Říjen 27, 20186 r Po stání auta z druhého dne to (navzdory častým startům motoru) jsou moc pěkné hodnoty napětí. Je vidět, že je rekuperace potlačena ;-).
Říjen 28, 20186 r To ja včera 12.6, dnes už 12.4, dle diagnostiky při tempomatu prakticky nedochází k rekuperaci, při cestě cca 20km jsem byl schopen "vytlačit" kapacitu z 80% na 83% a cestou zpět již díky jinému profilu jen 79% ... umírá mi baterka a podle mne i díky této skvělé "rekuperaci", auto bude mít 2 roky, posledních 4 měsíce 1x za měsíc dobíjím odpojenou baterii nabíječku.... pak zde hodím i nějaké grafy z diagnostiky. Dnes cesta 200km tak jsem zvědav...pojedu bez tempomatu.
Říjen 28, 20186 r Potvrdit potlacenie rekuperacie obcasnym meranim napatia baterie... Nebudem radsej komentovat... Ja to kludne odmeriam, ak pride nejaky dobrovolnik do Ba
Říjen 28, 20186 r Pro sk0d@: Ja klidne poskytnu auto na odmerani, kdyz nejaky odbornik prijede do Rican u Prahy... Upraveno Říjen 28, 20186 r od Čečulák
Říjen 28, 20186 r První bez brzdění, ... druhý během brzdění : Rekuperace prakticky nefunguje při zapnutém tempomatu, je to dáno tím, jak řídící elektronika ovládá plyn a brzy - prakticky se auto snaží "plachtit", málokdy vůz sám "brzdí" motorem (na rovině popř. z mírného kopce) - tudíž rekuperace prakticky neběží (ověřeno i měřením). Při cestě cca 160km bez tempomatu jsem baterii dostal, alespoň dle "battery charge condition" z 78% na 98% (12.8V, což by asi i odpovídalo). I díky cílené snaze více brzdit motorem, dojíždět apod. nicméně i díky tomu klesla spotřeba s průměrných 6,9 na cca 6,6 litrů.... (110kW / 2.0) Pokud chcete dobíjení vynutit, nejlépe zapnout vytápění sedačky, klidně i na 1. stupeň, stačí jedna. Vyhřívání zpět. zrcátek nebo skel, ani zapnutá světa nespustí dobíjení z alternátoru na 14.8V (běží na cca 13.2V) - dle Voltage terminal 30. Byl jsem schopen takto dobít baterii i při stání na volnoběh. Zde je záznam z jízdy, kdy nebylo možné rekuperaci použít (rovina popř. mírný kopec, jízda asi 15min..) Napětí baterie po celou dobu 12,5V, "battery charge condition" dle jednotky spadlo z 82% na 80%, "Voltage terminal 30" napětí se pohybovalo mezi 12V (bez dobíjení) až 14.8V (dobíjení) Upraveno Říjen 28, 20186 r od Shaarky
Říjen 28, 20186 r Za ako dlho sa priblizne dobije baterka z 30-40% na 100% ak nabijanie vynutim vyhrevom sedacky?
Říjen 28, 20186 r Ta rekuperace byla příliš krátká na to, aby to nějak rozumně dobíjelo. Nevím co Tebe bije do očí, no já vycházím z reálného provozu a měření, graf je pouze na ukázku. Jestliže máš nějaká fakta, neváhej jakékoliv své tvrzení doložit.
Říjen 28, 20186 r před 2 hodinami, deto napsal: Za ako dlho sa priblizne dobije baterka z 30-40% na 100% ak nabijanie vynutim vyhrevom sedacky? To nelze jen tak říci. Záleží na kapacitě baterie, typu baterie, výkonu alternátoru, ostatních spotřebičích, teplotě atd. Alespoň tedy dle mého skromného názoru. Minimálně u takto vybité baterie bych to spíše dal na normální nabíječku. Určitě pokud je napětí pod 12.2-12.1V
Listopad 5, 20186 r Hmmm - tak jsem se o víkendu dokopal k tomu, abych taky změřil baterku. A jaké bylo moje překvapení, když to ukázalo napětí 12.1V. Což znamená nabití baterie tak na 25%..... To jsem tedy koukal. Dal jsem to na nabíječku (Lidl) a zastavilo se to na 12.7V.
Listopad 5, 20186 r Vazeni, co tvrdite ze mate vypnutu rekuperaciu, najde sa konecne medzi vami aj niekto kto nam poskytne dokaz?
Listopad 5, 20186 r Cez hocijake obd rozhranie a hocijaky obd soft schopny logovat napatie a napr. otvorenie skrtiacej klapky.Napr. pri androide staci 100korunovy bluetooth adapter a aplikacia torque pro (poskytnem).Vonku musi byt tusim nad 8°C, inak nedochadza k rekup. vobec.
Listopad 6, 20186 r Tak to je snad jasné, závisí na venkovní teplotě, stavu nabití akumulátoru, aktuální spotřebě atd. pokud ti je někde komentář tvrdící opak, tak jsem ho asi přehlédl.
Listopad 6, 20186 r To hlavní jsi opět opomněl a je to i důvod proč je na baterii ten "konektor", Upraveno Listopad 6, 20186 r od ferda25
Listopad 6, 20186 r V sobotu rano jsem odjel s nabitou baterkou. Alespon se tak tvarila. V nedeli jsme se vratili, ujel jsem celkem 220km. Od te doby auto stalo. Nyni, utery rano, je na baterce opet 12.1V. Takze co ted? Baterka je v tahu? Nebo nejaky 'chytry battery management' proste bude drzet napeti na tech 12.1V stuj co stuj, a je uplne jedno, jak moc baterku predtim nabiju?
Listopad 6, 20186 r Je to dost možné, já vycházím z toho co jsem se dočetl a co jsem sám změřil na svém autě. Ale určitě nejen já budu rád, když nás někdo obohatí, co je ta další podmínka.
Listopad 6, 20186 r před 19 minutami, Martin Bednář napsal: V sobotu rano jsem odjel s nabitou baterkou. Alespon se tak tvarila. V nedeli jsme se vratili, ujel jsem celkem 220km. Od te doby auto stalo. Nyni, utery rano, je na baterce opet 12.1V. Takze co ted? Baterka je v tahu? Nebo nejaky 'chytry battery management' proste bude drzet napeti na tech 12.1V stuj co stuj, a je uplne jedno, jak moc baterku predtim nabiju? Mám to také tak...na základě předešlé zkušenosti si myslím, že mi umírá baterka. Před rokem nebyl problém, aby si ta baterie v pohodě držela 12,4-12,5 - teď padám i na 12V (ano, mám další spotřebiče, na druhou stranu nepoužívám Start/Stop vůbec a denně jezdím 30km) před 5 minutami, Martab napsal: Je to dost možné, já vycházím z toho co jsem se dočetl a co jsem sám změřil na svém autě. Ale určitě nejen já budu rád, když nás někdo obohatí, co je ta další podmínka. Zkusím zde dát jeden screenshot z OBD11, pokud nezapomenu - těch podmínek, pokud tomu správně rozumím (a je dost možné, že tomu nerozumím vůbec), je tam snad 10 nebo 15
Listopad 6, 20186 r Start-stop take nepouzivam a to jsem zkusil zde popsany trik, tj. cast cesty mela pani pustene vyhrivani sedacky :-)
Listopad 6, 20186 r Zde jsou ony slíbené podmínky...rekuperace je aktivní, pouze pokud jsou všechny splněny - na příkladu níže je zapnuté vyhřívání sedadel, tzn. není splněná podmínka pro rekuperaci a baterie je dobíjena "stále" (special veto = 0). Pokud to není pravda, klidně to někdo znalejší uveďte na pravou míru - ideálně bez hádanek ;-) ENG118780-ENG115189,EM_Recuperation_Precondition-48V_emergency_run,0, ENG118780-ENG118443,EM_Recuperation_Precondition-acid_lamination,1, ENG118780-ENG118438,EM_Recuperation_Precondition-available_charge,1, ENG118780-ENG118442,EM_Recuperation_Precondition-battery_aging_charge,1, ENG118780-ENG118441,EM_Recuperation_Precondition-battery_aging_power,1, ENG118780-ENG118440,EM_Recuperation_Precondition-battery_charging_state,0, ENG118780-ENG118447,EM_Recuperation_Precondition-battery_regeneration,1, ENG118780-ENG103388,EM_Recuperation_Precondition-battery_temperature,1, ENG118780-ENG112320,EM_Recuperation_Precondition-Battery_Voltage,1, ENG118780-ENG36229,EM_Recuperation_Precondition-climate_electronics_enable,1, ENG118780-ENG118448,EM_Recuperation_Precondition-energy_net,1, ENG118780-ENG118445,EM_Recuperation_Precondition-generator_diagnosis,1, ENG118780-ENG118449,EM_Recuperation_Precondition-idle_increase,1, ENG118780-ENG36251,EM_Recuperation_Precondition-kfg_enable,1, ENG118780-ENG118439,EM_Recuperation_Precondition-LIN_communication,1, ENG118780-ENG118450,EM_Recuperation_Precondition-special_veto,1, Upraveno Listopad 6, 20186 r od Shaarky
Listopad 7, 20186 r Dalsi mytus vyvrateny. Tempomat NEMA ABSOLUTNE ZIADNY vlpyv na rekuperaciu. Rekuperace není jen závislá na venkovní teplotě!!! Kto to tvrdil?
Listopad 7, 20186 r Tempomat na rekuperaci vliv má, ale samozřejmě nebrání ji - prostě k rekuperaci dochází pouze při brzdění motorem - a to se při tempomatu tak nějak prakticky neděje (myšleno při jízdě na rovině), spíše než motorem se brzdí brzdami. Mám to ověřeno měřením za jízdy, kdy dojíždění ostatních při zařazené rychlosti a bez plynu je efektivnější z pohledu rekuperace, než kombinace tempomat a brzda. Upraveno Listopad 7, 20186 r od Shaarky
Listopad 7, 20186 r A nemyslí @Shaarky adaptivní tempomat? Který místo toho aby včas ubral plyn a "plachtil" bez plynu a rekuperoval brzdí a tím ubírá potencionální čas kdy by se mohlo rekuperovat?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.