Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)
před 23 minutami, Jan R. napsal:

...

Kamiq má jiné zaměření a jinou cílovou skupinu, co to sem tahat.

...

A Fabia HB i Combi mají stejnou cílovku? Navíc jen u nás potřebují rodiny asi vozit vzadu 0.8kg vzduchu (to jde dobře vidět třeba na prodejích Golfu nebo Clia v jiných částech Evropy).

U nás se prodává Scala cca stejně dobře/špatně jako i30, to je docela úspěch. U nás Scal taky jezdí relativně dost (kupodivu i docela dost s potiskem). Spíš je otázka, jetsli ty "plánované" prodeje byli vůbec nastaveny realisticky...

 

EDIT: navíc Scala a Kamiq sdílejí spoustu společných částí, takže náklady na vývoj se mezi ně taky rozdělí.

Editováno: , autor: Martab
Vloženo

Tak s potiskem jasný, u O4 nasadili takovou cenu, že pro některé firmy je to daleko výhodnější.

 

No uvidí se co dál. Ale až skončí 125let, teď i u Style sebrali 17 kola, jestli jim to pomůže ....

Vloženo
před 26 minutami, Jan R. napsal:

V Praze jich potkávám dost, Ambitiony tedy více, ale jak se vyjede do menších měst je to bída.

Pravda, já se většinou motám kolem největší moravské vesnice, Praha jen 1x měsíčně a na dálku vidím ještě dost dobře. 

Vloženo
před 2 hodinami, Jan R. napsal:

Právě ta mediální masáž jak to bude levný Golf VIII.

Jedno kdo to napsal, čísla jsou asi jednotná ne. Kdyby to napsal Blesk, Svět Motorů tak to bude asi fajn.

Kamiq má jiné zaměření a jinou cílovou skupinu, co to sem tahat.

Měli plán v 2020 100 tis. ks. Dobře je tu korona, ale jestli na konci roku bude aspoň 70...

V auto průmyslu jsem x.let a věřte, že zaplatit vývoj fungl nové generace 50ti tisíci kusy nejde.

Za mě volba pro rodinu je vhodnější Fabia Combi, kdo chce moderní velké ne moc přidat a rovnou má prostornou O4.

Rozhodně se tu nemíním hádat, nicméně v branži už taky nejsem úplně týden.

 

Úplně si nevybavuju, že by byl prodejní cíl nastaven u Scaly takto. Možná jsem to přehlédl, ale úplně to nekoresponduje s procentuálním zastoupením prodejnosti jednotlivých modelů.

 

Kamiq má sice možná stanovenou jinou cílovku, ale v praxi se velmi často stává, že právě lidé, kteří jezdili Rapidem a jdou se podívat na Scalu, skončí v Kamiqu, protože je to "in". Scala byla minimálně na českém trhu plánovaná jako fleetové auto, což splňuje. Krom toho Scala je v podstatě Kamiq, takže náklady na vývoj se hodně rozmělňují, na to se nesmí zapomínat. Mimochodem interně mají oba modely kód NW, podobně jako měl Rapid a Spaceback NH).

 

A Fabia Combi jako rodinné auto opravdu ne. Sám ji mám doma a ve čtyřech lidech je nemožné někam cestovat. Tím netvrdím, že Scala je typické rodinné auto.

Vloženo

No je to u Fabie combi o nárocích, požadavcích a samozřejmě taky o velikosti pasažérů, tedy pro spoustu lidí může Fabia combi v pohodě splňovat požadavky rodinného auta, třeba i do toho Chorvatska. Pro tebe tedy ne, pro jiného ano. Každému podle jeho gusta. O tom jestli se Scala prodává dobře nebo ne a jestli je úspěšná, nebo není , by asi vypovídaly spíše žebříčky prodejnosti třeba v zemích Evropy a to hlavně v porovnání s podobnými modely jako je Scala.  

Vloženo

Prodeje jsou nízké, o tom žádná. Jde ale prakticky o dvojmodel obdobně jako u FII/R. Není tady sice shodná komplet přední část, ale mají toho i tak společného dost. Skoro komplet celý interier, s nějakými odlišnostmi v software bude totožná prakticky celá elektrika od budíků po jednotky ESC. To samé agregát. Podvozek nemám projitý podrobně, ale tipl bych si, že zvýšení světlé výšky je kombinace vyššího obvodu kola, delších pružin a to bude skoro všechno. Předpokládám, že se neliší ani nápravy, brzdy. Pokud by měl k tomu někdo detaily, bylo by to super.

 

Prodeje Rapidu v na západě byly krom jiného dané dost nesmyslnou cenou. Zdaleka to nebyla nižší střední třída, ale cena byla prakticky na úrovni korejců. Nemám poslední dobou sledovat co se kde šustne, ale tohle bude předpokládám taky důvod. Mně přijde, že Scala velmi dorostla a oproti Spacebacku je to velký skok.

Vloženo

Ale u te Scaly tu cenu přestřelili uplne stejne jako u toho Rapida. Proto se neprodává.

Že je jinde než Rapid je také otázka. Kamarád je cestak u nářadí´ma červenou Scalu v základu s manuální klimou a plechama.

uvnitř oproti manzelcine Rapidu nevidim extra rozdíl. Z venku není Scala také žádný zázrak s Wau efektem. A chybí ten obří 

kufr u liftbacku.

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

Tak to že je u nás nějaká cena, ještě neznamená, že to tak je v celé Evropě, třeba i30(FL) vs. Scala (v tomto pořadí) od:

ČR

329 990 Kč vs 417 900 Kč

UK

£20,695 vs £17,265

FR

20 300€ vs 20 330 €

UA

476 300 грн vs 463 301 грн

Vloženo

Cena scaly je vysoka. Vy v CR mate dobre zlavy a tym sa konkurencia stava menej atraktivna. U nas je scala drahsia a nema vyhodu voci konkurentom. Ak porovnam htb kategoriu, cenou je medzi drahsimi. Vyhrava priestor, kufor. Ak niekto nechce combi, scala ma navrh. Co sa spracovania tyka, pouzitych materialov, tak to taka slava nie je. Dost velke vytriezvenie som mal cez vikend, co som sedel v leone. Sirka, posed, materialy o kategoriu vyssie. Vyskladal som si leona. 2,0tdi, 3zonova klima, full led a vsetko co mam v scale vratane metalizy. Cena 22300. Moja scala 1,6tdi vychadzala v SR na cca 21500. Rozdiel nie velky, to spracovanie a pohodlie dost velke. Jasne, leon htb ma maly kufor, no je moznost volby i combi. Ja stretavam dost scal, no o4 vidim tak casto ako scalu a ta je na trhu kratky cas

 Cakal som vacsi zaujem firiem o scalu, no pride mi to tak, ze stale u nas vitazo octavia i napriek vyssej cene.

Vloženo

Pro CR jsou dost podstatne zustatkove ceny, ktere urcuji cenu operativnich leasingu. A celkove jsou CZ a SK trhy skutecne "zvlastni". Mimo jine prave kvuli tomu, jak se (musi) prizpusobuje konkurence.

 

Ja bych Scalu jako drahou po odchodu OIII nevidel. Staci se podivat na ceny Fabie. A kdo vi, jak bude nacenena nova generace Fabie.

 

Opakuje bohuzel preslap s manualni klimatizaci, ale to je tak vsechno, co bych ji vytknul.

Vloženo

Co si budeme povídat. Pokud byl Rapid označován za neúspěch, tak Scala se stejnými výsledky není žádná sláva. Teď ji ještě zazdili zrušením dieselu, protože koncern nepovažoval za nutné vyvinout naftu pro cokoli pod Golfem. Subjektivně mě Scala zklamala designem, zrušením liftbacku a nekvalitou prvních ročníků. Teď ještě to hloupě načasované zdražení. 

Vloženo

Včera jsem jel z Brna mých 130km ze zaměstnání a potkal jsem jednu. Na maloměstě po nástupu scaly přibyly k mému další 3 výběhové rapidy a scala až do teď pouze jedna, brýle na čtení mám nové a na dálku nepotřebuji. Ale zaměstnavatel už taky jednu konečně pořídil. 

Vloženo

Takhle to nejde brat. Tady u nas zas prakticky nikdy nebyl videt Yeti nebo treba novy Hunday. Ted je sice docela dost Karoku, ale Kokodaku snad 3 ks. Fabii a Rapidu milion. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Né že by se mi Scala RS nelíbila, ale nevím zda zrovna toto považovat za důvěryhodný zdroj, kór když píší o hybridu a koncern žádný hybrid pro MQB-A0 prozatím nemá...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • o 4 týdny později...
Vloženo

Duvody zrejme mnohym jasne nejsou. Treba v Rusku je prodej combi natolik "vyznamny", ze se tam vubec nevyrabi. Obdobne cinani kupuji verzi sedan.
 

Zaroven pan Miler porovnava obdobi, kdy druhou karosarskou verzi Rapidu byl liftback, dnes je to "SUV". Pokud tedy porovnavat, tak Scalu a Spaceback v Evrope. 

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...