Neonik Vloženo 5. Únor 2017 Vloženo 5. Únor 2017 Zdarec, tak se mi dneska na ledovce podařilo potkat s obrubníkem v zatáčce. Naštěstí v poměrně malé rychlost (30km/h), ale i tak to byla solidní šlupka. Mám udělat převážení toho kola, které to schytalo? Geometrii? Zkoušel jsem dálniční rychlosti a přijde mi, že to nehází. Kolo je lehce škrábnuté, řekl bych, že to mohlo dopadnout mnohem hůře.. Po nárazu se na chvíli vypnul columbus a pak se místo bluetooth zapnulo rádio.. To je normální? Díky! M. Citovat
osobne Vloženo 5. Únor 2017 Vloženo 5. Únor 2017 Rozjet auto na rovince a pustit volant, pokud auto nezačne zřetelně samo sjíždět k jedné straně, tak to neřeš. Citovat
Neonik Vloženo 5. Únor 2017 Autor Vloženo 5. Únor 2017 Jojo, tak jsem udělal a ve 140 mi to přišlo OK (na víc jsem ve městě neměl odvahu ). Mám vedle baráku pneuservis, tak to jedno kolo nechám převážit a budu to pozorovat. Už jednou jsem za tuto zimu skončil v příkopě a byla nutná geomterie, tak kdyžtak až na jaro . Nechápu to, nikdy se mi nic takového nestalo.. Ono to bude asi tím, že s tím 4x4 mám pocit, že si můžu víc dovolit a ona to tak úplně nebude pravda ... Citovat
Prochaine Vloženo 5. Únor 2017 Vloženo 5. Únor 2017 Já bych geometrii nechal udělat, např. při návštěvě servisu. Na 100 % to bude hnuté a je škoda si blbě sjet pneumatiku. Citovat
Neonik Vloženo 5. Únor 2017 Autor Vloženo 5. Únor 2017 No, domluvím se v pneuservise, kde jsem nechal dělat geometrii před týdnem Máte někdo nějaký rozumný vysvětlení k tomu, proč se přepnul ten columbus? Když nad tím tak přemýšlím, tak on se jakokdyby restartoval (byla chvíli černá obrazovka)... Citovat
Neonik Vloženo 6. Únor 2017 Autor Vloženo 6. Únor 2017 Zkrat si myslím, že ne, protože to by došlo k vyresetování i PP. Myslíte, že by to mohlo být vidět na diagnostice? Díky! Citovat
Neonik Vloženo 6. Únor 2017 Autor Vloženo 6. Únor 2017 Tak jsem to pozoroval a v 80 - 100 je to hodně cítit. Do pneuservisu už jsem ale objednán, tak se mi na to odpoledne mrknou :-) Citovat
michal2009 Vloženo 6. Únor 2017 Vloženo 6. Únor 2017 Určitě po takovým incidentu geometrie popř. pneuservis ať zkontroluje, jestli kolo není "nakoplé". Citovat
brasci Vloženo 13. Únor 2017 Vloženo 13. Únor 2017 Stalo sa aj mne. Tyčka riadenia, zadné ložisko, geo a na druhý pokus aj riadenie. Z takej blbosti slušná oprava nakoniec. Citovat
Patrik1971 Vloženo 16. Listopad 2017 Vloženo 16. Listopad 2017 Iba sa spytam...je ozaj nutne po geometrii kalibrovat radar adaptivneho tempomat a kameru pre lane asistent?To mi totiz povedali dnes v servise Skoda. Citovat
osobne Vloženo 16. Listopad 2017 Vloženo 16. Listopad 2017 Lepsi asi tyhle zbytecnosti nemit. Auto je k jizde nezbytne nepotrebuje. 2 Citovat
Neonik Vloženo 17. Listopad 2017 Autor Vloženo 17. Listopad 2017 (editace) Ono je to v dílenské příručce... Já s tím mám zkušenost takovou, že pokud s tou kamerou nic neuděláš (jakože s ní nehýbeš), tak se v zásadě nic nestane a funguje to..(ale na vlastní nebezpečí - to si každý musí zvážit). EDIT.. Ještě bych se vrátil k vyřešení tématu.. Kolo jsem nechal převážit a půl roku to bylo OK. Pak ale začalo auto podivně vibrovat ve vyšších rychlostech. Zavezl jsem ho tedy do servisu, kde mi řekli, že se jim závada neprojevila.... Takže jsem jim problém musel přesně ukázat a řekli mi, že by to mohlo být ložisko (což mi v té chvíli přišlo jako úplná blbost, protože žádný hluk nebyl slyšet, opravdu jen vibrace). Vzpomněl jsem si ale na to, jak jsem před půl rokem ťuknul do obrubníku, čímž se podezření ještě zvýšilo. No a po výměně vše OK. Po opravě mi navíc řekli, že i když ložisko měli venku, tak nebyl poznat rozdíl mezi novým a vadným, přesto příčinu odstranili :-). Za tuto diagnostiku skládám servisu poklonu, protože to nebyl první servis a většinou mi navrhovali opravu úplně jiných věcí. Editováno: 17. Listopad 2017, autor: Neonik Citovat
Martinro Vloženo 21. Prosinec 2017 Vloženo 21. Prosinec 2017 Jako takové základní řešení by mělo být vždy udělat měření geometrie po takovéhle nehodě. To je totální otázka bezpečnosti a šetření na blbém místě. Jak máš rozhašenou geo, tak sjíždíš pneu. Nemáš přilnavost a namáháš další díly. Stojí to 200 - 400 Kč viz třeba: http://servisdecin.cz/3d-geometrie/ ... Neni důvod to neudělat.. Citovat
Wittmann Vloženo 21. Prosinec 2017 Vloženo 21. Prosinec 2017 to by mě zajímalo, co se reálně dá za "200 - 400 Kč" v oblasti geometrie pořídit. Dobrý pocit? 1 Citovat
Kraso Vloženo 22. Prosinec 2017 Vloženo 22. Prosinec 2017 Premereni geometrie za to dostanes, jak rekl Martinro a je uvedeno v linku To co je na tom drahe je pak samotne serizeni geometrie. Ovsem kdyz nekdo rekne v (pneu)servisu, ze chce geometrii kol, tak se tim obvykle mysli oboje - premereni + nasledne serizeni a to vyjde obvykle kolem toho litru. Pokud chce nekdo udelat jenom premereni, tak je lepsi to vyslovne uvest, aspon takova je moje zkusenosti. Citovat
psurn Vloženo 22. Prosinec 2017 Vloženo 22. Prosinec 2017 Před pár lety jsem se při cestě na dovču stavil kvůli poloze volantu na přeměření geometrie v Praze na Hunteru, stálo to 200 Kč, bylo to hned, ale za ty prachy mi udělaly pouze celkovou, tedy geometrie vyšla ok, ale volant byl ke straně. Šel jsem pak stejně na celkovou, kde se ukázaly úhly obou kol a seřízení za tisícovku. Citovat
Wittmann Vloženo 22. Prosinec 2017 Vloženo 22. Prosinec 2017 no to jsem právě měl na mysli - cena geometrie se blíží ceně jedné gumy. Pokud už jsou kola jetá a netáhne to do nastranu, tak to s její rentabilitou zas tak moc jednoznačné není 1 Citovat
Neonik Vloženo 22. Prosinec 2017 Autor Vloženo 22. Prosinec 2017 Já mám pocit, že by to člověk mohl dělat každý měsíc - asi jde jen o to najít nějaké rozumné časové rozestupy, protože když párkrát vletím někde nečekaně do díry, nebo jedu po D1, tak se to stejně rozhasí.. Citovat
Supermarine_Spitfire Vloženo 23. Prosinec 2017 Vloženo 23. Prosinec 2017 Na mondeu mám tovární geometrii už 250tkm a podle posledního přeměření stále ok. Citovat
osobne Vloženo 23. Prosinec 2017 Vloženo 23. Prosinec 2017 Ja na Felicii nedelal geometrii nikdy a ze tech karambolu bylo a do obrubniku take, uz je ji 19,5 roku a stale jezdi. Citovat
Neonik Vloženo 23. Prosinec 2017 Autor Vloženo 23. Prosinec 2017 Taky mám auto, kterému je 22 let a geometrii jsem tam nedělal, ani nepamatuji. Ono to bude asi tím, že když s tím autem člověk jezdí jen krátké a pomalé trasy, tak tu horší geometrii ani nerozezná. Když jsem jel naposledy ve Felicii, tak jsem se ve 100km/h opravdu bál o svůj život.. Geometrie tam byla ten nejmenší problém... Citovat
ferda25 Vloženo 23. Prosinec 2017 Vloženo 23. Prosinec 2017 To taky nebyly systému typu ACC, Lane Assist....už i asistent tažného jsem musel znovu kalibrovat po geometrii, kára do té doby nechtěl couvat rovně. Citovat
Kraso Vloženo 19. Srpen 2018 Vloženo 19. Srpen 2018 Zdravim, tak ja se sice nepotkal s obrubnikem, ale byl to sutr na dalnici na jednom z useku pod rekonstrukci. A naraz to byl takovy, ze prosel pres moji 8x18 ET43 az na disk, ktery ohnul. Tlak v pneumatice nastesti drzel dal a ani se u poskozeni nevytvorila zadna bublina, takze jsem dokazal dojet zpatky do Brna. Kolo akorat vic "hucelo", coz jsem daval za vinu rozhozenemu vyvazeni a geometrii. V servise mi hned rekli, ze to je na vymenu celeho disku, tak jsem objednal novy. Ted mam novy disk s puvodni pneumatikou + geometrie a serizeni s tim, ze v servise se dusovali, ze vse ostatni vypada v pohode a provedli testovaci jizdu. Presto je ale kolo pri vyssich rychlostech vyrazne hlucnejsi nez pred kolizi. Problem zacina pri rychlostech nad 80 a nejhorsi je to pri 120, kdy dostavam i jemne vibrace do plynoveho pedalu. Je mi jasne, ze pri tom narazu mohlo byt poskozeno hned nekolik veci a tezko odhadovat takhle na dalku... spis jestli nekdo neresil podobny problem a nemohl by poradit, kde zacit hledat pred tim, ne se vydam zpatky do servisu. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.