Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Ahojda panove, nedaval nekdo vetsi baterii? ... misto pro vetsi na drzaku je... Diky za pripadne postrehy ...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    V CNG uz mame vetsi. Zkus se mrknout do etky, jestli se lisi alternator pro CNG (nota bene se start-stop) a pro Tvou verzi...

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Sutraku diky, kouknu ... Altik jsem koukal, delaji jen tusim 90A a 110A, mam ten silnejsi, je to asi dano pritomnosti klimatizace ... mohl bych te poprosit, kouknul by jsi mi pod kapotu a zmeril delku tve baterky? Az budes mit cgvilku ...... budu kupovat nejakou neorig Vartu, tak aby se mi vesla do drzaku. Zarazka baterky jde prisroubovat snad jen na dvou mistech, takze muzou byt jen 2 delky baterie ... diky. Dan

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Sutraku, prosim, myslis ze by slo udelat foto? Toho drzaku? Ja tam mam jen takovy kovovy klinek na sroub, je tam jen jedna dira navic, 3cm od te pouzite ... a byl jsem, vedle v mototechne ( mam tam znameho ) a koukame na baterky a rikam ze 25cm se mi zda moc ... a tak jsem to zmeril a puvodni baterka ma 16cm delka a sira je o 3cm dale, takze 19cm baterka max ... coz sedi ( alespon Varta dela 19cm stribrna 52Ah ) .... ale kdyby jsi to mel jinak a sla tam dat jeste vetsi, tak bych to klidne prekopal ... Diky

    Editováno na danikd

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak opravdu dalsi rozmer baterii je 242mm ... do drzaku na delku se vejde, ale nevim jak je tam prichycena, na to uz ty diry nebudou ...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Větší baterie se tam normálně vejde, my s CNG máme tu větší a stejný držák. A vím o členovi co má v autě větší baterku než tam byla ( ta prťavá )

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No ja mam od vroby 17cm, pak je vetsi 207mm, pro ni je take dira na stavajici drzkak - kovovy uhelnicek ... viz foto 2 prispevky zpet ... no a pka je 242mm baterie, ta se tam take vejde, ale pro ni uz ten drzka nepujde, musi byt jiny ... enbo tam nepujde  ...

    Editováno na danikd

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takze jsem rozchodil Etku a je to jasne, pro ty dve mensi baterie ( 175 a 207mm ) je jiny drzak . Kdo ma CNG a nebo chce vetsi baterii ( 242 mm ), tak je delsi drzak, prodlouzen je smerem do kabiny a jde tam jen ta nejvetsi baterie ( pouze jedna dira pro zarazku baterie ). Viz foto ... Diky za spolupraci vsem ...

    Maly.jpg

    Velky.jpg

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @danikd Me kdyz neslo nabijeni jak jsem predelaval BCM dal jsem tam baterii z Transita....vesla se na milimetry ale neslo ji pridelat sroubem :-) jinak dle meho nazoru je vetsi baterie u aut ktere maji Start Stop a to uz neni vysada jen CNG...videl jsem nekolik aut pred FL benzin se SS :-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Uz tu mam pripravenou 61Ah Exide Premium :) Drzka tez, ted si pripravuju kabelz k FL svetlum, novou k mlhovkam a tak ... pristi ct-pa je hura akce a bude konecne vymenena :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    61Ah, to nemám ani ve své OI. Mám jen dva dotazy:

    1) Myslíš, že to bude alternátor stíhat dobíjet? Dneska ten powermanagement v autech dává baterkám docela zabrat a baterky jsou buď věčně nedobitý nebo zase ničený neustálým cykolváním dobíjím-nedobíjím… :(

    2) Máš start-stop? (pak by mě docela zajímala cena té baterie)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jasne ze bude nekdy nedobita, idelani stav Citigoucku neni, kratke trasy ... Ale predpokladam ze ji parkrat za zimu ruco dobiju ...

    Kazdopadne na tom budu lepe nez ted, ta 35Ah/170A ma stav dobry, jen je kratkejma trasam nabita na cca 40%  a uz je pri startovani ke konci citit "nejistota" a nouzova brzda je na to hakliva a vypina se z duvodu maleho napeti baterie ...

    SS nemam a cena je myslim krasnych 1675Kc s dopravou zdarma ... dle vsech asi momentalne nej baterie na trhu ... uz i v autorizaku davaji Exide, byt ty levnejsi Economy ... Varty pry tragedie a uz to tam nechteji videt ... a to z vicero zdroju, uz pry zbyla jen znacka, ktera ale bohuzel na lidi celkem plati ... kvalita jiz pry cca 3 roky hruza des ...

    Jinak ty Exidy maji jakousi technologii Carbon Booost a meli by se 1,5x rychleji dobijet ... az to nekdo zmeri, tak tomu budu verit :)

     D

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    co je v Citigo bez S/S za baterku? je tam taky AGM? přes ty svorkovnice na baterce není vidět co je to zač...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    tak si odpovím sám, nemám AGM, sundal jsem tu svorkovnici, protože jsem na svorky baterky namontoval konektor k auto nabíječce CTEK., vcelku to byla hokna, odšroubovat matky na svorkách, které jsou nesundatelné (konec šroubu je rozlisován), nakonec jsem dal nové šroubky M6 x 25 a to nerezové a samojistící nerezové matky. Napojení jsem dělal z důvodu potřeby častého dobíjení baterky, neb v autě je nezávislé topení a baterka se nestačí dobíjet. K nabíječce CTEC MXS 5.0  jsem ještě dokoupil orig 2,5  m dlouhou prodlužku.

     

    WP_20181111_18_59_30_Pro.jpg

    Editováno na Aleš_BX

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud má na sobě baterie na jednom z přívodních kabelů snímač proudu, řídící jednotka ji "inteligentně" nabíjí jen na cca 80% což jí samozřejmě ničí (sulfatace). Lze to zjistit změřením napětí na baterii po delší jízdě (v některých autech i na info panelu). Pokud je na ní jen cca 12,2-4 V jde o "inteligentní nabíjení". Výměna za lepší baterii, nebo baterii s vyšší kapacitou moc nepomůže. Řešením je vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce, tím se přepne na "konvenční nabíjení", kdy se baterie bude nabíjet i krátkou jízdou na 100%.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vis jak to vypnout primo v Citigu? Resp. kdyz se vypne S/S tlacitkem po nastartovani, prepne se jednotka z inteligentniho na konvencni nabijeni?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 33 minutami, Caster napsal:

    Pokud má na sobě baterie na jednom z přívodních kabelů snímač proudu, řídící jednotka ji "inteligentně" nabíjí jen na cca 80% což jí samozřejmě ničí (sulfatace). Lze to zjistit změřením napětí na baterii po delší jízdě (v některých autech i na info panelu). Pokud je na ní jen cca 12,2-4 V jde o "inteligentní nabíjení". Výměna za lepší baterii, nebo baterii s vyšší kapacitou moc nepomůže. Řešením je vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce, tím se přepne na "konvenční nabíjení", kdy se baterie bude nabíjet i krátkou jízdou na 100%.

     

    ale já v autě nemám start/stop a mám obyčejnou baterku, pochybuji, že auto bude mít inteligentní dobíjení

    Editováno na Aleš_BX

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 19 minutami, Aleš_BX napsal:

     

    ale já v autě nemám start/stop a mám obyčejnou baterku, pochybuji, že auto bude mít inteligentní dobíjení

    Auto nemusí mít nutně Start/Stop (jeho vypnutí nepřepne "inteligentní nabíjení" na "konvenční nabíjení"). Jde o ekoterorismus automobilek v honbě za snížením emisí za každou cenu. Spolehlivým vodítkem je snímač proudu na jednom z kabelů u baterie, případně napětí baterie cca 12,2-4V po delší jízdě.

    Rekuperace energie v autech: Ani joule nazmar!

    Editováno na Caster
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 17 hodinami, Aleš_BX napsal:

     

    ale já v autě nemám start/stop a mám obyčejnou baterku, pochybuji, že auto bude mít inteligentní dobíjení

     No Aleši_BX vypadá to , že opravdu Škodovka  dávala a dává od určité doby i do aut s konvenční baterií a bez systému Start/Stop  to tzv. !inteligentní dobíjení" BOHUŽEL!!!.  Mám Fabii II , bez Start/Stop, rok výroby 2014, normální aku, no a kdykoliv jsem měřil baterii  multimetrem,  a to  min. s odstupem 12 hod po jízdě, tak mi to ukazovalo vždy tak max. 12.35 V, a to již u nového auta, takže dle výše psaných příspěvků to vypadá  na to inteligentní dobíjení.  Kolega s Fábií II, taky rok výroby 2014 bez START/STOP to má naměřené taky tak. Předtím jsem měl FABIE II, rok výroby 2007 a 2011 a tam jsem naměřoval  tak 12.6 - 12.9 V při stejných podmínkách měření. Takže kde je pravda, bylo by dobré, kdyby se k tomuto tématu vyjádřil někdo  přímo ze Škodovky ? Takhle tady můžem diskutovat neustále, ale s jistotou nic nevíme! Omlouvám se, že ve fóru k Ciitigo píšu zkušenosti s baterií k Fabii, ale myslím, že princip aku  a dobíjení je u všech modelů stejný a je to zde aktuální téma, tak proto.

    Editováno na DušanV
    Doplnění k tématu
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    no nejspíš na tom něco bude... já jsem slabou baterku připisoval každodennímu topení nezávislým topením a následnou jízdou na krátkou vzdálenost... na nabíječku dáváme Citigo 2x týdně...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No nevím ten článek. Já mám CNG CG z 12/2012, najeto 145000 km, často využívám SS, trasy cca 10 km do práce a zpět, občas nějaká delší jízda. Baterii jsem nikdy nedobíjel a tváří se pořád ok. Takže závěr článku že tyto baterie málokdy vydrží déle než 3 roky nebude úplně pravdivý. Druhé CNG CG co mámena firmě je z tuším 5/2013 které jezdí jen krátké trasy a tam taky nevím že by byl nějaký problém s baterií.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×