Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

V tom bych nehledal nějaké pokuty a elektromobilitu, Mazda si prostě navyšuje marži a zařízla nejnižší výbavy. To spíš koncern ohlásil, že spalovací modely budou dotovat elektromobilitu.

Hlavně koncern potřebuje kvůli emisním limitům tyto auta. Berte že CG je spíše městské vozítko sám ho používám na ježdění do práce a žena mi ho bere na nákupy. A přitom ji u baráku stojí mnohem větší a pohodlnější auto.

IVko si teď objednával bratr, do teď jezdí i3 od BMW (tou první verzí) samozřejmě co se týče luxusu půjde dolů(bi-LED, tepelné čerpadlo, výkon motoru, infotainment, hudba)  ale dojezd má 2x tolik IVko. 

V ‎04‎.‎10‎.‎2019 na 6:41, Joseamigo napsal:

A to ještě nevíme co se stane s cenou elektřiny (no, nevíme, levnější určitě nebude), až si ty elektromobily fakt začnou lidi kupovat, každej to bude chtít dobíjet (představte si ty stovky a tisíce dobíjecích míst na sídlištních parkovištích) a ČEZ to bude muset vybudovat, správně dimenzovat a najít zdroje elektřiny, které jedou i v noci... a kdo mu to zaplatí? :)

Fakt se obávám o to, do jakého světa se za pár let probudím... 

 

Elektroauta jsou možná zajímavá cesta, ale podle mě slepá...

Bohužel nemáte úplně pravdu (teda, krom toho, že cena elektřiny levnější asi nebude), ČEZ nebude muset vybudovat nic, je primárně výrobcem elektřiny a zároveň není zdaleka všude vlastníkem distribuční sítě, třeba u nás na Vysočině (stejně jako v JM kraji a myslím i JČ patří rozvodná síť EONu). Dobíjecí stanice dělá spíš v rámci reklamy (vlastní a zapůjčuje pár elektromobilů na propagaci - jako např. 500 prvních majitelů Citiga iV má rok nabíjení v jeho stanicích zdarma) a zisku z prodané elektřiny, kterou si zákazník od něj v rámci nabíjení zakoupí. Bohužel rozvodné sítě většinou nejsou na nějaké masové rozšíření elektromobility stavěné, hlavně masové nabíjení na sídlištích (převážně budované v době bývalého režimu) je nereálné. Nakonec by nutné potřebné změny (nemalé) museli zaplatit zákazníci.

 

No právě. Opravdu nevím jaké páky by "mocní" tohoto světa museli použít, aby si to obyčejní lidé kupovali. Zatím umím počítat, že 2+2=4 a ještě mi tzv. selský rozum funguje a tak tohle určitě ne!!! I když si říkám, jestli vůbec Ti mocní chtějí abychom v něčem za pár let vůbec jezdili. Taky to může být účel, ale přeci jen se nemohu zbavit dojmu, že se v tom tam nahoře pěkně plácaj, celkem odtržení od tvrdé reality dnešního světa. 

Len tak pre zaujímavosť - servisák v nemenovanej Škoda predajni sa k novému CitiGo nevyjadroval vôbec pozitívne. Hlavne v tom zmysle že oni to (zatiaľ) nevedia ani opravovať... A batérie sú riziko (životnosť, drahé opravy - koniec koncov aj tu sú ceny batérií pre prvú generáciu Up spomenuté a je to cena celého ďalšieho benzínového Upa...). Vraj to ani neplánujú objednávať do salónu, len na priamy predaj (či im natlačia predvádzačku som neriešil, ale ešte tam skočím, tak možno to preberieme).

Záruka na baterie je 8let nebo 160tis. km což ve směs dávají všichni výrobci aut do zásuvky.

Servisak je vul... samozrejme budou proskoleni, servis musi nakoupit vybaveni, par jich bude muset mit 50ku, ... ale takto to hanit kdyz to ani poradne nevidel ...

Špatně jsou oba extrémy. Nekritická adorace i předčasné zavržení. Zatím o tom autě neví z praxe nikdo nic. Tedy vlastně víme, že je tam elektromotor s nějakým dojezdem a stojí to řádově o polovinu víc, než benzinový motor. Jestli si to naslepo objedná dvacet nebo třista lidí je vcelku jedno. Reakci mechoše a obavám se zas tak moc nelze divit. Blbosti dělají i lidi na úplně jiných místech. A to jsou často i proškolení.

Upraveno od bojler

Já ho chápu, servis EV je nula nic, nemaj se kde napakovat. Proto to haní. Ty servisní prohlídky - třeba Leaf jsou v řádech stokorun. Někde jsem viděl cennový rozpis prohlídek na 10let/100.000km a bylo to něco kolem 8tisíc. Takže bude hodně záležet na tom, co bude mít nastaveno Citigo. A taková perlička - u e-Golfa, když máte jet na servis tak to hlásí "Výměna oleje" :)

Upraveno od Pajaa-76



Ohledně servisu si dovolím citovat svůj starší příspěvek

... běžné CitiGo mělo předplacený servis standard na 5let/150tis km za 39 490, CitiGo iV má to samé za 14 700.


  • 3 týdny později...

Sourozenec: https://www.autorevue.cz/seat-mii-electric-cena-nemecko-vybava-technicka-data#

Dnes jsem byl v ŠA a prodejce říkal, že o CitiGo iV je docela zájem, ale hlavně firmy co si na to pak vezmou dotace. Údajně měl k dispozici každý salon cca 3ks za současnou cenu do konce roku, od nového roku se má zdražovat (neví však o kolik).

Včera jsem na Radiožurnálu poslouchal rozhovor s Ing. Petrem Hrdličkou - šéf vývoje Favoritu, a padla tam reálná cena tehdejšího Favoritu  v roce 1988,v přepočtu na tehdejší průměrný plat při porovnání k dnešku a vycházelo to tak, že dnes bychom za Favorit s našimi průměrnými platy dali cca 800.000 - 900.000,- Kč.  Přesně si tehdejší cenu  pamatuji,  vycházelo to kolem 82.000,- Kčs. Takže nějaká Citigo iV za 500.000,- Kč, pokud se tak nějak zvedne cena, nás přece "NEMÚŽE ROZHÁZET".

Já byl v prodejně minulý týden. Ptal jsem se na Citigo iV. Mají objednáno, přihlásit jej můžou ale až po novém roce. Jsem domluven na delší zápujčku. O zvýšení ceny nepadlo ani slovo. Já mám teď problém doma :) Citigo se nelíbí a koukáme vejš IONIQ, ID3 a podobný. Třeba zápujčka manželku přesvědčí.

To budeš mít těžký, ženy se rozhodují jestli se líbí, nebo nelíbí. Já chtěl kdysi Citigo s ASG převodovkou pro moji polovičku (neumí řadit) a taky ho nechtěla, že je nějaké divné........

Přesně. Já povídám, hele neřadíš, odpich oproti 44kW MPI, výhřev sedaček a hlavně čelního skla - nemusíš ráno škrábat. A ona - ty zadní světla se mi nelíbí :)

Jj, klasika zensky ... ale vysvetli ji take ze to sklo treba v -10 neni rozmrazene za 10 vterin ... ani za 2 minuty ...

Tak je to již venku, cena elektrického Citiga se navýšila na 479.900,- Kč. 

Výsledná cena je totožná jako před úpravou. Pokud nechcete Wallbox s instalací, odečtou Vám 30 000 Kč, tedy výsledná cena 449 900 Kč. Základní výbava současně obsahuje doplňkovou výbavu, za kterou se dříve připlácelo 20 000 Kč, tedy výsledná cena dle starého ceníku by byla také 449 000 Kč.

Upraveno od Martin747

https://www.skoda-auto.cz/novinky/novinky-detail/2019-11-06-citigoe-iv-vstup-na-trh

Dnes jsem se stavil v ŠA, měli tam ten nový ceník, kde je již WallBox. Nejvíc mne překvapila otázka technika (člověka co přebírá auta od zákazníků a řeší servis): "Co je to ten WallBox?"...

před 3 hodinami, Martab napsal:

Dnes jsem se stavil v ŠA, měli tam ten nový ceník, kde je již WallBox. Nejvíc mne překvapila otázka technika (člověka co přebírá auta od zákazníků a řeší servis): "Co je to ten WallBox?"...

 Tak to mně vůbec nepřekvapuje. Někdy  jsem měl v servisu pocit, že za přejímacího technika zaskakovala uklízečka s aprobací na létající koště.

  • 2 týdny později...

Ahoj.

 

Aky bude podla vas dojazd pri 80% nabiti a 130km/h rychlosti po dialnici?

 

No Up! už se dá objednat a ceny jsou velmi podobné jako Citigo. Jinak již jsou na webu první recenze elektrické Mii, reálný dojezd bude kolem 200km, spotřeba cca 14kWh/100km

Fascinují mě vyhřívané sedačky v základní výbavě.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.