, ale ty jsou jen do r. 2018 (stejně staré, jako mám teď), nebo zase nafta. U 1,5tsi mám obavu z odpojování válců - další věc, co nechci a může se pokazit..

Děkuji předem za názory..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
  • o 5 týdny později...

Právě pořizuji O3 1.8 TSI z první série, kterou si nakonfiguroval a používal výrobce, pak škodovák a konečně přízeň dealera. Považuji morory 1.8 TSI z období konec 2012 - konec 2016 za to nejlepší, co ŠMB vyprodukovala (poté, co se poučila z chyb 1.8 TSI u O2 a do následných chyb z úspor po roce 2016). Je to Elegance s individuálními doplňky na úrovni L&K, rozvodový řetěz, vzadu multilink a patrně jiné než standardní tlumiče (standardní z prvního roku stály za bačkoru a měnily se v záruce). Má najeto něco přes 160 tkm, což je po pravedelném servisu nájezd s velkou rezervou před možnými většími výměnami. Ceny se dnes pohybují výše než před 7 lety, neklesnou pod 300 tisíc a s vyšší výbavou atakují 400 tisíc. Prostě O3 před FL je držák a tenhle pružný turbobenzín s dostatečným krouťákem i výkonem je skutečně univarální a spolehlivý stroj navíc s nízkou spotřebou manuálního šestikvaltu (DSG nevěřím).

Editováno: , autor: petr164
Opravy chyb a doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O3 z první série s motorem 1.8 TSI je podle mě právě ten problematický moment. Zlepšení přišlo až před koncem výroby 1.8, to by možná odpovídalo roku 2016 (co si matně vzpomínám - pak nebylo co konfigurovat, buď 1.4 103 kW, nebo RS). Vaculík to rozpětí možná někde zmiňoval. Ty pozdější 1.8 už měly pořešené rozvody, ale hlavně písty, což byl velký problém zkraje výroby. Bez rozborky, změření kompresí je to věštění z koule. Tak či tak, téměř jistě dekarbo.

"DSG nevěřím" - proč prosím? Mokrý 6, 7kvalt. Jasně, pokud tomu někdo nakládal, hrál si na závodníka a kašlal na výměny, tak to problém bude, kor u 11letého auta. Je tam i špatně dostupný filtr oleje - kašlalo se na výměnu, pod tlakem leasingovek se výměna odsunula na 2., 3. majitele. Ale to stejné bude i u manuálu, spojka, dvouhmota. 

Multilink začal pěkně skřípat (každý konec má gumové futro), osobně to budu řešit (nechci komentáře, když někoho povezu po místním mlatu), zatím tedy namazánání; nové silentbloky, nedejbože tlumiče budou pěkně mastné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchy01 Kdes přišel na ty problémy s 1.8 TSI u OIII? To se týká OII. 

 

@petr164 Pružný turbobenzín s dostatečným krouťákem - no, ve skutečnosti je to trochu jinak. Má to stejný krouťák 250 Nm (předokolka) jako 1.4 TSI. Z vlastní zkušenosti vím, že 1.8 TSI 132 kW je velmi tichý a kultivovaný motor s vyšší spotřebou, přičemž točivý moment je právě slabost tohoto motoru. A to ještě pomíjím jeho složitost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 tsi  250 Nm / 1500 - 3500 1/min Nm / 1/min

1.8tsi 250 N.m  1250 a 5000 min-

 

mam 1.8tsi v leonu a nemenil bych akorat nepocitej se spotrebou 6l ta nejde dosahnout realne budes jezdit za 7-8l nejspis .bral jsme z důvodu primeho a neprimeho vstrikovani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U trojkového Superba to má plnotučných 320 Nm. Jenže ten tam má manuální tříhřídelovou převodovku MQ350. Což OIII nemá. Paradoxně i SIII 1.8 TSI s DSG má točivý moment snížen na 250 Nm díky použitému sedmistupňovému DSG DQ200...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidím jediný důvod proč kupovat 1.8 TSi.

Jak podotknul Pawouk i 1.8 TSi už je stejně složitý motor jak 2.0 TSi a navíc je spojován se slabou převodovkou.

Význam toho motoru u koncernu vůbec nechápu. Rozhodování je jednoduché. Buď 1.4 TSi, který je obecně ekonomický, ale i slušně jede a má torzní tyč a nebo rovnou 2.0 TSi pokud chci multlink a sportovnější svezení.

Verze 2.0 TSi má spotřebu minimálně stejně dobrou jako 1.8 TSi a jede o dost lépe. Je spojen s lepší převodovkou. Nevidím jediné plus které bych mohl napsat k motorizaci 1.8 TSi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, chtěl bych Vás tu poprosit o radu. Po Prodei Kie 1,6 CRDI 94kw (ceny dílů, případná cena DPF 80tis, mizerné odhlučnění atd) jsem si vyhlédl Octavii 3 kombi. Moje otázka ale je co vzít,  Požadavky jsou 6st manuál ( jezdím dost i dálnice ) a celkově ročně najezdím kolem 30-40tis km. Do práce a z práce to mám 15+15, ale využíváme HO, takže nejezdím denně. O víkendech se jezdí minimálně 50+50 a výlety (na případněé regenerace by tedy byl čas určitě + bych to řešil občasným zkouknutím diagnostikou a nechal ho dopálit). Občas se stane že vezu vozík (rekonstrukce) A teď řeším co vzít. Původní rozpočet byl kolem 200tis, nyní jsem ochoten dát 300tis ( dalsích cca 40 je bokem na první servis). Za tuhle cenu bych chtěl samozřejmě co nejnovější auto, ale nic staršího 2015. No a te´d nevím zda vzít 1,4TSI (kvůli vozejku, občas jedeme naložený, k rodičů, dovolené atd...) nebo 1,6 greenline (6st manuál) či 2.0tdi. To že má vlečnou zadní přežiju. Nájezd ideálně max 170tis, lépe míň. A teď otázka, co by kdo doporučil? Občas se samozřejmě rád svezu svižněji, chtěl bych 2 zonovou klimu. Zajímaly by mě i zkušenosti s případnou cenou repase vstřiků a DPF. Doteď jsem měl jen nafty ( Polo 1,9 SDi, Audi A4B6 1,9 Q, Kia Ceed JD 1,6CRDi, takže s možností že budu měnit dvouhmotu, turbo atd počítám).  Případně kdyby jste měli někoho kdo tahá auta a umí to opravdu prohlédnout (zaplnování DPF při jízdě, vstřiky atd.... ) počítám že bych službu zaplatil. Psal jsem dvou lidem co jsem našel na internet, ale asi jsou pro ně auta v této ceně nezajímavá. Jsem od Plzně. Koukal jsem na pána co sem tahá VS stod, ale nic co by mě zajujalo nájezd/rok/cen a Autokrs, ale  tam je to to samé.

Děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu mít dotaz, proč je v požadavku 6°? Jako že víc stupňů je víc adidas? Nevím kolik točí 1,6tdi se 6° nebo 5°, ale myslím, že v tom ve finále zas takovej rozdíl nebude. A jestli jo, asi bych byl radši za 5°, když to na tu pětku bude ještě trochu zrychlovat, než pořád muset podřazovat. Zrovna u toho Greenlinu ta šestka bude dost na prd. 

U mojí 1,2 tsi s DSG bych byl dost nasranej, kdybych těch 7° měl kverlat růčo. Služebák s manuálem si raději beru 5°

Toť jen můj názor, děkuji za "neukamenování" 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,6 TDI  77kW kombi předface jsem měl jako služebák 140tkm, sám bych si ho nikdy nekoupil, naložené to prostě nejelo, pak jsem nafasoval 2.0 TDI manuál,

tam jsme mohli naložit 2 vercajky a pořád to jelo líp než ta 1,6 5ti kvalt,   jako náhradní auto jsem jezdil i s 1,4 benzín , i ten jel líp než ta 1,6,  kolega z bývalé práce má stejné 

zkušenosti, ty 1,6 měly moc dlouhé kvalty a v horním rozsahu otáček to už nezrychlovalo, předjet kamión byl problém. Jinak skoro všem servisákům  na firmě(bylo nás 10) vycházela lepší spotřeba s 2,0 TDI.

Editováno: , autor: radek253
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu se také přidat z dotazem. Po prodeji Leona 2017 - 1,4 TSI - 92 kw bych chtěl po roce koupit svou první Octavii 3 - 1,4 TSI - nebo 1,5 TSI - 110 kw (asi nechat vypnout vypínání válců) - prostě víc než v Leonu. S Octavkama jsem najel cca 500 000 km, dvojková, pak 300 000km O3 - 1,6 TDI manuál - denně cca 250 km pracovně, pak 2,0 TDI - automat najeto cca 30 000 km. Jezdím krátké trasy - ročně tak 12 000 km, proto chci benzín. Oslovil jsem už 4 autosalony Škoda plus, většinou se z toho vyklube totálně odřené auto na více místech po leasingovce - nabízí už hlavně novější 1,5 TSI. Na bazos zase vozí z Německa nebo občas prodává někdo i 1,4 TSI. Je jedno co koupím - vím 1,5 píšete že je línější, nebo se zaměřit na 1,4. Jinak moc bych chtěl automat, ale ten je dobrý až u 2.0 TSI a to už je nad limit - většinou bývají 190 000 km najeto za 380 000. DSG jsem měl 1 rok a bylo to super ježdění. Cenovku bych viděl tak 350 - 370, výbava style, chci přední pěkné denní led. Leona jsem prodal - hodně tvrdý na delší trasy, 92 kw prostě jelo o dost hůře, než sousedova O3 - 1,4 TSI - 110 kw. Auto bych rád koupil do podzimu - a jedině Combi. Nyní mám Golf 6 - 1,4 MPI - 59 kw, je to sice žihadlo, syn už po autoškole nějaký čas jezdí, tak je čas se vrátit zpět k turbo motorům.

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 5. 2024 na 9:22, axetom napsal:

Ahoj, chtěl bych Vás tu poprosit o radu. Po Prodei Kie 1,6 CRDI 94kw (ceny dílů, případná cena DPF 80tis, mizerné odhlučnění atd) jsem si vyhlédl Octavii 3 kombi. Moje otázka ale je co vzít,  Požadavky jsou 6st manuál ( jezdím dost i dálnice ) a celkově ročně najezdím kolem 30-40tis km. Do práce a z práce to mám 15+15, ale využíváme HO, takže nejezdím denně. O víkendech se jezdí minimálně 50+50 a výlety (na případněé regenerace by tedy byl čas určitě + bych to řešil občasným zkouknutím diagnostikou a nechal ho dopálit). Občas se stane že vezu vozík (rekonstrukce) A teď řeším co vzít. Původní rozpočet byl kolem 200tis, nyní jsem ochoten dát 300tis ( dalsích cca 40 je bokem na první servis). Za tuhle cenu bych chtěl samozřejmě co nejnovější auto, ale nic staršího 2015. No a te´d nevím zda vzít 1,4TSI (kvůli vozejku, občas jedeme naložený, k rodičů, dovolené atd...) nebo 1,6 greenline (6st manuál) či 2.0tdi. To že má vlečnou zadní přežiju. Nájezd ideálně max 170tis, lépe míň. A teď otázka, co by kdo doporučil? Občas se samozřejmě rád svezu svižněji, chtěl bych 2 zonovou klimu. Zajímaly by mě i zkušenosti s případnou cenou repase vstřiků a DPF. Doteď jsem měl jen nafty ( Polo 1,9 SDi, Audi A4B6 1,9 Q, Kia Ceed JD 1,6CRDi, takže s možností že budu měnit dvouhmotu, turbo atd počítám).  Případně kdyby jste měli někoho kdo tahá auta a umí to opravdu prohlédnout (zaplnování DPF při jízdě, vstřiky atd.... ) počítám že bych službu zaplatil. Psal jsem dvou lidem co jsem našel na internet, ale asi jsou pro ně auta v této ceně nezajímavá. Jsem od Plzně. Koukal jsem na pána co sem tahá VS stod, ale nic co by mě zajujalo nájezd/rok/cen a Autokrs, ale  tam je to to samé.

Děkuji za rady

Za sebe (mám 2.0tdi 110kw)-

kdybych měl kupovat znovu tak pouze a jedině DSG a 4x4. Řadím často, řadím rád, ale nesmí se to přehánět. 2.0 má jen na přední náhon moc velkej krouťák a pořád to hrabe. A O3 když hrabe, tak to jsou strašný rány. Dělá to každá s kterou jsem jezdil. A když, jak říkáš, se rád svezeš, tak odřadit z 0 těch šest kvaltů je prostě otravný a je to otravný i když se chceš projet někde v zatáčkách. (Určitě si nechat aktivovat XDS, pak to v zatáčkách umí být i zábavný, když se člověk nebojí)
1.6 byla celkem svižný auto a připadala mi tišší než 2.0. 5 kvalt mi u ni vůbec nevadil, ale jezdil jsem v tom sám. Jak se to trochu víc naložilo tak už to nebylo ono. 
 

DPF hlídat nemusíš. Tyhle motory, pokud jsou v pořádku, si regeneraci udělají i když budeš jezdit 10 tam a 10 zpět. Takový to, že se to vypálí o víkendu je nesmysl, stejně jako to nějak hlídat a zkoumat. Nebo jako někteří blázni, když přijedou a zjisti, že se vypaluje filtr, tak jezdí kolem komína aby se regenerace dokončila. (Ano i takový jsou).
 

Pokud chceš (v naftě) něco kolem 150tkm tak na první servis můžeš rovnou počítat s rozvodama (vodní pumpa) a komplet tlumiče… 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, děkuji za případné rady.

Uvažuji o koupě ojeté Octavie III RS 245 TSI s rozpočtem kolem 550tis., s tím že bych nechal auto dotáhnout z DE, přes firmu co se tím zabývá. 

 

Zeptám se jak je to s poruchovostí auta s nájezdem kolem 130tis. km.

Bude lepší pohledat nějakou s nájezdem do 100tis.km nebo je to víceméně jedno ( s čím počítat např. u 140tis.km počítat s výměnou tohoto a toho atak.) na co si dát pozor a s čím počítat při nájezdu nad 100tis. km.

 

Pokukuji po OIII RS 245 s 2.0 TSI 180kw 2018/2019 ve výbavě s panoramatickou střechou a keyless start a odemykáním, popřípadě virtual cockpit a elektrické 5té dveře(Combi)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Rendy93 Nechal bych prověřit někým, kdo se dovozem nezabývá, ale umí odhadnout stav. Vše záleží na způsobu údržby, dodržování servisních intervalů i stylu jízdy. Sám 130 tkm najeto nemám, přesto se pár věcí měnilo: USB vpředu u Columbusu, krytka řadičky, termoregulátor. Přední světlomety jsou spotřebka, praskají nohoře u přechodu do černého plastu (možná jsem dostal nějakými dvěřmi, nebo zadkem dodávky, ale mělo by to vydržet.)  @ 15000 jedno. Teď budu řešit vrzání od podvozku, že těch mazacích míst je asi 20. Loni proplach a mechanická očista chladicícho systému, totálně zanesený nesmyslem v sáčku v nádobce a nevhodnou směsí (G12++), to bude potřeba udělat. Kotouče mi nereznou, žádná nutná údržba, ale neviděl jsem stav na zvedáku.

Na "stav tachometru" bych se neohlížel, to je hodnota do letáku.

Po koupi klasika, všechny náplně (olej, převodovka, diferenciál, chladicí, servo, brzdovka). Časem pak kouknout na rozvody, pumpu, brzdy (ty tam budou tak druhé, pokud ne třetí).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

kanale su najmenej  , skor cela sedanova strecha strasne praska a lupoce hlavne ked nie je spravne osetrena a auto ma r18 r19 kolesa 

je tazko vyberat , ked ju mas tak je to pekne ,cierny stit kryje hranu okna ktora nehrdzavie od kamienkov , sklo ma automaticky gumicku nie medzeru ako na ziguliaku ale zase su tieto zvuky okolo toho a treba to hold sem tam poservisovat ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...