Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Ja Vám nevím pánové... Ceník Škodovky mě poslední dobou v rozhodování dost stresuje a nabídka prodejce po slevách také... Čekáme přírůstek do rodiny a tak zvažuji přechod z Rapida Spaceback právě do Octavie combi... No prostě děs, páč mám lepší cenu na Golf Variant ve výbavě Maraton edition než na O3 combi Trumf + doplňky a O4 combi Ambition plus... A aby toho nebylo málo, dokonce připadá v úvahu i Passat variant. Cena Octavie přeci nemůže být vyšší než cena Golfu, který dokonce má lepší výbavu... Kde to jsme?

Editováno: , autor: petercheco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@headerTDI myslím, že o tom by se dalo diskutovat donekonečna. Jsem zvyklý už ze zdravotních důvodů, nebo dle oblečení, teplotu upravovat, a aspoň ta podle mě má být snadno ovladatelná. Snad se shodneme aspoň na tom, že manuální klima v dotykovém displeji je úlet.

@petercheco to je dlouhodobý stav, že se dá Golf v Maratonu pořídit výhodněji, ne? Navíc vedle OIV je to už výběhovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na fotkách mně přijde moc agresivní maska. Srovnání je pro OIII dost tristní, byť je to v jiné barvě a má o palec menší disky. Pořád se mně hodně líbí ta přetažená kapota do boků. A ostatně z boku i ta níž postavená maska, která je ale pak možná právě proto agresivní...

 

Docela by mě zajímala podoba OIV v době, kdy Kabaň odcházel.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad ovládání ventilace/klimatizace... tak to jsem asi jeden z těch, co to moc nechápou...už jsem psal jinde, jakmile potřebuju rychle vytopit interiér, nezbude mi nic, než natočit HI a nastavit sklo+kabinu, posléze sklo+nohy. Automat a i ne-HI poloha mi byla schopná hnát sotva vlažný vzduch do ksichtu... asi to fakt neumím používat, ale při jízdě za ledovky nebo sněhu fakt potřebuju mít odmlžený všechny skla a mrznout taky nechci. Holt jsem na to zvyklý z mechanického topení, kdy jsem pouštěl větrák na II, pak pokroutil směrem a asi po 20km teplotou. Pak už automat má smysl, ale do tý doby manuál moc nenahradí. A ano, mám ohřev sedaček i čelního skla, ale to není všelék. A ne, vlasy si v tom nefénuju, je to fakt jen ochrana před prochladnutím. Už i u OIII je mnohé skryté v menu - profily klimatizace, AirCare,..

@xmen201 Fakt je to s 1,5 tak špatné? Já bych do litru určitě nešel, no dvoulitr, i ten slabší bude asi o dost lepší, leč poněkud dražší a žíznivější. Osobně jsem se v 1,5 neprojel, ale asi bych měl. V kombinaci s DSG musí to skákání být snad nejhorší, říká selský rozum... Pak jedině bazar a nějakou 1,4, jsou-li. Jel jsem v tom 5 minut a marné to nebylo. Bylo to prázdné, studené a po rovině, takže tak. Za mně TDI nikdy, krom stavu, kdy točíš 100+km denně, což je i míň, jak doporučený "rentabilní" nájezd u dieselu. Na věčně studené ježdění kolem komína ne, to je smrt. Pro děti, kočárky atd nevím, zda se nekouknout jinde po nějakém "autobusu". Nic než posuvné dveře bych pak až asi nechtěl :) Poněkud líp se to tam rovná, než na sedačky nad vozovkou. I škodovka dělá pár modelů, jinak Citroen, Ford,...

Z tohohle pohledu je ta OIV taková žvýkačka a la Hjondé, zadek asi horší, ale předek jednoznačně lepší po zpraseném FL. Což jsem celkem tvrdil už od FII (ač názorově sám..) Uvidíme, jak ereso, motorem i designem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím to stejně jako ty @bouchy. Dát ventilátor na 2,3 a ofuk nohou a skla. Celý den stojí auto u sjezdovky a toto je léta nejrychlejší způsob. I když mám AutoAC, zapnu to při dlouhých cestách, po městě do 10km jízdy, ventilátor běží na plný ... a efekt nic.

Nechal už bych téma klima, ale ovládání kolečky po staru bude stejně nejlepší.

JJ, zepředu to může trochu připomínat nový Civic ( nízké, protažené a boule).

Až to každý uvidí v reálu jako celek, Kabaně jen tak nikdo nenahradí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad kuaté tvary - holt je asi taková doba či móda. Hranatý favorit, kulatá FI (ještě to bylo dáváno jako výhoda - "nemožnost" zlomení/vboření a sloupku do kabiny při nehodě), a hle - FII už měla úhel jak z příložníku. Zjevně někdo opět vymyslel, že oblouk bude lepší. Maska celově trochu velká a nízko.... https://images-cdn.9gag.com/photo/aPY3XvP_460s.jpg (nejhorší je, že model 2019 v reálu takle vypadá, měl jsem to od půlky lýtek až někam pod zadek...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎31‎. ‎12‎. ‎2019 na 13:05, LukasDun napsal:

Myslím že toto je v pohodě. 11-octavia-touch-bar_denik-630.jpg

Odesláno z mého Pixel pomocí Tapatalk
 

nemůžu si pomoct, ale než ten postavený tablet na palubní desce mi přijde elegantnější a praktičtější jeho integrace do středového panelu....

Dvě mapy 20.2.0219 (1).jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem téhož názoru, že integrovaný displej infotainmentu v palubce je lepší než tablet. ŠA jde cestou, kterou už některé "průkopnické značky tabletů" opouští (Audi, MB).

Ale co člověk to názor a každému se líbí něco jiného. Středové výdechy ventilace se mi zdají u OIV nízko, třeba v kodiagu si je nastavím v zimě přímo na ruku na volantu a v létě nasměruju studený vzduch z klimy nahoru na strop a ne přímo na sebe. Minimalistický volič automatu se mi líbí, hezčí než páka v kodiaqu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem divný, ale pořád nedám dopustit na řešení BMW u řady E9X s integrovaným displejem v samostatné kapličce v zorném poli vedle budíků, ačkoli už s tímto řešením přišli někdy před 15 lety, takže vývojově nejméně před 20.. Je to v zorném poli, slunce to oslní jen výjimečně, esteticky nic palubku neruší a funguje to.. Na středovém panelu je to moc nízko, tablet zase trčí jako penis..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výrobní lhůty v týdnech s restikcemi ( omezená dostupnost dílů) v týdnech.

 

11-13 týdnů - Ergonomická přední sedadla, Travel Assist, Paket špatné cesty, Sportovní podvozek

15-17 týdnů - Nezávislé topení

 

Na novinku je to málo, když nabíhal S3 v 2015 to byl jiný masakr.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, bouchy napsal:

Ad ovládání ventilace/klimatizace... tak to jsem asi jeden z těch, co to moc nechápou...už jsem psal jinde, jakmile potřebuju rychle vytopit interiér, nezbude mi nic, než natočit HI a nastavit sklo+kabinu, posléze sklo+nohy. Automat a i ne-HI poloha mi byla schopná hnát sotva vlažný vzduch do ksichtu... asi to fakt neumím používat, ale při jízdě za ledovky nebo sněhu fakt potřebuju mít odmlžený všechny skla a mrznout taky nechci. Holt jsem na to zvyklý z mechanického topení, kdy jsem pouštěl větrák na II, pak pokroutil směrem a asi po 20km teplotou. Pak už automat má smysl, ale do tý doby manuál moc nenahradí. A ano, mám ohřev sedaček i čelního skla, ale to není všelék. A ne, vlasy si v tom nefénuju, je to fakt jen ochrana před prochladnutím. Už i u OIII je mnohé skryté v menu - profily klimatizace, AirCare,..

@xmen201 Fakt je to s 1,5 tak špatné? Já bych do litru určitě nešel, no dvoulitr, i ten slabší bude asi o dost lepší, leč poněkud dražší a žíznivější. Osobně jsem se v 1,5 neprojel, ale asi bych měl. V kombinaci s DSG musí to skákání být snad nejhorší, říká selský rozum... Pak jedině bazar a nějakou 1,4, jsou-li. Jel jsem v tom 5 minut a marné to nebylo. Bylo to prázdné, studené a po rovině, takže tak. Za mně TDI nikdy, krom stavu, kdy točíš 100+km denně, což je i míň, jak doporučený "rentabilní" nájezd u dieselu. Na věčně studené ježdění kolem komína ne, to je smrt. Pro děti, kočárky atd nevím, zda se nekouknout jinde po nějakém "autobusu". Nic než posuvné dveře bych pak až asi nechtěl :) Poněkud líp se to tam rovná, než na sedačky nad vozovkou. I škodovka dělá pár modelů, jinak Citroen, Ford,...

Z tohohle pohledu je ta OIV taková žvýkačka a la Hjondé, zadek asi horší, ale předek jednoznačně lepší po zpraseném FL. Což jsem celkem tvrdil už od FII (ač názorově sám..) Uvidíme, jak ereso, motorem i designem. 

Po přečtení všech příspěvků u Karoqa na cukání 1.5TSI musím říct, že je ten motor jedna velká loterie. Dost si slibuji od e-TEC 1.5 TSI novináři ho dost chválí a problém by byla jen karbonizace po čase. Trochu doufám že po tý svolávačce na 1.5TSI se to již nových motorů nebude týkat ale jako řešení pro mne vidím ten E-tec který to docela dost řeší - https://youtu.be/9_B0NzSWeJY?t=548 . Doufám že příplatek za tento mild - hybrid bude minimální jako u Hyundaie..Na druhou stranu začal se mi líbit i Kamiq:), ale tady zase narážím na cenovou politiku Škody auto kdy ho nový Xceed cenově zadupe do země:).

Editováno: , autor: xmen201
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...