Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, u O3 jsem to nikde nenašel, tak snad nezakládám duplicitní vlákno.

 

Mám najeto cca 100t km a vždycky sleduju teplotu oleje i vody, abych nehonil auto za studena. Typické chování vždy bylo, že po zahřátí se už teplota vody držela na 90st (uvažuju co ukazuje teploměr na palubce). Od pondělí se to chová jinak, teplota se na 90 dostane jen po delší rychlé jízdě po dálnici, jinak na okreskách a ve městě je mezi 60-75 stupni (a hodně kolísá). Odpovídajícně mi klesá občas i teplota oleje pod 70 stupňů, ale tu jsem dřív po dosažení 70 stupňů přepínal na rychlost a nesledoval.

 

Mám i nezávislý topení, to dokáže teplotu vody vyhnat nahoru, ale po vypnutí se teplota chová jak píšu výše.

 

Stalo se to někomu? Může být někde problém? Kde?

 

Servis tvrdí, že je vše ok a je to normální. Já jsem ale přesvědčený, že se to 100 t km chovalo jinak a teplotu drželo. Navíc jsem včera jel jinou O3 se stejným motorem (teda těch 140  kW, místo mých 110 kW) a chování teploty vody bylo stejné jak jsem zvyklý. Náhradní O3 s 1,6 TDI taktéž.

 

Testováno v podobných teplotách, lehce pod nulou.

 

Díky moc, Mirek.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Taky bych to viděl na termostat.. navíc jsou 2 výrobci.. Takže je potřeba fyzicky zkontrolovat jaký eventuálně objednat.

Jedna z dalších příčin může být také vodní pumpa.

Editováno: , autor: Ulipek
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Pokud mas namysli termostat kterej byl na starsich DSG.. v tomto pripade by tento problem mel byt vyresen (nemelo by se to uz stat)

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zdravim, mam tež podobny problem teplota se mi drzi okolo 80 stupnich. V servise mi vymenili vodni pumpu a stale to dela. Kdyz je venkovni teplota okolo 20 stupnu tak se mi zahreje na 90. Neumel by nekdo poradit ?

0836EEEC-9DF8-499F-AB28-00926AB034E7.jpeg

  • o 9 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravim.

Mam stejnej problém, O3, 2.0TDI 110kW, v servisu škoda měněn termostat a čidlo teploty a auto zahřeju na 90 jen když dostane trochu zabrat do kopce, jinak teplota mezi 70 až 80 stupni. Nějaká jiná rada?

Díky

Vloženo

Najeto 120 tkm, manuál.

Ale dneska jsem po ujetí asi 11 km dostal teplotu na 70 a nádobka s chladici kapalinou teplá, trubky teply. Takže termostat po výměně asi na prd. Nebo je tam víc okruhů, nevim.

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Jsem majitelem Octavie s motorem CKFC a manuální převodovkou. Najeto má 220 000 a je z roku 2014. Mám podobný problém jako výše uvedené. Teplota motoru se v létě kutálela tak kolem 60-70°C, pouze v kolonách po Brně se dostala na 90°C, na podzim 50-60°C. Odhadoval jsem to na termostat. Tak jsem ho nechal vyměnit v servisu za nový, ale je to ještě horší. Rafička se ani nepohne a dle Torque teplota mírně stoupá k 50°C z kopce klesá pod 40°C. Takže jezdím bez topení, jen mám puštěný výhřev sedačky. Starý termostat má nerezovou tyčinku, kterou při zvyšující se teploty vody vytlačuje ven a otevře termostat. Při měření za studena má tyčinka vysunutí 6,2 mm při nalití 100°C vody se vysune na 10 mm. Po ochlazení jde tyčinka opět zatlačit.

Ad 1: Kolik "mm" má být tyčinka vysunutá ve studeném stavu, předpokládám, že se úplně nevrací?

Ad 2: Je možné, že nový termostat je špatný a proto je to horší?

Ad 3: Má na funkci termostatu vliv čidlo teploty?

Ad 4: Nějaká jiná možnost?

 

V servisu s i s tím zatím neví rady, už to jednou řešili u auta s DSG, ale tam stačilo vyměnit druhý termostat na DSG.

20191202_191737.jpg

20191202_191749.jpg

20191202_191821.jpg

Vloženo

Přidám dnešní zkušenost, jelikož jsem si četl v pondělí poslední příspěvek.

O3 -  2.0 TDI, manuál, výroba 11/2014, najeto 161 000km, rozvody včetně vodní pumpy měněny při 147 000 km

dnes dvakrát dálnice úsek cca 2x170 km - tempomat nastaven na tachometrových 145km/h, motor točí okolo 2300 otáček, teplota venku 0°C (-1°C)

Při obou jízdách teplota oleje max do 80°C, nejčastěji jsem viděl 75°C

Teplota vody se pohybovala v rozmezí 60-70°C

Je to normální stav???

Vloženo

Určitě není, voda by se měla držet kolem 90°C, navíc pokud jsi odečítal teplotu chladící kapaliny z budíků, tak 60-70 na budících je v reálu méně (cca od 70°C teploty vody ukazují budíky již "90").

Vloženo
Před hodinou, LuCasX napsal:

Přidám dnešní zkušenost, jelikož jsem si četl v pondělí poslední příspěvek.

O3 -  2.0 TDI, manuál, výroba 11/2014, najeto 161 000km, rozvody včetně vodní pumpy měněny při 147 000 km

dnes dvakrát dálnice úsek cca 2x170 km - tempomat nastaven na tachometrových 145km/h, motor točí okolo 2300 otáček, teplota venku 0°C (-1°C)

Při obou jízdách teplota oleje max do 80°C, nejčastěji jsem viděl 75°C

Teplota vody se pohybovala v rozmezí 60-70°C

Je to normální stav???

Takže si myslíš, že vodní pumpou to být nemůže když je nová? Co termostat?

Pumpa OIII 2 clonka.jpg

Vloženo

Ještě mě napadly dvě věci:

1. je možné, že je plastová trubka kolem termostatu, v místě těsnění, prohnutá a termostat (nový) nepřiléhá a propouští studenou kapalinu?

2. selenoid N489 je nefunkční a čerpadlo je stále v otevřeném stavu a má takový výkon, že nějakým způsobem přetlačí kapalinu kamkoliv po motoru a ten se potom neprohřeje?

 

Chlazení má defakto tři okruhy

Viz příloha

CKFC chlazení.pdf

Vloženo (editace)

No dneska jsem jel další trasu po dálnici, situace stejná viz. výše. Ve chvíli, kdy jsem dojel do zácpy (145=>0 km/h; zúžení na dálnici), tak se teplota dostala na 85°C (během toho popojíždění).

Editováno: , autor: LuCasX
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravím chalani tak presne tento istý problém má aj moja O3 TDi. 110kw dsg 

ja som zatiaľ skúsil toto ale nič sa nezmenilo termostat motora vymenený vodná pumpa s tienením vymenená snímače 3x spätný ventil vymenene. Dsg nemá klasicky termostat ale spätný ventil tie sú ešte dva spravej strany motora a vzadu za pomocným čerpadlom. Následne som skúsil vodnú pumpu Zmerať a teraz to začne byt zaujímavé keď je motor studený vodná pumpa je zatienená  ako náhle  sa motor zohreje na cca 65 stupňov clona sa otvorí a napätie s nej spadne. tak som spojil na tvrdo a presné sa začne okamžite teplota dvíhať ako na opravením aute to znamená že 90 stupňov za 8 km. Ešte dodám že tepla voda ide do chladiča interkolera mám to zmerané extra snímačmi a následne som meranie opakoval na takej istej  Octavii ktorá zohrieva normálne. Otázka žne niekomu sa podarilo už niečo vyriešiť ? Ďakujem za odpoved pripadne nejaký doraz 

Vloženo

Tak termostat vyměněný ještě jednou a už to funguje jak má. Přestože to nebyla žádná "čína" ale originál Škoda, tak byl špatný! Mechanikovi se do toho nechtělo, protože termostat stál kolem 800,- Kč. Takže ještě jednou originál a už je v pohodě. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravím. Mám ten stejný problém. Včera po delší jízdě (200km) teploty mimo město 90st ve městě 70-80st. teplota oleje celou dobu 79st. Kde se nachází ren termostat? Díky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...