Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Dnes jsem jel autem Octavia II Facelift 1.6 TDI a při jízdě se mi rozsvítila kontrolka žhavení a začala poblikávat + auto ztrácelo výkon a padaly otáčky, jakoby auto jelo na 3 válce, dovolilo mi to jedst pouze na 1 převodový stupeň, při sešlápnutí plynu a zařazení 2 auto začalo škubat a opět jsem musel dát 1. Je možné, že odešla žhavicí svíčka, nebo čim by to mohlo být?
 

Upraveno od Reky

Bývá to EGR ventil s chladičem, který zůstává v otevřené poloze.

Oprava v servisu tak za 16k...

Alebo vstrekovace, sada 1000€.

  • 4 týdny později...

octavia 1,6CR 77kw, za jizdy se mi rozblika zhaveni, diagnostika hlasila chybu vahy vzduchu, vaha vymenena - problem se opakuje, kdyz se rozblika zhaveni tak auto trosku skubne a normalne jede dal, po vypnuti/ zapnuti zapalovani kontrolka zmizne a objevi se zas po nejakych km, brzdova svetla sviti, vsechny jednotky ciste, krome te motorove kde je vaha vzduchu - sporadicka, nekdo nejake napady kde muze byt problem ? diky

a jakou přesně chybu to hlásí? Že je vaha nová, ještě neznamená, že je dobrá. Také může být někde nějaká netěsnost, může být chyba v kabeláži...

Jestli ho háže chybu o množství vzduchu nebo průtoku, tak to většinou nebývá váhou ale egrem...

chyby sem neulozil a auto se vraci az v sobotu odpo tak to pak nactu, kazdopadne tam byly dve chyby, u obou bylo psane o merici hmotnosti vzduchu , da se nejak zkontrolovat EGR pres VCDS ?

  • 2 roky později...

Zdravím,

na Octa 2 2011, 1.6 TDI cayc /najeto 210000.Kompletně udělaná palivová soustava před 10 000 km, nová váha vzduchu, upravený sw/dieselgate/...Po studeném startu cca do dvou až pěti minut rozsvítí kontrolka žhavení a chod motoru ztěžkne, při jízdě je to takový malý nouzák, dlouho trvá než se motor dostane do otáček, ale úplně omezené nejsou. Po novém startu  se vše zdá v pořádku, žhavení zhasne a jede to.. Třikrát  na DG, toho dvakrát v autorizáku a nic, žádný záznam. Prý asi táhlo lopatek turba...

 

Jel jsem s tím 700 km do němec a zpět. Před zpáteční jízdou první start žhavý drát, vrtulník. Zkusil jsem s tím asi 20 km na benzínku a vymazal jsem kod P2563 z paměti pomocí BT diagnostiky. Druhý den na diagnostice nic, jen ten samý kod. Víc toho bohužel neuměli. Při tom studeném startu sám prst na táhlo regulace turba, necítím žádný pohyb. Až za nějaký čas táhlo sjede dolů k turbu, rozsvítí se žhavý drát a motor má o poznání těžší chod a víc kouří. Při teplém startu táhlo jede hned do nějaké polohy a ok.

Dal jsem nový N75, a to samé. Podtlak jsem zkusil hubou, táhlo na turbu reaguje apodtlak drží. To samé vedení k egr při  podtlaku je slyšet že se něco děje a to samé při povolení podtlaku. Podtlakovou regulaci jsem povolil a zkuzil jestli táhlo má hladký chod po cele dráze, hýbe se lehce, žádný zádrh.

Díky za eventuelní rady co dál..zatím to jezdí, ale nechci zůstat někde hooodně daleko s opravdovým nouzákem.

 

Díky.

Upraveno od quadro
Nové poznatky

  • 6 měsíců později...

Ahoj, 

Octa 1.6 TDI 77kw 2012

Na palubovce se občas rozsviti spirala

-na další jízdu to vliv nema

-dle Vcds vadná váha vzduchu

--po smazání chyby se po nějakém čase rozsviti znovu

--vaha se měnila tou to neni

Často se rozsvítí při brždění při jízdě z kopce. 

-má někdo tip? 

Spínač brzdových svetiel. 

Nevím jakou má životnost, ale byl menen cca 2 roky zpět 

Ospravedlnujem sa, ked to davam na nespravne miesto, ale mam podobny problem. Tiez sa mi stalo, ze pocas jazdy sa mi rozsvietila kontrolka zhavenia a auto islo na 3 valce. Po diagnostike sme zistili ze je to druhym vstrekom. Vymenili sme vsetky styri. Teraz mi robi to, ze pokial motor nie je zohriaty ide krasne, ked sa zohreje rozsvieti sa kontrolka zhavenia a auto "zdochne" a uz sa niekedy ani neda nastartovat ... som v koncoch ... skusali sme aj prepad, a zda sa mi, ze z jedneho vstreku ide viac nafty. Prosim poradte, ked mate s niecim takym skusenost. Auto ma nabehane 215000km zatial bez vaznejsich problemov. Vopred Vam velmi pekne dakujem.

  • 2 týdny později...

EGR ventil, 400€, menil som uz 2x

  • 4 týdny později...

Měl bych prosím dotaz, Mám Fábii, ale motor CAYB, tak je to tady vhodné. Co můžu očekávat?

Při poskakování v koloně, najednou gong, "porucha motoru, navštivte servis" a blikající žhavení. Motor jel normálně. Zkusil jsem ještě 2x chcípnout a znovu nastartovat, ale chyba byla okamžitě znovu.

Po dojetí do cíle, a asi po 5 hodinách odstávky a vychladnutí motoru, jsem znovu nastrartoval, a už bez jakékoliv poruchy. Jen asi po 0,5km se rozsvítil "vrtulník". Ale bez gongu a hlášení na display. Asi jen upozornění, že je zápis v poruchách a nenechat to jen tak.

V poruchách bylo:

14356 - Snímac 4 teploty výfukových plynu; rada válcu 1
          P246E 00 [168] - elektrická závada
          Kontrolka závad ZAP - Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 102264 km
                    Otáčky motoru: 968.75 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 23.5 %
                    Rychlost vozidla: 19 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 86 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 36 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
                    Napětí svorky 30: 13.666 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40

Readiness: 0000 0000

Měla by to být porucha na čidle výfukových plynů za DPF.

Vymazal jsem chyby, a už se to zatím neopakovalo, ujel jsem ale jen asi 100km.

Ještě jsem zjistil, podle jiných zápisů v paměti, že přibližně v době té poruchy probíhalo nejspíš vypalování DPF.

Mohlo by to mít souvislost, s tím vypalováním DPF? Když nasávaný vzduch měl 36 °C.

Můžu z toho usuzovat, že se blíží něco horšího, nebo to byla jen náhoda?

Překvapilo mě, že všechny Readiness byly OK.

  • 3 týdny později...

Mam octaviu 1.6 TDI CR CAYC 195000km 2011 a mam problem, že niekedy počas jazdy mi začne blikať kontrolka žhavenia ,vyhodi to tak raz za tyzdeň. Po vypnuti kluča a opetovnom štarte to zmizne. Dalši problem je ,že pri studenom štarte a naslednom rozbiehani auto cuka a dochne  ,musim ho držat vo vysšich otačkach aby som sa rozbehol ale neskor sa to uz neprejavuje, auto ide normalne. Nema s tym niekto skusenost ? Ako ste to vyriesili ?

Upraveno od Mudroslav

EGR, priprav si 500e

Na můj dotaz, z 25. června mně sice nikdo neodpověděl, ale odpovím si sám.

Bude to jen chyba samotné sondy, nebo konektoru.

Závada se najednou znovu objevila a to při studeném stojícím motoru.

 

Otáčky motoru: 0.00 /min
Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %
Rychlost vozidla: 255 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 27 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 26 °C
Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
Napětí svorky 30: 12.198 V
Snímač teploty výfukových plynů 1-TEG_MES[0]: 19.98 °C
Snímač teploty výfukových plynů 3-TEG_MES[1]: 26.48 °C

Snímač teploty výfukových plynů 4-TEG_MES[2]: 999.98 °C
Snímač teploty za chladičem plnicího vzduchu: hrubá hodnota-TBA_MES: 25 °C
Vnější teplota-teplota okolí: 24.75 °C

 

Tak napřed zkontroluji a prostříknu kontoxem konektory, a kdyby se závada ještě opakovala, tak snímač budu muset vyměnit.

 

Přidám zkušenost, občas se spirala rozsviti-vždy ale při brždění z kopce. Na výkon to nemá vliv. Váha vzduchu i spínač brzdových svetel je vyměněn, chyba se po vymazání po určité době opět objeví, Diagnostika ukazuje špatná váha vzduchu,,, napadají mne tlaky, podtlakoveho hadice, podtlakoveho cerpadlo, neřešil někdo něco podobného? 

  • 1 rok později...

Ahoj, mám úplně stejný problém jako jipol 57. 

 

14356 - Snímac 4 teploty výfukových plynu; rada válcu 1

          P246E 00 [165] - elektrická závada

          Kontrolka závad ZAP - Nepotvrzeno - Testováno od smazání pamìti

             info o závadì:

                    Stav závad: 00000001

                    Priorita závad: 2

                    Frekvence závad: 1

                    Kilometry: 215106 km

Svorka od řídící jednotky proměřena, dáva 3.6v. Odpor čidla reaguje na zahřívání a klesá. Pro jistotu jsme objednali čidlo druhé a následně vyměnili..bez úspěchu, chyba nadále přetrvává. Chyba nelze diagnostikou smazat, okamžitě se objeví znova...už nevím. Neporadíte někdo?

U mně pomohla výměna sondy. Mohlo by to být ještě ve vedení, ale taky v samotné ŘJ. Nějaký studeňák.

A nevzpomeneš si jaký odpor měla ta nová sonda? já ty čidla proměřoval obě a měly kolem 12.5 ohmu

Určitě jsem je měřil a porovnával novou a starou, ale už si to nepamatuji a ani jsem si to nezapsal.

Ale tu starou ještě mám, a byla to chyba "sporadická", ne trvalá, tak zkusím kolik na ní naměřím teď. Napíšu.

Díky moc.

Šunes: Nezapomněl jsem, ale nepotěším. Přestože byla kdysi hlášená chyba "sporadická", tak jsem dnes naměřil nekonečno. Takže je teď ta moje sonda už vadná natrvalo a neměřitelná.

Oki díky. Už se zjistilo, že problém je v čidle s oranžovou koncovkou, které je za dpf. Evidentně byly na sebe nějak vázané...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.