Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte.

Dnes každý predaný nový automobil musí mať zabudovanú kontrolu tlaku v pneumatikách.

Spôsobov, ako to jednotlivé automobilky riešia, je niekoľko, ale jedno asi majú spoločné:

pri zahlásení závady tlaku v pneu sú súčasne vyradené všetky aktívne systémy spojené s podvozkom. čiže ABS, ESP, BA,....

Je to tak?

To bude blbost. Podhuštěných pneu jsem viděl mraky a nikdy nebyl problém. Statisticky by ty systémy nechodily u 60% aut.

  • Autor

A mali tie autá aj zabudovaný systém na kontrolu tlaku v pneu?

To by se tedy měla současně rozsvítit kontrolka ABS atd. - ta signalizuje závadu na systému, či jeho nefunkčnost. Na FII s tímto systémem jsem nikdy nic takového neviděl. Svítila kontrolka tlaku a to bylo všechno. Je pravda, že mně nikdy nenapadlo zkoušet funkčnost ABS. Ani v žádném manuálu o tomto není zmínka.

Jj. Měli. Lexus, Alpina, Superb atd...
Jak píše Pawouk. Ještě mě napadá systém zastavení v připadě nehody, kde je předpoklad úplně prázdných gum. Např od obrubníku.

A ještě mě napadlo, že systém načítá i rezervu. A to by byl mazec. [emoji6] [emoji23]

Taky se mi to nezdá - to by znamenalo při drobné poruše (jeden snímač tlaku) a nebo přezutí na kola bez kontroly (kdo by ty senzory kupoval, že) vyřazení bezpečnostních systémů.

Otázka je, který systém vůbec myslí? Ten škodovácký, který porovnává otáčky kol ze snímačů ABS, či druhý typ, který má snímače tlaku v každém kole? Nicméně i ten druhý mám vyzkoušený z Oplu a tam také jen svítila výstraha, že je v jedné pneu nižší tlak a nic jiného.

Kdyz jsem uvazoval o koupi Suzuki Vitara, kde je kotrola tlaku resena ventiky, tak mi prodejce rikal, ze nekteri zakaznici si tam dali kola bez tech drahych ventilku a je to pry tak propojene, ze jim kvuli tomu nezobrazoval displej na pristrojove desce vubec nic. Jezdit se s tim dalo, vsechno jinak fungovalo, ale stejne si ti zakaznici nakonec prikoupili drahe ventilky, aby jim displej zobrazoval vsechny hodnoty.

[emoji6]

I to je možné, jinak bez ventilků to hlásí chybu a je to dost otravné. Dále jsou tam problémy s kalibrací systému, za mrazů to občas zlobí, atd. Jediná výhoda je, že to ukazuje přímo hodnotu tlaku pro každou pneumatiku.

  • Autor

Žltá kontrolka na prístrojovke svieti, lebo problém so snímačmi tlaku v pneu. ABS vyradené, ESP vyradené,.... Honda r.v. 2015.

Kolega s Astrou r.v. 2015 pozoruje to isté.

Čítal som niekde, že je nejaký model auta, kde je ABS autonómne, čiže nezávislé od ostatných systémov. Ale všeobecne sú aktívne systémy podvozku vzájomne previazané.

Iba VW group má výnimku na 5 rokov, lebo nejako zdokladoval, že 20% - ná presnosť snímania tlaku v pneu cez snímače ABS postačuje. Ale EU tlačí na vyššiu presnosť vyhodnocovania tlaku v pneu, lebo ekológia.

Ja si ani neviem predstaviť, ako by vedeli aktívne systémy podvozku fungovať, keď pneu nemajú zhodný obvod. Takže asi preto pri nejakej závade na pneu sú tieto systémy automaticky vyradené.

http://landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=12392

 

 

Petiletou vyjimku na co? Podle me je to jen o tom, jestli je vyrobce ochoten platit na konkretni vozidla licencni poplatky za uziti systemu, ktery rozpozna pokles tlaku v pneu jinak nez pomoci specialnich ventilku. Napr. muj kolega v zamestnani koupil nedavno fungl novy Seat Toledo a ma tam ty drahe ventilky. A Seat je soucasti koncernu VW stejne jako Skoda ne? Na zimni kola musel krom pneu a disku prikoupit i sadu drahych ventilku. Tak jaka vyjimka?

Citovat

Kolega s Astrou r.v. 2015 pozoruje to isté.

To nějak zkoušel, jestli mu ABS/ESP funguje?

  • Autor
V ‎29‎. ‎12‎. ‎2016 at 13:01, osobne napsal:

Petiletou vyjimku na co? Podle me je to jen o tom, jestli je vyrobce ochoten platit na konkretni vozidla licencni poplatky za uziti systemu, ktery rozpozna pokles tlaku v pneu jinak nez pomoci specialnich ventilku. Napr. muj kolega v zamestnani koupil nedavno fungl novy Seat Toledo a ma tam ty drahe ventilky. A Seat je soucasti koncernu VW stejne jako Skoda ne? Na zimni kola musel krom pneu a disku prikoupit i sadu drahych ventilku. Tak jaka vyjimka?

Nie všetky modely VW sa predávajú s ventilkami.

http://www.auto.cz/mereni-tlaku-v-pneumatikach-zatracene-drahe-bezpeci-91220

http://www.mpneu.cz/jaksenasdotknesystemtpms/

To bude asi pitomost. U OII mám taky kontrolu tlaku v pneu. párkrát se mi stalo že se rozsvítila. Ona to prej nějak pozná skrze ESP podle náklonu auta když je guma podhuštěná.Nevím uplně přesně jak ta signalizace tlaku funguje.  Ale i když se mi toto stalo že jedna guma byla prázdnější tak ESP, ABS a všechno fungovalo normálně

Když nevím jak to funguje, nepíšu sem nějaké své pomýlené a nesmyslné teorie. Přitom to vygoogluješ za pár vteřin... Například ZDE. Jak snadné.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.