Myope Posted May 3, 2020 Share Posted May 3, 2020 (edited) Sice vlastnim Golf, motor CRBC, 151tkm, manual, ale take jsem resil problem s olejovym/podtlakovym cerpadlem. V autorizovanem servise vymenili rozvody, nepomohlo. Pri zkoumani jsem vypozoroval, ze pri stlaceni a stani na brzde se zvuk zmirni, pri naslednem povoleni pedalu se cerpadlo opet "rozklepe". Po vymene rozvodu se zvukovy projev znatelne zhorsil. Navic jsem si vsiml, ze pri vytoceni motoru k omezovaci (2500 ot.) a naslednem pusteni plynu se ozyval klepavy zvuk z horni casti motoru - asi ventily? Doprovodny jev byl 1) tvrdnuti brzdoveho pedalu 2) pri rozjezdu obcas skubla spojka, jako kdybych ji prudce pustil 3) pri povoleni spojky do zaberu zacalo rachotit spojkove lozisko. Probehla tedy vymena cerpadla za original nove (v jinem servise). To je po studenem startu stale slyset, je ale o poznani tissi. Ostatni problemy zmizely. Ukaze az cas, jestli vymena cerpadla akorat neoddalila selhani jineho prvku na podtlakovem okruhu. Video (po vymene rozvodu, pred vymenou cerpadla): https://drive.google.com/file/d/1h3Zg5qCK25NEhscdui8G9GAY4G-A8kiO/view Edited May 3, 2020 by Myope Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted May 3, 2020 Share Posted May 3, 2020 před 3 hodinami, Myope napsal: Sice vlastnim Golf, motor CRBC, 151tkm, ale take jsem resil problem s olejovym/podtlakovym cerpadlem. V autorizovanem servise vymenili rozvody, nepomohlo. Pri zkoumani jsem vypozoroval, ze pri stlaceni a stani na brzde se zvuk zmirni, pri naslednem povoleni pedalu se cerpadlo opet "rozklepe". Po vymene rozvodu se zvukovy projev znatelne zhorsil. Navic jsem si vsiml, ze pri vytoceni motoru k omezovaci (2500 ot.) a naslednem pusteni plynu se ozyval klepavy zvuk z horni casti motoru - asi ventily? Doprovodny jev byl 1) tvrdnuti brzdoveho pedalu 2) pri rozjezdu obcas skubla spojka, jako kdybych ji prudce pustil 3) pri povoleni spojky do zaberu zacalo rachotit spojkove lozisko. Probehla tedy vymena cerpadla za original nove (v jinem servise). To je po studenem startu stale slyset, je ale o poznani tissi. Ostatni problemy zmizely. Ukaze az cas, jestli vymena cerpadla akorat neoddalila selhani jineho prvku na podtlakovem okruhu. Video: https://drive.google.com/file/d/1h3Zg5qCK25NEhscdui8G9GAY4G-A8kiO/view Tenhle zvuk byl před výměnou nebo po výměně. Dělá mi to stejně, akorát jsem ještě neposlech vedle auta při přidání plynu. Půjdu zjistit. Taky mě to dost točí ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted May 3, 2020 Share Posted May 3, 2020 (edited) Tak tohle je moje za studena. Vrzají tam rozvody a ten zvuk co tam všichni slyšíme. Rozvodový vrzací zvuk je dle škodovky normal (šetřili) a ten druhý zvuk dle škodovky jak jsem již někde psal také rozvody. Ale to si myslím, že pravda nebude. Už by to chtělo, aby to někdo rozlousknul. Mám O3 2.0 TDI 110 kw DSG. https://photos.app.goo.gl/7ZQ6DZcSxu2bcq1C8 Edited May 3, 2020 by parana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myope Posted May 3, 2020 Share Posted May 3, 2020 (edited) Video je po vymene rozvodu, pred vymenou cerpadla. U toho tveho videa jde v pozadi take slyset cerpadlo. Rozvod mi jemne popiskaval, ale byl to konstantni zvuk, jiny nez ten tvuj, navic byl slyset jenom pri otevrene kapote. [OFFTOPIC: po vymene rozvodu se zmenil i zvuk motoru, asi dano jinou kladkou - https://www.youtube.com/watch?v=QYbKEbfU5uU] Edited May 3, 2020 by Myope Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted May 3, 2020 Share Posted May 3, 2020 To pískání jsou rozvody. Dělá to víc v zimě. Po výměně kladky se mi ten zvuk taky zhoršil. Kolik stála výměna toho čerpadla? Díky za odpověď Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myope Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 V neautorizovanem si vzali 17k, z toho tusim 9k cerpadlo a zbytek prace. Musela jit dolu vana + jeji vycisteni, vyndani a zkoumani stareho cerpadla, demontaz rozvodu (vymena dozivotniho "vytahaneho" remenu pohonu cerpadla) a nastrojeni zpatky. Vypusteny olej se nalil zpatky, pak jsem akorat dolil ztraty (asi 3/4 litru). Predpokladam, ze v autorizovanem servisu by ta cena byla +- stejna. [OFFTOPIC: Vymenu rozvodu jsem sel puvodne do autorizovaneho servisu reklamovat, ze mi po ni zacal motor divne klepat. Tam me "odbyli", ze vse je udelano spravne, ale ze tam muzu auto nechat a podivaji se na to. Po asi 4 dnech, co tam auto stalo, jsem si ho prevzal zpet a nic se neobjevilo, pokud se vubec neco zkoumalo. To klepani se neprojevovalo pri kazdem startu, ale kdyz uz se projevilo, tak vzdy bylo doprovodnym jevem tvrdnuti brzdoveho pedalu, pokud jsem ho tak 2-3x zmacknul na podlahu. Pak se k tomu pridalo mlaceni spojkoveho loziska (+ spojkovy pedal zabiral "nepredvidatelne") a auto slo hned do servisu. Predpokladam, ze kdybych cerpadlo nevymenil, tak by se objevila i kontrolka mazani, jak popsal BubakBB.] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hatak Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 (edited) 7.2.2020 Kod motora CRM,32800km,110kw,2tdi,M6 Po druhej navsteve zarucneho servisu verdikt znie: Vyjadrenie servisu: Nejedna sa o vadu! Jedna sa o hluk (konštrukcny) mechanickej casti olejoveho cerpadla Hluk je podmieneny konštrukciou podtlakoveho cerpadla a zodpoveda seriovemu stavu. K poskodeniu ziadnych sucasti nedochadza Funkčnost podtlakoveho olejoveho čerpadla nie je nijako ovplyvnena! Takze v zaruke nic neopravia,skodovka dava od toho ruky prec a tvari sa,ze to tak ma byt. Edited May 4, 2020 by Hatak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myope Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 (edited) Ano, s tim souhlasim, i me nove (original VW group) cerpadlo je hlucne. Muj problem byl ten, ze hnaci hridel cerpadla uz mela vule + byly unavene membrany (zjisteno po demontazi) a silne klepalo pri zmene podtlaku (stlaceni brzdy, spojky). Vymena rozvodu ho evidentne dorazila a postupne se zacaly objevovat druhotne problemy (zejmena klepajici ventily?, tvrdnuti brzdoveho pedalu, spatny chod spojky, skubani motoru pri vysoke zatezi na dalnici). [EDIT: Mezi vymenou rozvodu a cerpadla jsem najel ~600-700km]. Edited May 4, 2020 by Myope Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 To je fakt skvělé. Rozvody hlučné, čerpadlo hlučné. Soudruzi by měli aspoň na nějakých věcech nešetřit. Měnil jsem už pritahovaci motorek na 5 dveří. Origo skoro šest tisíc. Taky se vymačkala hřídelka. Kuchnul jsem to a pěkná poutovina. Přemýšlím, že ty rozvody asi nebudu měnit tak brzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 (edited) Tak jsem dal nové rozvody a zvuk je méně slyšet, ale je tam. Začala mi téct vodní pumpa najeto 160 tisíc. Vypadá to na klima kompresor. Už ho někdo měnil? Edited June 11, 2020 by parana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birniboy77 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 (edited) Pokud ho budete měnit, napište kdyžtak kolik to stálo....díky Edited June 15, 2020 by Birniboy77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter85 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 V 11. 6. 2020 na 23:10, parana napsal: Tak jsem dal nové rozvody a zvuk je méně slyšet, ale je tam. Začala mi téct vodní pumpa najeto 160 tisíc. Vypadá to na klima kompresor. Už ho někdo měnil? Dobrý deň ja som tu písal už skôr, ak ide o ten zvuk čo tu bol prehravany ešte na začiatku tejto diskusie a vychádza zo spodnej pravej časti kde je alternator aj klimakompresor. My sme na to prišli s jedným mechanikom. Môžte si to odskúšať naštartuje motor a povitiahnite risku oleja ak odtial bude unikát vzduch tak to je príčina toho zvuku a je to spôsobené opotrebovanymi piestnimi knižkami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 před 26 minutami, Peter85 napsal: Dobrý deň ja som tu písal už skôr, ak ide o ten zvuk čo tu bol prehravany ešte na začiatku tejto diskusie a vychádza zo spodnej pravej časti kde je alternator aj klimakompresor. My sme na to prišli s jedným mechanikom. Môžte si to odskúšať naštartuje motor a povitiahnite risku oleja ak odtial bude unikát vzduch tak to je príčina toho zvuku a je to spôsobené opotrebovanymi piestnimi knižkami. pístní kroužky, to jako fakt? mě to dělá od 120.000 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeniczek Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Mě to dělá od 75tis.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 ve škodovce mi kámoš tvrdil rozvody, jsem zvědav co řekne zítra, dám vědět Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 před 4 minutami, Jeniczek napsal: Mě to dělá od 75tis.... záruka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeniczek Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Bohužel, už po záruce.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 jak jinak ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter85 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Ako vravím, ja som už skúšal všeličo čo tu bolo popísané, rozvody ,remen alternatoru, boli vyskúšane všetky kladky . A potom sme zistili toto ako vravím skúste vytiahnuť risku oleja a ak to bude cez ňu prepúšťať vzduch tak sú to piestne krúžky. Máme aj Superba a hneď som to skúšal aj na ňom a tam sa nedialo nič. Čiže ak to je aj u vás tak a potom sa podrobné zapocuvate ako ten vzduch vniká do olejovej vane tak to bude ono. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parana Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 (edited) Vzduch jde po oddělání ven nebo dovnitř a kolik stála oprava. U jiného motoru jde vzduch ven a změní se zvuk motoru při oddělání měrky??? díky Edited June 15, 2020 by parana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter85 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 před 12 minutami, parana napsal: Vzduch jde po oddělání ven nebo dovnitř a kolik stála oprava. U jiného motoru jde vzduch ven a změní se zvuk motoru při oddělání měrky??? díky Vzduch vychádza vonku, áno zmení sa je to intenzívnejšie po vitiahnuti risky. Na Superbe sa po vitiahnuti risky nič nedialo. Opravu som neriešil nakoľko by to bolo dosť drahé. Motor vonku nové piestne krúžky a vybrus valcov a kto vie čo ďalšie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S3divak Posted June 20, 2020 Share Posted June 20, 2020 Tento zvuk (škrundání,nebo taky zvuk žabičky :) ) dela El.vodni pumpa.Zvuk se utiší po zahřátí,neboť se pumpa otevře.V zavřeném stavu prostě tento zvuk někdy dělá.Já teď ve 180tis. měnil rozvody ve 2.0 TDI CUNA a i když jsem dal originál vodní pumpu,tak se tento zvuk objevil,před výměnou to bylo v pořádku.Pozor si dejte i na fridex,který má být u nových CR motoru G13(jak je psáno na nádržce) a to právě kvůli El.pumpě.Obsahuje více maziva,aby se mazal vyjížděcí mechanismus pumpy.Spousta mechaniku dává špatně fridex G12,takže na to taky pozor! Mimochodem el.pumpa slouží k tomu,aby se motor rychleji zahříval.Což má své výhody. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted June 20, 2020 Share Posted June 20, 2020 Pleteš si dojmy a pojmy a mateš ostatní. Chladící okruh má tři čerpadla - jedno je čistě elektrické (s pohonem elektromotorkem) v okruhu chlazení plnícího vzduchu, druhé je taktéž elektrické v okruhu topení a třetí je klasické s pohonem řemenem v okruhu chlazení motoru, ale navíc s regulací průtoku pomocí přesuvného dílu (regulačního šoupátka), který zakryje/odkryje oběžné kolo dle aktuální potřeby. Tento díl ovládá elektromagnetický ventil. Z toho je snad zřejmé, že toto není elektrická pumpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S3divak Posted June 20, 2020 Share Posted June 20, 2020 (edited) Pravda,není to elektrická vodní pumpa.Je to jen vodní pumpa,která má v sobě relé a je poháněná rozvodovým řemenem.Nicmene tato pumpa je dle mého zdrojem zvuků,které se tu řeší.A to že redukuje průtok vody,díky regulacnimu šoupátku,aby se rychleji ohřál motor je taky jen můj dojem?Rád se nechám poučit :) Edited June 20, 2020 by S3divak 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted June 20, 2020 Share Posted June 20, 2020 Podívej se do učební pomůcky pro tyto motory, najdeš ji třeba tady: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.