Dandiouse Vloženo 6. Září 2018 Sdílet Vloženo 6. Září 2018 (editace) Dobrý den, zakládám nové téma, jelikož jsem v jiných vláknech odpověď k mému problému nenašel. Chci se zeptat, zda-li jste se někdo setkal s touto závadou? Jedná se o "drhnoucí" zvuk linoucí se od motoru a děje se tak výhradně při ohřátém motoru na provozní teplotu. Zvuk je zachycen na přiložených videích, je slyšitelný spíše na pozadí zvukové kulisy motoru a jakoby "pulzuje". Climatronic je ve videích úplně vypnutý. Rok výroby auta je 2005, má naježděno 174 000km. Koupil jsem jej při 172 000km a ten zvuk mě poněkud stresuje, protože nevím, čím by mohl být způsoben. Nedávno byl měněn olej (10w 40) a rozvody. Diagnostika pouze ukázala odcházející lambda sondu a sporadickou závadu 3. vstřikovače. Výmaz diagnostiky tento problém nevyřešil.Mám v plánu vyčistit škrtící klapku a měnit svíčky, ale dost pochybuji o tom, že tato výměna bude mít na tento zvuk vliv. Jak tuto závadu řešit? Děkuji za každou radu. (1. , 2. a 3. video jsou z interieru, 4. video je z prostoru levého předního podběhu, 5. video je z motorového prostoru a 6. video je z prostoru pravého předního podběhu. Nejlépe je ten zvuk slyšitelný právě z interieru. Omlouvám se za kvalitu videí, snad ale budou dobře dokumentovat mnou výše popsaný problém.) interier1.mp4 interier2.mp4 interier3.mp4 levy_predni_podbeh.mp4 motorovy_prostor.mp4 pravy predni podbeh.mp4 Editováno: 6. Září 2018, autor: Dandiouse Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 6. Září 2018 Sdílet Vloženo 6. Září 2018 Môže to byť že niekde nasáva vzduch alebo ložisko treba popocuvat odkiaľ to ide ...skúsil by som dať dole klinovy remen či to nejde odtiaľ . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbuja Vloženo 17. Září 2018 Sdílet Vloženo 17. Září 2018 Jestli myslíš ten pulzující zvuk, co je slyšet hlavně na volnoběh, tak to klidně může být kompresor klimatizace. Já jsem měl stejný problém. Bylo to slyšet hlavně v interiéru z výduchů klimy. Máš doplněnou klimu? Pokud je málo náplně, kompresor trpí. U mně se to po doplnění chladicího média výrazně zlepšilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 25. Září 2018 Autor Sdílet Vloženo 25. Září 2018 Tak aktuálně se věci mají tak, že ten zvuk přetrvává, po 3 tis. kilometrech jsem doléval cca 3dl oleje (což je u těchto motorů normální) a momentálně motor čeká generálka, kterou mu chci dopřát, aby mi hezky sloužil alespoň 5 let ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 26. Září 2018 Sdílet Vloženo 26. Září 2018 3dcl na 3000 km je normalna spotreba po dialnici s uplne novym motorom.Takze na generalku to isto nie je .Ja na caddy pri 420 000 dolievam 1L na 2000 km.Daj dole remen aby si oddelil klima kompresor,alternator.Susedovi tak drhlo lozisko horne na prevodovke.Ja som sice nikdy nepocul ale on ano.Tak rozobrali a fakt to horne muselo od vyrovy zle fungovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbuja Vloženo 2. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2018 V 25. 9. 2018 na 17:11, Dandiouse napsal: Tak aktuálně se věci mají tak, že ten zvuk přetrvává, po 3 tis. kilometrech jsem doléval cca 3dl oleje (což je u těchto motorů normální) a momentálně motor čeká generálka, kterou mu chci dopřát, aby mi hezky sloužil alespoň 5 let ;-) Generálka? Z jakého důvodu? To bych řešil, až by motor žral litr oleje na 1000 km :) Co všechno chceš dělat, pístní kroužky, těsnění pod hlavou? Tvůj problém to ale vůbec nemusí vyřešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 2. Říjen 2018 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2018 Chtěl bych nechat vyměnit jen to nejnutnější. Pístní kroužky, gufera, ložiska... Hlavně ale vyčistit klapku a dát do základního nastavení, svíčky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 27. Říjen 2018 Autor Sdílet Vloženo 27. Říjen 2018 Zdravím. Aktualizace: Motor má nové pístní kroužky, nové šály na klice, nové svíčky, seštelovanou a vyčištěnou klapku, nový zadní díl výfuku (původní měl díru před tlumičem hluku.) Poznatek: Ten drhnoucí zvuk tam je slyšet stále. Je to někde mezi motorem a dělící stěnou motorového prostoru. Nemám páru, co by to mohlo být.... Nicméně, alespoň se při volnoběhu ten motor tak "nehádá", jako to bylo před opravou. Pístní kroužky byly solidně zapečené a šály také už byly ojeté. Pokud máte nějaký nápad, co, kde, jaké ložisko drhne, budu rád za typ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 30. Říjen 2018 Autor Sdílet Vloženo 30. Říjen 2018 Patrně jsem přišel na spouštěče pazvuků. Ten drhnoucí zvuk se ozývá pouze když je zapnutý režim ECON. Dnes jsem ho po pročtení vlákna s popisem funkce Climatronicu vypnul. Jakmile jsem ECON vypnul, auto je zticha :D. Takže můj dotaz zní, je vadná spojka kompresoru? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbuja Vloženo 5. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2018 Máš doplněnou klimu? U mě doplnění média hodně pomohlo a drhnutí se ztišilo. Pokud je málo média, kompresor špatně maže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 7. Listopad 2018 Autor Sdílet Vloženo 7. Listopad 2018 Nevím, v jakém je stavu. Ale asi to bude původce všeho. Nechám ji doplnit a dám vědět. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 9. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2018 V 30. 10. 2018 na 17:58, Dandiouse napsal: Takže můj dotaz zní, je vadná spojka kompresoru? Kopresor v OII zadnou spojku nema, takze spojkou to urcite neni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 9. Listopad 2018 Autor Sdílet Vloženo 9. Listopad 2018 Ale má, elektromagnetickou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2018 Kde? Žádná tam není! Popis funkce: V závislosti na motorizaci jsou montovány kompresory od firmy Denso, Zexel a Sanden. Odlišují se pouze v konstrukci. Externě ovládané kompresory s proměnnou velikostí zdvihu jsou poháněné od motoru řemenem alternátoru. Kompresor již nemá elektromagnetickou spojku. Silový styk řemenice - hřídel kompresoru je prováděn unášecí spojkou. Velikost zdvihu kompresoru se reguluje externě řízeným regulačním ventilem ze strany sání v závislosti na požadavku chlazení. Kompresor běží na minimální výkon, i když je klimatizace vypnutá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 9. Listopad 2018 Autor Sdílet Vloženo 9. Listopad 2018 Dobře, v tom případě děkuji za výklad ;-). Zkusím tedy doplnit chladivo, třeba pak ten "pazvuk" pomine. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 10. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2018 Ten zvuk by si mal len pri zapnutej klíme ...keby si ju vypol tak máš ticho vtedy je málo médiá v klíme ..riešil som to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 11. Listopad 2018 Autor Sdílet Vloženo 11. Listopad 2018 Ten zvuk tam je při vypnuté klimatizací. Při zaple klíně se ten zvuk ztratí, protože se zvýší otáčky motoru a tak to drhne neustále ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 11. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2018 Tak to máš dostatok médiá v klíme ...mne to robilo presne naopak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 11. Listopad 2018 Autor Sdílet Vloženo 11. Listopad 2018 Tak že by ložisko? Ložisko na kompresoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 2. Prosinec 2018 Autor Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2018 Zdravím, tak jsem zkusil zatočit samostatně s řemenicí kompresoru klimatizace. Kompresor se otáčí s odporem, předpokládám, že s určitým odporem má běžet. Vyzkoušel jsem, zda-li se neviklá řemenice alternátoru, v podstatě jsem nepřišel na nic. Jsem už z toho zoufalý, protože nemohu za boha přijít na to, odkud se ten zvuk ozývá... Je divné, že nikdo s tím nemá zkušenosti.... Nevím, jestli se mám obávat nejhoršího - tedy zadření, nebo ten zvuk se pokusit ignorovat i přes to, že vím, že se tam prostě něco mechanicky odírá. Řemen rozvodu je O.K., řemen náhonu alternátoru a kompresoru je též O.K.. :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 2. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2018 Keď si dal dole ten klinovy remen skúšal si aj napinaciu kladku . Skús potocit aj vôľu . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 2. Prosinec 2018 Autor Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2018 Napínací kladka je Ok, volně se otáčí a pruži jak má. Vůli nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 2. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2018 Ešte ma.napadlo skúšal si naštartovať bez klinového remena . Či ten zvuk nezmizne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiouse Vloženo 3. Prosinec 2018 Autor Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2018 Zkoušel, ale zase jsem nepřišel na to, jestli to i tak dělá ten pazvuk, protože motor nebyl ohřátý... Kéž by to byl ten kompresor, protože fakt nevím, kde hledat. Navíc to pulzování při drhnutí má různě dlouhé "tóny", někdy na volnoběh je pulzování četnější, když po jízdě zastavím na neutrál, tak zase to pulzování je delší a nemá takovou frekvenci. Nejhůře to drhne, když auto stojí a běží na volnoběh delší dobu. Třeba když jsem si nechal čistit klimatizací, tak auto takhle stalo hodinu nastartované a to ten zvuk byl opravdu kovový a ozýval se víc než kdy předtím. Ozývá se prakticky stále, stačí trochu zahřat motor a už je to slyšet. Když je mráz, do doby, než se motor ohřeje, je to zticha. Při zvyšování otáček se ten zvuk ozývá v delších tónech, při 1100ot/min je kontinuální a splyne se zvukem motoru. To znamená, že když pustím klimu, neslyším ho přes hluk kompresoru a ventilátoru.. Vážně už nevím, co s tím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbuja Vloženo 3. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2018 Jak už jsem v tomto vláknu psal, měl jsem stejný problém. Shodou okolností těsně před výměnou rozvodů ve 120 tisících. Můj mechanik si nejdřív myslel, že to bude napínací kladka nebo klínový řemen, protože když ho sundal, přestalo to. Tak jsem nechal vyměnit s rozvody i kladku a klíňák, ale nepomohlo to. Nakonec to byl opravdu klimakompresor, který je taky poháněný přes klínový řemen, proto nás to zmátlo, když byl řemen dole. Nechal jsem doplnit chladicí médium, které zároveň kompresor maže a výrazně se to zlepšilo, teď ve 145 tisících se to skoro nevyskytuje. Chyběla asi půlka náplně. Přiznám se, že na doplňování klimy jsem několik let kašlal a začalo se to projevovat takto. Tak třeba by to mohlo pomoct i tobě. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.