Přejít na obsah

Výmena turba na 1,6 TDI 77 kW


tecki

Doporučené příspěvky

Pozdravujem,

riešil už niekto výmenu turba na motore 1,6 TDI  ?

Mám najazdených 105.000 km a dnes mi turbo počas jazdy odišlo...potvrdené mechanikom, že je KO a treba jeho výmenu. Auto som kúpil ako nové ale vtedy v r. 2013 len s 2r. zárukou. Olej som menil pravidelne po 10tis km, vždy len Castrol 5/30W Proffesional, dochladzoval som turbo voľnobehom vždy po rýchlej jazde a tak podobne, nemám žiadny chip ani iné úpravy. Doprial som autu vždy všetko čo bolo treba...neviem čo som zanedbal alebo prečo odišlo... V ŠkodaAuto ma "potešili", že nové turbo 1606.-€ + práca... !!  Riešil už niekto niečo podobné?

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kulancia z ceny 1606 € + práca nie je žiadna výhra, aj keby bola 50%... vyriešil som to ináč. 

Takže turbo dnes vymenené, dal som kvalitný repas so zárukou od serióznej firmy na SK  (osobná dobrá skúsenosť z minulosti). Zaujímave je aj to, že firma čo robí repas sa čuduje, že som v priebehu mesiaca (!) už 3. záujemca o repas turba z OIII 1,6 TDI ! Na predchádzajúcom Forde (1,8 TDCi) som mal vyše 300tis km a žiadny problém so vstrekmi, ani s vodnou pumpou ani s turbom, zaujímavé že práve na novej Octavke III sa mi to stalo...

Takže mám smolu asi v tom, že moja OIII je jedno z prvých áut čo sa vyrobili v r.2013 a záruka bola len 2 roky. Potom až neskôr, keď už OIII nebola novinka, tak bola záruka 4 roky a dnes na SK je ponuka na záruku  5 rokov. Takže doporučujem čo najdlhšiu záruku :-)  Ináč reapasované turbo na OIII 1,6 TDI sa dá zohnať na SK už od cca 200€ aj so zárukou!  Ešte že tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže turbo vymenené a staré rozobraté, zistené čo sa pokazilo na ňom: ložiská uloženia osky vrtuľky sa rozpadli a oska zostala nevystredená a sa tak pridierala vo svojom uložení a vrtuľka nedosiahla potrebné otáčky...preto som počul chrastenie z turba... 

Keď sa zamyslím nad tým, že som uvažoval urobiť chip...no neurobil som ho, aby nebolo turbo viac namáhané :-) A aj tak odišlo... čo by som potom hovoril, keby bol ten chip, že bol chip príčinou že turbo odišlo? :-) Všetci tu by mi to "zaručene" potvrdili, že bol chip dôvodom :-)  Ruku na srdce, však by si to každý tu myslel!!!

Neviem teda, že by len náhoda a smola na "nevydarený kus" ?   Uvidíme časom, keď sa niekto sem pridá medzi rovnakých nešťastníkov, ako ja :-)))

Ešte raz ubezpečujem (pre všetkých čo nečítajú celé vlákno), že olej bol long-life 5W/40 Castrol meneny každých 10-15000 km a turbo som poctivo dochladzoval po jazde!  Neviem, čo viac by som mal robiť pre predĺženie jeho životnosti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Hm... Tak taky turbo na Octavia III 1,6TDI v (_._) a taky jedna z prvních - r. v. 2013... 

Jedu si po D1 a najednou si auto skočí do nouzáku... Takže servis, hledání chyby - nejdřív prý asi hlodavec, pak asi EGR ventil nebo filtr pevných částic, pak možná prý škrtící klapka a nakonec turbo... Mám najeto 89.000 km, jsem první majitel, pravidelný servis, a teď tohle :( (a hlavně žádný čip!)

Předtím jsem měl starou dobrou Octavii 1,9 TDI 66 kW a s autem jsem bez potíží nalítal 350.000 km!!! 

Takže teď vyhodím za repas (pokud bude možné udělat repas) 15.000,- Kč (včetně práce, výměny oleje apod.).

Tohle mě hodně zklamalo...

Tak snad teď vydrží podstatně déle!

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

[mention=109511]15degren[/mention]

 

Nevím o tom, že bych měl bratra. To jen k tvé rádoby angličtině.

 

Druhá věc je ta, že otázka byla směřována na autora příspěvku@Marek_D a né na nějakého křiklouna tvého typu.

 

Nestačím se divit, co se tu poslední dobou “zjevuje”.

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím o odpuštění Vaše lordstvo, klaním se a lezu zpět do své díry.

 

Kdyby někoho zajímalo záruka na turbo u EA288 je 60K km u EA189 ano ten postižený dieselgatem, tak tam bylo 100K km, koncern nejspíš věděl proč tu záruku snížil. Pořád místním lordům přijde reálná kulance při 180k km kde dle automobilky, turbo překročilo trojnásobně svojí životnost ?

 

Opět se klaním a snažím se zmizet nenápadně z dohledu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[mention=109511]15degren[/mention]

 

Tak ještě jednou a polopatě.

 

Reagoval jsem na příspěvek[mention=109511]Marek_D[/mention], který má na turbu najeto 89tis.km. Nevím, proč stále narážíš na nájezd 180tis.km, o kterém jsem nemluvil.

 

Stačí se chovat slušně a nevystupovat jako ignorant a hlupák. Btw.pokud už užíváš anglický jazyk ke ztrapnění, první se ho řádně nauč.

 

Tuto debatu s tebou tady končím. Dále na tebe nehodlám reagovat.

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...