Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Má někdo s tímto typem motoru+ s automatickou převodovkou zkušenosti?

Upraveno od Pawouk
Upraven název tématu.

Viacero uživatelov tohto fora túto kombináciu majú. napr. Galvi, e1. Skús niektorému z nich napísať, majú aj viac km na nich najazdené.

před 16 hodinami, Jan Pastrňák napsal:

Má někdo s tímto typem motoru+ s automatickou převodovkou zkušenosti?

Čo ťa zaujíma? :)

  • Autor

Slyšel jsem, že 6-stupňová převodovka je lepší než 7-stupňová, a je vice nachylnejsi. A co motor 1,2 - je dostacujici? Nemam z tim zkušenosti, teď ho chci brát, poradí mi někdo?

DSG je všeobecně náchylnější než manuál, ale zase je relativně blbu-vzdorné, protože prostě nejde zařadit přes zuby. Ovšem porovnávat 6 a 7. stupňopvou nejde, jsou konstrukčně jiné a ano, 6°DSG vydrží více, ale protože je na vyšší zatížení stavěná. 

Nicméně bych se o převodovku v 1.2 TSI tolik neobával, stejná 7.°DSG je třeba ve fabii RS, která je výkonově úplně někde jinde a také funguje.

Jestli budeš Fabku s touto převodovkou kupovat, tak by bylo dobré vědět jak s tím ten před tebou jezdil, od toho se odvíjí všechno. Zda byl třeba měně olej v převodovce,...

 

Motor ve spojení s touto převodovkou mě osobně plně dostačuje, ale nejsem závodník. 

Převodovky DSG jsou taky rozlišeny interně podle kroutícího momentu(jako manuální) nebo se do celé flotily montuje ta samá? Nikde jsem se k tomu nedopátral.

Sú rozlišované podľa krútiaceho momentu. V prípade 1.2 TSI, 1.4 TSI a dokonca aj 1.6 TDI a 1.8 TSI sa používa viacmenej tá istá "suchá" 7-stupňová DSG prevodovka, a predpokladám, že tomu nie je inak ani u 1.0 TSI a 1.4 TDI. Limitný točivý moment je v tomto prípade 250 Nm.

Čo sa týka výmeny oleja, tieto "suché" DSG sú na tom lepšie ako 6-stupňové verzie, nakoľko tieto výmenu oleja nemajú predpísanú. Ja osobne ale každých +/- 55 tisíc km ten olej preventívne mením. Rozdiel je ale v tom, že v "suchej" DSG se mení iba 1,7 litra oleja, takže to nie je taká pálka ako v prípade 6-stupňovej "mokrej" DSG.
Čo môže byť ale pálka, je výmena spojkovej sady a dvojhmotného zotrvačníka. Nie je to bežný problém, ale asi vzhľadom na výrazne väčšiu záťaž pri mojom spôsobe používania auta, mňa to stretlo po 100 tisíc km a stálo ma to takmer 1200 €. Pri kúpe jazdeného auta s takýmto DSG by som si určite dával pozor, aby v nízkych otáčkach (1300-1600) auto nijako nevibrovalo. Jednoducho nesmieš mať pocit, že dusíš motor, a to ani pri jemnom stúpaní. A inak toto je aj asi najväčší problém DSG prevodoviek. Tie mrchy kvôli nízkej spotrebe držia otáčka motora na môj vkus až moc nízko. Dvojmota si s tým poradí, ale uvítal by som keby som jemne pod 60 km/h nemal zaradený už 7. prevodov. Chcelo by to nejakú softvérovú úpravu ktorá by oneskorila preradenie o nejakých 300 otáčok.

  • Autor

Moc všem děkuji za Vaše názory!!!

  • 4 roky později...

Zdravím vás,, Chcem sa opýtať  či sa meni olej vo Fabii 2,,, 1,2 TSi,,,  7-stupňovej automatickej prevodovke ,, a ako často ?? 

Zdravim,

Ano meni se po kazdech 60000 km. Kdyz nemenis, to opravy mohou stat od 50000 kc a vice. Nevyplati se nemenit olej v prevodovce DSG.

  • 5 měsíců později...

Toto nie je pravda. DSG párované ku všetkým motorom vo Fabii sú "suché" verzie a podobne ako manuálne prevodovky, nemajú predpísaný interval na výmenu oleja. Suchá prevodovka to je preto, lebo má iba cca. 1,7 litra oleja + liter oleja mechatronike.

Interval 60 tisíc km (pri novších typoch už 120 tisic km) na výmenu oleja v DSG majú takzvané "mokré" verzie ktoré sa montujú k výkonnejším motorom ako sú 2.0 TSI/TDI a vyššie, tieto majú v sebe ale okolo 6 litrov oleja a majú ich iba Škodovky od Octavie vyššie.

Samozrejme nie je na škodu vymeniť olej, nemalo by to ničomu uškodiť, ale zo svojej vlastnej skúsenosti môžem napísať, že častejšia výmena oleja ničomu nepomôže. Ja som totiž menil olej vo svojej DSG každých cca. 55 tisíc km a po 175 tisíc km som aj tak ostal stáť a skončilo to s výmenou mechatroniky. Na druhej strane mám kamaráta s podobným nájazdom ako ja, rovnaký motor aj prevodovka, olej v prevodovke nemenil a zatiaľ jazdí bez problémov.
Keď už meniť olej v suchej DSG, tak dajme tomu, že raz za 100 tisíc. Skôr by som ale menil olej v tej mechatronike, mne to ale autorizovaný servis v minulosti nechcel robiť a dopadol som ako som dopadol. :-(

keby ti ho vymenili tak by si dopadol inak? menil som olej v mechatronike pri 360 000km a bol čistý ... tam odíde cievka , alebo jednotka , alebo v prevodovke zlomená vidlička ... také veci ako ložiská moc neodchádzajú ale tie dva litre oleja by som dajme tomu po 6r/150tkm vymenil 

  • 1 měsíc později...

Neviem ako by som dopadol, keby sa napr. po 100 tisíc km menil olej v tech mechatronike, každopádne výmena oleja v samotnej prevodovke po každých 55 tisíc km evidentne ničomu nepomohla. Samozrejme nechcem tým povedať, že menüt olej je zbytočné, ale netreba to preháňať. Obzvlášť ak nie je určený žiaden interval na výmenu. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.