Září 21, 20231 r Vyšší spotřebu oleje při zatížení lze sledovat u motorů s turbem, ale u atmosfér to spíš ukazuje na špatný stav stíracích kroužků nebo na problém s odlučovačem oleje... S Fabii 1.0 MPI se dá jet po dálnici 150 km/h? Upraveno Září 21, 20231 r od informator
Září 21, 20231 r 150 km/hod s 1.0 MPi u Fabie se dá v pohodě a dlouhodobě, viz vyzkoušeno v nočním víkendovém a lehce odlehčeném provozu na dálnici Olomouc - Ostrava v celé trase. Motor točí opravdu hodně, tedy něco kolem cca 4700-4800 otáček, ale spotřeba kupodivu jen lehce nad 6 litrů a hluk v kabině taky v pohodě. Samozřejmě dostat se na tu 150 trvá dosti dlouho a jakékoliv zpomalení za Tirákem apod. je jen o opětovném a dlouhém nabírání ztracené rychlosti, ale když jsou podmínky (viz. ta noční jízda poloprázdnou dálnicí), tak to jde v pohodě. Tachometrově 1.0 Mpi ve Fabii dá na dálnici za příznivé konstelace až 180km/hod. Na druhou stranu to v Citigu s 1.0 Mpi při 150km/hod bylo i lepší, byly tam delší převody na o něco lehčí auto. PS: ten odlučovač oleje může být klidně příčinou problémů, o stíracích kroužcích u 1.0 Mpi jsem osobně zatím nic neslyšel... Upraveno Září 21, 20231 r od DušanV
Září 21, 20231 r před 4 hodinami, Malta napsal: kdo výměnu prováděl? Byla poté kontrola množství? Bylo to při nadměrnější zátěži (dálnice)? Mně se stalo po celých 246t km co mám najeto pouze 2x, že mi vyskočila hláška na maxíku o nízké hladině oleje a to vždy na dálnici a vždy, když jsem to docela hnal (kolem 150 tacho), takže jsem musel dolít. Ale od té doby nic, ikdyž to i teď občas protáhnu. Výměnu jsem dělal sám, nalito cca. 3,4l měl jsem 4litrovku po první výstraze dolito 0,6. A včera koupena litrová a nalito 0,7l. Kontrola stavu dle měrky. U žádného auta jsem během výměny nedoléval. Kolem výpustaku a filtrů sucho i pod motorem na krycím plastu. Jezdím převážně město a okrsky 90 na pohodu. Upraveno Září 21, 20231 r od karel1979
Září 21, 20231 r před 21 hodinami, informator napsal: Vyšší spotřebu oleje při zatížení lze sledovat u motorů s turbem, ale u atmosfér to spíš ukazuje na špatný stav stíracích kroužků nebo na problém s odlučovačem oleje... S Fabii 1.0 MPI se dá jet po dálnici 150 km/h? Díky za tip. Nikdy jsem odlučovač neměnil. A pokud by to bylo odlučovačem kde by byl ztrácející se olej ? Jdu pogooglit a uvidíme. Upraveno Září 22, 20231 r od karel1979
Březen 30Bře 30 V 20. 2. 2019 na 16:51, fabia14aze napsal: Ještě k té garanční prohlídce: - byla to první garanční prohlídka od prodeje v r.2017 - vyměnili olej,filtr, šroub, těsnění - vyměnili pylový filtr, dezinfekce klimatizace - nastavení ser.int.QI4 - další úkony jako kontrola tlaku v pneu, výška vzorků na pneu a dalším především vizuální kontroly.... alespoň podle papíru to tak vypadá. Cena 4300,-.... dělat si to sám tak bych se vešel do 2000,- a určitě bych nepřelil olej.Např. na faktuře cena za olej.filtr 480,- Kč...ten samý jsem našel na internetu za 180,-... Cena v roce 2025 za stejný servis je 12 až 15tisíc.
Březen 30Bře 30 To asi těžko, máš k dispozici fakturu nebo střílíš od boku? Byl jsem před měsícem s Rapidem a teď jsem si dovezl F3 tak vím co mě čeká 😉
Březen 31Bře 31 To asi ne, byl jsem 14 dní zpět, garančka v 300t km, tedy velká, tzn. olej (ten jsem měl jedinývlastní), oba filtry, svíčky, nad rámec jsem chtěl výměnu brzdovky a cena byla 5 946
Duben 22Dub 22 Slušná cena. Byl jsem teď ve svém AS a právě dostali zákaz vlastního materiálu tak už budu muset potlačit i vlastní pohodlnost akorát že mě prohlídky vychází u F3 i Rapida v zimě tak nevím, nevím, mě se pod auto venku nechce 😁
Duben 22Dub 22 @ben06 žádný zákaz AS nedostali, to že neberrou je vždy jen rozhodnutí vedení toho AS. Jsou to samostatně podnikající subjekty, takže mají i různé ceny atd. tudíž nemohou ani nic dostat nařízeno, vše si řídí sami. Kdyby to dostali nařízeno, což nemohou, nebrali by to nikde, ale stále jsou, kteří berou i když bohužel stále méně. Ono je jednodušší to všechno svézt na fabriku, že jim něco nařídila.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.