Přejít na obsah

Chiptuning - existuje dnes řešení?


_Denis_

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

 

vím, že je tady na fóru témat o chipu nepřeberné množství, ale bohužel většinou ke konkrétním autům. Protože nevím, kam bych tento obecný dotaz vznesl, v Lampárně snad zavázet nebude.

O co jde. Existuje řada dobrých úpravců (Motorpower, TDIFun, aj.) a pak bohužel ještě větší řada podvodníků (bez komentáře). Nikdo však na nejnovějších modelech nedokáže řešit situaci se zárukou a zjistitelností.

Letos se mi u nového zaměstnavatele bude objednávat Passat a protože chci 4x4, v dieselovém manuálu nemám na výběr jiný výkon než 110kW. A to je, řekněme si upřímně, na 4x4 auta typu Passat dost málo. Proto hledám možnosti.

Problémy jsou 2:

 

  • Co vím, dnešní nová koncernová auta se při každé návštěvě servisu online napichují na diagnostiku a chip je zjistitelný.
  • Kdykoli se může cokoli stát (třebaže vinou výrobní vady) a v takových případech je jednoznačně nutné vyhnout se zjištění, že v autě chip je, nebo byl.

 

V případě soukromého nákupu člověk na sebe to riziko vzít může, v případě služebního auta ale ne. Ideální by bylo něco ve smyslu power boxu, který by člověk kdykoli odmontoval. Horší je, že jsou vlastně všechny tyto krabičky kurvítka motoru a podvod.

Například BSR nabízí chip přes PPC 3, který lze kdykoli vrátit do původního nastavení, no dle zkušeností mnohých uživatelů i Petra, který tam takové kousky měl, ani toto není zrovna seriózní úprava.

S Petrem jsem o tom po telefonu už mluvil, děkuji mu za všechny rady a tipy, no vlastně jsme v mém případě k ničemu relevantnímu nedošli a TDIFun asi umřel, dlouhodobě není dostupný a neodpovídá na maily...

 

A teď co. Jasně, nečipovat. Ale pokud chci? Máte někdo zkušenost, jak toto řešit? Ptal jsem se už na VW fóru, to je ale v posledních letech trošku mrtvé a mimo Petra nereaguje nikdo. Třeba tady někdo bude vědět :kol-47: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ono být to firemní majetek, bude se možná dát domluvit (viz. mé současné služební auto, které je v majetku a které jsem totálně překopal) a zároveň bych nechtěl firmě řekněme "škodit", tedy z pohledu většiny lidí, protože majitele nezajímá, že to jede pomalu. Toto bude ale, jako většina aut, na operativní leasing, čili majetkem leasingovky. A tam osobně znám hned několik (nemálo) čipovaných aut, je to prostě standard, který nikdo neřeší - dokud není problém, kdy se po tom třeba pátrá a automobilka odmítne uznat záruku "protože čip".

Nová legislativa navíc ještě není úplně dořešená a není jednoznačná co do údajné povinnosti mít to oficiálně zapsané v TP (samozřejmě, že si jen chtějí nacpat kapsy), navíc Petrem potvrzený názor je, že kvalitně provedený čip emise nijak nezvýší => v tomto směru není zjistitelný => legislativa nedává smysl.

 

Proto toto bych neřešil. Samozřejmě je nejjednodušší poradit "nečipuj", nebo "domluv se", ale na to přijdu i sám. Hledám, jestli existuje řešení, které píšu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

legislativa je dlouhá léta naprosto jednoznačná - pokud není homologace a potažmo zápis v TP o zvýšeném výkonu, je to zakázaná úprava. Teď dokonce nově chiptunerům přibyla povinnost tě o tom informovat a nějakým způsobem doložit, že tě o tom informovali. A prosto jistý nejmenovaný začal dělat "opravy jednotek" a nikoliv zvyšování výkonu. Pokud by se ale na auto dělal znalečák třeba kvůli nějaké bouračce, tak to může mít velmi zásadní důsledky.

 

Hele ale u toho operáku, kde nevládneš nad servisem, ti to mohou kdykoliv přehrát.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, ale upřímně.. Kolik je chipovaných aut. Reálně o nic nejde a toto je věc, kterou prostě neřeším. Auta jsem měl čipovaná vždy, v rodině totéž, byla to služební auta i soukromá auta a nikdy nebyl problém. Máš pravdu, že "správně" nemá být nic, nebo když, tak jen se zápisem do TP, ale toto fakt neřeším :) 

 

Myslíš tím asi, že se to při upgrade SW může bez mého vědomí stát, co?.. No, i to je jeden z důvodů, proč bych měl u sebe rád něco jako ten power box, nebo PPC3, aj..:mellow:

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...