Přejít na obsah

Rada s výběrem Rapid vs Fabia III


bobanHTP

Doporučené příspěvky

Dneska se stejnou fabií u mě zastavil kolega na parkovišti (dostal ji před měsícem). Tak jsem si s tím chvilku sjel (neměl jsem moc času, ale zajímalo mě to). Kvalita sedaček obdoba (seřízování lepší ve Fabii - klasicky růžicí místo pákou jak někde v Peugeotu...), Rapid mi uvnitř připadá na šířku lepší, ale z Fabie lepší výhled. Jízdně jsem nezpozoroval nějaký citelný rozdíl (kola opravdu R15, a jel jsem fakt kousek na 10 minut - nebyl moc čas). Moje rychlé postřehy - oproti Rapidu se to startuje tlačítkem (Rapid klasika klíčkem), dojezdy na všech 4 oknech s DO ovládáním (Rapid jen u řidiče s tím že DO jde údajně dokódovat - ale jen u řidiče), couvací kamera (na Rapidu jen zadní čidla). Zadní sedačky - citelně méně místa oproti Rapidu, zadní opěradlo na fabii bez průvlaku pro lyže s loketkou (což Rapid má a docela oceňuji - na běžky nebo dvoje sjezdovky super). Kufr samozřejmě o dost větší, ale ten v Rapidu SB mi stačí. Vizuálně (což je čistě subjektivní) je Rapid SB na R16 s větším zadním sklem takový šmrncovnější, než Fabka na R15...

 

Sečteno potrženo, zůstávám u Rapida - je prostorově vyváženější. Jízdní vlastnosti obdobné. Ve fabii se vzadu krčíte jen proto, abyste měli rekordní kufr (i když do nedávna ve F II combi jsem to tak měl :D). Chybějící dojezdy zkousnu, už jsem si stejně musel zvyknout. Absenci hagusů u mě kompnezuje průvlak na lyže což, mám několikrát vyzkoušeno je to ve výsledku pohodlnější. Couvací kameru nepotřebuju, donedávna jsem neměl ani zadní čidla.

 

No nebudu z toho víc dělat vědu. Auta jsou to dost podobná až na tem poměr objem kufru / místo vzadu. Takže se ani nedivím, že Fabie Combi pomalu skončí a bude na výběr mezi Scalou a Kamíqem...

 

Všem dík za jejich postřehy a rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mám Fabii Combi I (2006 Elegance) a vzhledem k čím dál častějším investicím uvažuji, že přístí rok (srpen-listopad 2020) půjdo do ŠkodaPlus a koupím roční vůz s nájezdem do 20k. Nechci koupit auto bez výbavy s nájezdem přes 50tisíc a více. Vzhledem k ceně a využitelnosti se mi Octavia nevyplatí, kdy ve slušném stavu u benzínu cena vyjde na cca 450k a více. Volba tedy padla na Fabii Combi po FL ve výbavě Style(najeto do 20k), která je nyní k dispozici kolem 330-350k. Počítám, že za rok seženu roční kolem 300-320k. Jenže jsem dostal služební Rapid Liftback (velký kufr 550l) a začal jsem mít dilema. Rapida jsem bral jako velmi ořezané auto, které se vyvýjelo v krizi. Teď můj dotaz. Za cca stejné peníze (berme letos cenu 320-340k za rok staré s nájezdem do 20k) můžu mít buď Fabii Combi FL ve výbavě Style a nebo v také velmi vysoké výbavě Rapid Liftback. Největší rozdíl vidím v místě na nohy na zadních sedačkách a celkově ve větších rozměrech(lepší jízdní vlastnosti?), ale zase jako mínus jsem četl, že Fabie má modernější výbavu (LED světla(netuším rozdíl oproti xenonům na Rapidu), podvozek atd.). Do čeho by jste šli vy? Motor bych vzal stejný a tedy 1.0 TSI 81KW. Najel jsem zatím 150km, ale nejsem žádný střelec, takže mi stačí. + 6kvalt je super na dálnici

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zásadní rozdíl je mezi nimi v prostornosti, F3 je proti Rapidu stísněná a zejména vzadu. Co se týče "ořezanosti," Rapid poFL není o nic méně ořezaný než F3 předFL, ale F3 poFL už disponuje LED světlomety, které proti low-bixenonům Rapidu svítí určitě lépe a snad i déle, dojezdy všech el. oken apod. Vadila by mi akorát chybějící chlazená přihrádka.

 

My jsme dvakrát po sobě upřednostnili Rapid, protože nejsem zvědavý na okopané sedačky a laborování se sedadlem, kdykoli nás pojede víc než 2. F3 před FL navíc měla horší výbavu než Rapid (s výjimkou Front Assistu, ten v Rapidu nikdy nebyl standardně) a liftback se mi líbí víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem taky z jara nové auto, Scala mě nijak neoslovila. O3 už jen pro mě a manželku jsem po původně rodinné O1 zavrhnul a tak jsem se díval po F3 combi. Nicméně v salonu jsem si do F3 sedl a opravdu NE, silný pocit stísněnosti a tak jsem sedl hned vedle do Rapida a bylo jasně rozhodnuto. Ten prostor vzadu a kufr to jen utvrdil. Mám Style plus s bixenony i chlazenou přihrádkou a nějakou osekanost nijak nepociťuji. Teď jsem si všimnul při cestách po Moravě, že nových Rapidů je po salonech celkem dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych byl upřímný, tak Rapid přeci jen vypadá jako větší auto. Více místa vpředu, vzadu o hodně více místa. Trošku větší kufr + díky volným bočním přihrádkám v kufru vypadá kufr mnohem větší. Ty LED světla by mě mrzely. Chlazenou přihrádku nepotřebuji. Motor mi stačí a stejně to vychází na stejný u obou typů. Určitě by to chtělo si to té Fabie Style i sednout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka je co se z té ořezanosti reálně využije.

Ideální je když člověk potřebuje nějakou fíčuru a pak zjistí že jej í funkčnost je akorát ke vzteku (typicky ted drive mode selection co si nepamatuje nastavení po vypnutí zapalování), nebo navigace když ji má v mobilu.

Na výbavu to nejezdí, jezdí to na posez na silnici, pohodlí za volantem a případně na místo v kufru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl stejné rozhodování a nakonec vyhrál Rapid ( Fabia a Rapid ve škoda plus se dají sehnat za skoro stejné peníze). Lepší jízdní vlastnosti, větší prostor a přitom je Rapid pořád malé auto. Myslím, že LED u Fabie nebudou zrovna žádná špička na trhu a Rapid s Bi-Xenonem ti ostudu určitě neudělá. Rapid nemůže mít nějaké prvky příplatkové výbavy, ale základní prvky ve Stylu jsou +- totožné.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem jel do práce s Rapidem Liftback a před chvílí jsem si sednul do kolegovo Fabie Combi před FL a i u řidiče je více místa + vzadu je to volné místo neporovnatelné. U Rapida mě zarazilo, že střecha se svažuje dozadu, takže když si s 189cm sednu jako ve škole, tak hlavou narážím o střechu. Ale i tak je moje hlavní dilema, zda vzít větší prostor, nebo novější vybavení. Má Fabie FL i třeba lepší podvozek, brzdy atd?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už Rapida tak určitě Liftback kvůli kufru. Pro rapida je ohromné plus to místo uvnitř navíc. Hledám všude možně jak moc se liší Rapid 2019 oproti FL Fabie. Jak je rozdílný podvozek, brzdy atd.Chtěl jsem LED světla, ale ty oželím(xenony by měly být také fajn), dojezdy stahování oken zamrzí (hlavně že je alespoň u řidiče),

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díly podvozku jsou podobné. Fabia pořád není mqb platforma karosérie. Rapid vychází z fabie 1/2 a zadek z Octavie 1. XDS je fajn, ale pouze přibrzďuje kolo v zatáčce a pomůže lepe projet zatáčkou a opravdu to poznáš jen při jízdě na limitu. Pokud tak jezdíš rovnou počítej že brzdám to dává na frak. Jinak je ale fajn.

Jestli čekáš že Fabia jezdit líp tak ne, pořád nemá MQB a základ je fabia 1/2. Rapid má větší rozvor takže je stabilnější a to i díky většímu zadnímu rozchodu. Fabia subjektivně možná líp zvládne nějakou tu díru ve městě, ale ne rozdílem třídy...pořád je Fabia v žebříčku pod Rapidem.

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia III nemá podvozek, který vychází z FI/FII, ale má PQ26, kterou mělo třeba minulé Polo po FL. Ale jak zde padlo, stran podvozku tam nejsou zásadní rozdíly.

Jen možná takový návrh, na roční Seat Leon ses nedíval, mnohdy vychází cenově velmi podobně jako ten Rapid...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Namátkou hned první auto co jsem našel (když budeš hledat, možná najdeš více): https://www.dasweltauto.cz/detail/238709135?brand=seat&firstclass=true&maxPrice=350000&modelgroup=seat-leon-st
A je to ve všem dál než Fabia nebo Rapid (ikdyž je to stále s vlečnou nápravou vzadu, tak ten podvozek je někde jinde) a výhoda konkrétně Leonu je že se do něj dlouho dávali i 1.2 TSI, které jinak byli v Rapidu/Fabii nahrazeny litry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jak tak čtu požadavky Deawona na výběr vozu a jeho požadavky na výbavu, motor a cenu, tak bych asi šel do nového Rapidu liftback ve výbavě Style, motor 1.0 Tsi 81 kW, 6- ti kvalt manuál. Ve skladových vozech na webu Škodovky jsem zrovna teď napočítal 12 takových nových vozů s cenou do 330.000,- Kč, samozřejmě se slevou podmíněnou  s využitím financování od ŠkoFin, ale to dnes není problém, po čase to je možnost zrušit a sleva Vám zůstane.  

Jezdil jsem s Rapidem a nyní mám Fabii combi III , no a ten Rapid my připadá tak nějak festovnější a ta Fabia tak nějak jaksi "papírovější," ale je  to jen subjektivní pocit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zase střídám Fabii Style 1.2 TSI 81kW před FL, Rapid MC MR18 1.0 TSI 81kW a přijde mi to oboje tak nějak stejné, prostě stejné auta, vpředu tak nějak stejně prostoru a liší se to jen tím prostorem vzadu a v kufru...

 

Chce si to ty auta projet a vyzkoušet, Fabia a Rapid mají k sobě velmi blízko a rozhodují mezi nimi už opravdu drobné preference budoucích majitelů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...