Duben 8, 20241 r @Pajtaš ahoj, já teď dával nové tlumiče a vše okolo. Zvolil jsem originální díly. O3 1.6TDI, naj. 120tis.km.
Duben 8, 20241 r Dnes som sa tomu trošku venoval a pozerám že na moje auto je k dispozícií čo sa týka tlmiča normálnych značiek, buď KYB alebo Originál, (Pozeral som to na Škoda diely.sk) Pružiny sú buď Borsehung a Lesjöfors.. Originál pružinu isto nie, tá cena je šialená a výdrž fakt že nič moc. V mojom prípade rozmýšľam kombináciu tlmič KYB a ????? Jedine čo som našiel od Sachs na moje auto, je pružina, len na inej stránke (GAFA).
Duben 9, 20241 r zrejme to budu muset resit taky .. 88 tisic a predni tlumice jsou po postech pekne od oleje. Dal bych tam originaly, ale docela me udivuje, ze po obecnych zkusenostech na jejich kvalitu po par tisicich, je tam nekdo opakovane chce. Za sebe muzu rict, ze vytekly tlumice v 90 tisicich jsou u me docela prekvapenim, protoze takhle malo me zatim zadny nevydrzely.
Duben 9, 20241 r Rozhodně bych originál nekupoval. Vyndal jsem ven originální tlumiče ve 120K když vytekli, tlumič z fabriky vyrobil sachs. Dal jsem zase sachs a jsem spokojen za čtvrtinu ceny o proti originálu a sedí/tlumí lépe než vyteklé originály. Komfort horší než u originálu taky není. Upraveno Duben 9, 20241 r od informator
Duben 17, 20241 r Nakoniec som objednal tlmiče KYB, pružiny a prachovka + doraz Sachs, horne uloženie SKF (Škoda diely.sk). Dnes sa mi podarilo pekne vymeniť ľavú stranu, pôvodná pružina praskla asi kvôli poškodeniu laku, bola celá hrdzavá. Ale k veci, pustil som sa aj do pravej strany, len skončil som pri povolovaní matice na tyčke stabilizátora, pár závitov prekrútil a nejde už ani bohovo. Vzdáva to aj ten tisíc hrán čo slúži proti prekrúcaniu. Máte nejaké finty ako demontovať tú maticu nejako inak? Či už len odrezať? Díky
Duben 19, 20241 r Rezať bolo jediné riešenie, nešlo to povoliť že vôbec.. a zaujimavé že ľava išla krásne povoliť.. Nakoniec som dal Meyle HD, hádam budú fajn
Duben 19, 20241 r U těch kostí se vyplatí zachránit původní matky. Pokud je teda už někdo někdy nevyměnil za obyčejné co bývají s novýma kostma. Úplně nejhorší když mají tu silonovou pojistku proti povolení. Pěkně ty staré projet závitníkem, pak jdou kdykoliv povolit. Třeba když je třeba měnit pružinu, nebo když ta nová kost nic nevydrží atd .
Duben 20, 20241 r doporučuji prohřát matici kosti horkovzdušnou pistolí , pak stříknout závit olejem, opravdu jen závit , a pak otáčku povolit, dotáhnout, a opakovat. Mě to šlo povolit. Pokud jsou na autě kosti již nějakej rok a auto stojí pořád venku , tak to nemusí zabrat, ale za zkoušku to stojí.
Duben 20, 20241 r Kosti jsem prozatím na každém autě, teda aspoň jednu musel vždycky řezat. Jak se vymačká pouzdro, nebo ta kulička, tak se to protáčí a nejde to jinak. Kdysi tam byly plošky na tenký klíč, ten mám ještě někde v garáži. Ta dírka na imbus je vynález za všechny prachy. Je to nejspíš jen na montáž, ať to jde dotáhnout.
Duben 20, 20241 r Já je měnil 2x asi kolem 100 tisíc, byly už slyšet a povolil jsem je. Ale bylo to možná tím, že na ně někdy při výměně kol trochu striknu mazivo.
Duben 21, 20241 r Za mňa kyb sú nepoužiteľné tlmiče, ak chceš z auta motokáru tak nech sa páči. Univerzálne tlmiče nikdy nebudú fungovať ako origo. Idu od Octavie 1.0tsi až po Kodiaq rovnaké.
Duben 22, 20241 r Zatiaľ som prešiel po výmene asi len 40km a nepríde mi to ako motokára. S tými pôvodnými to bolo o dosť horšie, ale to bolo asi tým že jeden bol už KO a druhý pred KO Len ma trošku štve jedna vec, volant mám pri jazde rovno trošičku vytočený vpravo (auto neťahá do žiadnej strany). S čapom riadenia som nerobil nič. Čo myslíte že by to mohlo byť? Na geometriu sa ešte len chystám, ale neviem či sa po nej vyrieši tento problém.. Díky
Duben 22, 20241 r ak sa kayaba nezlepšila teraz poslednu dobu tak je to total hnoj tvrdy nefunkcny ..ja to roky nemontujem a ani nebudem uz takze mozno nieco zmenili ulozenie treba origo , tie nahrady vrzgaju ako stara postel
Duben 23, 20241 r Taky záleží na jaké auto se to kupuje. Dával jsem to na Suzuki kde to fungovalo minimálně stejně dobře jak originál. Dával jsem 50mm přední tlumiče na ovci kde to bylo jak trakař a taky jsem měl možnost porovnat montáž na ovci kde byla zesílená náprava a 55mm tlumiče a kyb světe div se lepší než původní originál... Bude to tak asi jako se vším. Už jsem viděl nekvalitní kotouče ATE a vyteklé sachs tlumiče po 15K km. Značka a cena už dnes bohužel neznamená kvalitu. Upraveno Duben 23, 20241 r od informator
Duben 27, 20241 r No na suzuki robi kayaba tlmiče od výroby tam možno fungujú, tu nie. Ale začali teraz robiť DCC pro na s4 a b9 tak uvidíme.
Duben 28, 20241 r Tak jsem se musel vrhnout do Předního tlumiče, praskla pružina a týden ježdění , jak v tanku. No 356 tis na Octuli, dobrý. Měl jsem strach, že budu muset řezat matici tyčky stabíku, ale po onom zahřátí pistolí šla úplně nádherně dolů. Zato jsem musel řezat jeden šroub u horního uložení. U všech rodinných aut dávám Bilsteiny B4 , dal jsem pružinu Sachs a uložení SKF. U mně B4 jsou dobrá kvalita za rozumnou cenu.
Červen 1, 20241 r Na oklávku III s původními tlumiči i pružinami (jednou zadní prasklou a svařenou) chystám toto: nesnížené pružiny Eibach ERL, nesnížené tlumiče Bilstein B6 a nové silentbloky na multilinku. Vše přesně na můji oktávku. Snížené podvozky nepovažuji za vhodné, protože nejde o sportovní vůz. Chci zacovat pohodlí, ale zlepšit jízdní vlastnosti. To je vše.
Červen 1, 20241 r -> Casy: B4 jsou skvělé, ale snížené. Nové B6 jsou obdobné charakteristiky, tedy progresivní účinek, ale nesnížené. -> suri: Kotouče ATS jsou OK, mám je na Afách a naprosto v pohodě. Nic jiného než brzdy od ATS neberu.
Červen 2, 20241 r B6 jsem dával místo vyteklých originálů a za mě určitě super. Komfort zůstal zachován, jízdní vlastnosti nedokážu posoudit už předtím jsem byl spokojen.
Září 16, 2024Zář 16 Zdravím chlapi, nedarí sa mi zohnať zadné tlmiče a pružiny SACHS na SKODA Octavia III Combi (5E5) 1.4 TSI 110KW - CZDA, rok výroby 2018 podľa OEN: Zadný tlmič: 5Q0 513 049 KT, 5Q0 513 049 HJ Zadná pružina: 5Q0 511 121 AE Dával niekto SACHS v tejto motorizácii dozadu ? Dopredu by šlo SACHS 315 910 + SACHS 993 818. Vopred dík za každé info
Leden 28Led 28 V 22. 4. 2024 na 18:13, suri. napsal: ulozenie treba origo , tie nahrady vrzgaju ako stara postel ulozenie aj lozisko, alebo staci len origo ulozenie? akurat hladam nejake dostupne moznosti. nasiel som dokonca, ze Sachs alebo aj Bilstein robia komplet sady lozisko+ulozenie. zeby ani to nebolo vyladene? cenovo od seba moc neutekaju, no ked porovnam s original ulozenim a original loziskom, tak to uz je rozdiel poriadny...alebo original ulozenie a lozisko Lemforder/Sachs/Borsehung? kedysi som na F3 mal najprv Lemforder (komplet) a vrzgalo to po nejakej dobe. lenze aj ked som to komplet vymenil za origo, tak velky rozdiel som nespozoroval. viem ze je tam ina konstrukcia voci O3, ale aj tak a co v pripade spodneho ulozenia tlmica, tiez radsej origo? (5Q0 412 545 D) Upraveno Leden 28Led 28 od wirer
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.