Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Pokud si vzpomínám, tak teplota by neměla dlouhodobě překročit 100-110°C. Samozřejmě se bavím o 0W20. Nižší teploty pod 80 nevadí ani tak oleji, jako motoru, který pak ten olej zahlcuje karbonem.

Obecně je jako provozní teplota motorového oleje uváděn interval 80° - 110°C. Mám pocit, že svého času toto bylo uvedeno i v manuálech k jednotlivým modelům škodovek.

ďakujem páni.

  • 1 měsíc později...
V 6. 3. 2019 na 11:01, ski1961 napsal:

nedostaneš se tam, musí ten kryt dolů, vidím, že máš combi, takže tam byl měl být jenom ten malý kryt..já mám u HB ten velký..

Prosím tě, můžu se zeptat co je tam za šrouby a kolik jich je? Mám taky HB. Děkuji 

Upraveno od pizzamann

@pizzamann jestli tam máš ten velký kryt tak je tam 8 šroubků, pokud ten malý tak 5 šroubků viz obrázek..jsou to torxy, velikost z hlavy ted nevím..

 

4bec778013e91.jpg

  • 5 měsíců později...

Tak se mi blíží také výměna oleje a chtěl jsem se poradit, kde vám vzali váš vlastní olej? Co jsem zjišťoval tady v okolí (Mladá Boleslav), tak nikdo vlastní olej nebere a za výměnu dát 4-5 tisíc se mi úplně nechce, to si raději zajedu i někam dál a udělám si výlet a ještě ušetřím :D

Autodružstvo Praha brali vlastní, zkus se poptat.

Výměna oleje za 5 tisíc? Byl jsem s Rapidem na první za cca 3.200,- a svůj jsem si poprve po 10 letech do servisu nebral.

Já bych se nikde předem neptal a prostě ho postavil na pult s tím že ho tam chci.

Tak to nefunguje, buď to dovolí, někde si naúčtují 500,- za donesení nebo dají svůj. Diktovat si vlastní pravidla u auta v záruce a servis by přišel o manži ....

Svůj olej do auta v záruce dostanu, to už zkoušeli taky a recyklační poplatek můžou chtít samozřejmě. Se svým servisem mám korektní vztah už víc jak 10 let.

Když mu ho tam nedají jedu jinam kde ho vezmou. Tak to bylo myšleno a sám to potvrzuješ.

Jj taky mám takový svůj servis, 800 bych jim za litr nedal.
Z toho příspěvku mi to tak přišlo přijít do jakéhokoliv servisu Škoda a .... [emoji3]

  • 1 měsíc později...

Tak jako nejlepší servis z okolí Mladé Boleslavi jsem našel Autokomplex Menčík v Benátkách nad Jizerou, kde berou vlastní olej. Našel jsem si pro Fábču olej Castrol Edge Titanium Professional LL IV 0W-20, je to dobrá volba? Budou mi stačit 4 litry, nebo mám vzít raději i třeba na dolévání 5?

@lubomir.kozak tak olej sis vybral správný, tedy VW508.00 0W-20, který máš ted z výroby, ale je možná i levnější varianta jako alternativa VW504.00 třeba 5W-30, kdy to nebude taková řídká voda..tento olej dávají třeba stále i v AS, takže je to jen na tobě..např. tento z odkazu..jinak na výměnu potřebuješ 4l...musíš vědět sám, jestli jsi doléval nebo ne..někdo nemusí, někdo ano..

https://jaknaauto.cz/Produkty/Oleje-a-maziva-C3342/MOTOROVE-OLEJE-C54/OSTATNI-NORMY-C219/Porsche-C30-C229/Castrol-Edge-Professional-LongLife-III-5W-30-4L-P18348/?gclid=EAIaIQobChMI_rbAsLuA6AIVA7DtCh0CrAOCEAQYDCABEgKfWfD_BwE

Z faktúry pri výmene oleja mám v položke olejový filter takýto kód položky: 04E115561H. Dá sa z toho zistiť, aký filter mi tam dali? Nebol som osobne pri výmene oleja, tak som sa nemohol spýtať..

 

dakujem

ano máš tam origo olejový filtr dle čísla samozřejmě..šedá barva, stačí se podívat do motoru a uvidíš ho..

Jenom podle toho čísla se to určitě poznat nedá.  Mrkni třeba na skoda-dily.cz -- tam máš pod tímto číslem 5 variant podle dodavatele: Škoda (prvovýroba), Evropská Unie, Mann (Německá prvovýroba), Filtron (Polská prvovýroba), Evropská unie, Čína.  Pokud jsi byl v autorizovaném servise, tak tam si nedovolí dát tam neoriginální díl.  Pokud jsi byl někde v garáži, tak tam záleží na domluvě (a občas taky na poctivosti servisu).

bol som v autorizovanom servise.

@PS1984 děláš si  zbytečné starosti, v autorizovaném servisu ti žádnou druhovýrobu nedají, pouze origo, takže jak už jsem psal, stačí otevřít kapotu a uvidíš sám, že tam budeš mít tento šedivý filtr..

 

1.jpg

ďakujem za odpovede.

 

mal by som však ešte inú otázku hoci som sa uz raz na to pýtal a aj som dostal nejaké odpovede...

 

pytal som sa na prevádzkovú teplotu oleja. pri tom oleji, ktorý som tam mal od výroby som dosahoval štandardne teplotu 99°C (pri zaradenom 6°, 130km/h a cca 2500 otaciek). snad iba dva, tri krát vysla nad 100°. ked jazdim 110km/h teplota je okolo 90-94°(6°, cca 2100 otaciek).

 

po výmene oleja, teraz mám 5w-30 504.00, som najazdil cez 600km a teplota oleja sa mi drží od 100 do 103° pri vyssie uvedenej rychlosti aj pri rychlosti 110km/h . 

 

moze mať vplyv na vyššiu teplotu ina viskozita? potrebuje olej "nejaký čas" ked je fungel nový alebo to nemá na to vplyv?

Upraveno od PS1984

Samozrejme ze vsetko spolu suvisi.

Jinak základní obecná tribologická poučka:  "Teplota mazacího oleje spalovacího motoru musí být bezpodmínečně vyšší než 90*C

 jinak dochází v motoru k tvorbě kondenzátu a následné korozi."

  • 5 měsíců později...

Ahojte, 
po přečtení celého vlákna mám trochu zmatek, jaký olej zvolit :/. 
Mám Fabii III po FL 08-2018 1.0TSI 70Kw. Jezdím kratší trasy sportovnější rychlostí (nedávám motoru se dlouho zahřát a už ho zhasínám...).
Díky za doporučení...

Předpokládám, že je to ten starší model, který ještě nemá filtr pevných částic? Jestli pro tebe nejsou priorita emise CO2 a o deci menší spotřeba, tak 5W40 (VW 502 00) a výměna každý rok, nebo max. 15 tisíc kilometrů. Omlouvám se, teď jsem si všinul , že je to model už po FL. Tedy 5W30 VW 504 00 a výměnu bych dopručil stejnou, jako u 5W40. 

 

Upraveno od Host

Ok díky a když mám auto v záruce a nechci to dávat do autorizáku mám vzít i nějaké díly navíc krom filtru (nějaký spešl kratší šroub a těsnění...jen nevím kody...)

Já šroub ani těsnění při mezivýměně neměním. Nikdy s tím nebyl problém. Oni dají zase nový v servisu při té další. Nedělej si s tím zbytečné starosti. Výměna oleje fakt neobnáší žádné záludnosti. Jenom až budeš utahovat zpět ten vypouštěcí šroub, tak utahuj normálním krátkým klíčem a s citem. Ráčnou bys to mohl přehnat a strhnout závit.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.