Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Tak ještě něco málo - kódování je nutné z toho důvodu, že údajně nabíjecí mechanismus automaticky předpokládá degradaci baterie, takže novou baterii nedobije zřejmě naplno bez nakódování...

 

 

Shaarky: Ale to nedobije ani tak, když tam řádí ta slavná rekuperace ne???

Tím netvrdím, že není potřeba kodovat novou baterku.

 

Caster: A nechceš si koupit škodovku, aby se to podařilo vyřešit ?

 

před 2 minutami, Shaarky napsal:

Tak ještě něco málo - kódování je nutné z toho důvodu, že údajně nabíjecí mechanismus automaticky předpokládá degradaci baterie, takže novou baterii nedobije zřejmě naplno bez nakódování...

 

Při koupi stejného typu baterie, která byla v autě, by nemělo být nutné něco nastavovat. Škoda, Volkswagen, Audi a další však vyžadují zadat sériové číslo baterie, protože si řídící jednotka zaznamenová přesnou statistiku, jak, kdy, jak velkým proudem a po jakou dobu danou baterku nabíjela včetně celkových součtů. Údaje mohou asi pomoci při případné diagnostice problémů. Hlavně však jde o sledování emisí, aby náhodou auto nenabilo baterii víc (a nespotřebovalo navíc např. 0,001 L paliva...) , než je nezbytně nutné (max. 80% kapacity baterie). To samozřejmě baterii ničí (sulfatace) a podstatně zkracuje její životnost či kapacitu. Běžně používané měřáky baterií v servisech jsou na nic. Změří, že je baterka OK, i když má třeba kapacitu jen 54% (neudrží napětí, druhý den ráno např. 12,2 V) a je zralá na reklamaci, kapacita pod 60% v záruční lhůtě 2 let, (má předchozí baterie nabíjení na max. 80%) - změřeno zátěžovým testem 30 A.

@Caster no nevím, ale myslím, že při výměněn baterie se nic kodovat nemusí..jeden kolega baterii vyměnil, nic nekodoval a nic se neděje, žádné chybové hlášky neexistují.. Ani seriové číslo není z výroby nakodované..z výroby je nakodován pouze typ baterie EFB a kapacita 59 Ah..třeba místo ser. čísla jsou tam jen samé jednišky..

Přikládám výpis mé baterie z výroby...

 

baterie++.jpg

baterie++++.jpg

baterie+++++.jpg

@Caster, možná být nemělo být potřeba, ale já tam právě mám 11111111 jako S/N :-) - a vypadá to tedy na "standard"

  Jinak potvrzuji, byl jsem na zátěžovém testu a ono to vypadá, že se trochu "ohnuly" i normy, aby vše do sebe zapadalo. 24 hod nabíjení, 2 hod odstavení/odvětrání, zátěžový test ukáže okolo 8.3V a vše je ok. Zřejmě to je dáno GEL baterií, která "vydrží" více...

 

Upozornění : čistá spekulace samozřejmě

Upraveno od Shaarky

před 35 minutami, AdoksS napsal:

Shaarky: Ale to nedobije ani tak, když tam řádí ta slavná rekuperace ne???

Tím netvrdím, že není potřeba kodovat novou baterku.

 

Caster: A nechceš si koupit škodovku, aby se to podařilo vyřešit ?

 

 

Ale ano, dobije, ale jen když budeš řádně rekuperovat, pak to i na 100% půjde :-)

Asi to bude opravdu standart.

Mé nastavení z výroby

IDE03256-MAS06105-Přizpůsobení akumulátoru-Jmenovitá kapacita akumulátoru,68 Ah
IDE03256-MAS06106-Přizpůsobení akumulátoru-Technologie akumulátoru,Vlies
IDE03256-MAS06107-Přizpůsobení akumulátoru-Výrobce akumulátoru,JCB
IDE03256-MAS06108-Přizpůsobení akumulátoru-Sériové číslo akumulátoru,1111111111

Jop. Uz to neskrabte. Kto ma cas vo fabrike nahadzovat nejake nezmyselne seriove cisla. Maju dost prace s vasimi konfiguraciami.

No zítra si to půjdu minimálně nastavit alespoň tak jak to má být a uvidím, co to bude dělat, především z kapacitního hlediska.

Popř. někdo jiný si může zkusit nastavit non-GEL a také uvidí, pak může nasdílet (ale asi jen za předpokladu, že si pro jistotu baterii pohlídá) ... by mne zajímalo, jestli nakódováním obyč. baterie je rekup. vypne - ale to zde předpokládám již někdo zkoušel.

 

poznámka : za případné "exploze", zničené baterie či vůz si každý ručí sám...ačkoliv, pokud tam jsou čidla a jednotka si měří teplotu, odpor, napětí...tak snad, ale kdo ví. Opět spekulace.

Nastavit " non - GEL " je zajímavá myšlenka. Asi při chvilce vyzkouším.

Co presne chcete za chvilku skusat?

Pokud je Non-gel baterií myšlen klasický akumulátor se zaplavenými elektrodami, tak ten se může nabíjet ve vozidle trvalým napětím až 14,7 V (mimo vozidlo až do 16,8 V). Gelové baterii dlouhodobě vyšší napětí než 14,4 V škodí. viz příloha na straně 37.

akumulatory.pdf

Upraveno od McMatej

Možnosti nastavení typu baterie u Škodovek:

Wet
Fleece (AGM)
Wind6V
Wind12V
Ultracap
Gel
Lithium_ion
EFB
Binary_AGM
EFB_plus
Not_assigned_10
Not_assigned_11
Not_assigned_12
Not_assigned_13
Not_assigned_14
Uknown

Vyborna pomocka [emoji106]

před 3 hodinami, McMatej napsal:

Pokud je Non-gel baterií myšlen klasický akumulátor se zaplavenými elektrodami, tak ten se může nabíjet ve vozidle trvalým napětím až 14,7 V (mimo vozidlo až do 16,8 V). Gelové baterii dlouhodobě vyšší napětí než 14,4 V škodí. viz příloha na straně 37.

akumulatory.pdf


Exide uvádí nabíjecí napětí  pro GEL baterii 14,4 V pro teplotu 25°C. S teplotní kompenzací, při poklesu teploty o zvýšit pro cyklický režim provozu akumulátoru o 3,8 mV na článek, tj. pro 12 V baterii 3,8 x 6 článků = 22,8 mV. Při nabíjení při teplotě 0°C je rozdíl teplot 25-0=25 x 22,8=0,57 V mV tj. nabíjet 14,4 + 0,57 = 14,97 V. Myslím, že je těch 14,8 V (odpovídá to teplotě 7,46°C) v pohodě.

Já mám sondu proudu, napětí a teploty stále připojenou na "-" kabelu u baterie. 100% nabíjení jsem jen zapnul v řídící jednotce BCM.

 

Upraveno od Caster
Doplněno info o teplotní sondě

Okolo 10 °C to bude nabíjet ideálně, ale co když se baterie ohřeje (např. od motoru) nebo v létě???

 

Jde mi o to, abyste se z jednoho extrému (nedostatečného nabíjení) nedostali do opačného extrému - přebíjení.

Upraveno od McMatej

před 14 minutami, McMatej napsal:

Jde mi o to, abyste se z jednoho extrému (nedostatečného nabíjení) nedostali do opačného extrému - přebíjení.


Řídící jednotka by měla podle teploty řídit nabíjecí napětí. Budu to hlídat, na baterii mám Bluetooth sondu viz graf v příspěvku o něco dříve. Myslím si, že i případný rozdíl napětí 0,4 V nemůže mít na baterii nějaký zásadní vliv.

Mimochodem nabíječky Exide nerozlišují baterie AGM a Gel (AGM má vyšší nabíjecí napětí než Gel), je na nich jen volba klasická (baterie) nebo AGM/Gel.

Vyborne, hlidej to. Skvela pomoc [emoji106]

sk0d@ dobry troll , hehe

 

 

Rekuperacia tu je uz niekolko rokov. Za tie roky si myslim, ze to je dostatocne odladene. Prvykrat som sa s tym stretol v B7 pred asi 5 rokmi.

Do dnesneho dna som nepocul od nikoho erudovaneho, ze by vedel povedat ake problemy rekuperacia sposobuje alebo ze niecomu skodi.

 

Je tu niekto, kto ma realne problemy s rekuperaciou a musi ju aktivne riesit? Za realne problemy nepovazujem to, co tu riesite, ci je bateria nabita na 50% alebo 70%.

 

Pseudotema roztiahnuta na 16 stran.

 

V 5. 2. 2019 na 1:35, Caster napsal:


Já mám sondu proudu, napětí a teploty stále připojenou na "-" kabelu u baterie. 100% nabíjení jsem jen zapnul v řídící jednotce BCM.

 

 

Kde presne v BCM a co jsi nastavil aby dobijelo na 100%?

Upraveno od paldous

před 33 minutami, paldous napsal:

Kde presne v BCM a co jsi nastavil aby dobijelo na 100%?


Mám Ford Mondeo

Page-5-100-procentn-nab-jen.jpg

Genialne.

  • 2 týdny později...
V 22. 10. 2018 na 6:00, osobne napsal:

Jak už jsem psal, může se to udělat jednoduše a zdarma, nebo složitě a za prachy. Ne nadarmo ferda mlčí, nechce si kazit kšefty.  Možná má narozdíl ode mě nějaké ponětí o řízení motorů a dobíjení u SIII, ale nechce vám tu veřejně lhát, tak mlčí a nic nevyvrací.

Když už si za ty SW změny zaplatíte, tak se alespoň ujistěte, jestli vám pak nezmizí po první návštěvě servisu, při kterém vám v rámci servisní prohlídky aktualizují SW řídící jednotky, jako se to stalo mě u změn provedených přes aplikaci Carista.

Kolik jsi platil za vypnutí start-stop? Také mě to čeká tak abych měl představu. Práce na 15 min? 

 

Dík

V 6. 2. 2019 na 0:41, qwertyx64 napsal:

sk0d@ dobry troll , hehe

 

 

Rekuperacia tu je uz niekolko rokov. Za tie roky si myslim, ze to je dostatocne odladene. Prvykrat som sa s tym stretol v B7 pred asi 5 rokmi.

Do dnesneho dna som nepocul od nikoho erudovaneho, ze by vedel povedat ake problemy rekuperacia sposobuje alebo ze niecomu skodi.

 

Je tu niekto, kto ma realne problemy s rekuperaciou a musi ju aktivne riesit? Za realne problemy nepovazujem to, co tu riesite, ci je bateria nabita na 50% alebo 70%.

 

Pseudotema roztiahnuta na 16 stran.

 

Ano. Několik lidí ve F3 nenastartovalo a to ani u nových aut. Pseudokauza to tedy rozhodně není. 

Někteří po zkušenostech s bateriemi pro jistotu vozí startovací kabely v kufru a to se mi zdá tedy více než směšné a vypovídá to o nutnosti tohoto tématu

Že to pseudokauza není dokazuje fakt, že před měsícem jsme pro kamaráda koupili ročního Superba z flotily Škodovky - rok psáno na Škoda Auto, nafta 140kW 4x4 L&K s nezávislým topením, a to auto je neustále nabité na 90%-100% při popojíždění po městě i v mrazech.

 

Po kontrole u Ferdy potvrzeno, že tam je rekuperace upravena.

 

Mě úplně to samé auto, totožná výbava, motor, baterie, před vypnutím rekuperace u Ferda25 jezdilo běžně se 40%-60% nabití baterie.

 

I sami škodováci si tedy pro svá auta rekuperaci vypínají. Víc netřeba dodávat asi, ne? :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.