Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj. Manželce se teď stává, že každé ráno, po práci nebo kdykoliv auto déle stojí, tak jí stvrdne pedál. Auto vůbec nebrzdí. Po nastartování zase vše OK. Kde může být problém? Podtlak, posilovač? Moc se v tom neorientuju. Podotýkám, že vůbec nefunguje ručka. Páka jde až nahoru lehce a brzdí tak na 10%.

Aby posilovač fungoval, musí být nastartováno.

  • Autor

Ano, ale nikdy se nestalo, aby pedál stvrdnul jen tak sám. Po pár sešlápnutí bez nastartovaného motoru ano, ale ne sám. Zmizí jakoby tlak.

Normálně se podtlak v systému drží několik dní až týdnů. Takže posilovač funguje i několik šlápnutí bez motoru. Tobě asi mírně uniká a podtlak se neudrží. Ale s motorem se ten únik ani nepozná. Těžko říct jestli má cenu se tím zabývat.

Určitě má. Vždyť mu nebrzdí i zadní brzda a Bůh ví, co tomu ještě je... Někdo znalý by to určitě měl vidět.

Píše:  "Po nastartování zase vše OK....  ... Podotýkám, že vůbec nefunguje ručka." 

 

Ta ručka si myslím, že s tím nemá nic společného. Předpokládám 2 závady. Problém s malým únikem podtlaku v posilovači. A ručka, asi problém na bovdenech, nebo něco podobného. Asi tam budou bubny s 63kW výkonem.

Ten únik bych ještě zkontroloval, za jak dlouho po chcípnutí motoru přestane posilovač fungovat. Jestli to je víc než hodina, tak to asi bych neřešil, ale často kontroloval jestli se to nezhoršuje. Jestli je to hned, nebo jen pár minut, tak to už je vážnější. Ale nevím jak se kontroluje únik podtlaku. Bublinkovou vodou asi ne. 

jasně, že jsou to dvě závady - a to už je na brzdy trochu moc (i když ani jedna není vyloženě fatální), to bych si skoro už tipnul že jsou jako celek dávno za zenitem.

  • Autor

Ano v zadu jsou bubny a odhaduji, že je na nich ještě vše originál. Předky jsou měněné předloni včetně kotoučů. Zpátky k podtlaku. Dnes odzkouším, po hodině stání, jak je na tom pedál. Ono jde hlavně o to, že když stojí manželka někde v lehkém kopci a před startem sešlápne spojku(vyřadí) a posilovač nejde, tak jí auto ujíždí. A tady se scházejí ty dvě závady, kdy si nepomůže ani tou ručkou. Ta půjde určo na servis. Ohledně podtlaku. Jsou nějáká profláklá místa, kde by se to utíkat? Pač netuším, jak todle najít :-)

Takovýhle jev mohou vyvolávat některá brzdová obložení jednoduše svým složením a stavem opotřebení.Prostě se stanou tvrdá jako kámen a je potřeba velké síly k tomu,aby brzdy brzdily.Když potom běží motor a posilovač,tak to zabrzdit jde.Ta nebrzdící ruční brzda pokud jde páka zvednout až nahoru,tak za tou pákou,když je odbržděná,vyndej z tunelu přihrádku a zkus dotáhnout matku na vahadle,které tam uvidíš.Pokud se pak krok páky zmenší a brzda bude normálně fungovat,tak potom jediné,co bude třeba vyměnit,budou vepředu destičky.

Papírově má auto s nefunkčním podlakem stejně dlouhou brzdnou dráhu jako s podlakem. Ten posilovač je jen jakási komfortní funkce, ale v principu není nutností. Subjektivně se může zdát, že auto bez potlaku nebrzdí (tuhý pedál, je potřeba více síly), ale stále to musí brzdit. Pokud auto ujíždí, je někde něco špatně.

Jak píše Witttmann, je to "subjektivní" pocit. Ať s drahá polovička pořádně opře do pedálu (vší silou, teď jen jestli ví jakou sílu má veš :-)) a musí to ubrzdit. Brzdy brzdí normálně, jen je třeba výrazně větší síla na pedál.

 

A hledání netěsnosti? Mohlo by to tiše syčet, takže při vypnutém motoru poslouchat, případně zahýbat hadicí do posilovače, jestli se syčení nezmění. Netěsný by mohl být nějaký spoj nebo zpětný ventil v hadici.

Upraveno od McMatej

Ano znám ten pocit, že když jsem zkusil brzdit bez posilovače - a to ještě u nového, tak se mě zdálo že to nebrzdí. Když je člověk zvyklý na posilovač. A zvláště jde-li o ženu. Popsaná situace je opravdu nepříjemná. Určitě by to chtělo aspoň tu ruční urychleně.

 

Ale jezdíval jsem se Š100 bez posilovače a nebyla potřeba tak velká síla na brzdu. A nebylo brždění o nic horší. V čem udělali soudruzi chybu, že dnešní auta musí mít tak velké síly na brzdový válec. Teoreticky bych řekl větší průměr brzdového válce - kratší dráha pedálu. Ale v praxi to tak není. Když jsem dobře nastavil čelisti v zadních bubnech, tak i na Š100 jsem měl krátký chod pedálu a brzdilo to jak do zdi.

  • 2 týdny později...

Mám ten samý problém,když ráno šlápnu na brzdu,tak je pedál tvrdý a nebrzdí to. Zkoušel jsem už projít všechny hadice co se týká posilovače,ale nic jsem nenašel. Ta hlavní silná hadička se pak různě rozdvojuje na slabší,jde do nějakého ventilu a z něj pak jdou právě ty slabší a může to být na hodně místech. Mýdlová voda by asi nepomohla když je tam vlastně podtlak a ne tlak. Který ventil udržuje tento podtlak?

Povolí ti ten pedál po znova sešlápnutí nebo delším podržením (5sec?), nebo pomuže jen znova nastartování?


Jezdíte s tím aj dálnice, nebo třeba v noci? Dlouhé trasy (1+h), na kterých není potřeba brzdit?

  • 8 měsíců později...

Neměnil jsem to. Brzdy brzdí normálně a to že mám tvrdý pedál po delším stání,tak na to jsem si zvykl. Kousek hadice s ventilem za skoro 1100 s poštou kupovat nebudu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.