Shaarky Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 Tak ještě něco málo - kódování je nutné z toho důvodu, že údajně nabíjecí mechanismus automaticky předpokládá degradaci baterie, takže novou baterii nedobije zřejmě naplno bez nakódování... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 Shaarky: Ale to nedobije ani tak, když tam řádí ta slavná rekuperace ne??? Tím netvrdím, že není potřeba kodovat novou baterku. Caster: A nechceš si koupit škodovku, aby se to podařilo vyřešit ? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 před 2 minutami, Shaarky napsal: Tak ještě něco málo - kódování je nutné z toho důvodu, že údajně nabíjecí mechanismus automaticky předpokládá degradaci baterie, takže novou baterii nedobije zřejmě naplno bez nakódování... Při koupi stejného typu baterie, která byla v autě, by nemělo být nutné něco nastavovat. Škoda, Volkswagen, Audi a další však vyžadují zadat sériové číslo baterie, protože si řídící jednotka zaznamenová přesnou statistiku, jak, kdy, jak velkým proudem a po jakou dobu danou baterku nabíjela včetně celkových součtů. Údaje mohou asi pomoci při případné diagnostice problémů. Hlavně však jde o sledování emisí, aby náhodou auto nenabilo baterii víc (a nespotřebovalo navíc např. 0,001 L paliva...) , než je nezbytně nutné (max. 80% kapacity baterie). To samozřejmě baterii ničí (sulfatace) a podstatně zkracuje její životnost či kapacitu. Běžně používané měřáky baterií v servisech jsou na nic. Změří, že je baterka OK, i když má třeba kapacitu jen 54% (neudrží napětí, druhý den ráno např. 12,2 V) a je zralá na reklamaci, kapacita pod 60% v záruční lhůtě 2 let, (má předchozí baterie nabíjení na max. 80%) - změřeno zátěžovým testem 30 A. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 @Caster no nevím, ale myslím, že při výměněn baterie se nic kodovat nemusí..jeden kolega baterii vyměnil, nic nekodoval a nic se neděje, žádné chybové hlášky neexistují.. Ani seriové číslo není z výroby nakodované..z výroby je nakodován pouze typ baterie EFB a kapacita 59 Ah..třeba místo ser. čísla jsou tam jen samé jednišky.. Přikládám výpis mé baterie z výroby... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 (editace) @Caster, možná být nemělo být potřeba, ale já tam právě mám 11111111 jako S/N :-) - a vypadá to tedy na "standard" Jinak potvrzuji, byl jsem na zátěžovém testu a ono to vypadá, že se trochu "ohnuly" i normy, aby vše do sebe zapadalo. 24 hod nabíjení, 2 hod odstavení/odvětrání, zátěžový test ukáže okolo 8.3V a vše je ok. Zřejmě to je dáno GEL baterií, která "vydrží" více... Upozornění : čistá spekulace samozřejmě Editováno: 4. Únor 2019, autor: Shaarky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 před 35 minutami, AdoksS napsal: Shaarky: Ale to nedobije ani tak, když tam řádí ta slavná rekuperace ne??? Tím netvrdím, že není potřeba kodovat novou baterku. Caster: A nechceš si koupit škodovku, aby se to podařilo vyřešit ? Ale ano, dobije, ale jen když budeš řádně rekuperovat, pak to i na 100% půjde :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 Asi to bude opravdu standart. Mé nastavení z výroby IDE03256-MAS06105-Přizpůsobení akumulátoru-Jmenovitá kapacita akumulátoru,68 Ah IDE03256-MAS06106-Přizpůsobení akumulátoru-Technologie akumulátoru,Vlies IDE03256-MAS06107-Přizpůsobení akumulátoru-Výrobce akumulátoru,JCB IDE03256-MAS06108-Přizpůsobení akumulátoru-Sériové číslo akumulátoru,1111111111 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 Jop. Uz to neskrabte. Kto ma cas vo fabrike nahadzovat nejake nezmyselne seriove cisla. Maju dost prace s vasimi konfiguraciami. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 No zítra si to půjdu minimálně nastavit alespoň tak jak to má být a uvidím, co to bude dělat, především z kapacitního hlediska. Popř. někdo jiný si může zkusit nastavit non-GEL a také uvidí, pak může nasdílet (ale asi jen za předpokladu, že si pro jistotu baterii pohlídá) ... by mne zajímalo, jestli nakódováním obyč. baterie je rekup. vypne - ale to zde předpokládám již někdo zkoušel. poznámka : za případné "exploze", zničené baterie či vůz si každý ručí sám...ačkoliv, pokud tam jsou čidla a jednotka si měří teplotu, odpor, napětí...tak snad, ale kdo ví. Opět spekulace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 Nastavit " non - GEL " je zajímavá myšlenka. Asi při chvilce vyzkouším. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 Co presne chcete za chvilku skusat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 (editace) Pokud je Non-gel baterií myšlen klasický akumulátor se zaplavenými elektrodami, tak ten se může nabíjet ve vozidle trvalým napětím až 14,7 V (mimo vozidlo až do 16,8 V). Gelové baterii dlouhodobě vyšší napětí než 14,4 V škodí. viz příloha na straně 37. akumulatory.pdf Editováno: 4. Únor 2019, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 Možnosti nastavení typu baterie u Škodovek: Wet Fleece (AGM) Wind6V Wind12V Ultracap Gel Lithium_ion EFB Binary_AGM EFB_plus Not_assigned_10 Not_assigned_11 Not_assigned_12 Not_assigned_13 Not_assigned_14 Uknown 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 Vyborna pomocka [emoji106] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 (editace) před 3 hodinami, McMatej napsal: Pokud je Non-gel baterií myšlen klasický akumulátor se zaplavenými elektrodami, tak ten se může nabíjet ve vozidle trvalým napětím až 14,7 V (mimo vozidlo až do 16,8 V). Gelové baterii dlouhodobě vyšší napětí než 14,4 V škodí. viz příloha na straně 37. akumulatory.pdf Exide uvádí nabíjecí napětí pro GEL baterii 14,4 V pro teplotu 25°C. S teplotní kompenzací, při poklesu teploty o 1° zvýšit pro cyklický režim provozu akumulátoru o 3,8 mV na článek, tj. pro 12 V baterii 3,8 x 6 článků = 22,8 mV. Při nabíjení při teplotě 0°C je rozdíl teplot 25-0=25 x 22,8=0,57 V mV tj. nabíjet 14,4 + 0,57 = 14,97 V. Myslím, že je těch 14,8 V (odpovídá to teplotě 7,46°C) v pohodě. Já mám sondu proudu, napětí a teploty stále připojenou na "-" kabelu u baterie. 100% nabíjení jsem jen zapnul v řídící jednotce BCM. Editováno: 5. Únor 2019, autor: Caster Doplněno info o teplotní sondě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 (editace) Okolo 10 °C to bude nabíjet ideálně, ale co když se baterie ohřeje (např. od motoru) nebo v létě??? Jde mi o to, abyste se z jednoho extrému (nedostatečného nabíjení) nedostali do opačného extrému - přebíjení. Editováno: 5. Únor 2019, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 před 14 minutami, McMatej napsal: Jde mi o to, abyste se z jednoho extrému (nedostatečného nabíjení) nedostali do opačného extrému - přebíjení. Řídící jednotka by měla podle teploty řídit nabíjecí napětí. Budu to hlídat, na baterii mám Bluetooth sondu viz graf v příspěvku o něco dříve. Myslím si, že i případný rozdíl napětí 0,4 V nemůže mít na baterii nějaký zásadní vliv. Mimochodem nabíječky Exide nerozlišují baterie AGM a Gel (AGM má vyšší nabíjecí napětí než Gel), je na nich jen volba klasická (baterie) nebo AGM/Gel. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Vyborne, hlidej to. Skvela pomoc [emoji106] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
qwertyx64 Vloženo 6. Únor 2019 Sdílet Vloženo 6. Únor 2019 sk0d@ dobry troll , hehe Rekuperacia tu je uz niekolko rokov. Za tie roky si myslim, ze to je dostatocne odladene. Prvykrat som sa s tym stretol v B7 pred asi 5 rokmi. Do dnesneho dna som nepocul od nikoho erudovaneho, ze by vedel povedat ake problemy rekuperacia sposobuje alebo ze niecomu skodi. Je tu niekto, kto ma realne problemy s rekuperaciou a musi ju aktivne riesit? Za realne problemy nepovazujem to, co tu riesite, ci je bateria nabita na 50% alebo 70%. Pseudotema roztiahnuta na 16 stran. 1 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paldous Vloženo 6. Únor 2019 Sdílet Vloženo 6. Únor 2019 (editace) V 5. 2. 2019 na 1:35, Caster napsal: Já mám sondu proudu, napětí a teploty stále připojenou na "-" kabelu u baterie. 100% nabíjení jsem jen zapnul v řídící jednotce BCM. Kde presne v BCM a co jsi nastavil aby dobijelo na 100%? Editováno: 6. Únor 2019, autor: paldous Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 6. Únor 2019 Sdílet Vloženo 6. Únor 2019 před 33 minutami, paldous napsal: Kde presne v BCM a co jsi nastavil aby dobijelo na 100%? Mám Ford Mondeo 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 6. Únor 2019 Sdílet Vloženo 6. Únor 2019 Genialne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OtaH Vloženo 20. Únor 2019 Sdílet Vloženo 20. Únor 2019 V 22. 10. 2018 na 6:00, osobne napsal: Jak už jsem psal, může se to udělat jednoduše a zdarma, nebo složitě a za prachy. Ne nadarmo ferda mlčí, nechce si kazit kšefty. Možná má narozdíl ode mě nějaké ponětí o řízení motorů a dobíjení u SIII, ale nechce vám tu veřejně lhát, tak mlčí a nic nevyvrací. Když už si za ty SW změny zaplatíte, tak se alespoň ujistěte, jestli vám pak nezmizí po první návštěvě servisu, při kterém vám v rámci servisní prohlídky aktualizují SW řídící jednotky, jako se to stalo mě u změn provedených přes aplikaci Carista. Kolik jsi platil za vypnutí start-stop? Také mě to čeká tak abych měl představu. Práce na 15 min? Dík 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OtaH Vloženo 20. Únor 2019 Sdílet Vloženo 20. Únor 2019 V 6. 2. 2019 na 0:41, qwertyx64 napsal: sk0d@ dobry troll , hehe Rekuperacia tu je uz niekolko rokov. Za tie roky si myslim, ze to je dostatocne odladene. Prvykrat som sa s tym stretol v B7 pred asi 5 rokmi. Do dnesneho dna som nepocul od nikoho erudovaneho, ze by vedel povedat ake problemy rekuperacia sposobuje alebo ze niecomu skodi. Je tu niekto, kto ma realne problemy s rekuperaciou a musi ju aktivne riesit? Za realne problemy nepovazujem to, co tu riesite, ci je bateria nabita na 50% alebo 70%. Pseudotema roztiahnuta na 16 stran. Ano. Několik lidí ve F3 nenastartovalo a to ani u nových aut. Pseudokauza to tedy rozhodně není. Někteří po zkušenostech s bateriemi pro jistotu vozí startovací kabely v kufru a to se mi zdá tedy více než směšné a vypovídá to o nutnosti tohoto tématu 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plzeňáček Vloženo 20. Únor 2019 Sdílet Vloženo 20. Únor 2019 Že to pseudokauza není dokazuje fakt, že před měsícem jsme pro kamaráda koupili ročního Superba z flotily Škodovky - rok psáno na Škoda Auto, nafta 140kW 4x4 L&K s nezávislým topením, a to auto je neustále nabité na 90%-100% při popojíždění po městě i v mrazech. Po kontrole u Ferdy potvrzeno, že tam je rekuperace upravena. Mě úplně to samé auto, totožná výbava, motor, baterie, před vypnutím rekuperace u Ferda25 jezdilo běžně se 40%-60% nabití baterie. I sami škodováci si tedy pro svá auta rekuperaci vypínají. Víc netřeba dodávat asi, ne? :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.