Přejít na obsah

Drnčení po výměně kol


palix91

Doporučené příspěvky

Zdravím, dnes jsem měnil letní liťáky za zimní plecháče. Hned po nastartování jsem zaslechl divný asi drnčivý zvuk, který jde slyšet jak při volnoběhu tak i při vytáčení motoru. Intenzita se zvyšuje podle otáček, nejvíce cca okolo 2000-2000 pak už to motor přehluší. Zvuk je to takový dutý kovový jako přes plechovku, společně s duněním motoru jde slyšet i tento o vyšší frekvenci a jen z kabiny. Když jsem otevřel kapotu, tak tam to slyšet nebylo. Letní gumy byly nějaké divné a strašně hučely tak jsem se těšil na zimní, hluk gum je pryč ale objevil se tento a nemyslím si že by to bylo tím že tento byl přehlušen hlukem těch letních gum :D. Mohl jsem něco udělat při výměně kol špatně? Napadl mě plechový kryt brzd, myslíte ale, že by to bylo slyšet i když auto stojí na místě s nastartovaným motorem? Nic moc jiného mě nenapadá. Tenhle zvuk slyším v autě poprvé. 

Moc děkuji za případné tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

malý update: Tak jsem zjistil, že ten zvuk jde slyšet už při startování motoru a v průběhu chodu motoru. Přitěch 2200ot. to jde slyšet nejintenzivněji. Když auto stojí a motor běží, jde to slyšet taky. Když při stání zmáčknu brzdový pedál tak se ten zvuk trošičku změní ale pořád je slyšet. Myslím že to bude něco co prostě drnčí o sebe když je nastartováno a podle intenzity vibrací mototru se to zesiluje/zeslabuje.

Co se reálně dá udělat špatně při výměně kol, aby se to pak takhle projevovalo? Dosedací plochy jsem nečistil a po pár km jízdy jsem kola dotahoval a moc nevím co by se mohlo uvolnit nebo o sebe takhle drnčet nebo do čeho bych mohl drbnout, aby se to pak takhle projevovalo.

 

EDIT:

Tak jsem včera zkusil sundat pravé přední kolo(od něj jsem myslel že to jde), dočistit dosedací plochy, očistit trochu ten kryt brzdy zezadu, kolo nasadit na jiné díry, levé předí jsem ještě malinko dotáhnul, byl tam prostor. Teď se mi zdá že je ten zvuk ještě intenzivnější. Dále jsem si všimnul(dnes ráno po cca 70km jízdě) že všechny kola jsou teplé, okolo středu a šrouby tak, že se na nich dá udržet ruka kromě levého zadního, to bylo horké fakt moc už jen na letmý dotek to pálilo. Může se takto přenášet hluk, pokud by to bylo od zadního kola, aby to bylo slyšet jakoby zepředu? Zajímavé na tom je, že zvenku to je skoro neslyšitelné ale vevnitř je to fakt nahlas.

 

EDIT2:

Nikdo neví? Napadlo mě jestli by to nemohlo být kuželovými šrouby, které byly u litých kol a které jsem použil i na tyhle plecháče a možná by se měly použít šrouby jiné. Asi to v nejbližší době přehodím zpátky na letní na zkoušku jestli se to bude ozývat pořád, pokud ne bude to kolama, pokud ano, byla to shoda náhod že se něco dalšího projevilo společně s výměnou kol :D

Editováno: , autor: palix91
dodání informací
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes nasazeny zpět liťáky a zvuk je pryč. Napadají mě 2 varianty a prosím o potvrzení/vyvrácení. 

Varianta 1:

šrouby z liťáků trčí méně než z plecháčů, jasně, nemůže být problém v délce a šrouby při nasazených plechových poklicích něčemu vadí/o něco se opírají? Řešení-kratší šrouby.

Varianta 2: 

Otvory na šrouby v plecháčích jsou “vychozené” a tedy hlava šroubu se v nejužším bodě(nejblíže závitu) opírá a dotahuje ke kotouči?(nevím jak se ta část na autě jmenuje) a kvůli tomu, že je díra širší, hlava šroubu nedotáhne poklici ale dotahuju to na krev na kotouči a kolo je mírně volné a pak vydává ty zvuky uvedené výše podle vibrací motoru. Řešení- šrouby s širší hlavou nebo nějaké podložky pod šrouby.  

Anebo varianta 3- koupit nové plechové disky :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud tyhe brykule provádíš na škodovce, tak by ti měla urazit ruce. Na alu disky škoda a plecháče potřebuješ šrouby s půlkulatou hlavou. Pokud jsi na alu měl s kuželovou hlavou, tak to nejsou Škoda disky a na plecháče musíš dát šrouby s půlkulatou hlavou. Taky mám dvě sady šroubů. Pozor ještě na správnou dýlku škoubů a na utahovací moment.

Editováno: , autor: Ka.S
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no dnes jsem při výměně teda zjistil že to šrouby s půlkulatou hlavou jsou jen protože jsem to nezkoumal napoprvé tak podle toho co jsem si pamatoval jsem myslel že je to kužel... jsou to origo s bezpečnostním šroubem se speciální matkou co byla vzadu u rezervy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, nový poznatek. Když točím volantem doleva cuká v něm, jakoby se odněkud přenášely vibrace, zvukové projevy nejsou žádné, točení doprava je ok, vůle není, a jde to cítět jen když stojím na místě.... :/

 

EDIT: Tyče řízení by taky mohly být ve hře? Mohl by projev špatných tyčí/tyče být pouze zvukový?

Editováno: , autor: palix91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak byl jsem pod autem a taky ze všech stran při otevřené kapotě, pazvuky se ozývají vyloženě zevnitř. Za jízdy při 2000-2400ot. Na místě hlavně v moment puštění plynového pedálu při klesajících otáčkách. Občas na světlech jsem si všiml, že když mám sešlápnutý brzdový pedál je to tišší než když ho uvolním. Kolega, který to zkoušel zvenku taky poslouchat říkal, že mu přijde, že je to jakoby to nasávalo falešný vzduch. Plastový kryt motoru jsem preventivně dal dolů. Zpod auta a hodně zblízka levého kola mám pocit jakoby při každé "otáčce" motoru  na volnoběh něco cinklo, kovový zvuk, pravidelně cca každé 2 vteřiny. Občas se stane že nechce jít zařadit 1 nebo R, po opětovném sešlápnutí spojky OK, může to mít souvislost? Při sešlápnutí plynu na místě zvenku nic víc než motor bez pazvuků slyšet nejde. Servis mě nemine pak dám vědět pokud budou schopni to odstranit. Kdyby někdo měl nějaký tip dejte vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...